Jump to content


Photo

Duo4K diverse dingen


  • Please log in to reply
44 replies to this topic

Re: Duo4K diverse dingen #21 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 13 February 2019 - 18:02

Al gevonden, het is een antieke 1.35a. Ik neem aan dat er nog wel wat meer nodig is, iets van default config files en zo? 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Duo4K diverse dingen #22 alias haha

  • Senior Member
  • 357 posts

+2
Neutral

Posted 14 February 2019 - 08:20

Hier de configs die nornaal in de /usr/keys directory moeten worden gezet.

Attached File  config.rar   2.43KB   7 downloads


Edited by alias haha, 14 February 2019 - 08:20.

Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: Duo4K diverse dingen #23 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 14 February 2019 - 18:06

Kijk eens of deze ok is, als je wilt? (is voor de Duo4K).

Attached Files


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Duo4K diverse dingen #24 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 14 February 2019 - 20:46

Ik zat er op te wachten wanneer Erik weer eens kwam met zijn cardshare uitlokkende vragen of antwoorden, en ja, daar is ie weer....

Je hoeft het niet te ondersteunen voor mij WanWizard, alleen beetje raar als een Hollander iets over MGcamd vraagt is het volgens Erik illegaal, en vragen ze het in het Engels word je wel gewoon geholpen, zie onderstaande.

 

https://forums.openp...mgcamd-in-feed/

 

Yep, ik heb er geen moeite mee om ferm achter die mening te blijven staan. Ik zal het nog maar eens herhalen, er is géén reden om mgcamd te gebruiken anders dan illegale zaken.

 

Ik heb niet de behoefte om dat soort dingen actief onmogelijk te maken, maar voor het bespreken van dit soort dingen schijnen er andere forums te zijn.

 

Ik vind eerlijk gezegd al dat "voor weinig" kijken erg demotiverend om m'n hobby uit te oefenen, al was het alleen maar omdat daardoor de providers steeks drastischere maatregel gaan treffen waardoor ik als legale kijker steeds meer moeite moet doen (als het al lukt) om op m'n open ontvanger te kijken waar ik voor betaal.

 

Wat ik ook demotiverend vind is dat we al gratis een image ter beschikking stellen, maar dat is kennelijk niet genoeg, de content moet ook nog gratis of voor "weinig".

 

En ja, dat geeft mij naar mijn bescheiden mening het recht om sceptisch te reageren op de zoveelste klacht dat wij mgcamd stukgemaakt zouden hebben. Wat nergens op slaat, die eer heeft mgcamd helemaal zelf door niet meer bijgewerkt te worden.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Duo4K diverse dingen #25 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 14 February 2019 - 22:58

mgcamd is toch afhankelijk van stokoude libraries?

 

Een nieuwe aktuele image gebruiken met een recente kernel en vervolgens een binairy gebruiken die niet overweg kan met nieuwere libs, kan je de imagebouwer niet kwalijk nemen.

Ik snap ook dat WW er geen zin in heeft dat ook nog eens te gaan onderhouden, ik steek er niet eens tijd in, zeker niet als je weet dat er iets beschikbaar is, die ook kan wat mgcamd kan,  waarom zou je dan energie verspillen aan iets wat gewoonweg niet eens nodig is.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Duo4K diverse dingen #26 alias haha

  • Senior Member
  • 357 posts

+2
Neutral

Posted 15 February 2019 - 06:17

Kijk eens of deze ok is, als je wilt? (is voor de Duo4K).

Helaas...

root@vuduo4k:/usr/bin# /usr/bin/mgcamd
-sh: /usr/bin/mgcamd: not found
root@vuduo4k:/usr/bin#


Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: Duo4K diverse dingen #27 alias haha

  • Senior Member
  • 357 posts

+2
Neutral

Posted 15 February 2019 - 06:30

 

Ik zat er op te wachten wanneer Erik weer eens kwam met zijn cardshare uitlokkende vragen of antwoorden, en ja, daar is ie weer....

Je hoeft het niet te ondersteunen voor mij WanWizard, alleen beetje raar als een Hollander iets over MGcamd vraagt is het volgens Erik illegaal, en vragen ze het in het Engels word je wel gewoon geholpen, zie onderstaande.

