Jump to content


Photo

Autotimer problemen?


  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 21 February 2019 - 12:34

Sinds een paar dagen merk ik dat de autotimer niet altijd goed werkt. De meeste timers worden keurig netjes toegevoegd, maar een enkele wordt gewoon niet toegevoegd.

En ik kan niet ontdekken waarom niet......

 

Het enige dat ik ontdekt heb is dat het autotimers zijn van de Belgische zender Één. Maar ook als ik hem opnieuw als autotimer toevoeg gebeurd er niets?????  :o

 

Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

 

Alvast bedankt voor de reactie!



Re: Autotimer problemen? #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 21 February 2019 - 12:36

Is mij ook al opgevallen, ook op andere zenders. En ik kan geen oorzaak vinden, ook niet in de debug logs.

 

Daarmee zou je eens kunnen beginnen, het kan bijvoorbeeld zijn dat autotimer hem skipt omdat EPG ontbreekt, of er een match is met een bestaande opname. Dit moet je eerst uitsluiten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Autotimer problemen? #3 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 21 February 2019 - 12:55

Uiteraard kijk ik eerst of hij in de EPG staat. Als hij daar niet in staat dan kan autotimer hem ook niet vinden; logisch.

Maar ik zie hem duidelijk staan in de EPG en dan klik op 'Parse' in mijn Openwebif, maar dan gebeurt er dus echt niets.

 

Ook is er geen match met een bestaande opname.......

 

Ik heb nu de 'weigerachtige' autotimers opnieuw aangemaakt en getest en nu doen ze het wel!?!?!?!  :wacko: Schiet mij maar lek........



Re: Autotimer problemen? #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 21 February 2019 - 14:10

Als ik het wist.

 

Ik heb meestal wel een pagina/scherm of 3 aan aangemaakte autotimers, en soms ineens maar een paar. En dan is het even "pielen" en dan ineens pakt hij ze weer wel... 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Autotimer problemen? #5 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 21 February 2019 - 15:04

"Pielen" wie kent het niet ;) :D


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Autotimer problemen? #6 CescoAiel

  • Senior Member
  • 213 posts

+2
Neutral

Posted 22 February 2019 - 23:27

Bij mij verdwijnen er af en toe ook spontaan auto-timers... Handmatig opnieuw importeren vanuit de EPG is dan het enige wat lijkt te werken...


-- WaveFrontier T90 with LNBs on 13.0E, 19.2E, 23.5E & 28.2E, 17/12 dedicated GSO switch (Sharing the sat signal with the neigbours!)

-- Canal Digitaal DVB-S2[x]: 1x Vu+ Duo 4k (FBC Dual), 1x Xpeed LX S2 (dead-ish), 1x ET-9000 (unused and not updated for ages)

-- Ziggo DVB-C: 1x Vu+ Duo 4k (FBC)

 


Re: Autotimer problemen? #7 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 23 February 2019 - 12:23

Ik heb nu de 'weigerachtige' autotimers opnieuw aangemaakt en getest en nu doen ze het wel!?!?!?!  :wacko: Schiet mij maar lek........

 

Dacht ik het "opgelost" te hebben, krijg ik de autotimers van de Belgische zender Één weer niet te zien en moet ik ze dus weer handmatig toevoegen?!?!?  <_< 

 

En dit terwijl dezelfde autotimer het al weken gewoon doet.



Re: Autotimer problemen? #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 23 February 2019 - 13:50

Ik heb het al een paar keer aangekaart.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Autotimer problemen? #9 CescoAiel

  • Senior Member
  • 213 posts

+2
Neutral

Posted 23 February 2019 - 15:07

Ik heb het al een paar keer aangekaart.

Wat ik kan zien in de logs, is dat wanneer dit gebeurd de app het bestandje met de instellingen niet kan lezen/interpreteren, en dan een voorgaande backup pakt, en als die ook niet werkt de backup dáárvoor, enz...

Wat ik nooit heb kunnen uitvinden is *waarom* hij dan die bestandjes niet correct pakt, want ze zijn er wel gewoon... Het gebeurd vzv ik kan zien dan ook alleen bij een herstart van de app (dus bij ófwel een reboot óf Enigma herstart of crash).


