Jump to content


Photo

Lcd4linux config


  • Please log in to reply
93 replies to this topic

#1 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 23 March 2019 - 07:16

Mogguh allemaal weet iemand waar ik de lcd4 linux config moet plaatsen, ben het zelf ff vergeten.....

Re: Lcd4linux config #2 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 23 March 2019 - 08:20

in etc/enigma2


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Lcd4linux config #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 23 March 2019 - 08:28

Als echte pietlut, het juiste pad is /etc/enigma2/   ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Lcd4linux config #4 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 23 March 2019 - 08:37

Haha super dank jullie wel, gevonden maar krijg de nieuwe config niet geactiveerd....

Re: Lcd4linux config #5 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 23 March 2019 - 09:49

en een herstart werkt niet ?


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Lcd4linux config #6 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 23 March 2019 - 09:56

nee helaas krijg het niet voor elkaar ik overschrijf met dcc de lcd4 linux config in etc/enigma maar er gebeurt niets...



Re: Lcd4linux config #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 23 March 2019 - 10:18

Kijk eens met de browser op http://box_ip/lcd4linux/config en kijk dan of je lcd4linux ook akief het gezet ...

 

[edit]een beter plaatje zie je hier

Attached Files


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Lcd4linux config #8 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 March 2019 - 10:19

nee helaas krijg het niet voor elkaar ik overschrijf met dcc de lcd4 linux config in etc/enigma maar er gebeurt niets...

Het kan aan mij liggen hoor maar de locatie voor lcd4linux.conf is toch echt etc/enigma2/ , maar afgezien daarvan moet je de lcd4linus plugin eerst even activeren dan zet hij een standaard lcd4linux config neer in genoemde map, en kun je die overschrijven met je eigen lcd4linux config, daarna wel je ontvanger opnieuw opstarten en het zou moeten werken.


73's

PE1AQZ


Re: Lcd4linux config #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 23 March 2019 - 10:24

Het herstarten van de gehele ontvanger is onzin, het is een plugin dus alleen enigma2 hoeft maar herstart te worden.

 

Als we dan toch aan het mierenneuken zijn, het pad is niet etc/enigma2 maar /etc/enigma2/ en het is lcd4linux in plaats van lcd4linus......

 

De ts zal echt wel /etc/enigma2 bedoeld hebben maar schrijft per ongeluk etc/enigma ... ik denk dat dat iedereen wel begrijpt wat hij ermee bedoelt.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Lcd4linux config #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 March 2019 - 10:52

pfffftttt


73's

PE1AQZ


Re: Lcd4linux config #11 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,399 posts

+394
Excellent

Posted 23 March 2019 - 11:15

Goed, en nu maar weer inhoudelijk reageren lijkt het mij.  -_-


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Lcd4linux config #12 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 23 March 2019 - 11:51

Wat een k.t systeem zeg, ik ben er ff klaar mee. Dank voor alle hulp....



Re: Lcd4linux config #13 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 March 2019 - 12:01

Wat een k.t systeem zeg, ik ben er ff klaar mee. Dank voor alle hulp....

Alleen omdat het bij jou niet lukt is het dan gelijk een k systeem.....? Hier werkt het al jaren tot volle tevredenheid.


Edited by Sagitarius, 23 March 2019 - 12:04.

73's

PE1AQZ


Re: Lcd4linux config #14 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 23 March 2019 - 12:14

Wat een k.t systeem zeg, ik ben er ff klaar mee. Dank voor alle hulp....

Alleen omdat het bij jou niet lukt is het dan gelijk een k systeem.....? Hier werkt het al jaren tot volle tevredenheid.
prima toch ...

