Jump to content


Photo

Constant zwarte blokken in het scherm HD51.


  • Please log in to reply
68 replies to this topic

Re: Constant zwarte blokken in het scherm HD51. #21 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 17 March 2019 - 16:08

Ik had regelmatig Brazillianen en trukkers in de US aan de lijn. ;)

Hier idem. Veel zuidamerikaans.

Ik knalde met mijn analoge 27Mhz bakje met een Italiaans ‘kacheltje’ erachter en een halve golf antenne drie flats verder in hun orgel binnen. :)
Toen het vrijgegeven werd (FM) ben ik vrijwel gelijk gestopt.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Constant zwarte blokken in het scherm HD51. #22 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 17 March 2019 - 16:22


Dan heb die er een flinke eindtrap achter en/of de zaakjes niet op orde.
Beetje zendamateur veroorzaakt geen storing

Als je nu eens naar zijn call sign PD1LOI kijkt snap je misschien mijn opmerking die ik als mede gelicenseerd ''zendeling'' deed....... ;)
En een beetje zendamateur veroorzaakt juist wel storing, een teken dat je voldoende zend vermogen achter de hand hebt
Ik ben dan wel zendamateur, maar daar komt het niet vandaan. Ik werk met digitale apparatuur en heb maar weinig vermogen hooguit 5 w.en als ik praat dan gebeurt er niks op tv.

Re: Constant zwarte blokken in het scherm HD51. #23 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 17 March 2019 - 16:28

 

Waar te vinden Frenske?
 
Wizard met de vier pijlen staat goed.


- Open de zenderlijst.
- Ga op de gewenste zender staan en druk Menu.
- Zie foto.

 

@Frenske: getest, het werkt! Weer wat geleerd...


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Constant zwarte blokken in het scherm HD51. #24 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 17 March 2019 - 16:46

Aanvulling: getest met BVN op de Hotbird, dat werkte.

 

Daarna getest op Omroep Brabant via Ziggo, dat werkte niet. Het lijntje bleef.

 

Daarna gekeken op een stream (België, ATV uit Antwerpen). Dan is er in OpenPLi geen optie zoals beschreven.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Constant zwarte blokken in het scherm HD51. #25 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 17 March 2019 - 16:58

@Hro
Daar is een instelling voor Hans. Verberg de flikkerende lijn voor die zender. ;)

Staat in wiki @Hans heb je nog een "Grab screenshot" van het euvel (graag high resolution)?

 

https://wiki.openpli..._line_in_screen


Edited by 40H3X, 17 March 2019 - 16:58.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Constant zwarte blokken in het scherm HD51. #26 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 17 March 2019 - 17:11

zoals hiervoor geschreven: bij BVN opgelost maar bij Omroep Brabant via kabel niet, zie afbeelding.

Attached Files


Edited by hro, 17 March 2019 - 17:12.

Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Constant zwarte blokken in het scherm HD51. #27 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 17 March 2019 - 17:47

Dit bedoel ik.Attached File  2gxjsif.jpg   205.34KB   14 downloads



Re: Constant zwarte blokken in het scherm HD51. #28 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 17 March 2019 - 17:53

voorbeeld staat erin https://wiki.openpli..._line_in_screen

 

Helaas, kan ik het niet checken, ik heb het euvel niet.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Constant zwarte blokken in het scherm HD51. #29 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 17 March 2019 - 18:01

voorbeeld staat erin https://wiki.openpli..._line_in_screen

 

Helaas, kan ik het niet checken, ik heb het euvel niet.

Dank.

 

Maar werkt voor zover ik heb kunnen ontdekken alleen bij satelliet. Niet bij kabel en streams. Mogelijk kunnen andere lezers dezes dit checken en bevestigen of ontkennen... ;-)


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Constant zwarte blokken in het scherm HD51. #30 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 17 March 2019 - 18:35

Dit bedoel ik.attachicon.gif2gxjsif.jpg


Even ter aanvulling dit heeft niks met die instellingen te maken in het menu zoals in de link https://wiki.openpli..._line_in_screen wordt weergegeven.

Edited by Loui (PD1LOI), 17 March 2019 - 18:38.


Re: Constant zwarte blokken in het scherm HD51. #31 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 17 March 2019 - 18:53

Dit bedoel ik.attachicon.gif2gxjsif.jpg

 

Macroblocks, zeer waarschijnlijk ligt het toch aan de hardware van de box omdat het een half scherm bevat.Waarschijnlijk had je altijd al de probleem maar viel niet op.

Is DVB-T2 signaal actief geworden in je regio en sindsdien heb je dit probleem?

 

Ik heb het op een box 1keer eerder gezien dat halve scherm macroblocks had. Met CPU flnk opwarmen verdween het maar daarna kwam gewoon weer terug.

