Jump to content

Photo

Krakend geluid tijdens het overschakelen van zender (zappen)

• Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 gerard0610

• Senior Member
  • 852 posts

+32

Posted 27 February 2019 - 18:42

Ik heb een HD-TV van Philips van circa 5 jaar oud.

Verder heb ik een recent een nieuwe Edison OS Mio 4K. Als ik daarmee van zender wissel hoor een kort krakend geluid :-(
Ik heb de HDMI kabel al vervangen door een kortere en ik heb een andere in HDMI ingang van de TV gebruikt.
Helaas heeft dit niet geholpen.

Ik heb nog een VU+ Ultimo 4K en daarmee heb ik dit effect gelukkig niet (met dezelfde TV).
In het verleden heb ik ook een VU+Duo gehad én een ET9500 en ook daarbij kwam dit effect niet voor bij dezelfde TV.

Bij alle satelliet ontvangers waren de AV instellingen\ als volgt: Zie bijlage.

Wie weet hier een verklaring voor en eventueel een oplossing?

Attached Files

Edited by gerard0610, 27 February 2019 - 18:45.

Re: Krakend geluid tijdens het overschakelen van zender (zappen) #2 gerard0610

• Senior Member
  • 852 posts

+32

Posted 5 March 2019 - 12:23

Helaas is er nog niemand met een reactie :-(

Is er iemand die mij kan helpen s.v.p.?
Het blijft een erg irritant probleem :-)

Re: Krakend geluid tijdens het overschakelen van zender (zappen) #3 WanWizard

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 45,178 posts

+729
Excellent

Posted 5 March 2019 - 12:36

Dat  geeft wellicht aan hoeveel mensen dit probleem ook hebben, dan wel weten wat het is en wat je er aan moet doen. 

Lastig voor jou, dat snap ik, maar ik vrees dat het niet anders is.

Ik kan me er niets bij voorstellen in ieder geval, een HDMI kabel is digitaal transport, als een netwerk kabel, niets daarin kan "kraken" veroorzaken, dat is een analoog gegeven, en die omzetting gebeurd in de TV.

Currently in use: VU+Duo 4K (2xFBC S2), VU+Zero, Amiko Viper 2TC, Zgemma H3.2TC, Zgemma H6

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

note: I do not provide support via PM !

Re: Krakend geluid tijdens het overschakelen van zender (zappen) #4 pcman19

• New Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 5 March 2019 - 14:20

Het enigste wat ik zo nog kan verzinnen probeer de ontvanger eens op een andere tv.
Als het dan nog is dan vermoet ik dat het zomaar eens in de ontvanger kan zitten

Re: Krakend geluid tijdens het overschakelen van zender (zappen) #5 gerard0610

• Senior Member
  • 852 posts

+32

Posted 5 March 2019 - 18:33

Het enigste wat ik zo nog kan verzinnen probeer de ontvanger eens op een andere tv.
Als het dan nog is dan vermoet ik dat het zomaar eens in de ontvanger kan zitten

Ik heb helaas geen tweede TV om te testen.

Wel heb ik de HDMI van de Edison OS Mio 4K op een monitor aangesloten en daarmee had géén krakend/knisperend geluid tijdens het overschakelen naar een andere zender.

Daarna heb dezelfde test gedaan met nog een andere Monitor via HDMI en daarmee had ik ook géén krakend/knisperend geluid.
(zoals al geschreven helpt het verangen van de HDMI kabel ook niet).

Voor de zekerheid heb ik ook eenzelfde test uitgevoerd met OpenATV 6.3 maar daarmee had ik ook dit irritante effect.

Ik heb nog contact gehad met iemand anders die ook een Edison OS Mio 4K heeft(met een Philips 4K Tv van circa twee jaar). Maar deze heeft dit effect niet ondanks dat hij precies dezelfde audio instelling heeft (OpenPLi 7) zoals in de afbeelding in de eerste post.

RaRa :-(
Ik kom er maar niet achter.

En het rare is dat ik dus effect niet heb met mijn VU+ Ultimo 4K op dezelfde TV.

Kan mij iemand (nog) een suggestie geven wat de reden is of wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn ?

Edited by gerard0610, 5 March 2019 - 18:36.

Re: Krakend geluid tijdens het overschakelen van zender (zappen) #6 pcman19

• New Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 8 March 2019 - 21:23

heel toevallig ook een andere hdmi poort geprobeerd.
Er zijn so.s hdmi poorten die ook een andere functie erbij hebben en dat kan soms wel eens storen.

Re: Krakend geluid tijdens het overschakelen van zender (zappen) #7 gerard0610

• Senior Member
  • 852 posts

+32

Posted 9 March 2019 - 17:01

heel toevallig ook een andere hdmi poort geprobeerd.
Er zijn so.s hdmi poorten die ook een andere functie erbij hebben en dat kan soms wel eens storen.

Bedankt voor het meedenken.

Ik heb alle vijf de HDMI ingangen van de Philips TV getest (en dat met drie verschillende HDMI kabels), maar helaas blijft het irritante effect aanwezig :(

Weet iemand nog een mogelijke reden en of oplossing?

Ik heb het hele internet af gezocht maar helaas.

Alle suggesties zijn welkom want ik weet het echt niet meer :(

Re: Krakend geluid tijdens het overschakelen van zender (zappen) #8 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 44,821 posts

+489
Excellent

Posted 14 March 2019 - 20:12

Ik heb echt geen idee. Het enige wat ik me kan bedenken is dat bij het zappen de ontvanger een corrupte bitstream veroorzaakt doordat halverwege een sample (PCM) of een frame (AC3) overgeschakeld wordt. Ik denk dat de meeste versterkers en/of televisies daar mee kunnen omgaan, maar wellicht niet allemaal.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E/9E/4.8E/0.8W/5W via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
* Ziggo digital cable TV (FTA)
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Krakend geluid tijdens het overschakelen van zender (zappen) #9 gerard0610

• Senior Member
  • 852 posts

+32

Posted 15 March 2019 - 10:01

Bedankt voor het meedenken :-)

Ik heb dit probleem ook gemeld bij https://www.opena.tv...html#post391888 en daarop volgende reacties in dit draadje.

Er heeft zich in ider geval een iemand meer gemeld met dit probleem.

Daar heeft men blijkbaar contact met de fabrikant Edison, zo lijkt het.
Ze hebben al een poging gedaan om een aanpassing aan de driver te maken maar die aanpassing werkte helaas niet.

Misschien dat er een oplossing uit die hoek komt :-)

Edited by gerard0610, 15 March 2019 - 10:02.

Re: Krakend geluid tijdens het overschakelen van zender (zappen) #10 gerard0610

• Senior Member
  • 852 posts

+32

Posted 15 March 2019 - 16:56

Er heeft zich nog een persoon gemeld met dit probleem: https://www.opena.tv...html#post392386.

Zijn er nog meer dan graag even melden.

Re: Krakend geluid tijdens het overschakelen van zender (zappen) #11 Jaja

• Senior Member
  • 114 posts

0
Neutral

Posted 15 March 2019 - 20:25

Zet de receiver op maximum volume. Regel het geluid met de volumeknop van de  tv. Misschien doe je dit al ?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users