Jump to content


Photo

oscam

vu zero

  • Please log in to reply
201 replies to this topic

Re: oscam #41 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,273 posts

+691
Excellent

Posted 14 May 2019 - 07:17

Met de ordenairy binary heb je kans dat de cw zo nu en dan ‘vermeubeld’ word door een bug!


Edited by Tech, 14 May 2019 - 07:47.
Poging gedaan om het leesbaar te maken :-)

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: oscam #42 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 May 2019 - 09:02

Leg eens uit? Met een oudere binary 11444 en de nieuwste 11518 werkt het gewoon met de regel in de Global sectie, geen enkele freeze om de zoveel seconden waar veel gebruikers last van schijnen te hebben. Op het Digital Elite board zijn er gebruikers die in hun sky reader nog deze regel toegevoegd hebben disablecrccws      = 1 , ik heb dat eruit gelaten en werkt prima.


73's

PE1AQZ


Re: oscam #43 XRayhTec

  • Senior Member
  • 440 posts

+8
Neutral

Posted 14 May 2019 - 10:15

@sagatarius:

Dat weet ik maar ook bij de laatste oscam moet ik dat aanzetten om beeld te krijgen.

Omdat littlesat schrijft "je moet echt die andere instelling hebben" zou ik graag die andere instelling willen hebben waarbij je geen 'valse Xxxxx kan doorkrijgen'.

In oscam-ecm.c hebben ze ook nog iets aangepast wat tegengaat dat het beeld af en toe voor enkele seconden op zwart gaat.

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: oscam #44 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 14 May 2019 - 15:32

@XRayhTec:

 

Dat heb ik inderdaad gelezen echter ik moet nog steeds die 'disable xxx only for' erin zetten terwijl littlesat zegt dat dat er niet in moet. Die heeft het over een andere instelling waarbij je geen 'valse Xxxxx kan doorkrijgen'.

 

Omdat er volgens mij niks illegaals is aan het uitlezen van je eigen kaart zou ik het op prijs stellen als littlesat dan aangeeft welke instelling er dan wel gemaakt moet worden. Op streamboard lees ik niks over een andere instelling waarbij je geen 'valse Xxxxx kan doorkrijgen'.



Re: oscam #45 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,641 posts

+459
Excellent

Posted 14 May 2019 - 15:42

........Op het Digital Elite board zijn er gebruikers die in hun sky reader nog deze regel toegevoegd hebben disablecrccws      = 1 , ik heb dat eruit gelaten en werkt prima.

Dat is dan een instelling die bij de reader gedaan wordt waar Sky vandaan komt, dit hoeft niet bij elke reader als je het in de global sectie regelt.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: oscam #46 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 14 May 2019 - 15:55

 

........Op het Digital Elite board zijn er gebruikers die in hun sky reader nog deze regel toegevoegd hebben disablecrccws      = 1 , ik heb dat eruit gelaten en werkt prima.

Dat is dan een instelling die bij de reader gedaan wordt waar Sky vandaan komt, dit hoeft niet bij elke reader als je het in de global sectie regelt.

 

 

Ik heb dat in golbal ingesteld staan maar volgens littlesat moet je dat helemaal niet erin te zetten maar moet er een andere setting gedaan worden.

 

@Tech: als jij net als littlesat die andere setting weet (dus zonder dat disable gedoe in global en/of de reader) dan hoor ik dat graag. Ik bedoel die setting waarbij je geen 'valse Xxxxx kan doorkrijgen'. Dan ga ik daar eens mee testen. Altijd leuk zo'n hobby.


Edited by Dimmie, 14 May 2019 - 15:55.


Re: oscam #47 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,273 posts

+691
Excellent

Posted 14 May 2019 - 16:49

Je moet dat zo instellen dat hij dat alleen doet bij bepaalde providers zodat echte foute cws toch nog weggefilterd blijven...

Edited by littlesat, 14 May 2019 - 16:50.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: oscam #48 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 14 May 2019 - 21:36

Je moet dat zo instellen dat hij dat alleen doet bij bepaalde providers zodat echte foute cws toch nog weggefilterd blijven...

 

En zo draaien we maar om de brei heen.

 

@Dimmie, gewoon dat disable gedoe toepassen per provider waarover het gaat.

Bij een proxie reader de regel ==> disablecrccws_only_for = 098C:000000 en bij de global settings in oscam.conf dezelfde regel ====>  disablecrccws_only_for = 098C:000000

Heb je meerdere proxie-readers deze gewoon middels een ignore services regel uitsluiten (services = !098C ), e.e.a. ter voorkoming van valse CW's

 

Als je net als ik een eigen local SkyDE kaart gebruikt, hoef je enkel in de betreffende cardreader ====> disablecrccws      = 1 te plaatsen. Hierbij geldt ook weer het advies om andere "vervuilde"

readers te verlossen van provider 098C ( en misschien onjuiste CW's) middels een ignore-services regel zoals eerder genoemd.



