Jump to content


Photo

Lcd4linux config


  • Please log in to reply
93 replies to this topic

Re: Lcd4linux config #21 Fookplace

  • Senior Member
  • 41 posts

+1
Neutral

Posted 13 April 2021 - 04:56

Ik heb lcd4linux ook geïnstalleerd, op devu+ duo 4k se. In etc/enigma2 zie ik inderdaad een config file staan. Ook een duo2.config en solo.config.ik kan de file aanpassen maar er gebeurt niets op mijn ontvanger.Wat doe ik fout, na herhaaldelijk herstarten van enigma2 geen resultaat.
Gr Peter
Alvast bedankt voor reply

Re: Lcd4linux config #22 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 13 April 2021 - 07:32

Ik heb lcd4linux ook geïnstalleerd, op devu+ duo 4k se. In etc/enigma2 zie ik inderdaad een config file staan. Ook een duo2.config en solo.config.ik kan de file aanpassen maar er gebeurt niets op mijn ontvanger.Wat doe ik fout, na herhaaldelijk herstarten van enigma2 geen resultaat.
Gr Peter
Alvast bedankt voor reply

Je moet de file wel renamen natuurlijk, naar lcd4config de  extensie (otvanger naam) moet je weglaten. ;)


73's

PE1AQZ


Re: Lcd4linux config #23 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 13 April 2021 - 16:53

Voor diegene die LCD4Linux succesvol willen gebruiken gelden de volgende belangrijke voorwaarden/instellingen;

 

Bij het model GigaBlue UE 4K werkt het prima indien je in de OpenWebif bij LCD4Linux instellingen Webif gaat voor InternBox-Skin-LCD met  LCDColor=32-kleur en LCDType=220x176.

Bij het model Vu+Duo4K (Niet SE !) werkt het prima indien je in de OpenWebif bij LCD4Linux instellingen Webif gaat voor InternBox-Skin-LCD met  LCDColor=32-kleur en LCDType=480x320.

 

Je kunt e.e.a. direct controleren als je in de file "lcd4config" en wel onderaan de betreffende config regels ziet staan waarin de resolutie en kleur worden benoemd.

 


Edited by HPPli, 13 April 2021 - 16:54.


Re: Lcd4linux config #24 Fookplace

  • Senior Member
  • 41 posts

+1
Neutral

Posted 14 April 2021 - 17:39

Ik heb de file hernoemd.
Maar wat er ook gebeuren moet helemaal niets.



Ik heb lcd4linux ook geïnstalleerd, op devu+ duo 4k se. In etc/enigma2 zie ik inderdaad een config file staan. Ook een duo2.config en solo.config.ik kan de file aanpassen maar er gebeurt niets op mijn ontvanger.Wat doe ik fout, na herhaaldelijk herstarten van enigma2 geen resultaat.
Gr Peter
Alvast bedankt voor reply

Je moet de file wel renamen natuurlijk, naar lcd4config de extensie (otvanger naam) moet je weglaten. ;)


Re: Lcd4linux config #25 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 April 2021 - 18:01

Heb je een van de 3 opties ook aangevinkt? https://forums.openp...dpost&p=1032293

 

post-3991-0-14282300-1552896505.png


Edited by Sagitarius, 14 April 2021 - 18:03.

73's

PE1AQZ


Re: Lcd4linux config #26 Fookplace

  • Senior Member
  • 41 posts

+1
Neutral

Posted 15 April 2021 - 04:42

Als ik alle 3 devinkjes aan doe blijft het lcd geheel zwart �
Alleen de middelste heb ik aan.
Ik ga nog eens alle 3 aanvinken en dan nog eens proberen of ik dan iets kan bereiken �

Re: Lcd4linux config #27 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 April 2021 - 10:02

Als ik alle 3 devinkjes aan doe blijft het lcd geheel zwart �
Alleen de middelste heb ik aan.
Ik ga nog eens alle 3 aanvinken en dan nog eens proberen of ik dan iets kan bereiken �

Heb je je wel verdiept in de opties van lcd4linux? Je hebt een Globale instelling die moet je eerst doorlopen, daar zie je oa ook de 3 opties waaruit je kunt kiezen.

De bovenste Aan optie, als je die niet aanvinkt dan hou je het default display van je ontvanger, vink je die aan dan zou je de lvd4config moeten zien na een enigma2 herstart op je ontvanger.

De 2e Media optie is er voor als je bv een opname afspeelt , daar kun je ook weer kiezen, aanvinken dan krijg je de lcd4config layout, of niet aanvinken de default display van je ontvanger. 

