Jump to content


Photo

update van openpli4 ?


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 yves-stath

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 11 May 2019 - 09:27

hallo

 

ik heb een tvvlaanderen account en een xsarius setupbox

 

deze werkt al jaren prima met deze software :

Systeem OE: PLi-OE Distro: openpli Firmware versie: 4.0 Stuurprogramma datum: 4.2.1+20160718-r2.0 Kernel versie: 4.2.1 Gui versie:

2016-07-25

 

 

 

ik wil nu een mount toevoegen en dat lukt maar matig , ik heb mijn mount dan weer verwijdert omdat het niet werkte .
echter nu kan de setupbox moeilijker mp4 files afspelen vanaf zijn interne HDD , die vroeger wel vlot afspeelden.
vreemd maar is zo..

 

 

in het jaar 2016 herinner ik me dat ik op mijn openpli enkele bestanden moest handmatig aanpassen om tvvlaanderen te kunnen ontvangen
ik had wss hier toen een account en een gebruiker stuurde me een zip-file die ik op mijn setupbox moest zetten.

 

nu de vraag : kan ik een backup nemen en upgraden naar openpli7 ? zonder dat mijn settings weg zijn ?
of heb ik meer risico's dan voordelen ?

of is het beter dat ik bijvoorbeeld gstreamer update in mijn huidige openpli4 ?

 

thx

 




 

 



Re: update van openpli4 ? #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 11 May 2019 - 13:04

Zowel CCcam als Oscam (en die heeft de voorkeur) komt tegenwoordig standaard met de juiste configuratie voor een TVV kaart. Daarvoor hoef je dus geen settings te bewaren, smartcard in de lezer steken, en het werkt.

 

Een backup maken gaat via de autobackup plugin, maar als je die niet geinstalleerd hebt kun je daar weinig meer mee, omdat er niets meer te installeren valt, OpenPLi 4 is end of life.

 

Als je overweg kunt met ftp, kun je wellicht voor de zekerheid de inhoud van /etc overzetten naar je PC, dan heb je in ieder geval alle configuratie bestanden veilig gesteld, mocht er na herinstallatie paniek zijn. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: update van openpli4 ? #3 yves-stath

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 11 May 2019 - 14:33

Zowel CCcam als Oscam (en die heeft de voorkeur) komt tegenwoordig standaard met de juiste configuratie voor een TVV kaart. Daarvoor hoef je dus geen settings te bewaren, smartcard in de lezer steken, en het werkt.

 

Een backup maken gaat via de autobackup plugin, maar als je die niet geinstalleerd hebt kun je daar weinig meer mee, omdat er niets meer te installeren valt, OpenPLi 4 is end of life.

 

Als je overweg kunt met ftp, kun je wellicht voor de zekerheid de inhoud van /etc overzetten naar je PC, dan heb je in ieder geval alle configuratie bestanden veilig gesteld, mocht er na herinstallatie paniek zijn. ;)

hi

 

heb geluk , die backupmaneger is geinstaleerd  en ik kan overweg met ftp ook  :)

zijn er nog mensen die een xsaruis hd se hebben en een tvvlaanderen abbo ? die reeds al succevol een update deden ?



Re: update van openpli4 ? #4 yves-stath

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 11 May 2019 - 15:35

al 2keer usb ingestoken met de flashsoftware ( 1e usbstick was 8gig ) (2e usb is 2Gig) maar de decoder start op alsof hij de usb nooit heeft gezien.

 

 

ik heb usb met fat32  , en de zipfile extracted op de root van de usb  ( als je de usb in een pc steekt , zie je een mapje met de naam "update" )

waar zit het verkeerd ?



Re: update van openpli4 ? #5 yves-stath

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 11 May 2019 - 16:59

het zat verkeerd in mijn hdmi-switch , die schakelde pas in na 5sec , en de info op het scherm dat ik moest op "ok" drukken om te reflashen was er al op 3sec.

momenteel heb ik tvvlaanderen gedecodeerd met oscam ( vroeger had ik cccam )

de zenderlijsten zijn wel kriskras door elkaar nu...
nu zoeken hoe ik VRT op 1 krijg , en canvas op 2 enz.....

thx !



Re: update van openpli4 ? #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 11 May 2019 - 17:06

zijn er nog mensen die een xsaruis hd se hebben en een tvvlaanderen abbo ? die reeds al succevol een update deden ?

 

Ik. Nog nooit een probleem gehad. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: update van openpli4 ? #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 11 May 2019 - 17:07

nu zoeken hoe ik VRT op 1 krijg , en canvas op 2 enz.....

 

Even zoeken naar Fastscan, die leest en maakt de zenderlijst zoals die ook in de eigen TVV ontvanger zit.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: update van openpli4 ? #8 yves-stath

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 11 May 2019 - 20:27

en wat is die HANS-zenderlijst dan presies ?



Re: update van openpli4 ? #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 11 May 2019 - 20:35

Dat je een lijst die Hans heeft samengesteld, in de volgorde die hij makkelijk en handig vind.

 

Voor mensen die meer willen dan de standaard provider lijst, en geen zin hebben om zelf te scannen en een lijst samen te stellen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: update van openpli4 ? #10 yves-stath

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 11 May 2019 - 20:54

 

nu zoeken hoe ik VRT op 1 krijg , en canvas op 2 enz.....

 

Even zoeken naar Fastscan, die leest en maakt de zenderlijst zoals die ook in de eigen TVV ontvanger zit.

 

ik had keuze in fastscan  : enerzijds  : "tv vlaanderen" en die werkte niet ,,,,, per toeval scrol ik verder in de lijst v providers en ik krijg een optie : "tv vlaanderen astra1" , en die 2e optie deed het wel goed ...vreemd

al bij al een geslaagde update van 4 naar 7 !!

thx voor de hulp iedereen



Re: update van openpli4 ? #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 11 May 2019 - 21:04

Kan ik je niet verder mee helpen, ik gebruik die fastscan handel nooit, ik bouw mijn eigen lijsten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users