Jump to content

Photo

Codecs voor VU+

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Crumby

• Senior Member
  • 38 posts

0
Neutral

Posted 17 May 2019 - 10:32

Op mijn NAS heb ik diverse vakantiefilmpjes (MP4) afkomstig van een Samsung Galaxy S9, als ik deze benader om af te spelen dan heb ik alleen geluid, geen beeld.
Zijn er misschien Codecs te downloaden om verschillende video (en audio) standaards af te spelen?

Re: Codecs voor VU+ #2 WanWizard

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 47,537 posts

+796
Excellent

Posted 17 May 2019 - 10:42

Nee.

Een STB is geen media streamer. Je moet het doen met de codecs die in de hardware beschikbaar zijn.

Je geeft niet aan wat voor VU+ je hebt, en ook niet met welke codecs die mp4's zijn gemaakt. Speel ze eens af op de PC, in bv VLC, en post eens wat die rapporteert aan codecs? En ook over welke VU+ we het hebben?

Currently in use: VU+Duo 4K (2xFBC S2), Amiko Viper T2C (T2), SAB Alpha Triple HD (S2+T2), Zgemma H3.T2C (T/C), Zgemma H6 (fallback), VU+Zero (fallback)

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

note: I do not provide support via PM !

Re: Codecs voor VU+ #3 40H3X

• PLi® Contributor
  • 3,301 posts

+116
Excellent

Posted 17 May 2019 - 10:54

Ook even hier lezen, succes. https://wiki.openpli...n_your_receiver

Hardware: Vu+ Uno 4k SE - Samsung HM500JI 500GB 2.5 inch - Amiko Viper Combo HDD - Edision OS mio 4K - Spycat Mini Plus - Vu+ Zero - Vu+ Duo - WD 1TB - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - NAS 4TB RAID 1
Software : OpenPLi - OScam - Settings van Hans  -  Autotimer  -  EPGImport

Re: Codecs voor VU+ #4 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 45,263 posts

+497
Excellent

Posted 17 May 2019 - 14:37

Deze telefoons nemen op in h264 of h265 (kun je kiezen). Alleen de UHD ontvangers van VU+ kunnen h265 afspelen. Dus of even omzetten of je filmpjes opnemen in h264. Omzetten is sowieso geen slecht idee want de hardware encoders in mobiele devices zijn bedroevens inefficient. De omvang kun je zo naar een kwart brengen zonder kwaliteitsverlies.

Edited by Erik Slagter, 17 May 2019 - 14:37.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E/9E/4.8E/0.8W/5W via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
* Ziggo digital cable TV (FTA)
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users