Jump to content


Photo

Terrestrial T2 met de VU+ Duo2


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

Re: Terrestrial T2 met de VU+ Duo2 #21 GensNet

  • Senior Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 15 March 2019 - 20:00

Al met al neem een KPN kastje.

Nee. Ik moet niets van de kpn hebben. Alles is afgeschermd. Bijvoorbeeld het in- en uitschakelen van de antenne spanning om maar wat te noemen en zo zijn er "tig" dingen die een gebruiker niet kan instellen cq regelen.

 

Bij gelegenheid zal ik eens bij de Media Markt in Duitsland kijken. Die schijnen ontvangers te hebben waar je wel met de H265 naar NPO1 t/m NPO3 en regionale omroep(en) kan kijken.

 

Zoals altijd n**it de kpn je dus weer mooi een oor aan. Ze hebben er dus sch*t aan dat je gratis naar de landelijke zenders moet kunnen kijken. Voor de landelijke zenders hadden ze gewoon T moeten houden. Dan kan in ieder geval iedereen met een terrestrial ontvanger Nederlandse zenders kijken.



Re: Terrestrial T2 met de VU+ Duo2 #22 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 15 March 2019 - 20:14

Je hoeft niet ver te kijken, uiteraard bestaan er ontvangers die Ned1,2,3 kunnen ontvangen, als je kijkt in de lijst van ontvangers zijn is er een hele reeks geschikt. Maar dus niet jou Duo2, want die is een generatie te oud. Zou je een Duo 4K of zelfs maar een Zero 4K hebben, dan had je beeld gehad.

 

Je kunt inderdaad naar de Media Markt in Duitsland rijden en daar hebben ze zeker wat, maar ook binnen de OpenPli-Linuxontvangers zijn er prima mogelijkheden. De eigenlijke vraag is of je de mogelijkheden van OpenPli wilt of niet.



Re: Terrestrial T2 met de VU+ Duo2 #23 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 15 March 2019 - 20:15

Tsja, en ik maar denken dat koppelverkoop inmiddels verboden was..... De KPN heeft er klaarblijkelijk lak aan en komt er mee weg.. Prima... Dan blijf ik daar weg....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Terrestrial T2 met de VU+ Duo2 #24 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 March 2019 - 09:45

Tsja, en ik maar denken dat koppelverkoop inmiddels verboden was..... De KPN heeft er klaarblijkelijk lak aan en komt er mee weg.. Prima... Dan blijf ik daar weg....

Lulkoek, als ik jouw redenatie zou volgen kun je nergens meer terecht. iedere provider doet dat, als je tv wil kijken via b.v. glasvezel zit je vast aan IPTV, dan ben je ook verplicht een provider gebonden ontvanger te kopen, noem mij maar een provider waar je eigen apparatuur kan gebruiken, een van de weinigen is nog Ziggo,  Binnenkort zet Ziggo UHD ontvangers in de markt dan kun je ook geen eigen spullen meer gebruiken.


73's

PE1AQZ


Re: Terrestrial T2 met de VU+ Duo2 #25 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,631 posts

+459
Excellent

Posted 18 March 2019 - 09:52

Canal Digitaal staat ook nog toe eigen apparatuur te gebruiken maar ook daar begint men de diensten te verschuiven naar IP gerelateerde oplossingen.

 

Ik heb geen idee hoe snel Ziggo de zaken aan gaat passen en de oudere receivers gaat uitfaseren, de nieuwe 'ontvanger' van Ziggo gebruikt overigens nog steeds DVB-C signalen maar voor nieuwe diensten (UHD) worden ook IP diensten gebruikt.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Terrestrial T2 met de VU+ Duo2 #26 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 March 2019 - 10:35

Deze Horizon 4 Mediabox  (EOS 4 Mediabox) komt dit jaar ter beschikking .en is cloud-based. Alleen de ontvangst van tv- en radiozenders gebeurt via de DVB-C broadcast uitzendstandaard. Alle overige functies en mogelijkheden lopen via de cloud en hebben hiervoor een internetverbinding nodig.

 

20180924132507_170_vz-1.JPG


73's

PE1AQZ


Re: Terrestrial T2 met de VU+ Duo2 #27 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,631 posts

+459
Excellent

Posted 18 March 2019 - 13:55

De nieuwe doos van Ziggo ken ik al.....

 

Die cloudoplossing is de meest waardeloze oplossing die er is, je bent dus geen eigen baas meer van je opname's en het kan dus ook zomaar zijn dat je dadelijk niet meer door de reclame kunt skippen, iets wat ook al niet bij de kpn hardware kan.

De content aanbieders hebben wat dat betreft teveel macht gekregen, iets waar degene die het levert flink aan kan verdienen, zo kunnen die providers lekker van twee walletjes eten.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users