Jump to content


Photo

oscam

vu zero

  • Please log in to reply
201 replies to this topic

Re: oscam #161 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 20 May 2019 - 17:14

Je bedoelt deze ?

 

Inderdaad, die bedoel ik. Dus hij komt er nu aan.



Re: oscam #162 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 20 May 2019 - 17:15

Sinds wanneer staat die uit???

Weet nu inmiddels dat die vanmiddag weer is aangezet.



Re: oscam #163 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 20 May 2019 - 17:18

Je bedoelt deze ?

 

Zie dat je het daarstraks hebt aangepast :wub:  gaat -DHAVE_PCSC=1 \ nu ook werken en/of heb je na wijzigingen al getest ?



Re: oscam #164 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 20 May 2019 - 17:24

Heb de 'gepatchte' oscam getest met een pcsc USB kaartlezer. Het protocol werkt (alleen doet mijn oeroude lezertje 3.58 Mhz). Geeft op mijn CDS kaart dus geen beeld. De HD+ kaart 'vreet' hij daarintegen wel weer. Op zich mag het pcsc verhaal als positief worden bestempeld.
Bij deze dus het verzoek om deze voortaan 'Aan' te laten staan....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: oscam #165 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 20 May 2019 - 17:24

@Tech, wil je de Oscam IPK of enkel de binaries zelf (Emu versies arm & Mipsel) update revisies alvast hier plaatsen zoals ook afgelopen zaterdag ? 


Edited by HPPli, 20 May 2019 - 17:27.


Re: oscam #166 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 20 May 2019 - 17:29

Heb de 'gepatchte' oscam getest met een pcsc USB kaartlezer. Het protocol werkt (alleen doet mijn oeroude lezertje 3.58 Mhz). Geeft op mijn CDS kaart dus geen beeld. De HD+ kaart 'vreet' hij daarintegen wel weer. Op zich mag het pcsc verhaal als positief worden bestempeld.
Bij deze dus het verzoek om deze voortaan 'Aan' te laten staan....

 

Wat bedoel je met de ge-patch(ste) oscam uitvoering ?



Re: oscam #167 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 20 May 2019 - 17:41

 

...dan moet je wel de arm versie gebruiken ;)

 

Nee, het probleem is dat de Oscam die je nu uit develop bouwt tegen veel nieuwere libraries gebouwd wordt als in OpenPLi 4 aanwezig zijn.

 

Onder 6.2 op mijn ET8000 werkt ie ook niet helaas, ik heb nu geen (r11444 emu) versie die werkt onder pli6.2 :(  Op mijn ET10K werkt ie wel daar staat 7.1 op


Edited by Sagitarius, 20 May 2019 - 17:42.

73's

PE1AQZ


Re: oscam #168 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 20 May 2019 - 18:15

@Tech
heeft me een voor pcsc gepatchte versie aangeboden om te testen. Deze werkt ook, maar alleen in recente OpenPli versies..
Heb ook verzocht om deze functie voortaan te behouden omdat steeds meer boxen slechts 1 intern kaartslot hebben (of zelfs geen). Gebruikers van deze boxen zijn dus quasi genoodzaakt om Smargo's of andere externe USB kaartlezers te gaan gebruiken. In die trend is alles wat ondersteund wordt mooi meegenomen..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: oscam #169 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 20 May 2019 - 18:24

@Tech, wil je de Oscam IPK of enkel de binaries zelf (Emu versies arm & Mipsel) update revisies alvast hier plaatsen zoals ook afgelopen zaterdag ? 

Bij deze ...

 

 



@Tech
heeft me een voor pcsc gepatchte versie aangeboden om te testen. Deze werkt ook, maar alleen in recente OpenPli versies..
Heb ook verzocht om deze functie voortaan te behouden omdat steeds meer boxen slechts 1 intern kaartslot hebben (of zelfs geen). Gebruikers van deze boxen zijn dus quasi genoodzaakt om Smargo's of andere externe USB kaartlezers te gaan gebruiken. In die trend is alles wat ondersteund wordt mooi meegenomen..

Overigens is er niets gepatched in deze versies, dit zijn gewone builds met een paar modules meer welke de OpenPLi server ook gaat bouwen als de aanpassingen welk ik op de develop branch gedaan heb, naar de rc wordt gemerged.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: oscam #170 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 20 May 2019 - 18:24

@Tech
heeft me een voor pcsc gepatchte versie aangeboden om te testen. Deze werkt ook, maar alleen in recente OpenPli versies..
Heb ook verzocht om deze functie voortaan te behouden omdat steeds meer boxen slechts 1 intern kaartslot hebben (of zelfs geen). Gebruikers van deze boxen zijn dus quasi genoodzaakt om Smargo's of andere externe USB kaartlezers te gaan gebruiken. In die trend is alles wat ondersteund wordt mooi meegenomen..

