Jump to content


Photo

sat priority switch


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 jgboss

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 15 March 2019 - 08:17

Bij aanwezigheid van slechts 1 satellietkabel maar 2 ontvangers (vuduo 4k en een samsung smart tv met satelliet tuner) vraag ik mij af of een zgn sat priority switch gaat werken.  Heeft iemand hier ervaring mee ?

Attached Files


Edited by jgboss, 15 March 2019 - 08:19.


Re: sat priority switch #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,390 posts

+393
Excellent

Posted 15 March 2019 - 09:14

Om te switchen tussen de smart TV en de ontvanger zal dit (mogelijk) wel werken, maar ik vind het toch wel erg zonde om een Duo 4K in te zetten op één, ook nog gedeelde, aansluiting. Dan had een eenvoudige single 4K receiver ook kunnen werken want zelfs bij kijken + opnemen loop je al tegen beperkingen aan.

Het is weliswaar niet de reactie waar jij naar zocht, maar mijn advies zou zijn om meerdere kabels erbij te laten leggen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: sat priority switch #3 Degroot

  • Senior Member
  • 128 posts

+1
Neutral

Posted 15 March 2019 - 09:33

Ik volg Frenske helemaal maar niet te min werkt dit wel degelijk. Al twee maal toegepast, eenvoudig en niet duur.
DM8000,

Re: sat priority switch #4 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 March 2019 - 09:58

Om te switchen tussen de smart TV en de ontvanger zal dit (mogelijk) wel werken, maar ik vind het toch wel erg zonde om een Duo 4K in te zetten op één, ook nog gedeelde, aansluiting. Dan had een eenvoudige single 4K receiver ook kunnen werken want zelfs bij kijken + opnemen loop je al tegen beperkingen aan.

Het is weliswaar niet de reactie waar jij naar zocht, maar mijn advies zou zijn om meerdere kabels erbij te laten leggen.

Nou Frenske zo gek is dat niet en is niks zonde van zijn 4k ontvangertje, ik doe hier exact hetzelfde, al mijn 4 triple lnb aansluitingen zijn bezet door mijn andere ontvangers, één ervan loopt naar mijn Philips UHD smart tv met ingebouwde satelliet ontvanger, aangezien ik daar geen gecodeerde zenders mee kan ontvangen omdat oscam bij mijn weten nog steeds niet werkt op Android tv, en de CI al bezet is door een Ziggo module, heb ik een list moeten verzinnen.

Ik heb mijn Mutant HD60 UHD ontvanger onder de tv staan in een meubel, het leuke is dat deze HD60 een extern IR ontvanger aansluiting heeft en daar een externe IR ontvanger op aangesloten heb en de kast dus dicht kan blijven, ik heb een priority switch tussen mijn smart tv en mijn HD60 zitten en ik kan nu op beide apparaten satelliet kijken. De Mutant is in deze de master omdat ik daarmee het meeste satelliet kijk via een oscam client die weer verbonden is met mijn interne Beagle Bone Black Oscam servertje.

Die sat priority switch werk hier al tijden prima.


73's

PE1AQZ


Re: sat priority switch #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 15 March 2019 - 10:26

Waar Frenske op doelt is het feit dat een dure 4K box met FBC tuners hangt aan een enkele legacy kabel, die dan ook nog voor een deel van de tijd onbeschikbaar is. Dat had ook met een goedkoop boxje (als een HD60) gekunt.

 

Dat is een beetje als een Ferarri kopen uitsluitend om op je oprit heen- en weer te rijden... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: sat priority switch #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,390 posts

+393
Excellent

Posted 15 March 2019 - 11:43

Exact. En meer heb ik er dan ook niet aan toe te voegen. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: sat priority switch #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 March 2019 - 12:51

Waar Frenske op doelt is het feit dat een dure 4K box met FBC tuners hangt aan een enkele legacy kabel, die dan ook nog voor een deel van de tijd onbeschikbaar is. Dat had ook met een goedkoop boxje (als een HD60) gekunt.

 

Dat is een beetje als een Ferarri kopen uitsluitend om op je oprit heen- en weer te rijden... ;)

Tja maar soms heb je geen keus zoals bij ts die schrijft: ''Bij aanwezigheid van slechts 1 satellietkabel maar 2 ontvangers'' ik zou zelf al zo nooit voor een VU kiezen alzitten er 10 fbc tuners in, mijn HD60 is wel ff wat sneller, maar dat terzijde. <_<


73's

PE1AQZ


Re: sat priority switch #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 15 March 2019 - 13:50

"All computers wait at the same speed". :)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: sat priority switch #9 jgboss

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 15 March 2019 - 19:05

Beste mensen,
Bedankt voor jullie reactie. Ik had echter moeten vermelden dat er wel degelijk 2 kabels van de schotel naar mijn vuduo 4K ontvanger gaan, maar een daarvan wil ik met een prioriteit switch tevens gebruiken voor de tv. Hopelijk zijn sommigen van jullie gerustgesteld en kan ik de Ferrari ook op de snelweg gebruiken.

Re: sat priority switch #10 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,390 posts

+393
Excellent

Posted 15 March 2019 - 19:36

Gelukkig maar. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: sat priority switch #11 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 March 2019 - 22:53

Beste mensen,
Bedankt voor jullie reactie. Ik had echter moeten vermelden dat er wel degelijk 2 kabels van de schotel naar mijn vuduo 4K ontvanger gaan, maar een daarvan wil ik met een prioriteit switch tevens gebruiken voor de tv. Hopelijk zijn sommigen van jullie gerustgesteld en kan ik de Ferrari ook op de snelweg gebruiken.

Nou een Ferrari hoeft voor mij ook niet hoor, met al die Fiat klokjes erin. :D


73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users