 

https://forums.openp...mgcamd-in-feed/

 

Yep, ik heb er geen moeite mee om ferm achter die mening te blijven staan. Ik zal het nog maar eens herhalen, er is géén reden om mgcamd te gebruiken anders dan illegale zaken.

 

Ik heb niet de behoefte om dat soort dingen actief onmogelijk te maken, maar voor het bespreken van dit soort dingen schijnen er andere forums te zijn.

 

Ik vind eerlijk gezegd al dat "voor weinig" kijken erg demotiverend om m'n hobby uit te oefenen, al was het alleen maar omdat daardoor de providers steeks drastischere maatregel gaan treffen waardoor ik als legale kijker steeds meer moeite moet doen (als het al lukt) om op m'n open ontvanger te kijken waar ik voor betaal.

 

Wat ik ook demotiverend vind is dat we al gratis een image ter beschikking stellen, maar dat is kennelijk niet genoeg, de content moet ook nog gratis of voor "weinig".

 

En ja, dat geeft mij naar mijn bescheiden mening het recht om sceptisch te reageren op de zoveelste klacht dat wij mgcamd stukgemaakt zouden hebben. Wat nergens op slaat, die eer heeft mgcamd helemaal zelf door niet meer bijgewerkt te worden.

 

Gelukkig leven we in een vrij land waar ieder zijn mening mag geven, en ook ieder schijt aan een mening mag hebben.

Oscam is niks heiliger dan MGcamd, CCcam, Gbox, camd35, Radegast, Scam, Sbox en welke ik nog vergeten ben, ze stammen allen uit dezelfde tijd, het principe is totaal niks veranderd hoe het werkt, anders kon die oeroude softcam niks meer.

Alleen hebben een paar slimmerikken al deze softcams het in een huisje gezet en oscam genoemd.

En hoe iemand het gebruikt is zijn eigen verantwoording, ik zeg toch ook niet dat jij je auto illegaal gebruikt om 200 te rijden of straat races uit te voeren, omdat ie dat kan.

En mgcamd word nog steeds ondersteund, ze zitten al op versie 1.45a.

Dat mijn opstelling hier binnenshuis niet alleen oscam bedraagt zoals jij dan graag wil zien, is niet mijn probleem.

Ik ik zeg niet dat jullie mgcamd stuk hebben gemaakt, ik probeer samen met een oplossing te komen, omdat deze nu niet werkt i.s.m. openpli.


Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: Duo4K diverse dingen #28 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 15 February 2019 - 10:42

Helaas...

root@vuduo4k:/usr/bin# /usr/bin/mgcamd
-sh: /usr/bin/mgcamd: not found
root@vuduo4k:/usr/bin#

 

Hij moet er wel staan, wellicht niet executable? Doe eens een

chmod 775 /usr/bin/mgcamd

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Duo4K diverse dingen #29 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 15 February 2019 - 10:43

En mgcamd word nog steeds ondersteund, ze zitten al op versie 1.45a.

 

Dat is niet de versie die jij hierboven postte. Ook de mipsel versie hiervan hebben we niet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Duo4K diverse dingen #30 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 February 2019 - 10:50

 

 

Ik zat er op te wachten wanneer Erik weer eens kwam met zijn cardshare uitlokkende vragen of antwoorden, en ja, daar is ie weer....

Je hoeft het niet te ondersteunen voor mij WanWizard, alleen beetje raar als een Hollander iets over MGcamd vraagt is het volgens Erik illegaal, en vragen ze het in het Engels word je wel gewoon geholpen, zie onderstaande.

 

https://forums.openp...mgcamd-in-feed/

 

Yep, ik heb er geen moeite mee om ferm achter die mening te blijven staan. Ik zal het nog maar eens herhalen, er is géén reden om mgcamd te gebruiken anders dan illegale zaken.

 

Ik heb niet de behoefte om dat soort dingen actief onmogelijk te maken, maar voor het bespreken van dit soort dingen schijnen er andere forums te zijn.

