Jump to content


Photo

Oscam UPX


  • This topic is locked This topic is locked
125 replies to this topic

Re: Oscam UPX #21 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 8 June 2019 - 16:26

Er ontbreekt niks in de OpenPLi image.

 

Deze opmerking is als een caravan aanschaffen, en dan de fabrikant van je auto verwijten dat er geen trekhaak aan zit.

 

Ik zie nergens dat er een verwijt wordt gemaakt richting OpenPli, het was misschien duidelijker als ik had gezegd:"Simpel, er ontbreekt "iets" in de OpenPli firmware ! als je Oscam binaries wilt gebruiken met UPX-compressie" :rolleyes:



Re: Oscam UPX #22 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 8 June 2019 - 16:28

Precies, en dan blijft mijn vraag, waar is deze met UPX gecomprimeerde te dowloaden, de bron zegt misschien iets over de reden!

 

Op de planeet Streamboard denk ik ;)  http://www.streamboa...d=44408&page=18



Re: Oscam UPX #23 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 8 June 2019 - 16:29

Precies, en dan blijft mijn vraag, waar is deze met UPX gecomprimeerde te dowloaden, de bron zegt misschien iets over de reden!


Op de planeet Streamboard denk ik ;) http://www.streamboa...d=44408&page=18

Oke

Edited by 40H3X, 8 June 2019 - 16:29.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Oscam UPX #24 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 8 June 2019 - 16:33



Ik kan er even niet bij, maar zal morgen OScam met UPX compileren om te kijken of dat zo is.

Er ontbreekt niks in de OpenPLi image.
 
Deze opmerking is als een caravan aanschaffen, en dan de fabrikant van je auto verwijten dat er geen trekhaak aan zit.

 
Ik zie nergens dat er een verwijt wordt gemaakt richting OpenPli, het was misschien duidelijker als ik had gezegd:"Simpel, er ontbreekt "iets" in de OpenPli firmware ! als je Oscam binaries wilt gebruiken met UPX-compressie" :rolleyes:

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Oscam UPX #25 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 8 June 2019 - 17:30

Ik neem de moeite niet eens om die extra zaken te compileren, ik zie er geen enkel voordeel in maar ben wel benieuwd naar de resultaten.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Oscam UPX #26 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 8 June 2019 - 17:30

Er zitten In die oscam versie wat verborgen patches oa dat sky germany en dorcel op 19.2 werkt met 64 bit CW zonder instellingen... tot zover staan de aanpassingen die zijn aangegeven... handig voor degene die cw64 kunnen instellen. Verder zeg ik ff niets daar trollen hongerig zijn. Ook kan het zijn dat je wat libs moet ‘doorlinken’ met ln om het werkend te krijgen. Bij mij is hij er heel snel weer vanaf... voegt niet echt iets toe wat interessant voor mij is!

Edited by littlesat, 8 June 2019 - 17:34.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Oscam UPX #27 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 8 June 2019 - 17:32

Och compileren is morgen zo gedaan en dan is er een antwoord m.b.t. de discussie of UPX comprimeren iets doet met de compatibiliteit naar PLi ;)

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Oscam UPX #28 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 8 June 2019 - 17:34

Je gaat me toch niet proberen te vertellen dat de enige verschillen zijn dat de skipcw check voor Sky default met die patches zijn meegenomen?

 

[sarcasm modus on]

Poe hé, dat is echt de moeite waard, scheelt je enorm veel werk omdat je nu die ene regel niet meer in de config hoeft te plaatsen.

[/sarcasm modus off]


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Oscam UPX #29 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 8 June 2019 - 17:45

De omschrijving erbij zegt dat ze er patched hardcoded in zitten... waar is dan de echte bron?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Oscam UPX #30 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 8 June 2019 - 17:47

Och compileren is morgen zo gedaan en dan is er een antwoord m.b.t. de discussie of UPX comprimeren iets doet met de compatibiliteit naar PLi ;)

 

Het gaat niet over zelf compileren middels UPX compressie, de vraag was enkel "in welke ontvangers die oscam upx versies (beschikbaar op Streamboard !) draaien"  en waarom deze UPX-binaries niet in de Vu+Solo4K werken ondanks dat er toch staat "oscam_1.20-rev-11522-Solo-4K-upx  ...."  

 

Afhankelijk van het in- of uitschakelen van diverse beschikbare opties in de Tool Simplebuild 3 waarvan de diverse "bakkers"  gebruik maken kun je het geheel via (ook) de module UPX-compressie comprimeren. Sommige brengen dan hun "baksels" beschikbaar welke uiteindelijk niet werken in OpenPli, sommige developers daar zoals o.a. @Optimum Power brengen wel direct werkend  Oscam UPX binaries voor o.a. OpenPli !   


Edited by HPPli, 8 June 2019 - 17:50.


Re: Oscam UPX #31 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 8 June 2019 - 17:50

De omschrijving erbij zegt dat ze er patched hardcoded in zitten... waar is dan de echte bron?

 

Je vergat nog de extra's zoals wordt omschreven "[powervu] Added new method for matching ECM and EMM keys"

en patches zoals de "perfectoscam.patch"


Edited by HPPli, 8 June 2019 - 17:54.