De 3e optie Idle (standby) kun je zo instellen dat je een (analoge flap) klok, als je deze optie aanvinkt, vink je die niet aan dan krijg je de default digitale klok.

Je kunt je beter eerst even inlezen en uit proberen dan zie je vanzelf het resultaat bovenin de webif van lcd4linux, met alleen knoppen exercitie en opdrachten uitvoeren kom je er niet, als je niet weet wat je aan het doen bent. ;)

Als laatste tip, niet vergeten altijd de optie ''Maak instellingen'' aanklikken en rechtsboven op Save drukken als je een wijziging gedaan hebt, dan zie je linksboven je veranderingen.


Edited by Sagitarius, 15 April 2021 - 10:06.

73's

PE1AQZ


Re: Lcd4linux config #28 Fookplace

  • Senior Member
  • 41 posts

+1
Neutral

Posted 16 April 2021 - 04:40

@Sagitarius

Jou toch hele mooie uitleg kan ik wel iets mee

En idd ik weet niet goed hoe het werkt ik wil alleen dat als mijn ontvanger in stand-by staat de klok kleiner is. Deze letters vind ik ontzettend groot.
Weekend ga ik ermee aan de slag.
Bedankt!
Groet Peter

Re: Lcd4linux config #29 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 16 April 2021 - 08:54

@Sagitarius

Jou toch hele mooie uitleg kan ik wel iets mee

En idd ik weet niet goed hoe het werkt ik wil alleen dat als mijn ontvanger in stand-by staat de klok kleiner is. Deze letters vind ik ontzettend groot.
Weekend ga ik ermee aan de slag.
Bedankt!
Groet Peter

Peter, dat is allemaal in te stellen, als je de boel eenmaal aan de praat hebt vertel ik je wel hoe je dat moet doen om de klok groter of kleiner te maken, als je het systeem begrijpt dan kun je er mee lezen en schrijven.

Als je er eenmaal aan begint is het zelfs verslavend, je wilt het steeds mooier maken, ik gebruik ook een achtergrond dat vind ik mooier dan een zwarte achtergrond.

Attached File  dpf.png   174.14KB   5 downloads


73's

PE1AQZ


Re: Lcd4linux config #30 Fookplace

  • Senior Member
  • 41 posts

+1
Neutral

Posted 16 April 2021 - 09:16

Tjee ja dat is mooi ☺️ dat wil ik ook.
Ik zal trachten het me machtig te maken, meestal ben ik beetje bang dat alles fout gaat en dan niets meer doet. Dan ben ik helemaal gek als dat gebeurt (bipolair). Ik ga het proberen kom ik er niet uit dan lees je het hier wel weer.



Re: Lcd4linux config #31 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 16 April 2021 - 09:20

Tjee ja dat is mooi ☺️ dat wil ik ook.
Ik zal trachten het me machtig te maken, meestal ben ik beetje bang dat alles fout gaat en dan niets meer doet. Dan ben ik helemaal gekals dat gebeurt (bipolair). Ik ga het proberen kom ik er niet uit dan lees je het hier wel weer.

Daar hoef je niet bang voor te zijn, als je even een backup maakt van je originele lcd4config, kun je altijd terug, de default is redelijk standaard maar je kunt het zo mooi maken als je wilt.

Als je lcd4linux installeert worden er voor VU een paar voorbeelden standaard in etc/enigma2 gezet, dat is mooi geregeld bij PLI. :)


Edited by Sagitarius, 16 April 2021 - 09:24.

73's

PE1AQZ


Re: Lcd4linux config #32 Fookplace

  • Senior Member
  • 41 posts

+1
Neutral

Posted 16 April 2021 - 12:08


Tjee ja dat is mooi ☺️ dat wil ik ook.
Ik zal trachten het me machtig te maken, meestal ben ik beetje bang dat alles fout gaat en dan niets meer doet. Dan ben ik helemaal gekals dat gebeurt (bipolair). Ik ga het proberen kom ik er niet uit dan lees je het hier wel weer.

Daar hoef je niet bang voor te zijn, als je even een backup maakt van je originele lcd4config, kun je altijd terug, de default is redelijk standaard maar je kunt het zo mooi maken als je wilt.
Als je lcd4linux installeert worden er voor VU een paar voorbeelden standaard in etc/enigma2 gezet, dat is mooi geregeld bij PLI. :)
ik ga het proberen. Zal wel goed komen.

