Da' s niet zo makkelijk hé.
Ik richt de mijne altijd zelf uit, ik begin steeds met een perfecte instelling op Thor 1° west, dichter bij het pal zuiden kan je niet komen.
Dan dan neem ik 28.2 East, dit is de verste satelliet naar waar ik kijk, Engelstalige zenders.
Hiervoor verdraai ik horizontaal mijn schotel, zodat ie een beetje schuin komt te staan --> tot op het punt = perfecte uitlijning.
Dan totale hoogte nog wat fijn afregelen, dan terug Thor, dan terug 28.2, en dan staat de rail van de WaveFrontier perfect in lijn met de satelliet horizon belt.
Daarna neem ik al de andere satellieten dewelke tussen deze twee bovenvermelde liggen, dit is dan kinderspel.
Dan de sqew van alle LNB' s nog even fijn tunen, en klaar is kees!
Normaal kost dit mij een klein uurtje werk, we zijn al dikwijls verhuisd, dus ben het nu wel al een beetje gewoon aan het worden.
Maar het is en blijft de beste multi-satelliet schotel dewelke iemand kan kopen, zo'n draaibare opstelling vindt ik persoonlijk maar niets.
Het zappen tussen zenders op verschillende satellieten duurt mij persoonlijk te lang, bovendien dienen ze elke twee a drie jaar terug een beetje bijgeregeld te worden, of je moet al een zeer goede installatie hebben.
Neen, geeft mij maar de WaveFrontier, en een goede DiSeq, TOPPIE
Groetjes,
Marc.