Jump to content


Photo

Problemen met auto backup

VU+ solo SE2

  • Please log in to reply
84 replies to this topic

Re: Problemen met auto backup #61 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 May 2019 - 14:12

Kan. Maar die heb je ook niet als je geen werkende IP stack hebt. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Problemen met auto backup #62 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 26 May 2019 - 15:58

Op zich blijft het een vreemd gegeven dat de tijd, in de box, klaarblijkelijk niet door lijkt te lopen als de box in stand-by staat.


De client box staat aan of is van de netvoeding af, Ik ben benieuwd wat morgen cchtend gebeurt.
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Problemen met auto backup #63 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 26 May 2019 - 16:02

Vertraagt het module systemtime het uitschakelen van de clientbox VU+soloSE?

Het uitschakelen naar deep standby duurt ineens veel langer dan voorheen, maar de clientbox wordt echt uitgeschakelt.
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Problemen met auto backup #64 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 May 2019 - 18:31

Nee. Dat doet verder niks, anders dan af en toe ntpdate.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Problemen met auto backup #65 Cor1950

  • Senior Member
  • 289 posts

+1
Neutral

Posted 27 May 2019 - 09:49

Vanmorgen weer flash gedaan , nu met een vaste ethernet verbinding. Helaas werden de plugins weer niet terug gezet. Kennelijk is ook de vaste netwerkverbing nog niet aanwezig op het moment van restore.  . Daarna handmatig restore gedaan, daarmee komen de plugins wel terug.


Xtrend ET10000  met 2 DVB-S2 en 2 DVB-C tuners,  interne SSD , draait op OP 7.3   Niet in gebruik

Xtrend ET10000  met 2 DVB_C tuners , interne SSD , draait met OP 7.3                      Niet in gebruik

VU+ Ultimo 4 K,  2 FCB tuners  ( DVB_C en DVB_S2) , interne SSD , draait met  OP 8.1

VU+ Uno 4K  (helaas geen interne disk mogelijk) , draait op OP 8.2

VU+ Duo4kSE , interne SSD , draait op OP 8.2

Schotel van CD voor Astra 1 en 3


Re: Problemen met auto backup #66 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 27 May 2019 - 10:25

Vreemd want ik herken je probleem totaal niet... Op welke box heb je dat probleem? 

Hier komt het netwerk (vuultimo4K H9combo H7 h51) altijd op voor de autoinstall (en hier hebben we het uitgebreid getest al ruim 2 jaar geleden omdat hier wel een probleem zat in het verleden).... Op welke box heb je dat probleem?


Edited by littlesat, 27 May 2019 - 10:25.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Problemen met auto backup #67 Cor1950

  • Senior Member
  • 289 posts

+1
Neutral

Posted 27 May 2019 - 10:35

Op de VU+ Ultimo 4k . die draait nu met een werkende WiFi en Lan verbinding (beide actief) , vaste ip-adressen, toegewezen door de router aan de hand van mac adres. Ik heb zojuist de VU+ Uno ook geflashed , die draait nog met 7.0, en heeft alleen maar WiFi, en die zette de plugins keurig automatisch terug. De ET10000 gebruik ik niet meer, maar kan wel mee getest worden.


Xtrend ET10000  met 2 DVB-S2 en 2 DVB-C tuners,  interne SSD , draait op OP 7.3   Niet in gebruik

Xtrend ET10000  met 2 DVB_C tuners , interne SSD , draait met OP 7.3                      Niet in gebruik

VU+ Ultimo 4 K,  2 FCB tuners  ( DVB_C en DVB_S2) , interne SSD , draait met  OP 8.1

VU+ Uno 4K  (helaas geen interne disk mogelijk) , draait op OP 8.2

VU+ Duo4kSE , interne SSD , draait op OP 8.2

Schotel van CD voor Astra 1 en 3


Re: Problemen met auto backup #68 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 27 May 2019 - 14:20

Vreemd want ik herken je probleem totaal niet... Op welke box heb je dat probleem? 