 

Lijkt me gevalletje RMA en zover ik weet van Mutant wordt dit omgeruild


Edited by WTE, 17 March 2019 - 18:54.

Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Constant zwarte blokken in het scherm HD51. #32 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 17 March 2019 - 19:19

Dit bedoel ik.attachicon.gif2gxjsif.jpg

 
Macroblocks, zeer waarschijnlijk ligt het toch aan de hardware van de box omdat het een half scherm bevat.Waarschijnlijk had je altijd al de probleem maar viel niet op.
Is DVB-T2 signaal actief geworden in je regio en sindsdien heb je dit probleem?
 
Ik heb het op een box 1keer eerder gezien dat halve scherm macroblocks had. Met CPU flnk opwarmen verdween het maar daarna kwam gewoon weer terug.
 
Lijkt me gevalletje RMA en zover ik weet van Mutant wordt dit omgeruild
18 februari is men hier over gegaan naar DVB-T2de zender staat 4km hier vandaan maar het is vorig week pas begonnen. Dus denk ik niet direct daar aan

Re: Constant zwarte blokken in het scherm HD51. #33 HJS

  • Senior Member
  • 49 posts

+1
Neutral

Posted 17 March 2019 - 20:01

HJS, on 07 Mar 2018 - 09:24, said:

Ook ik bemerk de laatste tijd glitches onderin het beeld.
Maar als je goed oplet dan hoor je het geluid ook wel eens heel snel, “samplen” zo noem ik het dan maar.
Dit heb ik al meegemaakt bij meerdere zenders die te ontvangen zijn bij ziggo.

Maar dit werd onderuitgehaald door sagitarius.

Nog steeds bemerkt ik af en toe hetzelfde beeld zoals Loui(PD1LOI) weergeeft.
Vu+ Ultimo 4K 2* fbc dvb-c, 1*dvb s rotor Triax 110, en diverse single tuner ontvangers middels fallback tuner

Re: Constant zwarte blokken in het scherm HD51. #34 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 17 March 2019 - 20:04

HJS, on 07 Mar 2018 - 09:24, said:
Ook ik bemerk de laatste tijd glitches onderin het beeld.
Maar als je goed oplet dan hoor je het geluid ook wel eens heel snel, “samplen” zo noem ik het dan maar.
Dit heb ik al meegemaakt bij meerdere zenders die te ontvangen zijn bij ziggo.
Maar dit werd onderuitgehaald door sagitarius.
Nog steeds bemerkt ik af en toe hetzelfde beeld zoals Loui(PD1LOI) weergeeft.

I.d.d het is ook niet om de minuut of zo nee geheel variabele soms vaak soms bijna niet in een uur.

Re: Constant zwarte blokken in het scherm HD51. #35 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 17 March 2019 - 22:07

Met mijn 27 mc bak vroeger had ik dat ook en al met 1/2 wat bij een buurman die er een antenne versterker tussen gezet had die overstuurd raakte... antenne versterker weg, wat hem verraste want het beeld was nog net zo goed... opgelost! Hij had gewoon iets onnodigs ertussen ;) het was zelfs zo dat hij zonder die versterker beter beeld op de duitsers has en de waloon kon ontvangen omdat gewoon Nederland 1 die hier op vhf Kanaal 5 zat de hele boel ook al overstuurde.


Als ik met een hoop vermogen op de 27mc de mic van de president Jackson in kneep had niemand er hinder van.
Zelfs beneden op de hark antenne niet.
Die zat in dezelfde mast als waar de atron in zat.
Niks geen wegvallend beeld.

Is 't niet zo dat 't pas stoort wanneer je de staande golf niet goed hebt?
Weet 't niet zeker maar ik meen dat dit ook van invloed was op evt veroorzaakte storing

Edited by GvdP, 17 March 2019 - 22:09.


Re: Constant zwarte blokken in het scherm HD51. #36 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 March 2019 - 22:08

HJS, on 07 Mar 2018 - 09:24, said:

Ook ik bemerk de laatste tijd glitches onderin het beeld.
Maar als je goed oplet dan hoor je het geluid ook wel eens heel snel, “samplen” zo noem ik het dan maar.
Dit heb ik al meegemaakt bij meerdere zenders die te ontvangen zijn bij ziggo.

Maar dit werd onderuitgehaald door sagitarius.

Nog steeds bemerkt ik af en toe hetzelfde beeld zoals Loui(PD1LOI) weergeeft.

Nou onderuitgehaald, ik heb dit ook een tijdje gehad met alleen Ziggo, ik geloof dat ik alle monteurs van Ziggo hier over de vloer gehad heb, hier is/was het een extern temperatuur probleem, bij redelijke vorst een paar graden onder 0 gaat er ergens iets mis in een straatkast oid, ze kunnen het niet vinden. Zo vaak vriest het hier gelukkig niet dus het beeld blijft gewoon goed.


