Jump to content


Photo

Uitgebreide "matrix" EPG

EPG

  • Please log in to reply
26 replies to this topic

Re: Uitgebreide "matrix" EPG #21 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,631 posts

+459
Excellent

Posted 11 June 2019 - 18:01

... als een optie in de wizard mee laten lopen klinkt goed.

Op zich wel, als de gebruiker maar op de hoogte is wat het betekent...


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Uitgebreide "matrix" EPG #22 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 11 June 2019 - 18:25

En ik moet ff weten welke boxen 1 toets heeft voor epg en welke 2 en welke opdruk erbij staat.
Gmepg staat ook default In 7.1 rc op lang geel.

Edited by littlesat, 11 June 2019 - 18:26.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Uitgebreide "matrix" EPG #23 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,564 posts

+1,737
Excellent

Posted 11 June 2019 - 21:50

De gemiddelde gebruiker heeft helemaal niks met al die control-alt-voetpedaal flauwekul, leuk voor geeks, maar verder niet. 

 

En of er 1 of 2 toetsen zijn is ook niet zo relevant, het gaat over de default functie van de EPG toets. De ene wil daar INFO onder (bv bij gebrek aan die toets), de andere de Single channel EPG, weer een ander de GMEPG. Of een of andere plugin oplossing.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Uitgebreide "matrix" EPG #24 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,791 posts

+186
Excellent

Posted 12 June 2019 - 06:45

De gemiddelde gebruiker heeft helemaal niks met al die control-alt-voetpedaal flauwekul, leuk voor geeks, maar verder niet. 
 
En of er 1 of 2 toetsen zijn is ook niet zo relevant, het gaat over de default functie van de EPG toets. De ene wil daar INFO onder (bv bij gebrek aan die toets), de andere de Single channel EPG, weer een ander de GMEPG. Of een of andere plugin oplossing.


Klopt ieder zijn ding, alleen er zijn velen (zoals TS) die niet weten dat er meer is en dan met plugins aan de gang gaan. Ik zie de presentatie van de mogelijkheden voor EPG in de wizard dan ook als introductie van deze EPG

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Uitgebreide "matrix" EPG #25 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 12 June 2019 - 07:03

Het liefste stopte ik de gmepg default op zowel de info als de epg toets. Gmepg doet eigenlijk alles en dan met 2xepg krijg je ook info. En de second infobar doet ook al veel... alleen op twee toetsen hetzelfde is ook zo stom. (ook second infobar en picon on servicelist zijn dingen die ik overweeg in de wizard te zetten - kan nu heel makkelijk want in setup.xml is daar nu een aparte cathagorie voor.

Wat ook kan is een systeminfo maken die aangeeft of de box 1 of 2 epg en/of info toetsen heeft. Is er 1 dan is het default gmepg, zijn er 2 dan op eentje gmepg en de ander info. De systeminfo gaat dan uit van de basis ab die bij de box hoort.

Edited by littlesat, 12 June 2019 - 07:07.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Uitgebreide "matrix" EPG #26 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 14 June 2019 - 09:35

Ik vind het huidige systeem wel prima. Ik houd niet zo van "magie" achter de schermen.

 

Wat voor gewone gebruikers willicht wel handig zou zijn: de eerste keer dat je de EPG knop in drukt het lijstje met opties laten zien, en de keuze die de gebruiker daar maakt met hotkey onder de EPG knop hangen? Dan voorkomen we ook veel van dit soort vragen.

 

Hiermee kan de gebruiker dan zelf zijn favoriet kiezen zonder door de complexiteit van de hotkey schermen te hoeven gaan.

Die vind ik wel mooi inderdaad.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Uitgebreide "matrix" EPG #27 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,791 posts

+186
Excellent

Posted 14 June 2019 - 10:25

:thumbs-up:


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users