Jump to content


Photo

Overscan wizard probleempje


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

Re: Overscan wizard probleempje #21 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 8 May 2019 - 17:29

Tenzij het een optie in het service menu is. Maar dan moet je uit kunnen vogelen hoe je daar in komt, dat is vaak een combinatie van toetsen op de remote...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Overscan wizard probleempje #22 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 8 May 2019 - 18:01

Ik heb 2 menu opties gevonden die niet beschikbaar was, die was blanked out.

Expert patroon en 10p witbalans. Functie is niet beschikbaar.

 

Oh wacht, ik heb scheel gekeken. Ik heb toch een functie "apparaten" ergens in een submenu, Daar staat wel spelmodus en BD modus in.

Daar ga ik eens even mee spelen. BD modus staat aan en spelmodus staat uit.

Ik laat straks nog even iets weten.


Greetings, Black Tiger

Re: Overscan wizard probleempje #23 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 8 May 2019 - 18:26

Opgelost! :D

Maar wel op een manier die ik niet verwachtte.

 

Oke dus die instellingen wat ik had geschreven over Expert patron en 10p witbalans waren wel te kiezen als er een apparaat aan stond (bijv. satontvanger) maar kon je niets instellen voor beeld grootte.

Goed, dus dan maar eens geprobeerd bij die spelmodus en BD modus. Spelmodus stond uit maar gaf bij aan alleen een veel helderder beeld. BD modus uit zetten had geen effect. Moest even goed zoeken want dat wat verborgen.

 

Toch nog maar eens overal opnieuw gaan zoeken en wat bleek? Met de satontvanger aan kwamen er bij de Beeldformaat opeens opties bij, terwijl auto-breed blanked out staat.

Normaal met TV had ik daar 16:9, breedbeeld-zoom, zoom,  normaal en 4:3. Toen ik daar nog eens ging kijken waren daar opties bij gekomen onder andere volledig beeld, geavanceerd 1 en geavanceerd 2. Hiervan dacht ik eerst dat volledig beeld ook een zoomfunctie zou zijn.

Deze toch maar eens geprobeerd en zie daar, ik kreeg een volledig scherm, alle blauwe pijlen in het testbeeld waren te zien.

 

De info voor de rest is het zelfde, dus die 178:1 staat er nog steeds, maar alle blauwe pijlen waren te zien. Gelijk maar even die IPTV getest en jawel, ook alle ondertiteling was nu gewoon te lezen zonder dat ik verder ergens aan had hoeven prutsen.

Nog geen 1:1 dan, maar dit is een ideale oplossing voor mij.

 

Dankzij jouw idee en vasthoudendheid (bedankt voor je geduld) hierover heb ik het toch kunnen vinden uiteindelijk.

 

Allemaal hartstikke bedankt voor het meedenken!


Greetings, Black Tiger

Re: Overscan wizard probleempje #24 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 8 May 2019 - 19:24

Mooi dat je het hebt gevonden en opgelost. Veel kijkplezier. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Overscan wizard probleempje #25 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 8 May 2019 - 19:29

Wat ook belangrijk is bij dat testbeeld dat je strake horizontale lijnen ziet...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Overscan wizard probleempje #26 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 8 May 2019 - 19:57

@Wanwizard: dankzij jou ja. Thanks!

 

@Littlesat: Ja gelukkig wel, strakke lijnen, geen gebibber in elk geval.

Ziet er een stuk beter uit zo.


Greetings, Black Tiger

Re: Overscan wizard probleempje #27 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 8 May 2019 - 19:58

Tis zo jammer dat de TVs dat allemaal default fout doen en 90% + niet naar HD kijken zoals dat bedoeld is...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Overscan wizard probleempje #28 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 8 May 2019 - 20:46

Ja dat klopt. Ze profiteren er gewoon van dat de gewone klant (incl. ondergetekende) dat niet in de gaten hebben.

Zal wel weer met een of andere vorm van kostenbesparing voor de fabrikant te maken hebben of zoiets. Je zou eigenlijk een of andere tool op een USB stick moeten hebben als je een TV gaat kopen om het te testen, als dat kan tenminste.


Greetings, Black Tiger

Re: Overscan wizard probleempje #29 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 8 May 2019 - 20:57

Dat hoeft niet alle moderne tv kunnen het.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Overscan wizard probleempje #30 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 9 May 2019 - 01:33

Het probleem is dat het geintroduceert is voor CRT schermen (de analoge glasbakken), waar het nodig was.

 

Dus zijn de zenders daar rekening mee gaan houden, door zaken als logo's en ondertitels zo te plaatsen dat ze nog in beeld staan als 5%-10% van het beeld is weggesneden. Waardoor je nu krijgt dat die handel zowat midden in het beeld staat als de overscan uit staat. Waardoor fabrikanten het default aan zetten, "want iedereen is er aan gewend".

 

En zo zit je in een vicieuze circel waar je maar moeilijk uit komt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Overscan wizard probleempje #31 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 9 May 2019 - 06:44

Het was oorspronkelijk niet voor de logo’s, maar meer voor vbi lijnen die toch vaak nog in digitale beelden aanwezig waren... en de tv makers willen geen klachten hebben als die streepjes in beeld komen dus ze laten ze default wegknippen...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Overscan wizard probleempje #32 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 9 May 2019 - 16:12

Dat zeg ik toch ook niet?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users