Jump to content

Photo

HDMI CEC setup

• Please log in to reply
28 replies to this topic

Re: HDMI CEC setup #21 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 2 March 2019 - 19:25

Dit kan echt wel hoor, lees hier .https://www.samsung....set-ik-mijn-tv/   maar eens hoe dat moet. ;)

Zet de televisie aan, druk de Menu-knop in op de afstandsbediening en ga naar ‘Instellingen’.

2 Navigeer vervolgens naar 'Ondersteuning', kies voor 'Zelfdiagnose' en daarna voor 'Televisie resetten'.

3 De standaard pincode, als die wordt gevraagd, is 0000, tenzij je dit eerder hebt aangepast bij het instellen van de TV. Selecteer 'Ja' en dan wordt de tv gereset.

4 De tv wordt automatisch uit- en ingeschakeld

73's

PE1AQZ

Re: HDMI CEC setup #22 Loui (PD1LOI)

• Senior Member
  • 4,608 posts

+146
Excellent

Posted 2 March 2019 - 23:35

Sagitarius dit was idd de oplossing, hartelijk dank hiervoor. Nooit geweten dat dit zo kon, weer wat geleerd. Nogmaals dank.

Re: HDMI CEC setup #23 Loui (PD1LOI)

• Senior Member
  • 4,608 posts

+146
Excellent

Posted 3 March 2019 - 10:30

Zet de televisie aan, druk de Menu-knop in op de afstandsbediening en ga naar ‘Instellingen’.

2 Navigeer vervolgens naar 'Ondersteuning', kies voor 'Zelfdiagnose' en daarna voor 'Televisie resetten'.

3 De standaard pincode, als die wordt gevraagd, is 0000, tenzij je dit eerder hebt aangepast bij het instellen van de TV. Selecteer 'Ja' en dan wordt de tv gereset.

4 De tv wordt automatisch uit- en ingeschakeld

Even om het helder te krijgen! Dit werkte niet.

Maar dit dus wel.  Houd, terwijl de tv aanstaat, de Exit-knop 20 tot 30 seconden ingedrukt.

Kies voor 'OK' als de melding verschijnt om alle instellingen terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
De TV wordt gereset en schakelt zichzelf daarna automatisch uit.
Dit geld voor TV's van af 2011.

Edited by Loui (PD1LOI), 3 March 2019 - 10:31.

Re: HDMI CEC setup #24 Loui (PD1LOI)

• Senior Member
  • 4,608 posts

+146
Excellent

Posted 3 March 2019 - 23:02

Het gaat toch weer mis, ergens wordt of de tv of de HD51 iets veranderd tijdens herstart van de HD51. Want weer staat automatisch uitschakelen op uit. En weer moet ik dit handmatig op aan zetten.

Re: HDMI CEC setup #25 Wilmaas

• Senior Member
  • 160 posts

+1
Neutral

Posted 4 March 2019 - 08:52

Goedemorgen,

@ Loui, Ik herken de problemen met een samsung  tv uit 2015 in combinatie met de HD51.

Ergens gaat er iets fout in de "handshake"

Verschillende kabels geprobeerd, contact met Samsung gehad.

Ze gaan dit echt niet oplossen voor 1 combinatie, als het goed komt met een update voor de tv is dat toevallig, bij een volgende update kan het weer mis zijn.

Hier is het opgelost met een Harmony afstandsbediening. deze geeft telkens een signaal naar de juiste HDMI, waarbij de instellingen op de tv HDMI/anynet uit zijn.

Ik ben benieuwd of iemand met een oplossing komt.

groet

Re: HDMI CEC setup #26 Loui (PD1LOI)

• Senior Member
  • 4,608 posts

+146
Excellent

Posted 4 March 2019 - 10:53

Goedemorgen,

@ Loui, Ik herken de problemen met een samsung  tv uit 2015 in combinatie met de HD51.

Ze gaan dit echt niet oplossen voor 1 combinatie, als het goed komt met een update voor de tv is dat toevallig, bij een volgende update kan het weer mis zijn.

Hier is het opgelost met een Harmony afstandsbediening. deze geeft telkens een signaal naar de juiste HDMI, waarbij de instellingen op de tv HDMI/anynet uit zijn.

groet

Ja precies,. dit is hier ook net zo het geval. Firmware update van de tv heeft niks opgelost.

Re: HDMI CEC setup #27 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 4 March 2019 - 12:16

Goedemorgen,

groet

Ja precies,. dit is hier ook net zo het geval. Firmware update van de tv heeft niks opgelost.

Het zit waarschijnlijk dan toch in de Mutant, ik heb een soortgelijk probleem met mijn net aangeschafte Mutant HD60, ik gebruik ARC (Audio Return Channel) op mijn Philips tv, die schakelt mijn Philips Soundbar in en uit.

Ik heb 3 ontvangers op de hdmi aansluitingen zitten, de eerste 2 hdmi aansluitingen zijn voor UHD bedoelt, op één daarvan heb ik mijn HD60 aangesloten als die aan staat dan werkt de ARC goed, maar als ik hem op standby zet vertikt de ARC het, als ik de tv uit stanby haal blijft de tv dan op de interne speakers staan, zodra ik de HD60 uit stanby haal gaat gelijk de ARC weer werken en schakelt mijn soundbar ook weer in .

@ Wanwizard vertelde ooit eens dat hdmi-cec een soort bus systeem is, dat zou kunnen verklaren dat als ik mijn HD60 in stanby zet de bus onderbroken word en de ARC niet meer werkt, ik denk zelf dat de spanning van de hdmi uitgang afgaat en daardoor de ''bus'' onderbroken word.

Daarom moet ik nu van ellende de HD60 altijd aan laten om te zorgen dat als ik de tv vanuit stanby haal mijn soundbar ook inschakelt.

Omdat ik mijn HD60 aan moet laten staan kan ik voor deze ontvanger geen HDM-CEC opties gebruiken, mijn ET10000 die op hdmi2 zit gebruikt wel hdmi-cec als ik die uit standbij haal dan springt de tv naar hdmi2 en werkt de ARC ook gewoon.

73's

PE1AQZ

Re: HDMI CEC setup #28 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 4 March 2019 - 19:06

Na wat testen heb ik mijn probleem met ARC opgelost, bij de AV instellingen van de Mutant HD60 heb ik de eerste optie voor HDMI niet op Auto maar op SDR gezet nu werkt alles zoals het hoort dus de ontvanger kan gewoon in standby staan en de ARC voor mijn Soundbar blijft dan gewoon werken.

73's

PE1AQZ

Re: HDMI CEC setup #29 Loui (PD1LOI)

• Senior Member
  • 4,608 posts

+146
Excellent

Posted 5 March 2019 - 09:47

Na wat testen heb ik mijn probleem met ARC opgelost, bij de AV instellingen van de Mutant HD60 heb ik de eerste optie voor HDMI niet op Auto maar op SDR gezet nu werkt alles zoals het hoort dus de ontvanger kan gewoon in standby staan en de ARC voor mijn Soundbar blijft dan gewoon werken.

Deze optie zit niet in de HD51.

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users