Re: Lcd4linux config #15 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 23 March 2019 - 12:43

Het is wel een lastige plugin ben ik wel met je eens maar eens je het in de gaten heb hoe het werkt werkt het echt goed. (je kunt ook erg veel instellen)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Lcd4linux config #16 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 March 2019 - 13:42

Het is wel een lastige plugin ben ik wel met je eens maar eens je het in de gaten heb hoe het werkt werkt het echt goed. (je kunt ook erg veel instellen)

Helemaal niet lastig als je de plugin installeert en de standaard lcd4linux config laad die in je enigma2 zenderlijst staat, kun je die naar hartenlust aanpassen aan je eigen voorkeur, doe dat via de webif dan zie je gelijk de veranderingen. Ik wil hem er best bij helpen, maar als hij zo gauw opgeeft kan ik me de moeite beter maar besparen........


Edited by Sagitarius, 23 March 2019 - 13:47.

73's

PE1AQZ


Re: Lcd4linux config #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 23 March 2019 - 18:11

 

Het is wel een lastige plugin ben ik wel met je eens maar eens je het in de gaten heb hoe het werkt werkt het echt goed. (je kunt ook erg veel instellen)

Helemaal niet lastig als je de plugin installeert en de standaard lcd4linux config laad die in je enigma2 zenderlijst staat, kun je die naar hartenlust aanpassen aan je eigen voorkeur, doe dat via de webif dan zie je gelijk de veranderingen. Ik wil hem er best bij helpen, maar als hij zo gauw opgeeft kan ik me de moeite beter maar besparen........

 

Daar kan ik alleen een dikke +1 op geven, zelf iets uitzoeken is helemaal niet erg, ik zeg niet dat dat hier ook aan de orde is maar over het algemeen ontbreekt het wel mensen aan een stukje eigen initiatief...


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Lcd4linux config #18 wieckbud1

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 6 December 2020 - 10:21

 

Het is wel een lastige plugin ben ik wel met je eens maar eens je het in de gaten heb hoe het werkt werkt het echt goed. (je kunt ook erg veel instellen)

Helemaal niet lastig als je de plugin installeert en de standaard lcd4linux config laad die in je enigma2 zenderlijst staat, kun je die naar hartenlust aanpassen aan je eigen voorkeur, doe dat via de webif dan zie je gelijk de veranderingen. Ik wil hem er best bij helpen, maar als hij zo gauw opgeeft kan ik me de moeite beter maar besparen........

 

Ik heb een Zgemma H7S en wil hier mee aan de slag. Kan ik hier de LCD skin voor deze ontvanger aanpassen en zo ja: waar kan ik de standaard lcd4linux config vinden zodat ik vandaar kan werken


Edited by Frenske, 6 December 2020 - 10:36.
Ik heb jouw reactie uit de quote gehaald zodat nu duidelijk wordt waarop jij reageert. ;)


Re: Lcd4linux config #19 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 7 December 2020 - 05:22

Ik gebruik de plugin ook al jaren, de allereerste keer dacht ik ook pfffffff maar oefening baart kunst. Er zijn zoveel mogelijkheden en toepassingen. Sommige begrijp ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet maar zelfs nu ik hem al jaren gebruik en af en toe ermee aan de gang ga ontdek ik nog steeds nieuwe instellingen. Ik vind dit één van de leukere plugins. Maar wat een ieder al zegt, het begin is moeilijk maar aldoende leert men.

Re: Lcd4linux config #20 homerun

  • Senior Member
  • 49 posts

+1
Neutral

Posted 16 January 2021 - 17:51

Zelf heb ik een UNO 4K SE en een DUO 4K SE maar krijg het op beide niet voor elkaar om de LCD4CONFIG file geladen te krijgen. Ik heb hiervoor deze file heel eenvoudig gemaakt. Alleen maar een zendernummer en een zendernaam. Maar ik krijg steeds iets anders op het LCD scherm. Het is net of mijn aangepaste file niet wordt gebruikt maar dat standaard een andere file wordt ingeladen als ik ENIGMA2 herstart.

Weet iemand wat ik fout doe. Ik ben nu al een paar dagen bezig. Ook via internet kan ik niets vinden.

Bij voorbaat dank.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users