Jump to content


Photo

Vu+ Uno4Kse loopt vast


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 8 June 2019 - 22:30

Sinds een paar dagen loopt mijn Vu+ Uno4Kse “vast”. De zender die aan staat gaat gewoon verder, maar ik kan vanaf dat moment geen andere zender meer selecteren, geen PVR bekijken, niet meer uitzetten; gewoon het apparaat reageert nergens meer op.
Niet op de afstandsbediening, maar ook niet als ik de stand-by-knop aan de voorkant indruk / aanraak.

Het rare is dat de opnames wel gewoon doorgaan (tenminste voor zover ik dat nu kan zien). Als ik ga kijken op OpenWebif dan kan ik alles gewoon bekijken. Daar zie ik dus ook dat er ondertussen gewoon opnames bij gekomen zijn.

Kan dit misschien liggen aan het feit dat het apparaat erg warm wordt?

Het apparaat heeft OpenPLi 6.2-release (2019-05-12-release-6.2)
Kernel versie / stuurprogramma datum: 4.1.20 / 4.1.20-20180424.r0.0
En verder als extra de plug-in Autobackup, Autotimer, Bonjour en EPGRefresh.

Iemand een idee??

Re: Vu+ Uno4Kse loopt vast #2 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 9 June 2019 - 07:39

Het klinkt als een deadlock in Enigma2. Dat zou een softwarekwestie zijn die niets met de hardware te maken heeft. Grote vraag is waarom deze kwestie bij jou optreedt en niet bij anderen. Een boosaardige plugin behoort tot de mogelijkheden en is denk ik een goede plek om te gaan zoeken: Deïnstalleer één voor één plugins en begin met de exotischere varianten. Kijk of dat het probleem oplost.



Re: Vu+ Uno4Kse loopt vast #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 9 June 2019 - 08:36

Ik zou het liefst zien dat TS op zo'n moment even gaat inloggen (met telnet of ssh) op de ontvanger. Als dat al niet lukt (geen verkeer terug), dan is de ontvanger gewoon gecrasht. Daar kan enigma niks aan doen.

 

Als dat wel lukt, dan de output van "dmesg", kijken of daar een driver crash in zit (en dan ook kunnen we er nog niks aan doen).

 

Als dat ook niet het geval is, dán kan het aan enigma liggen. Ik denk aan

- OOM door teveel EPG (hoewel de UHD ontvanger heel veel RAM hebben en niet zo waarschijnlijk)

- een disk share (SMB/NFS) waarvan de server niet meer reageert

- netwerk probleem of bijv. een DNS server die het niet goed doet


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Uno4Kse loopt vast #4 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 9 June 2019 - 09:12

Ik zou het liefst zien dat TS op zo'n moment even gaat inloggen (met telnet of ssh) op de ontvanger. Als dat al niet lukt (geen verkeer terug), dan is de ontvanger gewoon gecrasht. Daar kan enigma niks aan doen.

 

Als dat wel lukt, dan de output van "dmesg", kijken of daar een driver crash in zit (en dan ook kunnen we er nog niks aan doen).

 

Als dat ook niet het geval is, dán kan het aan enigma liggen. Ik denk aan

- OOM door teveel EPG (hoewel de UHD ontvanger heel veel RAM hebben en niet zo waarschijnlijk)

- een disk share (SMB/NFS) waarvan de server niet meer reageert

- netwerk probleem of bijv. een DNS server die het niet goed doet

 

Het probleem is dat het apparaat het niet altijd doet, maar zo nu en dan.

 

- een disk share (SMB/NFS) waarvan de server niet meer reageert

 

Dit zou misschien wel eens kunnen. Ik heb de laatste tijd een constante smb-verbinding met mijn iMac en deze zet ik in slaapstand als ik tv ga kijken. 

 

Heeft het zin om de nieuwe OpenPLi 7.0 » Stable release te installeren en alles opnieuw in te stellen of is dat een hoop moeite voor niets?


Edited by Funske, 9 June 2019 - 09:12.


Re: Vu+ Uno4Kse loopt vast #5 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,784 posts

+186
Excellent

Posted 9 June 2019 - 09:36

1. Probeer het eens zonder de iMac....

2. 7.0 lijkt me niet dat wat oplevert, hier draait de Vu Uno 4k SE probleemloos

3. Opnieuw flashen (vanuit het menu) zonder backup (wel een autobackup aanmaken op een stick) en een dagje testen.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Vu+ Uno4Kse loopt vast #6 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 9 June 2019 - 09:57

3. Opnieuw flashen (vanuit het menu) zonder backup (wel een autobackup aanmaken op een stick) en een dagje testen.

Bedoel je dan flashes van 6.2 (want 7.0 staat er ook bij)?

En een autobackup m.b.v. de plugin Autobackup of via de plugin Softwarebeheer?



Re: Vu+ Uno4Kse loopt vast #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,784 posts

+186
Excellent

Posted 9 June 2019 - 10:23

Ik zou altijd de laatste nemen, dus 7

 

https://wiki.openpli.org/Backup

https://wiki.openpli.org/Installation


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Vu+ Uno4Kse loopt vast #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 9 June 2019 - 11:13

Dit zou misschien wel eens kunnen. Ik heb de laatste tijd een constante smb-verbinding met mijn iMac en deze zet ik in slaapstand als ik tv ga kijken. 

