Jump to content


Photo

Xtrend ET 8000 sid not found in pat

Xtrend ET 8000 sid not found in pat opl 4

  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 9 April 2019 - 23:04

Hallo,

 

Ik gebruik nu alweer een behoorlijke tijd mijn et8000 bij ziggo naar grote tevredenheid. Niet 100% maar genoeg om tevreden te zijn.

Hier de instellingen:

post-89507-0-11385300-1554846238_thumb.j

 

Echter sinds gisteren krijg ik dit te zien bij NPO1,2 en 3. Er is niets door mij/bij ons aan de instellingen en netwerk veranderd.

 

post-89507-0-13138000-1554846322_thumb.j

 

Dus de foutmeldingen op diverse fora opgezocht. Ik vind deze meldingen in 2011, 2013, 2014, 2015 en 2017, maar nergens een oplossing te vinden. Wel opnieuw flashen. Maar dat zie ik als koplamp kapot? Koop een nieuwe auto.

 

In het verlengde hiervan denk ik ook aan een nieuwe PVR omdat xtrend niet meer bestaat.

Is er een alternatief voor de xtrend's 8000 en 10000? Meerdere tuners in een behuizing met een hdd?

Toch het liefst de oplossing voor sid not found in pat.

Alvast bedankt .

 

 

 

 

 

 

 

 

Attached Files


Xtrend 10000


Re: Xtrend ET 8000 sid not found in pat #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 9 April 2019 - 23:16

No SID in PAT geeft een ontvangt probleem aan.

 

Alleen die zenders, of meer? Want NPO1 en NPO2 zitten op verschillende transponders, samen met nog veel meer NL zenders.

 

Als die andere het wel doen, ligt een instellingen probleem voor de hand. Doen ze het allemaal niet, dan kan het een kapote tuner zijn (andere geprobeerd?), een kapote kabel (andere geprobeerd), een kapotte LNB, of een slecht afgestelde schotel. Zonder het probleem gevonden te hebben (die heel goed buiten de box kan liggen) heeft praten over een andere box niet zo veel zin.

 

Er is overigens op zich weinig mis met een 8000 en een 10000, zolang je geen behoefte hebt aan 4K.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xtrend ET 8000 sid not found in pat #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 10 April 2019 - 06:40

Ik denk dat een kabelscan het probleem mogelijkerwijs zal oplossen. Doe dat eerst maar eens.
Mocht het uiteindelijk niet het probleem oplossen, wat mij zou verbazen, dan zou een Vu+ Uno 4Kse met een FBC tuner, waarmee je in feite de beschikking hebt over 8 tuners, een perfect alternatief zijn. Maar, zolang dit nog niet hoeft, lekker verder genieten van jouw et8000. Zoals Wanwizard ook al opmerkt is een et8000 nog steeds een leuke ontvanger.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Xtrend ET 8000 sid not found in pat #4 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 10 April 2019 - 09:08

Wat ook een oorzaak kan zijn en een zwak punt is bij de dvb-c tuners van de ET8K en 10K zijn de IEC antenne aansluitingen, die zitten vaak los, ik heb ze gelijk vast gesoldeerd aan de metalen bracket, zodat het een geheel word. Nu zit de buitenkant geperst in de bracket. Door de vaak grote IEC pluggen wordt het chassis deel behoorlijk belast en zit zo los, als je de coax door lust heeft de 2e tuner ook een slecht signaal.. 

Met de F connectoren van de dvb-s tuners heb je hier geen last van want die zijn geschroefd.


Edited by Sagitarius, 10 April 2019 - 09:10.

73's

PE1AQZ


Re: Xtrend ET 8000 sid not found in pat #5 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 10 April 2019 - 09:34

Hier gisteren ook problemen met Ziggo op een Ultimo4k en een Solo4k. Na kabelscan is alles weer OK.



