Jump to content

Photo

Flashen Mutant HD60

• Please log in to reply
71 replies to this topic

Re: Flashen Mutant HD60 #41 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 3 March 2019 - 09:41

Degenen die het meeste bijdragen aan OpenPLi hebben ook de meest matige gezondheid :( Het zou erg fijn zijn als we wat jong bloed er bij kregen, jongens en meisjes die nog helemaal vol energie zitten en er zin in hebben. En geen verplichtingen hebben aan gezinnen, werk enz.

Kortom een wrak zooitje. :lol: mijn gezond is ook niet alles na een nier pancreas transplantatie ik heb dat wel eens vertelt aan Wanwizard via pm, maar om je daar nu steeds achter te verschuilen, zoals ik in mijn eerdere post schreef, stop er dan mee als je gezondheid er onder lijd, die moet toch altijd je prioriteit hebben, althans hier wel, hobby is maar bijzaak..

73's

PE1AQZ

Re: Flashen Mutant HD60 #42 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 3 March 2019 - 09:47

Dat van die vrije tijd is een grammofoonplaat met een eindeloze groef dat weten we nu wel, stop er dan mee als je er geen zin meer in hebt, dan gaan de gebruikers toch gewoon over op een andere image zo simpel is dat.

Je hebt geen idee hoe dicht we bij dat punt zijn. En jouw "bijdragen" helpen daar niet echt bij. Wil jij echt de laatste druppel zijn?

En waarom ben jijzelf eigenlijk nog niet overgestapt? Gezien jouw "bijdragen" ben je niet echt enthousiast over ons werk, immers.

Edited by Erik Slagter, 3 March 2019 - 09:48.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Flashen Mutant HD60 #43 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,154 posts

+698
Excellent

Posted 3 March 2019 - 09:54

Wat betreft dat display gedoe waar je last van hebt.... Als je met release werkt en een beetje handig bent dan heb je zo die 2 files omgezet... Vanaf de 7.1 RC of 8.0 zit dat er gewoon in.

We werken nu eenmaal met releases en intern met develop zodat de gewone gebruikers eigenlijk nooit na een update een niet werkende box hebben...En dat is nu juist gedaan om echt gezever te voorkomen.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Flashen Mutant HD60 #44 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,920 posts

+486
Excellent

Posted 3 March 2019 - 11:35

Degenen die het meeste bijdragen aan OpenPLi hebben ook de meest matige gezondheid :( Het zou erg fijn zijn als we wat jong bloed er bij kregen, jongens en meisjes die nog helemaal vol energie zitten en er zin in hebben. En geen verplichtingen hebben aan gezinnen, werk enz.

Kortom een wrak zooitje. :lol: mijn gezond is ook niet alles na een nier pancreas transplantatie ik heb dat wel eens vertelt aan Wanwizard via pm, maar om je daar nu steeds achter te verschuilen, zoals ik in mijn eerdere post schreef, stop er dan mee als je gezondheid er onder lijd, die moet toch altijd je prioriteit hebben, althans hier wel, hobby is maar bijzaak..
Wederom ingefundeerde uitspraken, je hebt er werkelijk geen benul van waarover je het hebt.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Flashen Mutant HD60 #45 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 3 March 2019 - 12:07

Dat van die vrije tijd is een grammofoonplaat met een eindeloze groef dat weten we nu wel, stop er dan mee als je er geen zin meer in hebt, dan gaan de gebruikers toch gewoon over op een andere image zo simpel is dat.

Je hebt geen idee hoe dicht we bij dat punt zijn. En jouw "bijdragen" helpen daar niet echt bij. Wil jij echt de laatste druppel zijn?

En waarom ben jijzelf eigenlijk nog niet overgestapt? Gezien jouw "bijdragen" ben je niet echt enthousiast over ons werk, immers.

Moet ik nu in tranen uitbarsten Erik hou toch op, ik waardeer jullie vele werk maar het moet toch geen opgave worden, zo komt het iig wel over.

Denk nu niet dat er geen leven is na Open Pli en onze ontvangers niet meer kunnen gebruiken, er staat vast wel weer een groep mensen op die het stokje willen overnemen, bij onze oosterburen zijn er nog ontwikkelaars zat die een image onderhouden. En dat mijn bijdrages de druppel zijn dat zei zij dan maar zo, het grote problem bij het pli team is dat jullie geen enkele tegenspraak dulden, alleen als jullie er brood in zien komen jullie pas in de weer.

En waarom ik nog niet overgestapt ben is gelegen in het feit dat ik kan lezen en schrijven met pli geen misverstand daarover, het is voor mij (nog steeds) een prima image, maar als het zo mocht zijn dat jullie simpele ingrepen die al voorhanden zijn niet willen implementeren en gebruikers moeten smeken om iets aan te passen dan overweeg ik om over te gaan naar iets anders.

Edited by Sagitarius, 3 March 2019 - 12:12.