Re: Lcd4linux config #33 Fookplace

  • Senior Member
  • 41 posts

+1
Neutral

Posted 17 April 2021 - 06:24

@Sagitarius
En al ff bezig om eea uit te vinden.
En ja ik heb een flapontwerp (stand by klok) kunnen maken. Nudoe ik precies wat je me aangeeft, maak instelling, save, en ik herstart enigma 2. Maar er gebeurt echt niets. Ik zie links bovenin de klok ook echt veranderen zoals ik het wil maar er gebeurt echt niets. Lcd4linux ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Wat doe ik nu fout ???
Gr Peter

Edited by Fookplace, 17 April 2021 - 06:27.


Re: Lcd4linux config #34 Fookplace

  • Senior Member
  • 41 posts

+1
Neutral

Posted 17 April 2021 - 06:53

@Sagitarius
Ik ben een stapje verder denk ik. Ik druk op de grote oranje knop save. Maar als ik op de kleine groen druk dan geeft hij aan
Deze site is iet bereikbaar, http://192.168.178.5...ux.standbyClock werkt niet.
Nou denk ik dat het pad verwijzing niet lekker staat

Re: Lcd4linux config #35 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 April 2021 - 08:43

Die klok hoef je niet eens in te stellen want die is er door de pli mannen al standaard ingezet

Zo staat de standby klok bij mij

 

Attached File  klok.JPG   86.38KB   13 downloads

 

En niet te vergeten bij Global het Idle vinkje aanzetten,, dan enigma2 herstarten en je ontvanger in standby zetten dan moet je de flap klok zien.

Welke ontvanger gebruik je eigenlijk, en heb je die lcd4config gebruikt?

 

En op die groene knop hoef je niet te drukken alleen op maak instellingen en Save (dat is dezelfde knop als de groene) ;)


Edited by Sagitarius, 17 April 2021 - 08:50.

73's

PE1AQZ


Re: Lcd4linux config #36 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 April 2021 - 09:12

Peter, er schiet me net nog wat te binnen, In je ontvanger bij Menu Applicaties en de  Lcd4linux plugin, als je die opent moet je de plugin wel eerst even aanzetten 

Attached File  lcd4linux aan.JPG   70.55KB   5 downloads

 

Voor mij logisch en gesneden koek maar als je er net mee begint vergeet je dat misschien. :)


73's

PE1AQZ


Re: Lcd4linux config #37 Fookplace

  • Senior Member
  • 41 posts

+1
Neutral

Posted 17 April 2021 - 09:50

Die klok hoef je niet eens in te stellen want die is er door de pli mannen al standaard ingezet
Zo staat de standby klok bij mij

klok.JPG

En niet te vergeten bij Global het Idle vinkje aanzetten,, dan enigma2 herstarten en je ontvanger in standby zetten dan moet je de flap klok zien.
Welke ontvanger gebruik je eigenlijk, en heb je die lcd4config gebruikt?

En op die groene knop hoef je niet te drukken alleen op maak instellingen en Save (dat is dezelfde knop als de groene) ;)

Ik heb jou i stellingen even over genomen.
Alles wat je me aangeeft gecontroleerd en dit is goed. Ik ie op mijn laptop via openwebif de veranderingen gebeuren. Er gebeurt dus wel iets �, ook als ik lcd4linux start via mijn box zien ik de klok ook die ik wil. Maar wat ik ook doe herhaaldelijk saven, herhaaldelijk herstart enigma2 er gebeurt echt niets. Mss mijn box ? Ik heb de Vu+ duo 4k se

Re: Lcd4linux config #38 Fookplace

  • Senior Member
  • 41 posts

+1
Neutral

Posted 17 April 2021 - 10:24

@Sagitarius
Ik heb de dus de vu+ duo 4k se met hierop openpli 8.0.
Nu lees ik her en der dat met lcd4linux het niet mogelijk zou zijn om mijn lcd aan te passen. Ik weet dat ook niet..
Gr Peter

Edited by Fookplace, 17 April 2021 - 10:28.


Re: Lcd4linux config #39 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 17 April 2021 - 10:35

Om je gerust te stellen LCD4Linux werkt prima op de Vu+Duo4K // OpenPli 8.0 :)



Re: Lcd4linux config #40 Fookplace

  • Senior Member
  • 41 posts

+1
Neutral

Posted 17 April 2021 - 10:43

Om je gerust te stellen LCD4Linux werkt prima op de Vu+Duo4K // OpenPli 8.0 :)

Ook op de SE??


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users