Jump to content


Photo

OpenPLi 7.1 Release Candidate


  • Please log in to reply
205 replies to this topic

Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #121 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 24 May 2019 - 08:38

Dat snap ik. Maar "pakuit" is alleen maar een commando alias, het doet verder niks anders.

 

Dus gewoon opkg-unbuild ipv pakuit en opkg-build ipv pakin, probleem opgelost. Of zelf die alias maken als je zo gehecht bent aan die twee namen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #122 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 24 May 2019 - 09:57

 

 

Was een typo het is idd 1.2 maar als ik dit gewoon installeer dan werkt deze niet, maar nu jij dit zegt denk ik dat het commando "pakuit" niet meer werkt alleen "opkg-unbuild".

Dit zit wel in 1.4 verwerkt daarom. Maar ik heb nu de 1.2 versie erin uit de feet en idd "opkg-unbuild" is wat ik moet gebruiken en dat werkt wel. Dus probleem opgelost.

 

Misschien kijk ik scheef, maar ik zie in de het 1.4 pakket ook geen "pakuit".

 

edit: Ik heb nog even gekeken, het maakt een hele partij symlink aliassen voor ipkg-unbuild, waaronder "pakuit" en "unpack". Erg verwarrend, gewoon "opkg-build" en "opkg-unbuild" gebuiken dus.

 

Je zou de 1.4 gewoon even moeten testen op een box, dan kun je met "pakuit" je ipk file uitpaken, en met  "maak" deze weer als ipk maken.

en dit werkt dus niet meer in de versie 1.2. dat was eigenlijk het punt waar ik tegen aan liep.

 

Dat 'pakuit' commando is een symlinkje naar opkg-unbuild en 'maak' een symlinkje naar opkg-build, als je zo aan die commando's gehecht bent maak je die symlinkjes toch even zelf aan via command-line?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #123 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 May 2019 - 16:42

Even een update, heb vanmorgen na wat GLS verzend strubbelingen mijn nieuwe Mutant HD weer thuis staan, ze hadden er wel nog even pli r7.0 voor me opgezet, ik had de mmc geheugen kaart uit de oude ontvanger getrokken met mijn oude instellingen, en die gelijk teruggezet mbv Auto backup en de ontvanger deed het gelijk goed. Moest nog wel even de laatste oscam binary erop zetten maar daarna werkten ook mijn gecodeerde zenders weer. :)

Toen gelijk maar de stoute schoenen aangetrokken en de ''recovery'' image erop gezet, na een herstart kon ik nu wel in het bootmenu komen door de OK toets ingedrukt te houden tijdens het opstarten. Toen kon ik wel kiezen welke image ik erop wilde zetten, heb uiteraard voor rc 7.1 gekozen, de rest komt later wel.

Tijdens de r7.1 flash werden mijn instellingen gelijk teruggezet en had binnen 20 seconden weer beeld, de HD60 is en blijft een razend snelle starter. :wub:

 

Ga er in het weekend nog wat verder mee spelen en er wat andere images opzetten, en open vpn installeren dan gaat ie mee op vakantie ipv de ET8000 die toch wat fors is om mee te nemen. Dan kan ik de zenders die op mijn ET10K staan op Texel bekijken.

Ik wil ondanks de flash strubbelingen die ik met mijn oude ontvanger had waardoor ik niet verder kwam ondanks de gedane suggesties, toch iedereen bedanken voor de hulp m.n. Wanwizard, Tech en Frenske. B)

Ook het display van de HD60 is nu te dimmen en de zonnebril kan af. :rolleyes:


73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #124 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 24 May 2019 - 16:46

Goed bezig ;)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #125 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 24 May 2019 - 18:33

Goed te horen dat het uiteindelijk gelukt is. 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die optie om meerdere images te kunnen flashen, gebruik om vlotjes tussen een RC7.1, release 7.0 en een develop te kunnen switchen, het ding start werkelijk in no time op.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #126 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 May 2019 - 18:45

Goed te horen dat het uiteindelijk gelukt is. 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die optie om meerdere images te kunnen flashen, gebruik om vlotjes tussen een RC7.1, release 7.0 en een develop te kunnen switchen, het ding start werkelijk in no time op.

Slaat hij dan ook je instellingen op bij andere images, of hebben die geen Auto backup? Het is even wennen maar deze manier via multiboot is toch wel verdomt handig omdat de HD60 zo snel opstart. Heb ook even Open Vpn erop gezet en dat werkt prima naar mijn Synology NAS waarop Open Vpn draait en een oscam server die keurig netjes geupdate wordt echt top werkt dat


Edited by Sagitarius, 24 May 2019 - 18:47.

73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #127 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 24 May 2019 - 19:07

Elke image komt op een eigen stuk in de flash te staan, anders dus dan de 'andere' multiboot opties, is dit volledig gescheiden, ook de instellingen.

Als je dus de autobackup wilt gebruiken zal je drie verschillende sticks moeten gebruiken, of je maakt de instellingen in de images hetzelfde maar dat werkt dan alleen als je OpenPLi versies gebruikt.