Re: Oscam UPX #32 mrvica

  • Senior Member
  • 1,227 posts

+82
Good

Posted 8 June 2019 - 17:57

https://github.com/u...eases/tag/v3.95
you can decompress it with
upx -d oscam
they just compress it with
upx -9 oscam
you can compress it even better with
upx --lzma oscam

Re: Oscam UPX #33 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 8 June 2019 - 18:13

Och compileren is morgen zo gedaan en dan is er een antwoord m.b.t. de discussie of UPX comprimeren iets doet met de compatibiliteit naar PLi ;)


Het gaat niet over zelf compileren middels UPX compressie, de vraag was enkel "in welke ontvangers die oscam upx versies (beschikbaar op Streamboard !) draaien" en waarom deze UPX-binaries niet in de Vu+Solo4K werken ondanks dat er toch staat "oscam_1.20-rev-11522-Solo-4K-upx ...."
Oke dan compileer ik geen OScam met UPX compressie, en is naar mijn mening het antwoord op die vraag hetzelfde als WanWizard in zijn reply #4 namelijk; “ dan moet je bij de bouwer zijn van die betreffende file zijn”.

Edited by 40H3X, 8 June 2019 - 18:14.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Oscam UPX #34 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 8 June 2019 - 18:15


Och compileren is morgen zo gedaan en dan is er een antwoord m.b.t. de discussie of UPX comprimeren iets doet met de compatibiliteit naar PLi ;)


Het gaat niet over zelf compileren middels UPX compressie, de vraag was enkel "in welke ontvangers die oscam upx versies (beschikbaar op Streamboard !) draaien" en waarom deze UPX-binaries niet in de Vu+Solo4K werken ondanks dat er toch staat "oscam_1.20-rev-11522-Solo-4K-upx ...."

Afhankelijk van het in- of uitschakelen van diverse beschikbare opties in de Tool Simplebuild 3 waarvan de diverse "bakkers" gebruik maken kun je het geheel via (ook) de module UPX-compressie comprimeren. Sommige brengen dan hun "baksels" beschikbaar welke uiteindelijk niet werken in OpenPli, sommige developers daar zoals o.a. @Optimum Power brengen wel direct werkend Oscam UPX binaries voor o.a. OpenPli !
Dat het niet om het compileren gaat is intussen wel erg duidelijk, het gaat ook om de vraag op welke receivers die versies draaien, en waarom ze dus niet werken, ook al beschrijft de versie dat ze op de betreffende ontvanger zou moeten werken.

Dat is wat in het antwoord van 40H3X wordt gegeven, hij probeert, door het zelf te compileren, te achterhalen waarom het niet werkt, dat heeft dus wel degelijk met de vraag te maken.

Simplebuild is wel leuk maar geeft geen garantie dat het crosscompilen ook echt goed gaat, de versies die ik bouw werken wel 100% op de betreffende ontvangers, ik heb alle dependencies dan ook op orde, dat is iets wat je met Simplebuild niet hebt.
Overigens zet ik de opties liever zelf aan en uit dan dat een script dat voor me doet, die patched uiteindelijk ook de MAKEFILE

Simplebuild (overigens heel mooi gemaakt) is voor dummies die niet weten wat ze doen en toch iets willen maken.....

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Oscam UPX #35 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 8 June 2019 - 18:43

 

Simplebuild is wel leuk maar geeft geen garantie dat het crosscompilen ook echt goed gaat, de versies die ik bouw werken wel 100% op de betreffende ontvangers, ik heb alle dependencies dan ook op orde, dat is iets wat je met Simplebuild niet hebt.

Overigens zet ik de opties liever zelf aan en uit dan dat een script dat voor me doet, die patched uiteindelijk ook de MAKEFILE 

 

Simplebuild (overigens heel mooi gemaakt)  is voor dummies die niet weten wat ze doen en toch iets willen maken.....

 

 

Simplebuild is juist een tool die ik ook niet gebruik, maar enkele bouwers op Streamboard nog wel en stellen deze hierna beschikbaar. Op zich niks mis mee toch ?

 

Misschien wel een uitdaging om ook UPX compressie mee te geven in jullie systeem ? e.e.a. in jullie buildsysteem zoals  @Wanwizzard eerder al aangaf;

 

 

Ons build recipe staat hier: https://github.com/O...ftcams-oscam.bb, daarin kun je precies vinden welke parameters we aan MAKE meegeven.



Re: Oscam UPX #36 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 8 June 2019 - 21:55

Wat is dan het voordeel van die upx compressie?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Oscam UPX #37 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 8 June 2019 - 22:18

Ik zou wel als ik van het pli team was melding maken op het streamboard dat die upx versies van oscam niet werken in de images  van openpli



Re: Oscam UPX #38 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 8 June 2019 - 22:20

Attached File  oscam pli upx streamboard.jpg   147.95KB   11 downloads



Re: Oscam UPX #39 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 8 June 2019 - 22:46

Welke foutmelding krijg je dan? (Als je oscam ff met het handje via de console - putty opstart!) want dat is iets wat nog steeds niet duidelijk is....

Edited by littlesat, 8 June 2019 - 22:46.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Oscam UPX #40 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 9 June 2019 - 02:20

Wat is dan het voordeel van die upx compressie?

 

Naast hetgeen dat de UPX oscam binary kleiner is en tevens wat @Wanwizzard gisteren je al duidelijk heeft gemaakt !

 

 

@littlesat, UPX werkt niet vertragend, decompressie in memory is sneller dan meer bytes lezen van disk.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users