 

Ik vind eerlijk gezegd al dat "voor weinig" kijken erg demotiverend om m'n hobby uit te oefenen, al was het alleen maar omdat daardoor de providers steeks drastischere maatregel gaan treffen waardoor ik als legale kijker steeds meer moeite moet doen (als het al lukt) om op m'n open ontvanger te kijken waar ik voor betaal.

 

Wat ik ook demotiverend vind is dat we al gratis een image ter beschikking stellen, maar dat is kennelijk niet genoeg, de content moet ook nog gratis of voor "weinig".

 

En ja, dat geeft mij naar mijn bescheiden mening het recht om sceptisch te reageren op de zoveelste klacht dat wij mgcamd stukgemaakt zouden hebben. Wat nergens op slaat, die eer heeft mgcamd helemaal zelf door niet meer bijgewerkt te worden.

 

Gelukkig leven we in een vrij land waar ieder zijn mening mag geven, en ook ieder schijt aan een mening mag hebben.

Oscam is niks heiliger dan MGcamd, CCcam, Gbox, camd35, Radegast, Scam, Sbox en welke ik nog vergeten ben, ze stammen allen uit dezelfde tijd, het principe is totaal niks veranderd hoe het werkt, anders kon die oeroude softcam niks meer.

Alleen hebben een paar slimmerikken al deze softcams het in een huisje gezet en oscam genoemd.

En hoe iemand het gebruikt is zijn eigen verantwoording, ik zeg toch ook niet dat jij je auto illegaal gebruikt om 200 te rijden of straat races uit te voeren, omdat ie dat kan.

En mgcamd word nog steeds ondersteund, ze zitten al op versie 1.45a.

Dat mijn opstelling hier binnenshuis niet alleen oscam bedraagt zoals jij dan graag wil zien, is niet mijn probleem.

Ik ik zeg niet dat jullie mgcamd stuk hebben gemaakt, ik probeer samen met een oplossing te komen, omdat deze nu niet werkt i.s.m. openpli.

 

Hiermee geef je wel aan dat je nog steeds niet begrijpt wat het probleem is.

 

Het heeft NIKS te maken met wanneer ontwikkeling is begonnen en ook niet wanneer er voor het laatst ontwikkeling heeft plaatsgevonden. Het gaat er om wanneer de binary voor het laatst gecompileerd is (en met welke versie C compiler en libraries). In het geval van Oscam is de source vrij beschikbaar en kunnen wij zelf een binary genereren die perfect past in de image. Mgcamd is voor het laatst iets van een decade geleden gecompileerd, met een (nu) stokoude compiler en libraries. Dat gaat op een gegeven moment problemen opleveren en dat zie je nu dus. Geen source = niet compileren = geen oplossing.

 

Ik pas ervoor om heel veel moeite er in te steken om zoiets tijdelijk werkend te houden (want het definitieve einde komt toch wel in zicht), omdat je alles wat legaal is, prima kunt doen met Oscam, waar we géén moeite voor hoeven te doen.

 

Maar kennelijk is Wanwizard nog wel zo gek, mazzeltje voor je  ;)

 

En overigens, hoewel "we in een vrij land leven" (blerk...) zijn er nog steeds regels, en in dit geval forum-regels, waarvan je op deze manier aardig dicht in de buurt van de rode lijn komt.


Edited by Erik Slagter, 15 February 2019 - 10:52.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Duo4K diverse dingen #31 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 15 February 2019 - 10:56

 

Kijk eens of deze ok is, als je wilt? (is voor de Duo4K).

 

Helaas...

 

Ik heb nog even in de package gekeken, maar daarin staat /usr/bin/mgcamd gewoon, en nog executable ook?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Duo4K diverse dingen #32 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 15 February 2019 - 11:02

Het gaat er om wanneer de binary voor het laatst gecompileerd is (en met welke versie C compiler en libraries). In het geval van Oscam is de source vrij beschikbaar en kunnen wij zelf een binary genereren die perfect past in de image. Mgcamd is voor het laatst iets van een decade geleden gecompileerd, met een (nu) stokoude compiler en libraries. Dat gaat op een gegeven moment problemen opleveren en dat zie je nu dus. Geen source = niet compileren = geen oplossing.

 

Wanneer kan ik niet zien.

