Jump to content


Photo

Veronica & NET5 geen beeld


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 5 April 2019 - 18:48

Sinds enkele weken heb ik geen beeld meer op Veronica & Net5 HD.

CD basisHD pakket en alle andere zenders werken perfect.

Krijg melding afstemmen mislukt en 0.0db op beide zenders.

Via zender info lijkt het erop dat er geen ECMPids info beschikbaar is

Mutant HD51 met dual tuner en dual LNB erachter

 

Ik gebruik de setting lijst van Hans. Update uitgevoerd en ook al een fast scan maar alles zonder resultaat.

 

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Attached Files


ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: Veronica & NET5 geen beeld #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,223 posts

+691
Excellent

Posted 5 April 2019 - 18:49

Nieuwe kanaallijst... m7 is (weer) een transponder aan het opruimen... fastscan draaien?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Veronica & NET5 geen beeld #3 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 5 April 2019 - 19:02

Nieuwe kanaallijst... m7 is (weer) een transponder aan het opruimen... fastscan draaien?

Fast scan al gedraaid en net weer dat helpt niet.  Heel soms komt bij ECM info wel NAGRA door


ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: Veronica & NET5 geen beeld #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,459 posts

+114
Excellent

Posted 5 April 2019 - 20:11

PLS code Goud? Het is geen MultiStream zender.. Of is dit een foutje in de OpenPli software? Staat de tuner wel op 'Ordinary'?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Veronica & NET5 geen beeld #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 5 April 2019 - 20:24

Ik vind dit toch wel heel apart. TS toch een hele rits aan zenders moeten missen als het een transponderissue zou zijn.
Hij heeft al een transponderscan uitgevoerd en de fastscanlijst gedownload. Dat laatste zegt overigens niets.
Ik zou eens alles gerelateerd aan de huidige zenderlijst verwijderen uit de map /etc/enigma2/ en / of de huidig geplaatste zenderlijst verwijderen en een andere downloaden.
Of een handmatige scan uitvoeren op onderstaande transponder. Dit zou hij namelijk allemaal moeten missen.

Attached Files


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Veronica & NET5 geen beeld #6 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 5 April 2019 - 20:41

Ook ik heb dit de laatste tijd wel eens. Bij veronica, België, animal planet enz, Wat ik heb gemerkt is dat als ik de zenderlijst open en dan op de rode knop druk, alles,staat erbij, dan komen dus alle zenders tevoorschijn. Mijn oplossing is dan om op dezelfde zender eronder of erboven te klikken. Die doet het meestal wel. Wat mij opvalt is dat de zender die het niet doet in het basis HD pakket zit en de zender die het wel doet in het m-7 group pakket zit. Dus het zou volgens mij dan wel kunnen zijn dat cd deze zender of verplaatst heeft of uit heeft gezet.

Re: Veronica & NET5 geen beeld #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,733
Excellent

Posted 5 April 2019 - 21:02

Als M7 iets verplaatst zou hebben zou iedereen dit hebben. En ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is.

 

Meer kans dat je ergens een zenderlijst vandaan getoverd thebt, met een beetje pech ook nog met een satellite.xml en lamedb, die niet deugd.

 

Als ik even bij mij kijk, zit Veronica op 12188Mhz, met een roll-off van 0.35. Ik vind 0.20 wel wat krap, zeker als je qua frequentie niet lekker zit.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Veronica & NET5 geen beeld #8 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 5 April 2019 - 21:10

Ik heb de hans 19, 23 en 28 zenderlijst en de fastscan van canal digitaal. Mijn verhaal van daarnet betreft de canal digitaal lijst. Ik zal eens kijken of het bij de hans lijst ook het geval is. De roll-off cijfers die je noemt is abracadabra voor mij. Daar heb ik geen verstand van. Ik zal straks mijn bevindingen van de hans lijst doorgeven.

Re: Veronica & NET5 geen beeld #9 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 5 April 2019 - 21:29

Ik heb zojuist ontdekt dat, en ik gebruik als voorbeeld animal planet, dat canal digitaal deze zender via het familieHD pakket doorgeeft en dat de hans lijst de zender via M7-group doorgeeft. Het probleem bij mij is dat het bij het familieHD pakket soms fout gaat. Bij de M7-group lijst heb ik dat (nog) niet meegemaakt. Wel zie ik nu dat via de satelliet animal planet niet in HD wordt uitgezonden maar bij ziggo wel.

Re: Veronica & NET5 geen beeld #10 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 5 April 2019 - 22:43

Ik vind dit toch wel heel apart. TS toch een hele rits aan zenders moeten missen als het een transponderissue zou zijn.
Hij heeft al een transponderscan uitgevoerd en de fastscanlijst gedownload. Dat laatste zegt overigens niets.
Ik zou eens alles gerelateerd aan de huidige zenderlijst verwijderen uit de map /etc/enigma2/ en / of de huidig geplaatste zenderlijst verwijderen en een andere downloaden.
Of een handmatige scan uitvoeren op onderstaande transponder. Dit zou hij namelijk allemaal moeten missen.

