Jump to content


Photo

Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams.


  • This topic is locked This topic is locked
51 replies to this topic

Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #21 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 June 2019 - 08:36

Ik bezit meerdere dongles. Op pc werken ze feilloos, alleen op open-pli treedt het probleem op. Ik heb de indruk dat het aan de Softcams ligt.

Zucht....staat jouw pc dan op dezelfde plaats van de HD51? Ik denk het niet, dat is dus geen vergelijk dat je wifi stick dan wel goed werkt,  voor een redelijk vergelijk moet je de 2 apparaten dan naast elkaar zetten. Meestal zit die stick aan de achterkant van de ontvanger dus de ontvangst is dan minimaal of je moet vlak naast je AP zitten.

Ik begrijp dat ook niet met die wifi sticks dat is vragen om problemen, leg een vaste ethernet aansluiting aan direct naar je router.


Edited by Sagitarius, 17 June 2019 - 08:41.

73's

PE1AQZ


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #22 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 17 June 2019 - 09:19

...of een wireless bridge die je maakt van een twee tientjes WiFi routertje met bv. deze OpenWRT spin-off https://www.gargoyle...om/download.php erop.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #23 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 17 June 2019 - 09:48

Kunnen jullie andere software indiceren die in multiboot kan worden geïntegreerd zodat we kunnen testen?



Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #24 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 17 June 2019 - 09:56

Kunnen jullie andere software indiceren die in multiboot kan worden geïnstalleerd zodat me kunnen testen?



Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #25 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 17 June 2019 - 09:58

'Iedereen' kan op een website een json file zetten die links naar 'andere images' kan aangeven. Er is hier een config voor waar je de URL kunt aangeven waar deze json file staat. Het support ervoor is al lang voorbereid, alleen is er nog niemand geweest die ergens een json file regelt.

Daar OpenATV onze flashimage software recentelijk gedeeltelijk heeft overgenomen kan (op het json stuk o.a. na helaas) 'iemand' zo iets vrij eenvoudig regelen. Stiekem hoop ik (nog) dat deze json norm op een of andere manier geaccepteerd wordt, zodat we ergens via een default plek 'gemeenschappelijk' 'alternatieve' images aangeboden kunnen worden.

 

op dit moment kan je ook andere images downloaden en de zip ervan op de hdd of root van een usb zetten. Je hoeft er alleen voor te zorgen dat de boxnaam klopt (dus ipv -mutanth51- of zo moet er -h51- in de filenaam van die zip staan), zodat flashimage het image kan herkennen.


Edited by littlesat, 17 June 2019 - 10:00.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #26 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 20 June 2019 - 16:57

Hierbij de resultaten van onze test.
De tweede Wifi-Stick is van het merk Edimax EW-7612Uan V2.
Na tamelijk lang zoeken firmware gevonden, Openatv versie 6.2.
Na installatie in vrij slot van Multiboot bleek alles in de knoop te zijn gedraaid.

Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #27 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 20 June 2019 - 17:34

De installatie van Openatv in de vrije slot verliep vlot. De installatie wizard lukte er zelfs in om een werkend netwerk af te leveren.(dit is bij Openpli niet het geval, men moet achteraf in de menu's zitten klooien) Voor de rest zien de installatie wizards er bijna identiek uit, men zou kunnen denken dat men heeft afgeschreven. Softcams kan men bij Openatv niet installeren, men moet de Ci-module gebruiken. De Ci-module bij Openpli werkt niet.
Waarover het ging: de streams schakelen ook bij Openatv het netwerk uit. Ook hier heeft dat tot gevolg dat de ontvanger blokkeert. De uitleg van de knoop volgt later.

Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #28 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 20 June 2019 - 17:48

Welke CI? CI+’werkt bij ons inderdaad niet zomaar,’en blijkbaar ook al is het niet in de sources by zelfbouw bij openatv stiekem’wel.’met hdpc moet ook het netwerk bij Pli online komen.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #29 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 20 June 2019 - 18:18

Het gaat hier over een wifi stick. Die werkt in ATV omdat ze daar alle drivers standaard in de image mikken. Die is niet voor niks zo groot. Bij ons moet die driver (RTL8192CU) achteraf geinstalleerd worden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #30 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 20 June 2019 - 18:30

Oeps inderdaad... en alles erin knallen is ergens not done ;)

Edited by littlesat, 20 June 2019 - 18:45.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #31 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 20 June 2019 - 20:37

Uitleg van de knoop.
Op mijn ontvanger stonden nu drie images van Openpli: 6.2, 7.0 en 7.1, alsook versie 6.2 van Openatv.
Echter via Multiboot terugschakelen naar Openpli gaf zware problemen: bij inlezen van de partities softwareprobleem, herstart. Bij volgende inlezing, partities worden zichtbaar en kunnen gekozen worden. Echter men komt altijd op Openatv terecht. Na multiple pogingen ontdekten we dat wanneer we de startknop indrukten tot wanneer tekst op het display verscheen (hd51...) men terechtkwam in Openpli 7.0. In Multiboot, softwareprobleem (andere slots niet te selecteren). Bij opnieuw opstarten, terug in Openatv. Uiteindelijke remedie: Openatv Overflasht door Openpli, hierdoor alles terug OK.

Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #32 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 20 June 2019 - 22:27

Volgens mij werkt openatv 6.2 met oude partitie indexing... waardoor je gekkigheid kunt krijgen


Edited by littlesat, 21 June 2019 - 08:51.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #33 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 21 June 2019 - 08:46

Even terug on topic. Realtek Wifi dongles zijn de allergoedkoopste die er zijn. Niet alleen betekent dat dat je er qua kwaliteit niet al teveel van mag verwachten, maar het betekent ook dat wij (in de persoon van Wanwizard) heel veel tijd kwijt is om die dingen telkens weer geintegreerd te krijgen. Bij een Wifi dongle van enige kwaliteit zitten de drivers in de Linux kernel en hebben wij er geen werk aan.

 

En dit alles is al een stuk of 100 keer besproken, vandaar dat er niet zo enthousiast gereageerd word. De zoekfunctie kan soms wonderen doen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #34 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 21 June 2019 - 14:35

Dit laatste heb ik hier al tot vervelens toe gehoord, over de Edimax die wel een Linux driver heeft wordt in alle talen gezwegen, niettegenstaande dat die wel een Linux driver heeft, maar het resultaat is hetzelfde.

Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #35 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 21 June 2019 - 14:38

Over alle andere problemen die gedurende de test boven zijn gekomen, die worden precies netjes onder de mat geveegd.

Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #36 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 21 June 2019 - 15:24

Je leest niet. Of je wilt niet lezen.

 

Die edimax gebruikt ook een out-of-tree driver, en die is dus net zo ruk als alle andere.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #37 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 21 June 2019 - 15:30

Dit laatste heb ik hier al tot vervelens toe gehoord, over de Edimax die wel een Linux driver heeft wordt in alle talen gezwegen, niettegenstaande dat die wel een Linux driver heeft, maar het resultaat is hetzelfde.

 

En? Het blijft goedkope bagger. Verder hebben wij ook jou thuis situatie niet onder controle.

 

Ik heb bij mijn ouders een Belkin stickje met zo'n bagger chip in gebruik, ook niks dan ellende, maar wel iets beter gekregen door een 2 meter USB verlengkabel aan te schaffen, zodat de dongle niet meer achter in de box moest, maar ik hem optimaal kon positioneren ten opzichte van het AP, als was het een antenne. Ik heb daar nu 100% signaal en geen onderbrekingen meer.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #38 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 21 June 2019 - 15:59

Dit laatste heb ik hier al tot vervelens toe gehoord

Dus je hebt wel de zoekfunctie gebruikt? Alleen kennelijk dus niet geaccepteerd wat er over gezegd werd? En dan nog een keer aankaarten gaat "het probleem" dan oplossen?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #39 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 21 June 2019 - 16:04

Zoals WanWizard hierboven al uitgelegd heeft is de kernel versie belangrijk. De kernel versie is soms per box verschillend en hangt samen met de dvb drivers, deze zijn closed source en wordt alleen door de fabrikant van je box hier aangeleverd. Daarmee bepaald dus de fabrikant van je box mede of een chipset van bv. je WiFi device wordt ondersteund.

Hou ook in gedachten dat Realtek niet echt een kwaliteitsmerk is, als het om snelheid en betrouwbaarheid gaat, ze zijn wel lekker goedkoop. Dit kwaliteitsverschil heeft te maken met het feit dat veel "arbeid" niet door de chip wordt gedaan, maar door de drivers van Realtek, kortom hardare doet niet al het werk (zoals wel bij bevoorbeeld bij een Intel Pro) , maar de software.


Alle waar naar zijn geld....

Edited by 40H3X, 21 June 2019 - 16:06.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #40 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 21 June 2019 - 17:38

Zoals ik reeds vermelde, alle andere problemen worden verzwegen. By the way: voor mijn Wifi-Stick gebruik ik reeds lang een usb-verlengkabel.
Dat bij afspelen van een stream, na stilvallen van het beeld de hele ontvanger minutenlang blok staat is absoluut abnormaal.
Oplossingen zien we hier niet.


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users