73's

PE1AQZ

Re: Flashen Mutant HD60 #46 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 3 March 2019 - 12:37

Jij wilt dus ècht alleen maar eisen en niks bijdragen. Als iedereen er zo in zou zitten, dan is het snel klaar met open source software. Het is niet nodig dat iedereen aan de technische kant meehelpt en van mij hoeft ook echt niet iedereen bij te dragen, maar het moet wel in balans zijn. Veel bijdragen is veel eisen. En niks bijdragen is niks eisen. Als je je daar niet in kunt vinden, dan moet je echt eens overwegen of je wel een open source image wilt gebruiken.

Overigens vind ik dat je met jouw persoonlijke aanvallen over de grens gaat van fatsoenlijk met elkaar omgaan, op een forum waar je te gast bent. Je zou eens moeten overwegen of je daarmee je doel bereikt, ik denk eerder het tegenovergestelde. Helaas blijkt de samenleving steeds meer van mening te zijn dat je je zin krijgt als je maar hard en onfatsoenlijk genoeg brult. Ik doe daar in ieder geval niet aan mee en ik ben bang dat ook jij daarmee hier weinig voor elkaar gaat krijgen.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Flashen Mutant HD60 #47 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 3 March 2019 - 13:26

Jij wilt dus ècht alleen maar eisen en niks bijdragen. Als iedereen er zo in zou zitten, dan is het snel klaar met open source software. Het is niet nodig dat iedereen aan de technische kant meehelpt en van mij hoeft ook echt niet iedereen bij te dragen, maar het moet wel in balans zijn. Veel bijdragen is veel eisen. En niks bijdragen is niks eisen. Als je je daar niet in kunt vinden, dan moet je echt eens overwegen of je wel een open source image wilt gebruiken.

Overigens vind ik dat je met jouw persoonlijke aanvallen over de grens gaat van fatsoenlijk met elkaar omgaan, op een forum waar je te gast bent. Je zou eens moeten overwegen of je daarmee je doel bereikt, ik denk eerder het tegenovergestelde. Helaas blijkt de samenleving steeds meer van mening te zijn dat je je zin krijgt als je maar hard en onfatsoenlijk genoeg brult. Ik doe daar in ieder geval niet aan mee en ik ben bang dat ook jij daarmee hier weinig voor elkaar gaat krijgen.

Tja Erik ik zou best wel willen bijdragen om de balans die volgens jou uit evenwicht is omdat ik meer vraag dan bijdraag,maar ik ben technisch niet zo begaafd zoals jij in deze materie, misschien kan ik je pc komen schoonmaken of je computerscherm schoonmaken of koffie voor je halen en je schoenen poetsen of je auto wassen, maar meer kan mijn bijdrage niet zijn.  :wacko:  

En dat hier te gast zijn daar heb je gelijk in, maar daarom hoef ik toch niet in de kleine schoentjes te lopen en me nederig op moet stellen tot het moment dat het jullie het belieft een verandering door te voeren.

Het valt me wel vaker op dat it'ers in een beperkte eigen wereldje leven (kennelijk door het ontbreken van contact met de buitenwereld), en alles wat je dan voorstelt als een aanval op iemands persoonlijke integriteit afgedaan word........

Maar goed ik hou er maar over op ik kom er toch niet uit, en als ik volgens jouw over de grens ben gegaan met mijn persoonlijke aanvallen, sorry daarvoor, ik zie het niet zo, ik scheld niet maar ben alleen kritisch.

73's

PE1AQZ

Re: Flashen Mutant HD60 #48 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,485 posts

+1,810
Excellent

Posted 3 March 2019 - 13:30

Dat hoeft ook niet, het enige waar we om vragen is begrip dat jou prioriteiten wellicht niet onze prioriteiten zijn.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Flashen Mutant HD60 #49 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 3 March 2019 - 18:20

Wat betreft dat display gedoe waar je last van hebt.... Als je met release werkt en een beetje handig bent dan heb je zo die 2 files omgezet...

Handig ben ik zeker wel al zeg ik het zelf  :rolleyes:  Ik gebruik de 7.0 release er is trouwens geen oudere versie voor de HD60, en welke 2 files moet ik dan omzetten, daar kom ik dan wel uit. :rolleyes:

73's

PE1AQZ

Re: Flashen Mutant HD60 #50 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,154 posts

+698
Excellent

Posted 3 March 2019 - 18:24

Systeminfo.py usageconfig.py settings.xml

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Flashen Mutant HD60 #51 mimisiku

• Senior Member
  • 5,517 posts

+115
Excellent

Posted 3 March 2019 - 19:12

Dat er steeds als argument gebruikt wordt "hobby", weinig mensen en geen tijd is een beetje jullie eigen schuld. Hadden jullie maar niet zoveel merken van OpenPli moeten voorzien! Had gewoon bij een paar A-merken gebleven dan was het allemaal een stuk eenvoudiger gebleven. Nu lopen jullie steeds opnieuw het wiel uit te vinden. Werkt het op doos A, werkt het weer niet op doos B.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Flashen Mutant HD60 #52 satspock

• Senior Member
  • 48 posts

0
Neutral

Posted 3 March 2019 - 19:39

ff een vraagje, de vuduo 4k en osmino4k hebben een 64 bit cpu en dus een andere oscam oscam-svn11505-aarch64_osmino4k-vuduo4k  maar de mutant hd60 heeft ook een 64 bit cpu en deze heeft een arm v7 versie oscam klopt dat wel.

