Jump to content


Photo

LCD4linux in Vu+Duo4K kan niet worden gewijzigd.


  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#1 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 17 March 2019 - 18:29

Kwam erachter dat LCD4linux in de Vu+Duo4K standaard in de OpenPli7.0 Image is "ingebakken".

Wel of niet de plugin LCD4linux geinstalleerd, het display verschijnt ten alle tijden in dezelfde vorm !

 

Waar moet ik de kennelijk "ingebakken" standaard display aansturing zoeken, uit te schakelen om vervolgens

een bewerkbare LCD4linux plugin te kunnen installeren ? 


Edited by HPPli, 17 March 2019 - 18:30.


Re: LCD4linux in Vu+Duo4K kan niet worden gewijzigd. #2 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 March 2019 - 21:40

Die kun je vinden in je zenderlijst In etc/enigma2/lcd4config  soms met een extra toevoeging voor diverse vu's, ik gebruik de standaard config ''lcd4config'' leuk om mee te spelen kun je uren mee druk zijn, het handigst is deze via de lcd4linux webif te benaderen http://(ip ontvanger...ort)/lcd4linux/


Edited by Sagitarius, 17 March 2019 - 21:41.

73's

PE1AQZ


Re: LCD4linux in Vu+Duo4K kan niet worden gewijzigd. #3 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 March 2019 - 21:56

Enuhh.... je moet wel eerst de plugin installeren die is er bij mijn weten niet ingebakken althans niet in mijn ET10000 met R7.0, maar dat kan bij de 4k uhd wel het geval zijn. dan staan de sampels in etc/enigma2/lcd4config


Edited by Sagitarius, 17 March 2019 - 21:58.

73's

PE1AQZ


Re: LCD4linux in Vu+Duo4K kan niet worden gewijzigd. #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,730 posts

+1,742
Excellent

Posted 17 March 2019 - 22:04

De standaard display wordt met een skin geregeld, die gebruikt helemaal geen lcd4linux, je kunt 'm gewoon verwijderen, ook dan heb je nog gewoon het standaard display.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: LCD4linux in Vu+Duo4K kan niet worden gewijzigd. #5 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 17 March 2019 - 23:50

De standaard display wordt met een skin geregeld, die gebruikt helemaal geen lcd4linux, je kunt 'm (lcd4linux) gewoon verwijderen, ook dan heb je nog gewoon het standaard display.

 

Klopt helemaal !!!! Had ik pas vanmiddag geconcludeerd en ook gepost (TS citaat).

Wel of niet de plugin LCD4linux geinstalleerd, het display verschijnt ten alle tijden in dezelfde vorm !

 

Mijn vraag was daarom ook eerder , hoe kan ik de "ingebakken" standaard (front)skin uitschakelen en de beschikbare plug-in LCD4linux werkzaam maken zodat ik het frontdisplay kan modelleren naar eigen keuze.(TS citaat).

Waar moet ik de kennelijk "ingebakken" standaard display aansturing zoeken, uit te schakelen om vervolgens

een bewerkbare LCD4linux plugin te kunnen installeren ? 



Re: LCD4linux in Vu+Duo4K kan niet worden gewijzigd. #6 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 March 2019 - 08:36

Gewoon de lcd4linux plugin installeren dan kun je in de webif kiezen wat je op je (interne) display wilt weergeven.


73's

PE1AQZ


Re: LCD4linux in Vu+Duo4K kan niet worden gewijzigd. #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,666 posts

+460
Excellent

Posted 18 March 2019 - 09:08

En niet vergeten aan te geven in welke modi je de plugin aktief wilt zien (zie vinkjes binnen de cirkel) :) na aanpassing van die optie moet je enigma2 even herstarten.

Attached Files


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: LCD4linux in Vu+Duo4K kan niet worden gewijzigd. #8 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 18 March 2019 - 13:36

Heren, dank voor de tips deze morgen maar zijn reeds bekend. Bij al mijn andere Vu+ receivers werkt dit ook prima.

 

Hier spreken we over een Vu+Duo4K display waar kennelijk andere parameters de voorkeur hebben.

Zonder of wel geinstalleerde plug-in "LCD4linux" ………………..., de ingebakken display-layout blijft de boel overrulen !

 

Kan deze ingebakken display-layout en/of functie nergens uitschakelen zodat we de plug-in LCD4linux kunnen gaan gebruiken zoals we gewend zijn.



Re: LCD4linux in Vu+Duo4K kan niet worden gewijzigd. #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,666 posts

+460
Excellent

Posted 18 March 2019 - 13:50

De display.xml staat in /etc/enigma2, je zou het ding weg kunnen gooien of kunnen hernoemen maar als je de optie 'ingeschakeld' in de lcd4linux plugin hebt gekozen, wordt de 'normale' display instelling overruled door lcd4linux.

Dit werkt al jaren zo, dus de opmerking, 'dan kan het zo gaan werken als we gewend zijn' is totaal niet van toepassing.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: LCD4linux in Vu+Duo4K kan niet worden gewijzigd. #10 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 18 March 2019 - 15:13

De display.xml staat in /etc/enigma2, je zou het ding weg kunnen gooien of kunnen hernoemen maar als je de optie 'ingeschakeld' in de lcd4linux plugin hebt gekozen, wordt de 'normale' display instelling overruled door lcd4linux.

