Jump to content


Photo

VU+ Duo 4K Freeze


  • Please log in to reply
86 replies to this topic

Re: VU+ Duo 4K Freeze #21 Yuuki

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 4 May 2019 - 15:32

Volgens mij kun je twee dingen doen;

  • Een AutoBackup maken op een USB stick en dan een schone (dus zonder AutoBackup) OpenPLi flashen, dus even goed checken dat er niet ergens (b.v. HDD) een AutoBackup staat en kijken hoe stabiel deze is, zo sluit je in iedergeval  voor bijna 100% de invloeden van plugins uit.
  • Wachten op OpenPLi 7.1RC met ge-update drivers, hopelijk geven die stabiliteit.

Als je wilt checken wat er is veranderd m.b.t de nieuwste drivers, kun je hier kijken http://code.vuplus.c...php?action=repo

 

Ik heb een 'schone' OpenPLi versie erop gezet (oudere release, 20190304), tot heden werkt deze gewoon zonder freeze, ik heb wel 2 plugins er op gezet. Een softcam (geen idee of ik hier over softcams mag praten dus ik zeg niet welke, ookal zijn er maar twee keuzes dus is niet zo moeilijk te raden), en AutoTimer.

 

Enig idee wanneer er een RC komt voor 7.1?

 

 

De freezes begonnen trouwens na een software update, sinds dien werkt het heerlijk onstabiel :P van daar dat ik nu een oudere versie probeer en kijk of het aan de drivers ligt.


Edited by Yuuki, 4 May 2019 - 15:32.


Re: VU+ Duo 4K Freeze #22 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 4 May 2019 - 15:37

De meeste mensen hebben een softcam en autotimer. En daarover praten mag prima, zolang je maar een eigen smartcard hebt en niet illegaal bezig bent. ;)

 

Er vinden geen driver updates plaats in een release image, tenzij er echt serieuze crashes zijn die een update nodig maken. De kans dat het daar aan ligt is derhalve nihil.

 

Mijn Duo 4K is overigens zo stabiel als een huis, maar ik heb er dan weer geen USB tuner aan hangen. USB is over het algemeen vragen om ellende, ongeacht het merk van device en box.

 

Er loopt op dit moment een eerste proef build van 7.1-rc, intern, en die gaat verre van soepel. Dus hopelijk binnen een paar dagen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Duo 4K Freeze #23 Yuuki

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 4 May 2019 - 15:47

De meeste mensen hebben een softcam en autotimer. En daarover praten mag prima, zolang je maar een eigen smartcard hebt en niet illegaal bezig bent. ;)

 

Er vinden geen driver updates plaats in een release image, tenzij er echt serieuze crashes zijn die een update nodig maken. De kans dat het daar aan ligt is derhalve nihil.

 

Mijn Duo 4K is overigens zo stabiel als een huis, maar ik heb er dan weer geen USB tuner aan hangen. USB is over het algemeen vragen om ellende, ongeacht het merk van device en box.

 

Er loopt op dit moment een eerste proef build van 7.1-rc, intern, en die gaat verre van soepel. Dus hopelijk binnen een paar dagen.

 

Haha ja ik heb 2 smartcards dus dat is mooi :P

 

Heb het ook met OpenATV geprobeert en daar had ik ook het zelfde probleem dat het blijft vast hangen na een tijdje.

 

Aha oke, zodra die er is zal ik 'm erop flashen en kijken wat ie dan doet.

 

 

Edit:

Ik draai E2 nu met debug lvl 4 naar een log bestandje op mijn USB stick die er in zit, dus als er een freeze/crash komt hoop ik 't te weten waar door.


Edited by Yuuki, 4 May 2019 - 15:48.


Re: VU+ Duo 4K Freeze #24 Yuuki

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 6 May 2019 - 21:05

Box is zo net weer vast gelopen, heb wel een log bestandje kunnen maken, daaruit blijkt (voor zover ik weet) dat me diseqc switch signaal verliest ofzo en dat die daarom vast hangt... is dat mogelijk? Ik kan morgen kijken met een andere switch, anders volgende maand pas.



Re: VU+ Duo 4K Freeze #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 6 May 2019 - 21:14

Misschien dat deel van dat log bestandje hier plaatsen, zodat mensen begrijpen wat je bedoeld?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Duo 4K Freeze #26 Yuuki

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 7 May 2019 - 06:04

Ja was ik van plan maar het was al redelijk laat, hehe.

 

Hier heb ik de volledige log.

 

Als iemand anders een andere reden kan vinden van het vast hangen zou ik die graag willen weten.



Re: VU+ Duo 4K Freeze #27 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 7 May 2019 - 10:51

Ik zie vrij veel

[gRC] main thread is non-idle! display spinner!

maar geen aanleiding waarom, dus mijn eerste gok is een plugin van dubieuze oorsprong.

 

Verder vind ik dit wat maf

[eDVBServicePMTHandler] ignore sdt update data.... incorrect transponder tuned!!!
[eDVBServicePMTHandler] incorrect namespace. expected: ffff0000 current: ffffffff
[eDVBServicePMTHandler] incorrect transport_stream_id. expected: 840 current: ffffffff
[eDVBServicePMTHandler] incorrect original_network_id. expected: 600 current: ffffffff

maar geen idee waar dit vandaan komt en/of dit kwaad kan.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Duo 4K Freeze #28 Yuuki

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 7 May 2019 - 11:30

Ik zie vrij veel

[gRC] main thread is non-idle! display spinner!

maar geen aanleiding waarom, dus mijn eerste gok is een plugin van dubieuze oorsprong.