Re: oscam #49 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 May 2019 - 21:40

Lekker vaag allemaal

 

Je moet dat zo instellen dat hij dat alleen doet bij bepaalde providers zodat echte foute cws toch nog weggefilterd blijven...

Waarom toch van die vage antwoorden...... :unsure:


73's

PE1AQZ


Re: oscam #50 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 14 May 2019 - 23:13

Precies. Ik begrijp dat dus ook niet, dat maakt het alleen maar onduidelijker.

 

Als ik nu het laatste antwoord van littlesat zie dan moet je dus toch die disable toestand voor 098C invullen ? Dat deed ik dus al maar littlesat had het over een andere setting dan disableXXX.

 

Als je die disableXXX configureert voor alleen 098C dan laat dat nog steeds valse cw door voor 098C.

 

Dus @littlesat: is er nu wel of niet een andere setting waarbij valse cw voor 098C wordt gefilterd ? Zo ja, dan zou het fijn zijn als je deelt waar die setting zit en hoe je dat in moet stellen (is echt niets over te vinden op streamboard). Zo nee, dan klopt je eerdere bewering niet.



Re: oscam #51 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,273 posts

+691
Excellent

Posted 15 May 2019 - 06:48

Helemaal niet vaag... bovendien voor oscam vragen kan je beter naar het streamboard forum gaan, dat is de ‘thuisbasis’ van oscam en staat het ook perfect uitgelegd... ook als je gewoon googled vind je hoe het hoort. En na er is een parameter om dat juist te doen. Ff met je neus ff lager kijken op het webif van oscam en je ziet ze... ook oa HPPli noemde de al.

Edited by littlesat, 15 May 2019 - 06:50.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: oscam #52 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 May 2019 - 08:09

Helemaal niet vaag... bovendien voor oscam vragen kan je beter naar het streamboard forum gaan, dat is de ‘thuisbasis’ van oscam en staat het ook perfect uitgelegd... ook als je gewoon googled vind je hoe het hoort. En na er is een parameter om dat juist te doen. Ff met je neus ff lager kijken op het webif van oscam en je ziet ze... ook oa HPPli noemde de al.

Vaag vager vaagst, ik word echt niet goed van dit soort antwoorden, nu moeten we weer naar het streamboard gaan, wees toch eens gewoon duidelijk, al die vage reacties er zou volgens jou ook een bug in de emu zitten, als je nu eens zou vertellen wat die bug dan is dan kunnen we daar misschien wat mee. Niet iedereen heeft de technische kennis van dit soort dingen.


Edited by Sagitarius, 15 May 2019 - 08:11.

73's

PE1AQZ


Re: oscam #53 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 15 May 2019 - 08:54

 

Je moet dat zo instellen dat hij dat alleen doet bij bepaalde providers zodat echte foute cws toch nog weggefilterd blijven...

 

En zo draaien we maar om de brei heen.

 

@Dimmie, gewoon dat disable gedoe toepassen per provider waarover het gaat.

Bij een proxie reader de regel ==> disablecrccws_only_for = 098C:000000 en bij de global settings in oscam.conf dezelfde regel ====>  disablecrccws_only_for = 098C:000000

Heb je meerdere proxie-readers deze gewoon middels een ignore services regel uitsluiten (services = !098C ), e.e.a. ter voorkoming van valse CW's

 

Als je net als ik een eigen local SkyDE kaart gebruikt, hoef je enkel in de betreffende cardreader ====> disablecrccws      = 1 te plaatsen. Hierbij geldt ook weer het advies om andere "vervuilde"

readers te verlossen van provider 098C ( en misschien onjuiste CW's) middels een ignore-services regel zoals eerder genoemd.

 

Dit werkt bij mij goed disablecrccws_only_for = 0500:032830;0500:030B00;1819:00006D;09C4:000000;098C:000000;



Re: oscam #54 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 15 May 2019 - 11:57

@sagitarius: ik sluit me erbij aan

 

Vaag en volgens mij een flinke broodje-aap posting die mensen op het verkeerde been zet

 

Er is namelijk nergens iets te vinden over het niet invullen/aanzetten van disableXXX in combinatie met geen mogelijkheid voor valse cw voor 098C en dan ook nog beeld hebben op 098C.

 

Wat HPPLi schrijft dat staat inderdaad op streamboard maar dat staat haaks op wat littlesat beweerd in zijn posting. Littlesat verwijst nu ineens naar de posting van HPPLi waarbij disableXXXX wel wordt ingevuld terwijl littlesat zelf in zijn eigen eerdere post aangeeft dat je disableXXX juist NIET moet gebruiken ! Dus hoe vaag wil je het inderdaad hebben, spreekt zichzelf hiermee tegen.


Edited by Dimmie, 15 May 2019 - 11:58.