 

De oudere methodes waren (in het e1 tijdperk) niet echt multiboot, er werd een kernel geladen en vervolgens werd de image van keus geladen.

De ET8500 werkt ook met echt gescheiden images, die kon twee verschillende images kwijt in de flash.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #128 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,052 posts

+56
Good

Posted 24 May 2019 - 22:30

I have something strange at the Mutant HD51. 

If I select Testscreen, and press 1-6 everything is ok.. when pressing 7, the screen and audio freezes 

 

[Console] command: /usr/bin/showiframe /usr/lib/enigma2/python/Plugins/SystemPlugins/VideoTune/testbeeld-4k.mvi

[eConsoleAppContainer] Starting /bin/sh

[SKIN] Parsing embedded skin <embedded-in-'FullUHDTestScreen'>

[Skin] Processing screen: <embedded-in-'FullUHDTestScreen'>

[Skin] Processing screen: SimpleSummary

[Console] finished: /usr/bin/showiframe /usr/lib/enigma2/python/Plugins/SystemPlugins/VideoTune/testbeeld-4k.mvi

 

 

The receiver is 4k compatible and is connected to an 4k receiver.. but no testscreen is appearing on the telly. 

The file is at the receiver

 

root@hd51:/usr/lib/enigma2/python/Plugins/SystemPlugins/VideoTune# ls

VideoFinetune.py   VideoFinetune.pyo  __init__.py        __init__.pyo       plugin.py          plugin.pyo         testbeeld-4k.mvi

 

 

 

Doing the command by hand I get:

root@hd51:/usr/bin# /usr/bin/showiframe /usr/lib/enigma2/python/Plugins/SystemPlugins/VideoTune/testbeeld-4k.mvi

/dev/dvb/adapter0/video0: Device or resource busy

 

 

 

 

Seen the the HD51-mode 1  and HD51-mode 12 - 2019-05-24 7.1rc


Edited by Rick Hunter, 24 May 2019 - 22:37.

Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #129 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,052 posts

+56
Good

Posted 24 May 2019 - 22:43

Seen at the HD51 - 7.1rc 2019-05-24

 

Menu, Information, About your Receiver, Yellow,

Pressing a couple of times to the left, lets enigma crash.

 

[ActionMap] Keymap 'InfobarMenuActions' -> Action = 'mainMenu'

loading mainmenu XML...

[Skin] Processing screen: menu_mainmenu

[Skin] Processing screen: MenuSummary

[ActionMap] Keymap 'OkCancelActions' -> Action = 'ok'

[Skin] Processing screen: menu_information

[Skin] Processing screen: MenuSummary

[eDVBServicePlay] timeshift

[eDVBServicePlay] timeshift /media/usb// statfs failed: No such file or directory

[ActionMap] Keymap 'OkCancelActions' -> Action = 'ok'

[Skin] Processing screen: About

[Skin] Attribute not implemented: colposition value: 0

[Skin] Attribute not implemented: dividechar value: :

[Skin] Attribute not implemented: colposition value: 0

[Skin] Attribute not implemented: dividechar value: :

[Skin] Processing screen: SimpleSummary

[ActionMap] Keymap 'ColorActions' -> Action = 'yellow'

[Skin] Processing screen: Troubleshoot

[eConsoleAppContainer] Starting /bin/sh

[Skin] Processing screen: SimpleSummary

[ActionMap] Keymap 'DirectionActions' -> Action = 'right'

[eConsoleAppContainer] Starting /bin/sh

[ActionMap] Keymap 'DirectionActions' -> Unknown action 'rightUp'! (Typo in keymap?)

[ActionMap] Keymap 'DirectionActions' -> Action = 'left'

[eConsoleAppContainer] Starting /bin/sh

[ActionMap] Keymap 'DirectionActions' -> Unknown action 'leftUp'! (Typo in keymap?)

[ActionMap] Keymap 'DirectionActions' -> Action = 'left'

[ActionMap] Keymap 'DirectionActions' -> Unknown action 'leftUp'! (Typo in keymap?)

[ActionMap] Keymap 'DirectionActions' -> Action = 'left'

Killed

 

 

 
Debugging gives on the the information as seen above. No more information is given. 
 
Dmesg gives:

[  475.442801] Out of memory: Kill process 3780 (enigma2) score 231 or sacrifice child

[  475.450523] Killed process 3780 (enigma2) total-vm:463040kB, anon-rss:245020kB, file-rss:0kB, shmem-rss:0kB

[  478.403251] oom_reaper: reaped process 3780 (enigma2), now anon-rss:0kB, file-rss:0kB, shmem-rss:0kB

 

 

 


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #130 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 25 May 2019 - 00:10

It's allowed to post in Dutch in this section, that's why it is called the Dutch section ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #131 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 25 May 2019 - 06:03

Als je het testbeeld via de console met showiframe afspeelt heb je dan wel e2 gestopt....? Hier op de h9combo werkt het testbeeld in ieder geval wel! Dat het geluid stopt klopt omdat je de normale video moet stoppen. Misschien moet het testbeeld wel opnieuw gemaakt worden zodat net afspelen er van ‘universeler’ wordt. Bij mij staat het op 2160p multi...
Die out of memory heel vreemd... met foutzoeken drukte ik net op een h7 wel 100x op rechts zonder issue. Kan het zijn dat er een log file of zo corrupt is? Verwijder die eens allemaal... ook die keymap issues zijn vreemd op leftup/righttup ???? Iets anders wat het ram helemaal gevuld heeft? Crash na het testbeeld?