 

Verder vind ik dit wat maf

[eDVBServicePMTHandler] ignore sdt update data.... incorrect transponder tuned!!!
[eDVBServicePMTHandler] incorrect namespace. expected: ffff0000 current: ffffffff
[eDVBServicePMTHandler] incorrect transport_stream_id. expected: 840 current: ffffffff
[eDVBServicePMTHandler] incorrect original_network_id. expected: 600 current: ffffffff

maar geen idee waar dit vandaan komt en/of dit kwaad kan.

 

Plugin lijkt me sterk met alleen oscam en autotimer geinstalleerd :huh:

 

Dat zag ik net weer terug komen, en toen hing die weer vast.

Blijkbaar komt het door signaal verlies.

 

(Dit is de DVB-C tuner btw, misschien is de tuner niet goed meer? Geen idee, hij is vrij nieuw (December 2018))



Re: VU+ Duo 4K Freeze #29 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 7 May 2019 - 13:24

Dit soort internals is niet mijn expertise, dus ik kan er niks over zeggen. Ik heb hier ook geen kabel, dus kan ook niets bekijken of testen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Duo 4K Freeze #30 Yuuki

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 7 May 2019 - 13:38

Is geen probleem, zijn vast wel andere die kabel hebben en misschien meer van weten :P

 

Heb vanochtend ff naar nieuwste OpenPLi versie geflashed, tot heden loopt alles nog oke... (heb ook het Ziggo netwerk-id van 5555 naar 4444 veranderd. misschien dat het iets uit maakt, geen idee)



Re: VU+ Duo 4K Freeze #31 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,245 posts

+691
Excellent

Posted 7 May 2019 - 14:21

Met 4444 krijg je alleen de fta zenders.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ Duo 4K Freeze #32 Yuuki

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 7 May 2019 - 16:36

Heb toch ook alle andere kanalen binnen gekregen...

 

yE9vDc4.png


Edited by Yuuki, 7 May 2019 - 16:37.


Re: VU+ Duo 4K Freeze #33 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,245 posts

+691
Excellent

Posted 7 May 2019 - 17:30

Vreemd met 0444 hoor je die via de cablescan niet te krijgen. In plaats ervan hoor je RTL7 sd versie te krijgen op die plek.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ Duo 4K Freeze #34 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 7 May 2019 - 17:39

Zolang je niet opnieuw scant doet die aanpassing helemaal niks.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Duo 4K Freeze #35 Yuuki

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 7 May 2019 - 18:00

Ik had volledige nieuwe scan gedaan en erbij gezegt dat ie de oude kanalen moest weghalen.



Re: VU+ Duo 4K Freeze #36 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,245 posts

+691
Excellent

Posted 7 May 2019 - 19:23

Blijkbaar niet (helemaal).... misschien een ander userbouquetje open???

Edited by littlesat, 7 May 2019 - 19:24.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ Duo 4K Freeze #37 Yuuki

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 9 May 2019 - 08:37

[eDVBServiceRecord] now running: Gute Zeiten, schlechte Zeiten (1800 seconds)
[TIMER] record event 9
[eDVBDemux] open demux /dev/dvb/adapter0/demux1
[eDVBSectionReader] DMX_SET_FILTER pid=18
[eDVBFrontend0] close frontend
[eDVBFrontend0] sendTone allowed only in feSatellite (1)
[gRC] main thread is non-idle! display spinner!
[eDVBFrontend1] fe event: status 0, inversion off, m_tuning 0
[eDVBFrontend1] stateLostLock
[eDVBChannel] OURSTATE: lost lock, trying to retune
[eDVBFrontend1] tune
[eDVBFrontend1] tuning to 402002 khz, sr 6900036, fec 0, modulation 5, inversion 2
[eDVBChannel] OURSTATE: tuning
[eDVBFrontend1] startTuneTimeout 5000
[eDVBFrontend1] setFrontend 1
[eDVBFrontend1] setting frontend
[eDVBFrontend1] fe event: status 0, inversion off, m_tuning 1
[eDVBChannel] OURSTATE: failed, retune
[eDVBFrontend1] tune
[eDVBFrontend1] tuning to 402002 khz, sr 6900036, fec 0, modulation 5, inversion 2
[eDVBChannel] OURSTATE: tuning
[eDVBServicePMTHandler] tune failed.
[eDVBServiceRecord] RECORD service event 1
[eDVBServiceRecord] record failed to tune

Is er een reden waarom die niet naar RTL kan tunen? Ligt dit aan de tuner of aan Ziggo?

Dit is trouwens de reden waarom hij vast hangt.



Re: VU+ Duo 4K Freeze #38 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 9 May 2019 - 08:59

Maar terug naar het probleem. Ik zie dit soort dingen ook als het geheugen volloopt door overdadige EPG (wordt allemaal in geheugen bewaard).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ Duo 4K Freeze #39 Yuuki

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 9 May 2019 - 09:06

Enige manier om dat te cleanen ofzo? Opnieuw opstarten werkt wel maar is geen blijvende oplossing...



Re: VU+ Duo 4K Freeze #40 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 9 May 2019 - 09:09

Als je xmltv epg gebruikt, dan even goed kijken wat je allemaal binnenhaalt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users