Re: Flashen Mutant HD60 #53 mimisiku

• Senior Member
  • 5,517 posts

+115
Excellent

Posted 3 March 2019 - 20:04

Zal vast downwards compatibel zijn (anders zou OScam op die ontvangers niet starten)
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Flashen Mutant HD60 #54 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,154 posts

+698
Excellent

Posted 3 March 2019 - 20:29

Ik heb net mijn HD60 gerepareerd....

De laatste openpli op een USB stick zetten

De stik in de USB-2 poort (NIET de blauwe)

Box uit met off/on knop op achterkant

Knop op zijkant indrukken en vasthouden

Box aan zetten met off/on knop op achterkant

Geduld... knop op zijkant vasthouden... geduld.... totdat er kort boot en dan flsh verschijnt op het display...

Re: Flashen Mutant HD60 #55 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 3 March 2019 - 20:37

Ik heb net mijn HD60 gerepareerd....

De laatste openpli op een USB stick zetten

De stik in de USB-2 poort (NIET de blauwe)

Box uit met off/on knop op achterkant

Knop op zijkant indrukken en vasthouden

Box aan zetten met off/on knop op achterkant

Geduld... knop op zijkant vasthouden... geduld.... totdat er kort boot en dan flsh verschijnt op het display...

Mooi dat het gelukt is, wat was er nu stuk? Dat flashen ging hier ook van een leien dakje, en idd via de usb 2.0 ingang.,

73's

PE1AQZ

Re: Flashen Mutant HD60 #56 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,485 posts

+1,810
Excellent

Posted 3 March 2019 - 20:50

Had gewoon bij een paar A-merken gebleven dan was het allemaal een stuk eenvoudiger gebleven. Nu lopen jullie steeds opnieuw het wiel uit te vinden. Werkt het op doos A, werkt het weer niet op doos B.

Waaruit blijkt dat je weinig benul hebt waar wij onze tijd in steken, en waar het probleem zit. Of uberhaupt hoe "wij" in elkaar steken.

Het probleem zit hem simpelweg in de hoeveelheid handjes, en de skills van die handjes.

Als er per week zeg 4 uur aan effectief development plaats vind (en dan tel ik de incidentele bugfix even niet mee), dan is het veel. En dat is dan alle PLi members bij elkaar opgeteld.  Als er een man of 6, 7 uberhaupt voor PLi actief zijn, dan is het veel. Daarvan zijn er een paar (bv Frenske en Tech) die helemaal geen developer zijn, en een paar die slechts op een klein deelgebied actief zijn (Erik in C++, Ik doe hoofdzakelijk infra en OE). En dat wordt de spoeling dun. Dan heb je Athoik, IMS en Taapat, waarvan alleen die eerste wat constuctieve zaken doet, de andere alleen maar kleine dingen en plugins. Houd je over: Littlesat.

Dat is ons probleem.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: Flashen Mutant HD60 #57 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,485 posts

+1,810
Excellent

Posted 3 March 2019 - 20:52

ff een vraagje, de vuduo 4k en osmino4k hebben een 64 bit cpu en dus een andere oscam oscam-svn11505-aarch64_osmino4k-vuduo4k  maar de mutant hd60 heeft ook een 64 bit cpu en deze heeft een arm v7 versie oscam klopt dat wel.

De BSP van de HD60 definieert de box als "arm" arch, 32 bit. Dus wordt alles 32-bit gebouwd.

Re: Flashen Mutant HD60 #58 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 3 March 2019 - 21:50

Systeminfo.py usageconfig.py settings.xml

Mmm als ik zoek in  /usr/lib/enigma2/python/Components/   zie ik hier geen SystemInfo.py wel een SystemInfo.pyo laat staan een settings.xml.

Zou je me aub een kleine hint kunnen geven welke 2 regels ik dan moet omdraaien?

73's

PE1AQZ

Re: Flashen Mutant HD60 #59 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,154 posts

+698
Excellent

Posted 3 March 2019 - 21:53

Ff op de box opkg install enigma2-src doen, dan komen de sources... maar alleen de py erbij en e2 herstarten doet het ook... dan heb je ook meer kans dat het na een upgrade blijft werken als er aan deze files niets is aangepast in de release (en de kans op aanpassing is klein)
Die xml zit in /usr/share/enigma2 en moet setup.xml zijn... op github staat die in /data

Edited by littlesat, 3 March 2019 - 21:54.

Re: Flashen Mutant HD60 #60 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 3 March 2019 - 22:39

systeminfo.py zit er nu wel in na een opkg en herstart, maar wat moet ik nu omdraaien, toch niet de kast hoop ik hé..... :rolleyes:

73's

PE1AQZ

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users