 

Het is al op allerlei merken en types boxen gemeld, Frenske eerder deze week een paar keer met een H5.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Problemen met auto backup #69 Cor1950

  • Senior Member
  • 289 posts

+1
Neutral

Posted 27 May 2019 - 14:41

Heb zojuist de ET10000 weer aangesloten, geflashed naar 7.1 , en die zet alles weer keurig terug, inclusief de plugins. Lijkt probleemloos te werken, maar draait net 10 minuten. En dat met alleen maar een WiFi (stick) verbinding , en (nog) geen vast ip adres.


Xtrend ET10000  met 2 DVB-S2 en 2 DVB-C tuners,  interne SSD , draait op OP 7.3   Niet in gebruik

Xtrend ET10000  met 2 DVB_C tuners , interne SSD , draait met OP 7.3                      Niet in gebruik

VU+ Ultimo 4 K,  2 FCB tuners  ( DVB_C en DVB_S2) , interne SSD , draait met  OP 8.1

VU+ Uno 4K  (helaas geen interne disk mogelijk) , draait op OP 8.2

VU+ Duo4kSE , interne SSD , draait op OP 8.2

Schotel van CD voor Astra 1 en 3


Re: Problemen met auto backup #70 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 29 May 2019 - 10:46

Op de VU+ Ultimo 4k . die draait nu met een werkende WiFi en Lan verbinding (beide actief) , vaste ip-adressen, toegewezen door de router aan de hand van mac adres. Ik heb zojuist de VU+ Uno ook geflashed , die draait nog met 7.0, en heeft alleen maar WiFi, en die zette de plugins keurig automatisch terug. De ET10000 gebruik ik niet meer, maar kan wel mee getest worden.

Volgens mij kan dit niet Lan en Wifi tegelijk dan krijg je toch een ip conflict, althans ik heb het hier nooit voorelkaar gekregen.


73's

PE1AQZ


Re: Problemen met auto backup #71 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 29 May 2019 - 11:02

Je kunt prima twee interfaces in hetzelfde subnet hebben. Niet met hetzelfde IP uiteraard.

 

Je hebt alleen geen controle over uitgaand verkeer (beide interfaces zijn equal path), tenzij je handmatig in de config gaat zitten sleutelen, en geen idee of de uitgeklede code op de box dat uberhaupt ondersteund. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Problemen met auto backup #72 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 29 May 2019 - 11:21

Je kunt prima twee interfaces in hetzelfde subnet hebben. Niet met hetzelfde IP uiteraard.

 

Je hebt alleen geen controle over uitgaand verkeer (beide interfaces zijn equal path), tenzij je handmatig in de config gaat zitten sleutelen, en geen idee of de uitgeklede code op de box dat uberhaupt ondersteund. 

Dan nog waarom zou je Wifi en Lan tegelijk laten draaien dat is toch vragen om problemen. Bij een herstart zal je lan toch eerder opstarten dan Wifi of vergis ik me nu.


73's

PE1AQZ


Re: Problemen met auto backup #73 Cor1950

  • Senior Member
  • 289 posts

+1
Neutral

Posted 29 May 2019 - 11:40

Inderdaad gewoon 2 ip-adressen , geen probleem . Ik had de box alleen over WiFi draaien , gebruik nu  de kabel alleen als test , kijken of dat iets verandert.  Heb ondertussen WiFi uitgezet , maar maakt ook geen verschil. Ik denk dat ik 1 dezer dagen een schone installatie ga doen met 7.1 . De kabel loopt dwars door de huiskamer , en zal derhalve niet blijvend zijn.


Xtrend ET10000  met 2 DVB-S2 en 2 DVB-C tuners,  interne SSD , draait op OP 7.3   Niet in gebruik

Xtrend ET10000  met 2 DVB_C tuners , interne SSD , draait met OP 7.3                      Niet in gebruik

VU+ Ultimo 4 K,  2 FCB tuners  ( DVB_C en DVB_S2) , interne SSD , draait met  OP 8.1

VU+ Uno 4K  (helaas geen interne disk mogelijk) , draait op OP 8.2

VU+ Duo4kSE , interne SSD , draait op OP 8.2

Schotel van CD voor Astra 1 en 3


Re: Problemen met auto backup #74 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 29 May 2019 - 11:44

Dan nog waarom zou je Wifi en Lan tegelijk laten draaien dat is toch vragen om problemen. Bij een herstart zal je lan toch eerder opstarten dan Wifi of vergis ik me nu.