Je zou natuurlijk ook een intern oscam servertje kunnen laten draaien dan heb je dat probleem niet meer dat werkt altijd, daar hangt mijn Zgemma en mijn 3x ET's aan. ;)


Edited by Sagitarius, 20 May 2019 - 18:26.

73's

PE1AQZ


Re: oscam #171 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 20 May 2019 - 18:25

 

Je bedoelt deze ?

 

Zie dat je het daarstraks hebt aangepast :wub:  gaat -DHAVE_PCSC=1 \ nu ook werken en/of heb je na wijzigingen al getest ?

 

Die had ik gisteren al aangezet.... ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: oscam #172 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 20 May 2019 - 18:33

@Tech
heeft me een voor pcsc gepatchte versie aangeboden om te testen. Deze werkt ook, maar alleen in recente OpenPli versies..
Heb ook verzocht om deze functie voortaan te behouden omdat steeds meer boxen slechts 1 intern kaartslot hebben (of zelfs geen). Gebruikers van deze boxen zijn dus quasi genoodzaakt om Smargo's of andere externe USB kaartlezers te gaan gebruiken. In die trend is alles wat ondersteund wordt mooi meegenomen..

Je zou natuurlijk ook een intern oscam servertje kunnen laten draaien dan heb je dat probleem niet meer dat werkt altijd, daar hangt mijn Zgemma en mijn 3x ET's aan. ;)
En dat interne OScam servertje heeft geen kaartlezers nodig denk je? Heb zelf 4 kaarten continue aanstaan. Dat OScam servertje zal dus 4 smargo's of i.d. aangesloten moeten hebben en dat moet die OScam dan wel kunnen behappen...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: oscam #173 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 20 May 2019 - 19:25

 

 

@Tech
heeft me een voor pcsc gepatchte versie aangeboden om te testen. Deze werkt ook, maar alleen in recente OpenPli versies..
Heb ook verzocht om deze functie voortaan te behouden omdat steeds meer boxen slechts 1 intern kaartslot hebben (of zelfs geen). Gebruikers van deze boxen zijn dus quasi genoodzaakt om Smargo's of andere externe USB kaartlezers te gaan gebruiken. In die trend is alles wat ondersteund wordt mooi meegenomen..

Je zou natuurlijk ook een intern oscam servertje kunnen laten draaien dan heb je dat probleem niet meer dat werkt altijd, daar hangt mijn Zgemma en mijn 3x ET's aan. ;)
En dat interne OScam servertje heeft geen kaartlezers nodig denk je? Heb zelf 4 kaarten continue aanstaan. Dat OScam servertje zal dus 4 smargo's of i.d. aangesloten moeten hebben en dat moet die OScam dan wel kunnen behappen...

 

Ik gebruik zelf een Stinger usb duo kaartlezer voor mijn Beagle Bone Black oscam server die kun je in allerlei modes zetten in mijn geval in ''mouse'' mode zetten dat gewoon al jaren door oscam word ondersteund. ;)


73's

PE1AQZ


Re: oscam #174 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 20 May 2019 - 20:11

Zou constant.cw ook weer aan mogen. Veder ben ik heel bij dat smagro weer aan staat kan nu mijn cardreader weer goed gebruiken. 


In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.


Re: oscam #175 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 20 May 2019 - 21:09

Kan je toch beter Oscam-emu nemen... die kan momenteel veel meer wat betreft constant.cw... die is echt overbodig want het is dan dubbel...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: oscam #176 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 20 May 2019 - 21:28

Ik gebruik de emu al en gebruik beide protocollen emulator en constant.cw. Dus vandaar dat ik hem graag weer aan wil


In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.


Re: oscam #177 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 20 May 2019 - 21:29

Dan pas ik die alleen voor de niet-emu versie even aan.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: oscam #178 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 20 May 2019 - 21:32

Maar het protocol is dan dubbel... zowel oscam emu doet dan constant’cws als oscam zelf en die van oscam zelf kan minder en heeft voorrang waardoor je juist geen beeld hebt op sommige constant.cw zenders die met nieuwere protocollen werken...
Aan zet ten Verpest het juist...! In gewone oscam is het ok,
Maar met emu not done!
Alle costant.cw keys kunnen ook in softcam.key

Edited by littlesat, 20 May 2019 - 21:38.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: oscam #179 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 20 May 2019 - 21:35

Ik werk al een paar jaar met de oscam emu en gebruikt beide protocollen en de zenders die ik open wil hebben gaan gewoon open met beide protocollen door elkaar heen.


In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.


Re: oscam #180 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 20 May 2019 - 21:40

Waarom dubbel als het enkel kan en waarom iets Aan laten wat minder kan en dan ook nog de boel overneemt Met minder kans op beeld en je alles in 1 keyfile??? Soms ‘mag’ je ff inlezen en het ff anders doen...
In sommige gevallen bijt het elkaar omdat de constant.cw van oscam voorrang heeft en beperkingen heeft.

Edited by littlesat, 20 May 2019 - 21:43.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W




Also tagged with one or more of these keywords: vu zero

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users