Jump to content


Photo

Verschillen OpenPLi 6.2 VS OpenPli 7.1


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

Re: Verschillen OpenPLi 6.2 VS OpenPli 7.1 #21 S_Hopper

  • Senior Member
  • 298 posts

+6
Neutral

Posted 29 May 2019 - 17:04

Maar OpenVPN staat niet in de feed. Dan geeft autbackup een foutmelding omdat hij het niet kan vinden en kan ook niet installeren.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note 9

Re: Verschillen OpenPLi 6.2 VS OpenPli 7.1 #22 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 29 May 2019 - 17:11

Die staat wel degeljjk op de feed

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Verschillen OpenPLi 6.2 VS OpenPli 7.1 #23 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 29 May 2019 - 19:43

Daar kun je gewoon met vinkjes aanvinken wat wel en niet in de betreffende map.

Maar als ik openvpn selecteer installeert hij dan ook openvpn zelf? nu back-upt hij alleen de instellingen in de map openvpn, maar dan werkt je vpn nog steeds niet.

Ik heb eigenlijk geen idee of openvpn meeloopt in autobackup restore (ik gebruik nl. geen VPN op een STB). OpenVPN zit i.i.g. niet in de GUI downloads en "if memory serves" is dat bewust gedaan, omdat je het toch met de CLI moet configuren kun je het ook vastwel installereen ;)
@S_Hopper even mijn opmerking lezen ;) het staat wel degelijk in de feed, zoals littlesat zegt, alleen je moet het via de CLI installeren.

Edited by 40H3X, 29 May 2019 - 19:45.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Verschillen OpenPLi 6.2 VS OpenPli 7.1 #24 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 29 May 2019 - 20:22

Of via software management, daar kun je alle pakketten in de feed vinden, bij plugins vind je alleen plugins...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Verschillen OpenPLi 6.2 VS OpenPli 7.1 #25 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 29 May 2019 - 21:28

opkg install openvpn via console

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Verschillen OpenPLi 6.2 VS OpenPli 7.1 #26 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 30 May 2019 - 14:18

Je moet /etc NOOIT selecteren. Daarmee zet je heel /etc in je backup, en dat is een disaster waiting to happen als je dat op een andere versie restored.

 

Voor OpenVPN is /etc/openvpn erbij zetten voldoende.

 

Het zou inderdaad handig zijn als packages zichzelf in de backup zouden zetten. Dat kan, maar is nogal een onderneming, zeker als het om OE packages gaat. Daar zal dus iemand zin en tijd voor moeten maken.

Beste Wanwizard, ik kom even op je eerste zin terug omdat ik bezig ben om openvpn automatisch te laten backuppen, je schrijft dat je de map etc nooit moet selecteren, dat is toch vreemd want volgens de boom structuur zou je toch verwachten dat je eerst de map etc moet selecteren en de evt. onderliggende mappen die je wil backuppen., waarom is dit bij Autobackup anders?

Zie mijn screenshot waarin het logische pad staat naar ''openvpn'', die wil ik selecteren met de inhoud daarvan. 

Attached File  openvpn.JPG   34.26KB   3 downloads


Edited by Sagitarius, 30 May 2019 - 14:20.

73's

PE1AQZ


Re: Verschillen OpenPLi 6.2 VS OpenPli 7.1 #27 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 30 May 2019 - 14:23

Wat ik bedoelde is dat je nooit een backup van heel /etc moet maken, met alles wat er in staat.

 

In de autobackup moet je via het menu naar de boom structuur gaan, ok drukken op "etc" om deze te openen, naar "openvpn" gaan, en dan geel indrukken om deze te selecteren (en groen om dat op te slaan). En dus niet "etc" aanvinken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Verschillen OpenPLi 6.2 VS OpenPli 7.1 #28 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 30 May 2019 - 14:31

Wat ik bedoelde is dat je nooit een backup van heel /etc moet maken, met alles wat er in staat.

 

In de autobackup moet je via het menu naar de boom structuur gaan, ok drukken op "etc" om deze te openen, naar "openvpn" gaan, en dan geel indrukken om deze te selecteren (en groen om dat op te slaan). En dus niet "etc" aanvinken.

Ik denk dat je niet snapt wat ik bedoel, als je het pad toch aangeeft etc/openvpn/  (zie screenshot)  vind ie deze map toch gelijk, maar zoals ik het nu begrijp staat er (niet vanuit de root) openvpn/ met 3 bestanden erin die vind hij dan toch nooit of is dit iets Linux achtigs wat ik niet begrijp. :mellow:


Edited by Sagitarius, 30 May 2019 - 14:34.

73's

PE1AQZ


Re: Verschillen OpenPLi 6.2 VS OpenPli 7.1 #29 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 30 May 2019 - 14:43

Vast niet. Wat heeft een screenshot van een windows explorer scherm te maken met autobackup (want daar hadden we het over). 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Verschillen OpenPLi 6.2 VS OpenPli 7.1 #30 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 30 May 2019 - 15:06

Vast niet. Wat heeft een screenshot van een windows explorer scherm te maken met autobackup (want daar hadden we het over). 

Om aan te geven hoe het pad loopt naar openvpn, mijn vraag waarom niet logischer wijze eerst /etc/ selecteren en dan evt onderliggende mappen/bestanden, is dat zo moeilijk te volgen?.


Edited by Sagitarius, 30 May 2019 - 15:06.

73's

PE1AQZ


Re: Verschillen OpenPLi 6.2 VS OpenPli 7.1 #31 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 30 May 2019 - 16:07

Je hoeft /etc niet te selecteren, alleen de inhoud welke in /etc staat en die je wilt backuppen, als je eerst /etc selecteert en dan de dingen in /etc, wordt de complete /etc met alle inhoud ge-backupped, dat wil je niet.
Ook als je /etc niet selecteert maar bijvoorbeeld /etc/hosts wel, wordt alleen het bestand hosts ge-backupped, ook al heb je geen vinkje bij /etc gezet.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Verschillen OpenPLi 6.2 VS OpenPli 7.1 #32 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 30 May 2019 - 17:24

is dat zo moeilijk te volgen?.

 
Ja. Ik heb geen flauw benul waar je op doelt.
 

]Om aan te geven hoe het pad loopt naar openvpn, mijn vraag waarom niet logischer wijze eerst /etc/ selecteren en dan evt onderliggende mappen/bestanden

 
Als je in autobackup /etc selecteert ( = een groen vinkje zet met de gele knop ) dan maak je een backup van ALLES in /etc. En dat moet je dus NIET doen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Verschillen OpenPLi 6.2 VS OpenPli 7.1 #33 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 30 May 2019 - 17:43

Ok, had ik al gedaan zoals je beschreef maar vroeg het me af.


73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users