Edited by littlesat, 25 May 2019 - 06:42.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #132 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,052 posts

+56
Good

Posted 25 May 2019 - 09:49

Als je het testbeeld via de console met showiframe afspeelt heb je dan wel e2 gestopt....? Hier op de h9combo werkt het testbeeld in ieder geval wel! Dat het geluid stopt klopt omdat je de normale video moet stoppen. Misschien moet het testbeeld wel opnieuw gemaakt worden zodat net afspelen er van ‘universeler’ wordt. Bij mij staat het op 2160p multi...
 

 

E2 gestopt.. en dan nog geen beeld.

 

De ontvanger staat op 2160p op 50Hz.. maar Multi geeft geen verschil. 


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #133 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,052 posts

+56
Good

Posted 25 May 2019 - 09:52

Die out of memory heel vreemd... met foutzoeken drukte ik net op een h7 wel 100x op rechts zonder issue. Kan het zijn dat er een log file of zo corrupt is? Verwijder die eens allemaal... ook die keymap issues zijn vreemd op leftup/righttup ???? Iets anders wat het ram helemaal gevuld heeft? Crash na het testbeeld?

 

Ik heb de logs verwijderd (dus nog geen logs meer aanwezig) en de crash is nu niet aanwezig.

Het testbeeld probleem geeft geen crash.. dus geen log. 


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #134 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 26 May 2019 - 13:56

Voordat je showiframe kunt doen moet enigma2 gestopt zijn (dat is niet hetzelfde als dat jij 'm gestopt hebt ;-)). Als enigma toch nog draait om wat reden dan ook, werkt het niet.

 

Soms kan enigma niet gestopt worden door een driver bug, dat zie je dan terug in de dmesg.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #135 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,052 posts

+56
Good

Posted 27 May 2019 - 23:11

 

Als je het testbeeld via de console met showiframe afspeelt heb je dan wel e2 gestopt....? Hier op de h9combo werkt het testbeeld in ieder geval wel! Dat het geluid stopt klopt omdat je de normale video moet stoppen. Misschien moet het testbeeld wel opnieuw gemaakt worden zodat net afspelen er van ‘universeler’ wordt. Bij mij staat het op 2160p multi...
 

 

E2 gestopt.. en dan nog geen beeld.

 

De ontvanger staat op 2160p op 50Hz.. maar Multi geeft geen verschil. 

 

 

Op de Maxytec ontvanger zie ik wel het 4k testbeeld. 

 

Is dus mogelijk een issue op de Mutant HD51 ontvanger. ik ga nog wat andere ontvangers flashes. Maar nu eerst naar mijn bedje.. morgen erg vroeg op vanwege de verwachte files.. :-(


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #136 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 31 May 2019 - 08:38

Een kleine bug ontdekt, Als ik naar Gebruikersinterface ga en onderaan naar "Toon de signaalwaarde in procenten i.p.v. in dB" en ik wissel hier de switch dan gebeurd er niks op het scherm. Het blijft gewoon in procenten staan.



Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #137 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 31 May 2019 - 09:01

Een kleine bug ontdekt, Als ik naar Gebruikersinterface ga en onderaan naar "Toon de signaalwaarde in procenten i.p.v. in dB" en ik wissel hier de switch dan gebeurd er niks op het scherm. Het blijft gewoon in procenten staan.

Bij dvb-c is dat toch altijd zo geweest?


73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #138 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 31 May 2019 - 09:33

Er worden alleen dB's getoond als de driver dat ondersteund.

 

In een grijs verleden deden we als dat niet zo was in Enigma een conversie van procenten naar dB's, maar dat was zo onbetrouwbaar (die conversie is niet liniar en voor elke tuner/box combo anders) dat we er mee gestopt zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #139 Lemmingsbeest

  • Senior Member
  • 262 posts

+4
Neutral

Posted 31 May 2019 - 12:35

Bij mij een probleempje opgetreden met de 7.1 rc en wel bij het opvragen van de zenderlijst krijg ik soms een enigma herstart....(image na 25-05-2019)...

 

De box is een Vu Ultimo 4K met DVB-C FBC en DVB-S FBC en 4TB harddisk intern

 

 

Attached Files



Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #140 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 31 May 2019 - 12:45

Geen idee waarom jij zo’n melding krijgt. Hier loopt de Ultimo4K als een zonnetje. :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users