 

Dat is inderdaad vraag twee, en niet zo bijzonder zinvol, correct.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Problemen met auto backup #75 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 30 May 2019 - 08:18

En vragen om problemen. De enige manier om verkeer op een specifieke interface (= ip) naar buiten te laten gaan is dat de applicatie een expliciet bind() doen socket->interface. Dat gebeurt bijna nooit. Er is geen manier met manipulatie van route tabel of firewall regels. Via de route tabel kun je wel een "source" address aangeven, maar dat heeft volgens mij geen invloed op de keuze voor een interface (in dit geval).

 

In het kort: niet doen dus.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Problemen met auto backup #76 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 30 May 2019 - 08:53

En vragen om problemen. De enige manier om verkeer op een specifieke interface (= ip) naar buiten te laten gaan is dat de applicatie een expliciet bind() doen socket->interface. Dat gebeurt bijna nooit. Er is geen manier met manipulatie van route tabel of firewall regels. Via de route tabel kun je wel een "source" address aangeven, maar dat heeft volgens mij geen invloed op de keuze voor een interface (in dit geval).

 

In het kort: niet doen dus.

Dat bedoel ik, hoe verzin je het wifi en lan tegelijk wat heeft dat voor voordelen?

Ik heb het hier wel eens getest wat een drama was dat om in mijn ontvanger te komen, gauw weer terug naar een stabiele lan verbinding, tijdens het opstarten zie ik binnen een paar seconden mijn lanverbindig al op de pc.


Edited by Sagitarius, 30 May 2019 - 08:56.

73's

PE1AQZ


Re: Problemen met auto backup #77 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 30 May 2019 - 09:04

Gebruik bekabeld en als het niet anders kan tijdelijk WiFi maar regel wel dat er zo snel mogelijk een kabeltje komt… Leuk zou zijn als je je ontvanger WiFi zou om kunnen bouwen naar access point om de (zwakke) WiFi in huis te kunnen versterken… 


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Problemen met auto backup #78 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 30 May 2019 - 09:11

Gebruik bekabeld en als het niet anders kan tijdelijk WiFi maar regel wel dat er zo snel mogelijk een kabeltje komt… Leuk zou zijn als je je ontvanger WiFi zou om kunnen bouwen naar access point om de (zwakke) WiFi in huis te kunnen versterken… 

Dat is denk ik ook de achterliggende gedachte geweest van ts om wifi erbij te zetten.

Zelf heb ik alles op dhcp staan en in mijn Asus AC3200 router ip mac binding toegepast, dat heeft oa het voordeel (en vele andere) dat als je je ontvanger eens een keer meeneemt je niet iedere keer je vaste ip hoeft te veranderen. Dat meenemen zal niet zo vaak gebeuren natuurlijk maar hier thuis wel met ontvangers die ik meeneem op vakantie om via OpenVpn naar ''thuis'' te kunnen kijken.


Edited by Sagitarius, 30 May 2019 - 09:11.

73's

PE1AQZ


Re: Problemen met auto backup #79 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 30 May 2019 - 10:19

Dat je een "zwak" wifi "signaal" zou kunnen "versterken" is een marketing-truuk van KPN. Net als access points met "extra power". Het probleem is maar heel zelden het vermogen van het signaal (net als bij satelliet- of kabelontvangst).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Problemen met auto backup #80 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 30 May 2019 - 10:35

...met een "slechte" SNR toch een goed signaal hebben zit 'm in de kwaliteit van de hardware en ook niet geheel onbelangrijk de interferentie van de omliggende WiFi apparaten. WiFi repeaters zijn een laatste red middel, al was het maar, omdat de snelheid gehalveerd wordt.

 

Mijn advies; een goede router/firewall, daarnaast een goed Access Point en bekabeld waar het kan en WiFi waar het moet (eventueel m.b.v. een wireless bridge) EN bij voorkeur geen Realtek(RTL) gebruiken.


Edited by 40H3X, 30 May 2019 - 10:38.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users