Jump to content


Photo

HDMI problemen van de Mutant HD60


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 May 2019 - 20:34

Hallo, zolang als ik de HD60 heb vanaf februari is er wat loos met de hdmi uitgang, wat is er loos, ik heb ARC (audio return channel) op mijn tv zitten en deze schakelt mijn soundbar die ARC ondersteund automatisch in. .

Nu komt het, als mijn ET10K ontvanger aan of in standby staat werkt de ARC gewoon, maar de HD60 moet ik altijd aan laten staan, want als ik die in standby zet werkt de ARC niet meer.

Alleen als ik de HD60 in deep standby zet dan werkt de ARC weer wel, maar dat geeft ook weer een ander probleem dat de IR ontvanger heel ongevoelig word, ik moet dan met de afstandsbediening echt vlak voor de ontvanger gaan staan om hem uit deep stanby te krijgen.

Het lijkt erop dat de hdmi uitgeschakeld (spanningsloos?) word in standby, dus ook het video en het ARC signaal niet doorgelaten word.

Ik hoorde via de ''waterleiding'' dat dit uitschakelen van de hdmi in standby een reden zou hebben, het zou mogelijk iets met een open webif bug te maken hebben. :(

Kan dit opgelost worden, want ik heb er nu van armoe een UHD hdmi switch tussen gezet waarmee ik op afstand de hdmi kan afschakelen, dit hoort natuurlijk niet en de hdmi van de HD moet toch gewoon goed werken ook in standby. :)


Edited by Sagitarius, 23 May 2019 - 20:34.

73's

PE1AQZ


Re: HDMI problemen van de Mutant HD60 #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,610 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 May 2019 - 20:57

En wat gebeurt er als je die ET10K loskoppeld? Want als er 1 box een draak van een HDMI implementatie heeft (die impact heeft op alles wat nog meer op de HDMI bus is aangesloten), is het de 10K wel.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HDMI problemen van de Mutant HD60 #3 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 May 2019 - 21:32

En wat gebeurt er als je die ET10K loskoppeld? Want als er 1 box een draak van een HDMI implementatie heeft (die impact heeft op alles wat nog meer op de HDMI bus is aangesloten), is het de 10K wel.

Ik weet waar je op doelt dat hdmi cec roet in het eten kan gooien je heb dat eerder al eens uitgelegd, ARC is een apart protocol op zich zelf bij Philips hoef ik de CEC niet eens aan te zetten de ARC blijft altijd werken, als ik hdmi cec uitschakel op alle ontvangers hou ik het ARC probleem. Omdat te testen heb ik er nog wat e2 ontvangers (Zgemma h2h Et8000 Humax kabel ontvanger) aangehangen, ik heb in totaal 4 hdmi ingangen op mijn tv alleen als de HD60 erbij zit gaat het mis met de ARC. Het zit dus echt in de HD60.


73's

PE1AQZ


Re: HDMI problemen van de Mutant HD60 #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,610 posts

+1,739
Excellent

Posted 24 May 2019 - 08:35

Snap ik, het was maar om dat uit te sluiten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HDMI problemen van de Mutant HD60 #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 May 2019 - 09:00

Heb trouwens net mijn nieuwe HD60 binnen, ze hebben er pli opgezet schrijven ze in het rapport, heb het nog niet getest want moeders krijgt oud collega's koffie drinkers op bezoek dus moet ff wegwezen in de huiskamer. :huh:


73's

PE1AQZ


Re: HDMI problemen van de Mutant HD60 #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,639 posts

+459
Excellent

Posted 24 May 2019 - 09:58

Heb trouwens net mijn nieuwe HD60 binnen, ze hebben er pli opgezet schrijven ze in het rapport, heb het nog niet getest want moeders krijgt oud collega's koffie drinkers op bezoek dus moet ff wegwezen in de huiskamer. :huh:

Koffie kan ook buiten genuttigd worden, het is prachtig weer ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HDMI problemen van de Mutant HD60 #7 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 24 May 2019 - 10:28

Klopt... probleem kan ik bevestigen.. Als ik een HD60,maar ook de H9Combo in het HDMI 'netwerk' heb zitten met uitgeschakelde box (deep standby of zelfs helemaal uitgetrokken) dan werkt HDMI-ARC inderdaad niet. Zodra je de HDMI stekker uit die box trekt werkt het weer na behoren... echter het is 100% zekers te weten een hardware dingetje waar openpli niets aan kan doen...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: HDMI problemen van de Mutant HD60 #8 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 May 2019 - 10:47

Klopt... probleem kan ik bevestigen.. Als ik een HD60,maar ook de H9Combo in het HDMI 'netwerk' heb zitten met uitgeschakelde box (deep standby of zelfs helemaal uitgetrokken) dan werkt HDMI-ARC inderdaad niet. Zodra je de HDMI stekker uit die box trekt werkt het weer na behoren... echter het is 100% zekers te weten een hardware dingetje waar openpli niets aan kan doen...

Goed dat je dit bevestigd, ik heb dit hdmi probleem uit vertrouwde bron vernomen, de video schijnt uitgeschakeld te zijn dus indirect ook de ARC in standby om een ander video probleem te tackelen. Ook met Open Atv schijnt dit probleem zich voor te doen zoals je schrijft voor 100% een hardware probleem. In deep standby werkt de ARC gelukkig wel, maar als ik de HD60 uit deep standby wil halen moet ik vlak voor de ontvanger gaan staan om hem uit deep standby te krijgen, waarschijnlijk word de IR ontvanger dan ook van de spanning gehaald. Toch maar weer de uhd hdmi switch er tussen zetten dan kan ik van afstand mijn hdmi van de HD60 bedienen.


Edited by Sagitarius, 24 May 2019 - 10:50.

73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users