 

Wat ik wel kan zien is dat de bovenstaande ARM binary versie 1.35a heeft, gecompileerd is met gcc 4.6.3, en het oude versies gebruikt van libcrypto en libssl. Gebouwd voor een NXP chip, de cx2450x, gereleased in 2009.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Duo4K diverse dingen #33 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 February 2019 - 11:12

Nou, ja, precies dat dus, 2009, 10 jaar oude library ABI's. Terwijl één keer compileren alles zou oplossen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Duo4K diverse dingen #34 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,270 posts

+691
Excellent

Posted 15 February 2019 - 12:29

Alleen voor in 1 keer complileren heb je sources nodig... En die bestaan voor Oscam wel maar voor mgcamd zover ik weet niet...

Kan het zijn dat deze binary voor speciale hardware 10 jaar geleden of zo ooit gecompileerd is en het dus helemaal niets nieuws is?


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Duo4K diverse dingen #35 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 15 February 2019 - 12:58

Ze bestaan wel, anders zou er ook geen binary kunnen bestaan ;). Je bedoelt dat ze niet publiek zijn, nee, dat lijkt me logisch, want het zit vol met illegale handel, en dat is het verschil met oscam, daarin zitten geen propietary code of RSA en AES keys...

 

En ik schreef niet dat het 10 jaar geleden gecompileerd was, maar dat het voor een 10 jaar oude chip gecrosscompiled was. Dat kan best gisteren gedaan zijn, maar op een oud platform met oude libraries...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Duo4K diverse dingen #36 alias haha

  • Senior Member
  • 357 posts

+2
Neutral

Posted 15 February 2019 - 13:10

 

Hij moet er wel staan, wellicht niet executable? Doe eens een

chmod 775 /usr/bin/mgcamd

 

Hij stond er, de rechten staan op 755, dat had ik al geprobeerd.

Moet gaan werken, vandaag helaas geen testwerk meer


Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: Duo4K diverse dingen #37 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 15 February 2019 - 13:30

Ik heb het al gezien, die binary van jou is helemaal niet geschikt voor de CPU in de Duo4K SoC.

root@vuduo4k:/usr/bin# file mgcamd 
mgcamd: ELF 32-bit LSB executable, ARM, EABI5 version 1 (SYSV), dynamically linked, interpreter /lib/ld-linux.so.3, for GNU/Linux 2.6.26, not stripped, with debug_info

de interpreter op een ARM box is "/lib/ld-linux-armhf.so.3".

 

Dit kan alleen maar opgelost worden door het te compileren in het juiste cross-compiler environment.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Duo4K diverse dingen #38 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 15 February 2019 - 13:58

En patching van de ELF loader levert het volgende probleem op:

root@vuduo4k:/usr/bin# /usr/bin/env LD_PRELOAD=/usr/lib/libcrypto.so.1.0.0 /usr/bin/mgcamd
/usr/bin/mgcamd: /usr/lib/libcrypto.so.1.0.0: version `OPENSSL_1.0.0' not found (required by /usr/bin/mgcamd)

en dit lost het niet op:

root@vuduo4k:~# /usr/bin/env LD_PRELOAD="/usr/lib/libssl.so.1.0.0 /usr/lib/libcrypto.so.1.0.0" /usr/bin/mgcamd
/usr/bin/mgcamd: /usr/lib/libcrypto.so.1.0.0: version `OPENSSL_1.0.0' not found (required by /usr/bin/mgcamd)

ik stop er mee, ik heb mijn best gedaan, maar met oude troep kan ik niet werken...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Duo4K diverse dingen #39 alias haha

  • Senior Member
  • 357 posts

+2
Neutral

Posted 15 February 2019 - 15:05

Hij komt toch rechtstreeks uit mijn duo4k uit het pure2 image, werkend, maar goed, als het niet werkt houd het op, helaas....


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: Duo4K diverse dingen #40 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,270 posts

+691
Excellent

Posted 15 February 2019 - 15:25

En met een softlink naar de nieuwere openssl library?

En dan nog... ti's oude zover ik kan overzien 'troep'... tov oscam niet veel added value en ik denk ook net met extra 'geheime' features added value...


Edited by littlesat, 15 February 2019 - 15:27.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users