Re: oscam #55 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,641 posts

+459
Excellent

Posted 15 May 2019 - 12:33

Oei oei oei, wat lullen we weer langs elkaar heen, begrijpend lezen is en blijft schijnbaar erg moeilijk ;)

 

De setting die je dus NIET moet gebruiken welke Littlesat (en ik) bedoelden was de

 

'Skip CWs checksum test:' optie, die geldt namelijk voor ALLE cw's,

 

Er werd duidelijk gezegd dat je moest kiezen voor de

'Skip CWs checksum test only for:' optie en daar de betreffende CAID's moet invullen,

welke dat zijn, is afhankelijk van welke jouw kaart heeft, wat heb je eraan 0500 te blocken als je 098c hebt?

 

Die regel 0500:032830;0500:030B00;1819:00006D;09C4:000000;098C:000000; is de makkelijkste weg maar houdt misschien weer andere zaken tegen die je juist wel wilt hebben, dat heeft overigens ook niets meer met hobby te maken, het hobbygehalte is juist om uit te vogelen hoe iets werkt......


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: oscam #56 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 15 May 2019 - 14:03

Oei oei oei, wat lullen we weer langs elkaar heen, begrijpend lezen is en blijft schijnbaar erg moeilijk ;)

 

We zijn niet langs elkaar heen aan het lullen, Littlesat had het over een "extra" instelling voor het blokkeren van valse CW's !

Dimmie vroeg enkel welke (regel) daarmee werd bedoeld. Hierna begonnen jullie om de brei heen te draaien en werd het

"begrijpend" lezen juist moeilijker gemaakt.



Re: oscam #57 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 15 May 2019 - 14:15

Daarmee suggereer je dat hier iets "bewust" gebeurd is, en dat waag ik te betwijfelen. Langs elkaar heen kletsen komt vaak genoeg voor, zeker in ons "vakgebied". 

 

Bovendien moet er in dit geval ook nog rekening gehouden worden met waar je wel en niet over kunt/mag kletsen op dit forum, iets waar ik denk dat Littlesat wat mee worstelt (en daarom wat vaag is, en naar streamboard verwijst), want deze discussie ligt op het randje van toelaatbaarheid.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: oscam #58 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 May 2019 - 15:11

Daarmee suggereer je dat hier iets "bewust" gebeurd is, en dat waag ik te betwijfelen. Langs elkaar heen kletsen komt vaak genoeg voor, zeker in ons "vakgebied". 

 

Bovendien moet er in dit geval ook nog rekening gehouden worden met waar je wel en niet over kunt/mag kletsen op dit forum, iets waar ik denk dat Littlesat wat mee worstelt (en daarom wat vaag is, en naar streamboard verwijst), want deze discussie ligt op het randje van toelaatbaarheid.

Niks illegaals toch als je een Sky kaart hebt, ik zie dan geen reden om geheimzinnig te doen over een instelling, of zoals Tech cryptisch schreef :''Overigens ga ik er verder niet op in hoe ik die kaart aan de gang heb gehouden en waar ik dit vandaan heb, vragen tot die strekking worden niet beantwoord''. :blink: Over vaag houden gesproken. :rolleyes:


73's

PE1AQZ


Re: oscam #59 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 15 May 2019 - 15:19

Softcams is zo wie zo een grijs gebied, we volgen je gedachte dat zolang je een kaart hebt, netjes je abonnement betaald, en niet shared, je gewoon een softcam moet kunnen gebruiken. 

 

Helaas denken providers, gesteund door de wet, daar anders over. Jij kunt, vanaf de zijlijn en als bezoeker hier, makkelijk lullen, als je eenmaal een keer uit je bed gebeld bent door dure mannen "in pak en das", met een dagvaarding, dan denk je er wel anders over, dan zit je hart in je keel.

 

En dus zijn we erg voorzichtig, ik had deze discussie al lang dicht gegooid, gegeven de inhoud.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: oscam #60 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 May 2019 - 15:52

Softcams is zo wie zo een grijs gebied, we volgen je gedachte dat zolang je een kaart hebt, netjes je abonnement betaald, en niet shared, je gewoon een softcam moet kunnen gebruiken. 

 

Helaas denken providers, gesteund door de wet, daar anders over. Jij kunt, vanaf de zijlijn en als bezoeker hier, makkelijk lullen, als je eenmaal een keer uit je bed gebeld bent door dure mannen "in pak en das", met een dagvaarding, dan denk je er wel anders over, dan zit je hart in je keel.

 

En dus zijn we erg voorzichtig, ik had deze discussie al lang dicht gegooid, gegeven de inhoud.

Zo bang ben ik niet ik heb diverse keren de RCD op bezoek gehad dat ik me niet aan mijn machtigings voorwaarden hield, ze staken dan hun vingertje op ''niet meer doen hoor, ga heen in vrede en zondig niet meer''.  :P


Edited by Sagitarius, 15 May 2019 - 15:53.

73's

PE1AQZ




Also tagged with one or more of these keywords: vu zero

1 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users


    Bing (1)