Ben er lukraak 5 langs gegaan en inderdaad die ontbreken allemaal! Toont wel aan dat een bekende streamingsdienst meer aftrek vindt hier in huis :-)

 

Nu kijk ik op de plek die Frenske aangeeft en daar staan zeer veel lijsten in. Ik gebruik eigenlijk de Hans settingslijst. Mogen die allemaal eruit (behalve dus de automunt.xml) Zie namelijk ook nog dingen als blacklist settings etc.

 

Voor een handmatige scan kan ik springt het van 12168 V 27500 ¾ naar 12188 H 29900 ⅔ waarbij op de laatste transponder niets gevonden wordt. Geldt zowel voor tuner A als tuner B


ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: Veronica & NET5 geen beeld #11 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 5 April 2019 - 22:56

Als M7 iets verplaatst zou hebben zou iedereen dit hebben. En ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is.

 

Meer kans dat je ergens een zenderlijst vandaan getoverd thebt, met een beetje pech ook nog met een satellite.xml en lamedb, die niet deugd.

 

Als ik even bij mij kijk, zit Veronica op 12188Mhz, met een roll-off van 0.35. Ik vind 0.20 wel wat krap, zeker als je qua frequentie niet lekker zit.

 

Alle lijsten verwijdert, box opnieuw opgestart en middels fast scan de CD lijst gemaakt (758 zenders gevonden). Zelfde resultaat op NPO1, Ver etc

Kabels achterop de HD51 van tuner 1 & 2 omgewisseld >> op NPO1 5,6db en op Veronica 7,4db beeld vol met blokken maar er komt dan wel iets binnen.

 

Op alle zenders die beeld geven goed beeld zonder blokken. Ik denk niet 123 aan richten. LNB (duo versie) zwak aan het worden??


ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: Veronica & NET5 geen beeld #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,733
Excellent

Posted 5 April 2019 - 23:02

Hans scant zijn lijsten met een moderne box (een HD51 meen ik), met een "auto config" tuner. Die maakt het niets uit welke setup parameters hij krijgt, het vind het wel. Oude boxen hebben niet z'n tuner, en moeten met die lijst de transponders opnieuw scannen om beeld te krijgen.

 

Punt twee is dat M7 steeds meer uit zijn bestaande transponders wil persen, en daarmee wordt een correcte afstelling van schotel en LNB steeds belangrijker, skew fout is al voer voor ellende, terwijl je vroeger met de LNB een zwier te geven al wel beeld had. En natuurlijk kan ook de LNB aan zijn einde zijn. Als je wel beeld hebt op NPO2, RTL4 en SBS6 (allemaal vertikaal), maar niet op NPO1, NET5, en Veronica (allemaal horizontaal), dan zou ik aan de LNB gaan denken...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Veronica & NET5 geen beeld #13 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,223 posts

+691
Excellent

Posted 6 April 2019 - 06:30

Je screenshot dat aangeeft dat er geen ECM’s zijn is vreemd... heb je ook wel ‘signaal’? Kan misschien de schotel iets ‘verwaaid’ zijn zodat de ontvangst marginaal is zodat een ontvanger het net wel of net niet doet? Doen andere zenders op dezelfde transponder het wel!

Edited by littlesat, 6 April 2019 - 06:32.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Veronica & NET5 geen beeld #14 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 6 April 2019 - 08:20

 

Als M7 iets verplaatst zou hebben zou iedereen dit hebben. En ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is.

 

Meer kans dat je ergens een zenderlijst vandaan getoverd thebt, met een beetje pech ook nog met een satellite.xml en lamedb, die niet deugd.

 

Als ik even bij mij kijk, zit Veronica op 12188Mhz, met een roll-off van 0.35. Ik vind 0.20 wel wat krap, zeker als je qua frequentie niet lekker zit.

 

Alle lijsten verwijdert, box opnieuw opgestart en middels fast scan de CD lijst gemaakt (758 zenders gevonden). Zelfde resultaat op NPO1, Ver etc

Kabels achterop de HD51 van tuner 1 & 2 omgewisseld >> op NPO1 5,6db en op Veronica 7,4db beeld vol met blokken maar er komt dan wel iets binnen.

 

 

Ik vind 5,6db wel erg weinig, als ik een satelliet sta die een beetje uit het ontvangstgebied zit en een kanaal probeer te bekijken die op 6db binnenkomt begint bij mij de zaak ook volop te blokken.