Edited by CescoAiel, 23 February 2019 - 15:08.

-- WaveFrontier T90 with LNBs on 13.0E, 19.2E, 23.5E & 28.2E, 17/12 dedicated GSO switch (Sharing the sat signal with the neigbours!)

-- Canal Digitaal DVB-S2[x]: 1x Vu+ Duo 4k (FBC Dual), 1x Xpeed LX S2 (dead-ish), 1x ET-9000 (unused and not updated for ages)

-- Ziggo DVB-C: 1x Vu+ Duo 4k (FBC)

 


Re: Autotimer problemen? #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 23 February 2019 - 15:35

Bedoel je de autotimer.xml ?

 

Die is snel te controleren door deze in de browser te openen. Als ik een tikfout introduceer, dan zegt Chrome bv:

This page contains the following errors:

error on line 5 at column 13: Opening and ending tag mismatch: xxxdefaults line 0 and defaults

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Autotimer problemen? #11 CescoAiel

  • Senior Member
  • 213 posts

+2
Neutral

Posted 21 April 2019 - 11:22

Ok, na uitgebreid testen hertesten heb ik een theorie wat er fout gaat (iig in mijn geval)

 

Punt 1:

Autotimer schrijft alleen de autotimer.xml daadwerkelijk op schijf als Enigma2 op gecontroleerde wijze herstart, maar als hij herstart na een crash, dus duidelijk niet. (Ik weet niet waarom pas geschreven wordt tijdens herstart, of dat een caching functie is van Enigma2 of een keuze van de auteur om pas te schrijven tijdens de instance destruct call, maar het is wel vervelend, omdat je dus altijd een handmatige Enigma2 herstart moet doen na elke autotimer wijziging als je zeker wilt zijn dat je wijziging niet verloren gaat!)

Bij een ongewenste herstart - hetgeen normaliter de meest voorkomende zal zijn, omdat ik (naast Autotimer dus blijkbaar) weinig reden heb om te herstarten buiten kernel-updates om - raak je dus alle wijzigingen kwijt since de laatste gecontroleerde herstart...

 

Punt 2:
Als de enigma te snel herstart lijkt de kernel nog een lock op de Autotimer.xml te hebben o.i.d. Wellicht weerhoudt dat de plugin van het correct lezen van de timers. Een paar keer autotimer app heropenen (ik neem aan dat dat onderdeel van Wanwizard's "pielen" is?) en hij pakt ze uiteindelijk wel... Een handmatige herstart van Enigma2 op dat moment is echter gevaarlijk, want hij zou dan de autotimer.xml met een lege kunnen overschrijven...

 

Fijne Paasdagen!


-- WaveFrontier T90 with LNBs on 13.0E, 19.2E, 23.5E & 28.2E, 17/12 dedicated GSO switch (Sharing the sat signal with the neigbours!)

-- Canal Digitaal DVB-S2[x]: 1x Vu+ Duo 4k (FBC Dual), 1x Xpeed LX S2 (dead-ish), 1x ET-9000 (unused and not updated for ages)

-- Ziggo DVB-C: 1x Vu+ Duo 4k (FBC)

 


Re: Autotimer problemen? #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 21 April 2019 - 11:35

Het wegschrijven uitstellen tot een herstart is een design keuze geweest bij de start van de bouw van Enigma2, en ingegeven door het feit dat de hardware en het flash memory 15+ jaar geleden erg traag was. Dat is bijvoorbeeld ook zo voor alle configuratie aanpassingen, hoewel we de laatste jaren op de meeste plaatsen wel expliciete opslag doen na het bevestigen met groen.

 

Het lijkt me logisch dat autotimer dat ook doet, geen enkele reden meer vandaag de dag om dat uit te stellen.

 

De effectieve problemen zitten echter ergens anders, want ze treden ook op bij het toevoegen van een timer vanuit de EPG, en autotimer daarna een scan laten doen.

