Jump to content


Photo

enorme ergenis met zappen op vu uno 4k se

uno 4k

  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 doomer

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 6 June 2019 - 21:04

Beste pli members en consorten en code kloppers.

 

ik ben vanaf pli 2.0 enorm liefhebber van jullie techniek.

 

alleen en vreselijke ellende sinds de vu uno 4k se.

 

dit is mijn box

 

 

 

Brand & Model: Vu+ Uno4K SE Chipset (Frontprocessor Versie): 7252s (v1.31) Main Memory: 564584 kB vrij / 724968 kB totaal Box Uptime: 15:32 Software System OE: PLi-OE Firmware version: OpenPLi 7.1-rc (2019-05-31-rc) Kernel / Drivers: 4.1.20 / 4.1.20-20190424.r0.0 Tuners Tuner A Vuplus DVB-S NIM(45308X FBC) (DVB-S2X)

 

 

mijn ellende is er zit geen dvb-s2X tuner in maar een dvb-s2 tuner in

ik ben een beetje ontwetend dat er mischien iets fouts is .

Ellendige waarneming is zelfs met fta zenders gewoon niet de schotel koppen tuner aansturen zijn.

ik krijg negen van van de 10 x een timeout

.

gooi ik software van de concurent er op loop alles als een malle en zap ik van een naar de andere zender.

0 timeouts

 

is er een mogelijkheid om dit op te lossen of uit te zoeken debuggen code inspecteren .of iets anders 

je maakt een hoop mensen gelukkig deenk ik

 

groet doomer

 

 

 

 

 

 



Re: enorme ergenis met zappen op vu uno 4k se #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 6 June 2019 - 21:16

Ik denk dat we toch meer informatie moeten hebben betreffende de instellingen die je hebt gedaan, deze info is te summier.

Overigens hoef je je geen zorgen te maken over de gebruikte tuner.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: enorme ergenis met zappen op vu uno 4k se #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 7 June 2019 - 08:39

Een heel kleine groep gebruikers heeft problemen met deze tuners (terug te vinden in de Ultimo4k, Uno4k, Uno4kSE en Duo4k). Het is heel moeilijk aan te wijzen waarom deze kleine groep gebruikers problemen heeft terwijl het overgrote deel van de gebruikers nergens last van heeft.

 

Ik heb zelf een installatie met JESS dus ik kan moeilijk de "doorsnee" installatie nadoen om het probleem te reproduceren (en inderdaad, ik heb helemaal geen problemen).

 

Het is dus zaak om zoveel mogelijk details vast te leggen en die dan een voor een uitsluiten (of aanwijzen) als de oorzaak.

 

Om te beginnen: gebruik je bijvoorbeeld een rotor?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: enorme ergenis met zappen op vu uno 4k se #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 7 June 2019 - 08:46

 

....

Ik heb zelf een installatie met JESS dus ik kan moeilijk de "doorsnee" installatie nadoen om het probleem te reproduceren (en inderdaad, ik heb helemaal geen problemen).

.....

Om te beginnen: gebruik je bijvoorbeeld een rotor?

Ik gebruik ook een JESS opstelling in combinatie met een motor op de tweede FBC tuner.....(en heb ook geen problemen)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: enorme ergenis met zappen op vu uno 4k se #5 doomer

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 7 June 2019 - 18:41

Jess ? is bij mij onbekent wat wil je weten

 

ik gebruik 4 lnb's met switches 

 

hangen er 2 aan 2 x 4 lnb's met disec abcd 

13 19 23 28 

 

wat wil je nog meer weten

 

groet



Re: enorme ergenis met zappen op vu uno 4k se #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 7 June 2019 - 19:06

Hier de afgelopen twee dagen toevallig weer eens ‘gespeeld’ met de Uno 4Kse met identieke opstelling als TS. Astra 1-2-3-Hotbird.
Zappen levert hoegenaamd geen problemen op. Of ik nu tussen de diverse satellieten of tussen de verschillende transponders zap levert eigenlijk geen probleem op. Een heel enkele keer duurt de lock marginaal langer maar nooit problemen ervaren zoals TS omschrijft. Ik heb deze box via autodiseqc laten bepalen welke configuratie actief is. Behoudens wat standaard plugins geen bijzondere extra plugins geïnstalleerd.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: enorme ergenis met zappen op vu uno 4k se #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 8 June 2019 - 10:23

Het lijkt op een incompatibiliteit tussen bepaalde DiSEqC switches en bepaalde ontvangers. Dat zou een hardware issue kunnen zijn, of iets in de drivers (van de leverancier) of iets in Enigma wat nu marginaal werkt, waardoor het in grensgevallen net niet goed gaat.

 

Zolang wij zelf echter het fenomeen niet kunnen reproduceren, kunnen we het ook niet oplossen of voorstellen aan de leverancier.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: enorme ergenis met zappen op vu uno 4k se #8 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 8 June 2019 - 13:27

MIsschien dat TS een debugger kan laten meelopen , tijdens het probleem, volgens mij zit die in GUI.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: enorme ergenis met zappen op vu uno 4k se #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,232 posts

+691
Excellent

Posted 8 June 2019 - 14:13

Er is ook een plugin waar je wat timing mee kan aanpassen. Misschien helpt dat?
Trouwens openatv heeft een hele spaghetti code en herhaalt dingen met extra vertragingen waardoor als het marginaal is het daar dan net op het randje toevallig wel werkt...

