Jump to content


Photo

Mediaplayer, kodi en youtube alleen geluid geen beeld


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Sailmenn

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 9 April 2019 - 11:09

Ik heb een VU+ zero 4k met de laatste openpli versie 7.0 erop, satelliet ontvangst werkt prima.

 

Als ik via de mediaplayer en Kodi een film op een USB stick wil afspelen, zien ze beide de USB stick en film wel, echter als ik deze start krijg ik alleen geluid.

Het is ook niet meer mogelijk om terug naar het menu en/of satelliet te schakelen, kan wel naar de stanby stand gaan mbv de remote, als ik terug opstart blijft het probleem.

Dit probleem heb ik ook als ik een video van YouTube wil afspelen, alleen geluid en het is niet meer mogelijk om terug naar het hoofdmenu te gaan.

 

Heb ik hier misschien een setting verkeerd staan?



Re: Mediaplayer, kodi en youtube alleen geluid geen beeld #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 9 April 2019 - 11:33

Codec/Container probleem. De VU+Zero 4K doet gêén AVI..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Mediaplayer, kodi en youtube alleen geluid geen beeld #3 Sailmenn

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 10 April 2019 - 13:07

Hij speelt dus ook geen mkv en mp4 af?



Re: Mediaplayer, kodi en youtube alleen geluid geen beeld #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 10 April 2019 - 18:25

Dacht niet dat dat het antwoord was?

 

Bovendien, mkv is een container, mp4 is een codec, twee kompleet verschillende dingen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mediaplayer, kodi en youtube alleen geluid geen beeld #5 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 10 April 2019 - 19:39

Een settopbox is geen mediaplayer en zit de codec er niet in, dan houdt het op, zelf toevoegen is niet mogelijk.
Een Vu Is qua videocompressie HVEC / H.265, MPEG-2 / H.264 en MPEG-1 compatibel. Kijk hier maar eens
https://en.m.wikiped...ntainer_formats

Edited by 40H3X, 10 April 2019 - 19:40.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users