Jump to content


Photo

Duo4K diverse dingen


  • Please log in to reply
44 replies to this topic

Re: Duo4K diverse dingen #41 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,561 posts

+1,737
Excellent

Posted 15 February 2019 - 16:09

Hij komt toch rechtstreeks uit mijn duo4k uit het pure2 image, werkend, maar goed, als het niet werkt houd het op, helaas....

 

Geen idee of en op welke manier die cross compilen. Feit blijft dat die binary geen gebruik maakt van een arm elf loader.

 

Het gehack dat ik moest doen om uberhaupt iets gestart te krijgen is zo wie zo iets wat we niet in de image doen.

 

En met een softlink naar de nieuwere openssl library?

 

We hebben voor dat doel een libcrypto-compat package dat oudere versies terug introduceerd, dit is niet het enige stuk closed source bagger.

 

Maar dat lost dus niks op, het blijft OPENSSL_1.0.0 niet vinden, ook al staat "libssl.so.1.0.0" er gewoon...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Duo4K diverse dingen #42 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 16 February 2019 - 11:02

En dat heeft men expres gedaan omdat de ABI niet meer gelijk is tussen openssl 0.9 en 1.0. Het kan niet werken als je gaat symlinken.

 

Die "pure" image zal wel op OE morty of nog ouder draaien, dan zal het best werken. Als je dat er voor over hebt om mgcam te kunnen gebruiken is dat je eigen afweging.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Duo4K diverse dingen #43 alias haha

  • Senior Member
  • 357 posts

+2
Neutral

Posted 17 February 2019 - 13:24

Heb open-multiboot aan de praat, Pur-e2 image in de flash, openatv en openpli in de open-muliboot directory op de HDD.

Als ik openpli in de flash zet, kan ik in open-multiboot geen image installeren of selecteren, in openatv en Pur-e2 is dit wel mogelijk.

Tijdens booten kan ik dan wel een image selecteren.

Zou hier iemand eens naar kunnen kijken?

 

Attached File  openmultibootpli.PNG   593.74KB   1 downloads


Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: Duo4K diverse dingen #44 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,561 posts

+1,737
Excellent

Posted 17 February 2019 - 13:31

Software gebaseerde multiboot oplossingen zijn altijd voer voor ellende, daarom ondersteunen we dat dan ook niet.

 

Het is hetzelfde als je PC opstarten met Windows 95, en dan vervolgens proberen daarbovenop Windows 10 door te starten. Gaat nooit goed.

 

Pur-e2 is een OE-A image, net als ATV, dus die twee gaan samen omdat ze hetzelfde OS gebruiken. Ons OS is anders (dat was in het mgcamd topic al wel duidelijk).

 

Het feit dat OpenPLi selecteerbaar is, is geen enkele garantie dat het ook (goed) gaat werken. 

 

De enige correcte multiboot manier is dat je vanuit de bootloader een boot partitie kunt selecteren, zodat je ook effectief het geselecteerde OS kunt booten. Zoals een PC dat doet, of zoals steeds meer boxen/merken het aanbieden. Ik verwact niet dat een merk met een eigen image, zoals VU+, aan deze trend gaat meedoen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Duo4K diverse dingen #45 alias haha

  • Senior Member
  • 357 posts

+2
Neutral

Posted 17 February 2019 - 13:55

Oke, alle images draaien in ieder geval zonder problemen hier.


Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users