Jump to content


Photo

Wat is de beste hybride receiver voor mij?


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 MatthijsNL

  • Senior Member
  • 161 posts

+1
Neutral

Posted 11 March 2019 - 10:20

Hoi allemaal,

 

Op dit moment gebruik ik al jaren de Xtrend ET9000 naar tevredenheid.

De ontvanger heeft op dit moment wat kwaaltjes die ik er niet uit krijg. Ik overweeg daarom op korte termijn de ontvanger te vervangen.

 

Nu zoek ik een ontvanger die zowel IPTV als Satteliet ondersteunt (hybride). Ik zie dat de Redline Golden Box IPTV En Sateliet Ontvanger dit zou moeten kunnen.

Heeft iemand ervaring met dit type ontvanger en kan iemand advies geven welke ontvanger (IPTV/Satteliet) nu het meest geschikt is voor mij?

 

Groeten Matthijs



Re: Wat is de beste hybride receiver voor mij? #2 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 11 March 2019 - 11:39

Wat voor soort IPTV wil je ontvangen? Als ik het zo bekijk ondersteunt dit bakje DVB-IPTV en er is geen enkele TV-aanbieder in Nederland die DVB-IPTV levert, dat gaat allemaal via dichtgetimmerde systemen waar je niet je eigen ontvanger wilt kunnen gebruiken.

 

Alle door OpenPLi-ondersteunde ontvangers hebben IPTV-mogelijkheden, maar voor zover ik weet geen DVB-IPTV, al is er geen reden waarom ze dat technisch niet kunnen: De streams waarmee Enigma2 werkt zijn transportstreams en daarmee dezelfde infrastructuur als DVB-IPTV. Maar omdat niemand dat gebruikt denk ik dat dat de reden is waarom er voor OpenPLi nog weinig te halen valt door DVB-IPTV te gaan ondersteunen. Maar wat Enigma2-ontvanger wel kunnen is zenders binnen je huis streamen en ook dat is IPTV.

 

Netflix en Youtube e.d. wordt ook IPTV genoemd.

 

Kortom het is een heel breed begrip en je zult nadenken wat je precies wilt voordat dat kan leiden tot advies voor een specifieke ontvanger.

 

Tot slot zou ik willen zeggen dat WC-Eend niet de concurrent gaat adviseren, dus om op OpenPLi advies te gaan vragen voor ontvangers die niet alleen geen OpenPLi draaien, maar zo te zien geheel geen Enigma2...



Re: Wat is de beste hybride receiver voor mij? #3 edbe

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 12 March 2019 - 20:28

zijn er ook ontvangers die tv zenders kan ontvangen zoals ze nu bij CD gebruiken?

:ph34r:


Re: Wat is de beste hybride receiver voor mij? #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 12 March 2019 - 21:03

Nee, het IPTV gedeelte zit potdicht. VLAN 4, MAC adres certificatie, verimatrix stream encryptie... Dus alleen op de provider geleverde boxen....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Wat is de beste hybride receiver voor mij? #5 edbe

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 12 March 2019 - 21:20

Nee, het IPTV gedeelte zit potdicht. VLAN 4, MAC adres certificatie, verimatrix stream encryptie... Dus alleen op de provider geleverde boxen....


ok jammer, misschien in de toekomst.

:ph34r:


Re: Wat is de beste hybride receiver voor mij? #6 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 12 March 2019 - 22:13

Niemand kan de toekomst voorspellen, maar de IPTV-markt is helaas verzot op gesloten systemen, dus ik zie het niet gebeuren. Voor open systemen zet je het best je eigen kaarten op DVB.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users