 

Dat is zeer waarschijnlijk de oorzaak, daarmee hang je de client (je box) op. Zowel SMB als NFS zijn gemaakt voor connecties met servers, en servers horen niet zo maar te verdwijnen. 

 

Dat heeft overigens wel een timeout, na verloop van tijd (en dat kan zeker 10 minuten zijn) moet de box weer gaan reageren.

 

Je zou je eventueel kunnen gaan verdiepen in autofs, en dat installeren. Dat maakt dynamisch mounts zodra je deze wilt gebruiken, en dan heb je minder van dit soort problemen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Uno4Kse loopt vast #9 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 9 June 2019 - 11:18

Dat heeft overigens wel een timeout, na verloop van tijd (en dat kan zeker 10 minuten zijn) moet de box weer gaan reageren.

 

Dat gebeurt dus niet. Ik kan het apparaat na 15 uur nog steeds niet gebruiken. Dat kan pas weer als ik hem uit en weer aan heb gezet met de schakelaar achterop. 



Re: Vu+ Uno4Kse loopt vast #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 9 June 2019 - 11:20

Op welke manier mount je die Mac?

 

Tik eens het commando "mount" in, en post de regel waarin de mount naar de Mac staat.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Uno4Kse loopt vast #11 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 9 June 2019 - 11:34

Vanuit de Mac maak ik m.b.v. smb verbinding met de Vu+. (smb://192.168.x.xxx)

 

Tik eens het commando "mount" in, en post de regel waarin de mount naar de Mac staat.

 

 

Dit kan ik niet volgen, sorry. Doe ik dit vanaf de Mac of vanaf de Vu+? En hoe ik dit dan?



Re: Vu+ Uno4Kse loopt vast #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 9 June 2019 - 11:35

Oh, wacht, de verbinding is de andere kant op, dus van de Mac naar de VU+? Dat kan dan de oorzaak niet zijn, clients kun je altijd gewoon uit zetten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Uno4Kse loopt vast #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 9 June 2019 - 12:16

Dan resteert de eerste suggestie, inloggen als het gebeurt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Uno4Kse loopt vast #14 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 9 June 2019 - 13:20

Het gebeurt als ik meerdere programma's op hetzelfde moment laat opnemen en daarna de Vu+ inschakel (vanuit stand-by), vanaf dat moment reageert hij niet meer op de afstandsbediening. Opnames e.d. gaan wel gewoon door.

 

@Erik als ik m.b.v. ssh wil inloggen vanuit mijn mac naar de Vu+ Uno4Kse dan wordt er gevraagd om een password?

Overigens heb ik alle bestanden met "dmesg" erin op de Vu+ Uno4Kse gezocht en bekeken, maar die hebben allemaal een datum ergens in 2018. Kun je hier dan toch iets uithalen?

 

Edit:

Ik heb al iets gevonden over het password met ssh. Blijkbaar moet ik eerst een telnet sessie maken en het password aanpassen: https://wiki.openpli...stead_of_Telnet


Edited by Funske, 9 June 2019 - 13:24.


Re: Vu+ Uno4Kse loopt vast #15 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 9 June 2019 - 13:29

Inmiddels ben ik ingelogd als root in de Vu+ Uno4Kse.

Waar vind ik dan dat "dmesg" bestand? 

Als ik ls geef krijg ik alleen dit te zien:

 

root@vuuno4kse:~# ls

autoinstall.log   ipkgupgrade.log   resumepoints.pkl

 


Re: Vu+ Uno4Kse loopt vast #16 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 9 June 2019 - 13:36

Het is geen bestand, maar een commando. Typ gewoon "dmesg".

Re: Vu+ Uno4Kse loopt vast #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 9 June 2019 - 14:20

Ik heb al iets gevonden over het password met ssh. Blijkbaar moet ik eerst een telnet sessie maken en het password aanpassen: https://wiki.openpli...stead_of_Telnet

 

Ja, om te voorkomen dat mensen de box op het internet zetten via ssh, en dan geen password instellen of een default laten staan (je zult ze de kost moeten geven). Dit dwingt je een wachtwoord in te stellen. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Uno4Kse loopt vast #18 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 9 June 2019 - 14:48

Okè, en nu dus maar wachten tot hij weer vastloopt en dan de een gecrasht-te driver zien te vinden?!?

 

Hopelijk loopt hij gewoon niet meer vast.....  :rolleyes:


Edited by Funske, 9 June 2019 - 14:49.


Re: Vu+ Uno4Kse loopt vast #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 9 June 2019 - 14:52

Het klinkt wellicht vervelend, maar dat zou ik jammer vinden. Want dan zullen we nooit weten wat het probleem geweest is. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Uno4Kse loopt vast #20 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,784 posts

+186
Excellent

Posted 9 June 2019 - 15:16

Ik lees net dit draadje nog eens door en loop toch even op de muziek vooruit, je geeft aan dat je de schakelaar omhaalt en dat is iets dan fataal kan zijn voor het filesystem, dus is het een idee om ook dat eens te checken.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users