 

Je hoeft het niet te zoeken in de lijsten, als een fastscan niet heeft geholpen hoef je het daar echt niet in te zoeken, overigens, als de lijsten van Hans niet zouden kloppen, zou het hier vol staan met andere berichten.

 

 

Overigens zou ik mezelf totaal niet druk maken als die kanalen het bij mij niet zouden doen, de dag dat daar iets wordt getoond wat de moeite waard is, moet ik nog meemaken ;) (sorry, kon het niet laten)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Veronica & NET5 geen beeld #15 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 6 April 2019 - 08:23

Hans scant zijn lijsten met een moderne box (een HD51 meen ik), met een "auto config" tuner. Die maakt het niets uit welke setup parameters hij krijgt, het vind het wel. Oude boxen hebben niet z'n tuner, en moeten met die lijst de transponders opnieuw scannen om beeld te krijgen.
 
Punt twee is dat M7 steeds meer uit zijn bestaande transponders wil persen, en daarmee wordt een correcte afstelling van schotel en LNB steeds belangrijker, skew fout is al voer voor ellende, terwijl je vroeger met de LNB een zwier te geven al wel beeld had. En natuurlijk kan ook de LNB aan zijn einde zijn. Als je wel beeld hebt op NPO2, RTL4 en SBS6 (allemaal vertikaal), maar niet op NPO1, NET5, en Veronica (allemaal horizontaal), dan zou ik aan de LNB gaan denken...


Bedacht me dat van de week bv Veronica na er even op gestaan te hebben het wel weer deed en ook bleef doen. Dat wijst toch meer naar hardware dacht ik zo. Bovenstaande van WanWizard meewegende zojuist maar de LNB voor 28 omgedraaid (het staat hier gelukkig achter de schuur langs de sloot op manshoogte) met de 23,5 en Viola weer keurig beeld op de horizontale punten. Zo nog even de lijst van Hans er weer in zetten.
We gaan voor de 28 even een nieuwe regelen.

Bedankt allemaal voor het meedenken en de support. Wat mij betreft mag dit draadje op slot.
ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: Veronica & NET5 geen beeld #16 hro

  • Senior Member
  • 2,547 posts

+756
Excellent

Posted 6 April 2019 - 11:51

nog even een reactie op WanWizard in #12. Hij schrijft daar:


"Hans scant zijn lijsten met een moderne box (een HD51 meen ik), met een "auto config" tuner. Die maakt het niets uit welke setup parameters hij krijgt, het vind het wel. Oude boxen hebben niet z'n tuner, en moeten met die lijst de transponders opnieuw scannen om beeld te krijgen."

Dat klopt. De Kanalenlijst Hans wordt gemaakt met een Mutant HD51 die draait op OpenPLi 7.0. Wekelijks wordt een software update gedraaid zodat ook de laatste satellite.xml er in zou moeten komen, met de juiste parameters van de transponders.

 

Mocht tussen de vorige lijst en de nieuwe een transponder van FEC veranderen dan wordt dit aangepast in de moeder-kanalenlijst.

 

Het bestand satellite.xml zit in de kanalenlijsten die je kunt downloaden als zip-bestand elders in dit forum. Vandaag lijst 6 april uitgebracht.

Het bestand satellite.xml zit NIET in de kanalenlijsten die je via OpenPLi binnenhaalt (al dan niet via software update). Immers: je hebt OpenPLi en deze heeft in haar software al een satellite.xml.

 

Er kunnen tussentijds kleine verschillen zijn. Bij twijfel raadpleeg KingOfSat of Lyngsat, en pas handmatig aan.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Veronica & NET5 geen beeld #17 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 8 April 2019 - 11:45

De HD51 is (over)gevoelig voor storing door slechte afscherming e.d. Het resultaat is meestal blokken in het onderste gedeelte van het scherm. Bij jou lijkt het nogal extreem te zijn dus mijn advies is, kijk je afschermingen en connecties na, en neem veroorzakers zoals mobiele huistelefoon en wifi zenders weg (even uitschakelen).

Re: Veronica & NET5 geen beeld #18 AdjeP07

  • Senior Member
  • 43 posts

+3
Neutral

Posted 10 April 2019 - 06:52

Kan het zijn dat je vocht hebt in je coaxkabel?

Sent from my VKY-L09 using Tapatalk

Re: Veronica & NET5 geen beeld #19 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 10 April 2019 - 10:02

Kan het zijn dat je vocht hebt in je coaxkabel?

Sent from my VKY-L09 using Tapatalk

Sorry hoor in 3 topics verkoop je nu deze vocht ''onzin'', dat dit bij jou de oorzaak was is fijn voor je, maar lees je eigenlijk wel waar ts in dit topic problemen mee heeft?

''Sinds enkele weken heb ik geen beeld meer op Veronica & Net5 HD. CD basisHD pakket en alle andere zenders werken perfect.''


73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users