 

Mijn opnames staan op een NAS, en de NAS staat in de woonkamer, als de autotimer tijdens zijn scan door de bestaande opnames gaat is dat duidelijk hoorbaar. Op moment dat autotimer er geen zin meer in heeft, is een scan zo klaar, krijg je dat scherm met 0 timers toegevoegd, en heb ik hem helemaal niet horen zoeken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Autotimer problemen? #13 CescoAiel

  • Senior Member
  • 213 posts

+2
Neutral

Posted 21 April 2019 - 17:16

Dat zijn weeer andere problemen waar ik (gelukkig!) tot nu toe eigenlijk alleen last mee heb gehad wanneer de EPG niet geupdate is...  ;)


-- WaveFrontier T90 with LNBs on 13.0E, 19.2E, 23.5E & 28.2E, 17/12 dedicated GSO switch (Sharing the sat signal with the neigbours!)

-- Canal Digitaal DVB-S2[x]: 1x Vu+ Duo 4k (FBC Dual), 1x Xpeed LX S2 (dead-ish), 1x ET-9000 (unused and not updated for ages)

-- Ziggo DVB-C: 1x Vu+ Duo 4k (FBC)

 


Re: Autotimer problemen? #14 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 22 April 2019 - 09:42

Het is me opgevallen dat bij het PurE2 image de autotimers direct geschreven worden. Als je bladert in EPG worden ze gelijk zichtbaar. Dat zou bij OpenPLi dan toch ook moeten kunnen? Verder staat bij de kleurtoetsen niet alleen timer toevoegen (groen), maar ook autotimer toevoegen (blauw), ook wel handig vind ik persoonlijk.



Re: Autotimer problemen? #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 22 April 2019 - 09:52

Ik ben blij dat dat niet gebeurd, want dat betekent dat hij bij elke update direct een search moet starten, dat loopt bij mij minuten lang en daarvoor moet hij de hele NAS door,


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Autotimer problemen? #16 MartH

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 25 September 2019 - 13:54

Ik heb er vandaag eens geprobeerd mee te werken maar valt voor mij onder de categorie onbegrepen of niet werkende dingen.

 

Het komt er op neer dat ik online een programma moet opzoeken en bekijken wanneer de uitzendingen zijn....ieder x of ieder xx en dan zelf een timer maken. Vooralsnog is dit de enige bruikbare methode.



Re: Autotimer problemen? #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 25 September 2019 - 15:26

Online? Waarom niet gewoon de programma informatie (EPG) op de box?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Autotimer problemen? #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 25 September 2019 - 21:43

Ik heb er vandaag eens geprobeerd mee te werken maar valt voor mij onder de categorie onbegrepen of niet werkende dingen.

 

Het komt er op neer dat ik online een programma moet opzoeken en bekijken wanneer de uitzendingen zijn....ieder x of ieder xx en dan zelf een timer maken. Vooralsnog is dit de enige bruikbare methode.

Als je de autotimer hebt geïnstalleerd kom je eerst door een tutorial, als je die leest, begrijp je hoe de autotimer kan gaan werken, het stelt uiteindelijk niet veel voor, alleen moet je wel even de moeite nemen die tutorial door te spitten :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Autotimer problemen? #19 Sark

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 26 April 2021 - 22:49


Mijn opnames staan op een NAS, en de NAS staat in de woonkamer, als de autotimer tijdens zijn scan door de bestaande opnames gaat is dat duidelijk hoorbaar. Op moment dat autotimer er geen zin meer in heeft, is een scan zo klaar, krijg je dat scherm met 0 timers toegevoegd, en heb ik hem helemaal niet horen zoeken.

Voor mij is het nog te begrijpen dat Autotimer de EPG scant en bij een match een timer aanmaakt. Waarom gaat Autotimer ook door bestaande opnames?  (nieuwsgierigheid)


VU+Ultimate4K  OpenPLI 8.1   DVB-S2  en DVB-C tuners. GSO Spaun 1708 Switch. Schotel Visosat Bigsat.


Re: Autotimer problemen? #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 26 April 2021 - 23:08

Omdat de standaard instelling is dat een geen dubbele opnames mogen gebeuren (op basis van verschillende parameters, standaard is dat dacht ik 90% match op de omschrijving).

 

Dus moet er gekeken worden welke er al zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users