Re: Xtrend ET 8000 sid not found in pat #6 KlaasVV

  • Senior Member
  • 100 posts

+1
Neutral

Posted 10 April 2019 - 10:50

Een xtrend et8000 is zeker een leuke ontvanger, mits je geen last hebt van een kwakkelend netwerkkaartje. De nieuwste OpenPli draaien zit er dan in mijn geval er ook niet in omdat de ondersteuning voor de usb naar utp-adapters vanaf OpenPli 6 vanuit Xtrend ontbreekt. Zowel voor een asix chipset als voor realtek chipsets.



Re: Xtrend ET 8000 sid not found in pat #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 10 April 2019 - 11:12

De nieuwste OpenPli draaien zit er dan in mijn geval er ook niet in omdat de ondersteuning voor de usb naar utp-adapters vanaf OpenPli 6 vanuit Xtrend ontbreekt. Zowel voor een asix chipset als voor realtek chipsets.

 

Huh?

 

Er zitten in OpenPLi 7 meer (out of tree) USB drivers dan in OpenPLi 6, alle andere drivers worden door de kernel geleverd en zijn dezelfde in beide versies.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xtrend ET 8000 sid not found in pat #8 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 10 April 2019 - 18:31

Alles gelezen hebbende denk ik dat ik maar eens ga schroeven en kijken of er ergens een draadje los zit...

Zoals aangegeven npo1,2 en 3 waren, ja waren de enige drie die het niet deden. Ik dacht even controleren of het klopt wat ik schrijf.

En ja, hij doet het weer.....Mijn ziggo kabel zenders doen het weer allemaal.

Ik heb gisteren een handmatige zender zoeken laten lopen, maar ook weer afgebroken. Dat duurde en duurde. De drie genoemde zenders deden het toen nog steeds niet.

Maar nu doet alles het weer als vanouds. Gelukkig.

Het enige wat irriteert is dat ik geen idee heb waar het aan lag.

 

Maar de blijdschap over het feit dat hij het weer doet is groter.

Bedankt voor het mee denken.


Edited by kostenzer, 10 April 2019 - 18:31.

Xtrend 10000


Re: Xtrend ET 8000 sid not found in pat #9 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 10 April 2019 - 19:08

Toch nog een vraag waarom gebruik je een “bijna” end of lve OpenPLi 4?

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Xtrend ET 8000 sid not found in pat #10 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 10 April 2019 - 23:32

Dat is heel eenvoudig.

Ik ben er tevreden mee en weet niet wat ik tegen kom als ik update naar 6 of 7

Zijn 6 of 7 beter dan 4, of zijn er alleen meer toeters en bellen? Ik heb die discussie niet gevolgd.


Xtrend 10000


Re: Xtrend ET 8000 sid not found in pat #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 11 April 2019 - 00:00

Als je de box alleen gebruikt voor TV kijken, dan werkt OpenPLi 1 ook nog prima. ;)

 

Wat je niet meer krijgt, naast software updates, zijn updates van de satellites.xml (om te kunnen scannen), EPG import configuratie (mocht je dat gebruiken), en picons (als je zender logo's op het scherm wilt hebben).

En zaken als een softcam gaan achter lopen, en geven kans op niet meer werken mocht een provider naar iets nieuwers overstappen. Maar dat gebeurt niet zo vaak.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xtrend ET 8000 sid not found in pat #12 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 11 April 2019 - 06:31

...en met autoback achter de hand is verstappen een fluitje van een cent en als versie 7, om wat voor reden niet bevat ben je zo weer terug.
https://wiki.openpli.org/Backup

Edited by 40H3X, 11 April 2019 - 06:31.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Xtrend ET 8000 sid not found in pat #13 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 11 April 2019 - 08:39

@40H3x

Waar je gelijk hebt, heb je gelijk. Toch maar eens even stoeien.


Xtrend 10000




Also tagged with one or more of these keywords: Xtrend ET 8000, sid not found in pat, opl 4

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users