Onjuist, er bestaat geen display.xml in    /etc/enigma2 !!!!

 

Dit werkt al jaren zo, dus de opmerking, 'dan kan het zo gaan werken als we gewend zijn' is totaal niet van toepassing.

 

Vu+Duo4K heeft kennelijk een andere samenstelling binnen de OpenPli Image/Firmware !!

Gebruik o.a. ook een Vu+Duo2 waarin het display middels LCD4linux al geruime tijd werkt en wordt aangestuurd met de settings binnen lcd4config met daarin;   (dus totaal wel van toepassing !!)

config.xmlType01=true
config.xmlType02=true
config.xmlType03=true

 

@Tech, alle hulp en opmerkingen zijn welkom maar vraag me af of die ook zijn gebaseerd vanuit fysieke aanwezigheid/ervaring van je eigen Vu+Duo4K ?

En zo ja, mag ik dan jouw files overnemen welke wel LCD4linux binnen de Vu+Duo4K in werking zetten en dus voorrang geven aan de "ingebakken" display settings ?



Re: LCD4linux in Vu+Duo4K kan niet worden gewijzigd. #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,666 posts

+460
Excellent

Posted 18 March 2019 - 22:09

De display.xml staat in /etc/enigma2, je zou het ding weg kunnen gooien of kunnen hernoemen maar als je de optie 'ingeschakeld' in de lcd4linux plugin hebt gekozen, wordt de 'normale' display instelling overruled door lcd4linux.

Dit werkt al jaren zo, dus de opmerking, 'dan kan het zo gaan werken als we gewend zijn' is totaal niet van toepassing.

Ik ben inderdaad wat abuis, de skin_display.xml, en niet de display.xml zoals ik eerder zei, staat inderdaad niet in /etc/enigma2 maar in /usr/share/enigma2/

 

Mijn (werkende) lcd4config staat in /etc/enigma2/ dus daar kan je de bijlage parkeren.

Attached Files


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: LCD4linux in Vu+Duo4K kan niet worden gewijzigd. #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,730 posts

+1,742
Excellent

Posted 18 March 2019 - 22:13

En die moet / kun je daar niet weghalen, want bij de eerstvolgende update komt hij weer terug.

 

Als hier structureel iets mis is (als in: waarom werkt het bij de Duo 4K anders?), dat moet dat wel gefixt worden lijkt me?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: LCD4linux in Vu+Duo4K kan niet worden gewijzigd. #13 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 19 March 2019 - 02:24

En die moet / kun je daar niet weghalen, want bij de eerstvolgende update komt hij weer terug.

 

Is ook precies wat er plaats vindt na een herstart/reboot van de Vu+Duo4K !

 

Als hier structureel iets mis is (als in: waarom werkt het bij de Duo 4K anders?), dat moet dat wel gefixt worden lijkt me?

 

Inderdaad, structureel anders dan bij bijv. Vu+Duo2 !  Ofwel, bij de Vu+Duo4K is LCD4linux voor een andere lay-out van het display niet toepasbaar. 

Ook de LCD4linux-Screen switch onder de blauwe toets werkt dus niet, en schakelen naar Live-TV weergave via/op het display is ook niet aanwezig.



Re: LCD4linux in Vu+Duo4K kan niet worden gewijzigd. #14 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 21 March 2019 - 16:44

Als hier structureel iets mis is (als in: waarom werkt het bij de Duo 4K anders?), dat moet dat wel gefixt worden lijkt me?

 

Is dit al onder de aandacht bij de Devs van OpenPli ?



Re: LCD4linux in Vu+Duo4K kan niet worden gewijzigd. #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,730 posts

+1,742
Excellent

Posted 21 March 2019 - 17:11

Geen idee, niet bij mij in ieder geval.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: LCD4linux in Vu+Duo4K kan niet worden gewijzigd. #16 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 21 March 2019 - 23:38

Okay, wie van jullie team is de gewezen developer voor o.a. skin/display zaken binnen OpenPli ?



Re: LCD4linux in Vu+Duo4K kan niet worden gewijzigd. #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,730 posts

+1,742
Excellent

Posted 22 March 2019 - 10:20

Het zal eerder een lcd4linux ding zijn, denk dat de enige die daar ooit naar gekeken heeft Erik is, maar die is erg druk op zijn werk de laatste tijd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: LCD4linux in Vu+Duo4K kan niet worden gewijzigd. #18 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 22 March 2019 - 13:44

Het is geen LCD4Linux ding, als je de hele app  (LCD4Linux) eraf gooit heb ik nog steeds dezelfde Vu+Duo4K met hetzelfde LCD-scherm inclusief dezelfde layout en nog steeds geen werkende switch naar mini-TV.



Re: LCD4linux in Vu+Duo4K kan niet worden gewijzigd. #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,730 posts

+1,742
Excellent

Posted 22 March 2019 - 14:02

Oh, bedoel je dat.

 

Je hebt de PiP geactiveerd en naar de LCD gestuurd? Want dat is de enige manier om TV op de LCD te krijgen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: LCD4linux in Vu+Duo4K kan niet worden gewijzigd. #20 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 22 March 2019 - 14:51

Dat bedoel ik nu juist, de sturing naar het LCD schermpje is dus onbereikbaar en/of niet bestuurbaar vanuit de Vu+Duo4K !!!!!




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users