Edited by littlesat, 8 June 2019 - 14:13.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: enorme ergenis met zappen op vu uno 4k se #10 doomer

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 8 June 2019 - 19:13

Ola baasje moest het dak op om alles te herstellen .....

en meteen de oude zooi weg geflikkerd en dure nieuwe er opgedaan.

 

nieuwe kabels

4 nieuwe LNB's met switches 

alles netjes op de  satfinder afgesteld afgeregeld overal meer dan 90%

13 19 23 en 28

 

box rebooten en opnieuw met openpli voorzien de 7.1

en vele euries lichter 

geen enkel puntje van verbetering bv vanaf bvn naar er sbs6 dikke schakel timeout

en 30 sec geen beeld dan poep signaal

 

.... last but not least andere image er op en hans lijstje er in en zappen al een toverdoos.

sorry vrouw boos dat de box niet meer te begrijpen is .

maar we hebben wel tv zonder dat er ellende is .

littlesat weet jij die naam van die plugin

 

ik hoop hoe ook dat ik iets kan bijdragen aan pli zodat dit opgelost kan worden het is erg vervelend .

 

wat voor debug logs moet ik maken

 

groet doomer 



Re: enorme ergenis met zappen op vu uno 4k se #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 9 June 2019 - 08:46

Ik kan me niet herinneren dat ik heb gezegd dat je nieuwe spullen moest kopen?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: enorme ergenis met zappen op vu uno 4k se #12 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 9 June 2019 - 09:10

Als je de aan/uit knop op je AB lang ingedrukt houdt, verschijnt er dan de optie om een debugger te laten lopen?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: enorme ergenis met zappen op vu uno 4k se #13 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,232 posts

+691
Excellent

Posted 9 June 2019 - 09:28

Er is in ieder geval iets geks aan de hand... ik vraag meant of het uebehaubt wat te maken heeft met het tuning gedeelte... misschien zelfs wel een autorestore met openatv parameters die iets in pli stuk maakt... (juist die timing parameters aanpast... €

Edited by littlesat, 9 June 2019 - 09:32.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: enorme ergenis met zappen op vu uno 4k se #14 doomer

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 9 June 2019 - 11:30

Er is in ieder geval iets geks aan de hand... ik vraag meant of het uebehaubt wat te maken heeft met het tuning gedeelte... misschien zelfs wel een autorestore met openatv parameters die iets in pli stuk maakt... (juist die timing parameters aanpast... €


Ik zoek er een instelling voor om timing of iets te veranderen

Re: enorme ergenis met zappen op vu uno 4k se #15 doomer

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 9 June 2019 - 11:31

Ik kan me niet herinneren dat ik heb gezegd dat je nieuwe spullen moest kopen?

Jij niet maar onze weergod heeft de boel gesloopt dus meteen alles

Vervangen

Re: enorme ergenis met zappen op vu uno 4k se #16 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 9 June 2019 - 12:15

Aha op die manier.

 

Heb je andere DiSEqC switches gekocht dan? Dat zou best wel eens uit kunnen maken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: enorme ergenis met zappen op vu uno 4k se #17 doomer

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 9 June 2019 - 15:02

Aha op die manier.

Heb je andere DiSEqC switches gekocht dan? Dat zou best wel eens uit kunnen maken.

Ik heb nu peperdure disec gehaald en elke heeft het probleem

Indien ik openatv of blackhole er opzet zonder config terug te zetten.

Gaat het wel goed
Dus in pli is dat een timing probleem mischien.
Hoe is dat in te stellen¿

Re: enorme ergenis met zappen op vu uno 4k se #18 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 9 June 2019 - 16:42

Hoe staat je diseqc dan ingesteld? Ik heb altijd snelle diseqc aan staan en ook herhaal sequence op aan staan, dat zit niet in de eenvoudige instellingen maar in de uitgebreide instellingen.


73's

PE1AQZ


Re: enorme ergenis met zappen op vu uno 4k se #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 10 June 2019 - 08:45

Grote kans dat als je beide omdraait (Fast DiSEQc off en repeat sequence off) dat het ook werkt en nog sneller ook. Er is normaal geen reden om een van beiden aan te zetten, dat doe je alleen als je problemen hebt.

 

Als het niet al werkt, dan is de "repeat sequence" iets wat je kunt proberen.

 

@TS heb je "gewone" DISeqC switches (1 of meer) of een multiswitch? In dat laatste geval moet je voltage=band en tone burst=v/h uitzetten, dat interfereert dan alleen maar.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: enorme ergenis met zappen op vu uno 4k se #20 doomer

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2019 - 09:58

Hoe staat je diseqc dan ingesteld? Ik heb altijd snelle diseqc aan staan en ook herhaal sequence op aan staan, dat zit niet in de eenvoudige instellingen maar in de uitgebreide instellingen.

 

Grote kans dat als je beide omdraait (Fast DiSEQc off en repeat sequence off) dat het ook werkt en nog sneller ook. Er is normaal geen reden om een van beiden aan te zetten, dat doe je alleen als je problemen hebt.

 

Als het niet al werkt, dan is de "repeat sequence" iets wat je kunt proberen.

 

@TS heb je "gewone" DISeqC switches (1 of meer) of een multiswitch? In dat laatste geval moet je voltage=band en tone burst=v/h uitzetten, dat interfereert dan alleen maar.

Waar kan ik die instellingen vinden heb alleen niewe api





Also tagged with one or more of these keywords: uno 4k

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users