Edited by Sagitarius, 17 March 2019 - 22:10.

73's

PE1AQZ


Re: Constant zwarte blokken in het scherm HD51. #37 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 18 March 2019 - 00:00

HJS, on 07 Mar 2018 - 09:24, said:

Ook ik bemerk de laatste tijd glitches onderin het beeld.
Maar als je goed oplet dan hoor je het geluid ook wel eens heel snel, “samplen” zo noem ik het dan maar.
Dit heb ik al meegemaakt bij meerdere zenders die te ontvangen zijn bij ziggo.

Maar dit werd onderuitgehaald door sagitarius.

Nog steeds bemerkt ik af en toe hetzelfde beeld zoals Loui(PD1LOI) weergeeft.

 

Heb je een splitter welk versterkt ertussen zitten?

Zeer waarschijnlijk zal dit je oorzaak zijn. Probeer eens rechtstreeks op de kabel zonder extra splitters. Hoeveel dB heb je dit staat recht onder in de info balk.


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Constant zwarte blokken in het scherm HD51. #38 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 18 March 2019 - 08:36

 

HJS, on 07 Mar 2018 - 09:24, said:

Ook ik bemerk de laatste tijd glitches onderin het beeld.
Maar als je goed oplet dan hoor je het geluid ook wel eens heel snel, “samplen” zo noem ik het dan maar.
Dit heb ik al meegemaakt bij meerdere zenders die te ontvangen zijn bij ziggo.

Maar dit werd onderuitgehaald door sagitarius.

Nog steeds bemerkt ik af en toe hetzelfde beeld zoals Loui(PD1LOI) weergeeft.

 

Heb je een splitter welk versterkt ertussen zitten?

Zeer waarschijnlijk zal dit je oorzaak zijn. Probeer eens rechtstreeks op de kabel zonder extra splitters. Hoeveel dB heb je dit staat recht onder in de info balk.

 

Nee hoor een vesterker is bij de meeste gevallen overbodig. Dus die zit er niet tussen. Coax is van goede kwaliteit en de coax connectors zijn van dit type.Attached File  iec male.jpg   6.79KB   3 downloadsAttached File  l_coax-antennestekker-female-tv-radio.jpg   18.09KB   3 downloads



Re: Constant zwarte blokken in het scherm HD51. #39 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 18 March 2019 - 09:17

Als je al een versterker nodig hebt, zorg dan minimaal voor een versie die fatsoenlijk is afgeschermd tegen instraling van buitenaf en ook alleen versterkt in het gebied wat noodzakelijk is, die gamma/praxis zooi versterkt bij wijze van spreken, zelfs de deurbel....

 

Verder stopt de narigheid niet alleen bij de connectoren maar ook de gebruikte kabel en einddozen.

Toen ik hier 5 jaar geleden kwam wonen kon ik oa. Eén (en SBS9) niet ontvangen, na vervangen van de coaxkabels (in de buis dus) en de einddozen heb ik ineens storingsvrij beeld op die kanalen, bij mij in de buurt staat namelijk een DVB-T(2) antenne te stralen die net het complex waar Eén in zit gewoonweg 'wegdrukte'.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Constant zwarte blokken in het scherm HD51. #40 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 18 March 2019 - 10:06

Als je al een versterker nodig hebt, zorg dan minimaal voor een versie die fatsoenlijk is afgeschermd tegen instraling van buitenaf en ook alleen versterkt in het gebied wat noodzakelijk is, die gamma/praxis zooi versterkt bij wijze van spreken, zelfs de deurbel....

 

Verder stopt de narigheid niet alleen bij de connectoren maar ook de gebruikte kabel en einddozen.

Toen ik hier 5 jaar geleden kwam wonen kon ik oa. Eén (en SBS9) niet ontvangen, na vervangen van de coaxkabels (in de buis dus) en de einddozen heb ik ineens storingsvrij beeld op die kanalen, bij mij in de buurt staat namelijk een DVB-T(2) antenne te stralen die net het complex waar Eén in zit gewoonweg 'wegdrukte'.

Wat jij zegt Tech dat klopt bij jou aan de A18 staat op het terrein van een Sloop bedrijf of net daar achter een 125 m hoge Mast voor DVB-T2. HIer mij mij staat deze in Almere Stad boven op de  WTC toren van 125 m Het zou aan de einddoos kunnen liggen, ik kan een Ziggo monteur die nog geen 500 meter van mij vandaan woont om een goede einddoos te vragen.Coax Die heb ik ook van hem.

PS die ziggo monteur is ook zendamateur net als ik dus dit gaat wel lukken.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users