Jump to content


Photo

Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams.


  • This topic is locked This topic is locked
51 replies to this topic

Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #41 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 21 June 2019 - 17:50

Als je de zoekfunctie gebruikt hebt, dan ben je vast ook wel tegengekomen dat de box geen PC is, en ook geen mediaplayer. Zonder speciale truken doet hij bijvoorbeeld niet aan stream buffering, en dat betekent dat elke hickup direct zichtbaar is. Of dat nu een lokaal probleem is, of een probleem met de stream zelf.

 

Door alleen maar door te zeuren gaan er echt geen oplossingen komen.

 
Zelfs een simpel foutrapport (welke stream, hoe speel je die af, wat bedoel je met "blok", etc) ontbreekt, en helaas heeft mijn glazen bol momenteel groot onderhoud...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #42 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 21 June 2019 - 18:03

Oplossingen zien we hier niet.

Als je nu eens begint met begrijpend lezen, dan zie je ook dat er meerdere oplossingen worden geboden, alleen staan die je kennelijk niet aan.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #43 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 22 June 2019 - 08:43

Zoals ik reeds vermelde, alle andere problemen worden verzwegen. By the way: voor mijn Wifi-Stick gebruik ik reeds lang een usb-verlengkabel.
Dat bij afspelen van een stream, na stilvallen van het beeld de hele ontvanger minutenlang blok staat is absoluut abnormaal.
Oplossingen zien we hier niet.

Die zijn er genoeg aangedragen, flikker die usb er eerst eens uit en sluit een ethernetkabel aan, dat is dé oplossing. Wat je nu doet is als het rijden met een lekke band en je afvragen waarom je auto zo zwabbert, en de mensen die achter je rijden je er op proberen te wijzen dat je band toch echt lek is.


73's

PE1AQZ


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #44 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 22 June 2019 - 08:48

Van mij hoeft dat niet eens. Ik stel voor een goed supporte WLAN stick te gebruiken of een wireless bridge. Ik kan me voorstellen dat je niet overal bedraad netwerk hebt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #45 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 11 September 2019 - 12:48

Het enige dat wij ondervinden is dat jullie klakkeloos de filosofie van de signaal providers volgen. Wifi-Verbinding uitschakelen, bij installatie niet laten configureren of saboteren. Usb-poorten uitschakelen (onlangs ondervonden bij gratis decoder van M7). Gebruik van CI+ module promoveren.
Dit alles om te proberen om ons zoveel mogelijk geld uit de zakken te kloppen.
Jullie moeten echter goed voor ogen houden dat je op een dergelijke manier de fabrikanten van de hardware benadeeld, hun verkoop gaat dalen omdat de mogelijkheden van hun toestellen worden beknot.
Wees niet heiliger dan de Paus.
WiFi werkt op Android GSM's wel perfect zelfs met zogezegde Windows adapters.

Ben benieuwd wat we nu gaan te horen krijgen.
Groetjes.
Cromo.

Edited by Frenske, 11 September 2019 - 20:20.
Ik heb de quote weer verwijderd omdat jouw ‘lofzang’ wel aan OpenPLi gericht bleek.


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #46 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 11 September 2019 - 17:38

Dit is gericht aan de"Open" firmware ontwikkelaars. Cams worden niet automatisch geïnstalleerd, Geen mogelijkheid WiFi te installeren bij eerste opstart (alleen controle kabelverbinding). Ci-module werkt niet. Bij bekijken van de meeste streams valt netwerk uit na enkele minuten. Te zien aan verschijnen draaiend wieltje, daarna is er nog ongeveer 30 seconden beeld, dus snelheid en buffering genoeg. Bij alle andere apparaten op ons netwerk zijn er geen problemen om streams te bekijken zelfs met dezelfde adapters.
We zouden zeggen, zie jullie programmatuur na en maak ze zo gebruiksvriendelijk als mogelijk. Algemeen gezien werkt WiFi normalerwijze goed.
Hoogachtend,
Cromo.

Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #47 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 11 September 2019 - 17:57

  • Cams worden niet automatisch geïnstalleerd,
    Nee,waarom zouden we? De luchtbedden worden ook niet automatisch geinstalleerd. Je installeert wat je nodig hebt.
  • Geen mogelijkheid WiFi te installeren bij eerste opstart
    Die is er wel, maar vereist wel een werkende internet verbinding (want die moeten gedownload worden)
  • Ci-module werkt niet
    Die werkt prima. Als je bedoelt, CI+-module, nee, die werkt niet, dat is legaal onmogelijk
  • Bij bekijken van de meeste streams valt netwerk uit na enkele minuten
    Dat is of een lokaal probleem (wifi zeker?), of een internet verbindingsprobleem, of een stream server probleem. Ik heb daar nooit last van.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #48 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 11 September 2019 - 18:22

Met o.a. een usb WiFI dongle is het ’probleem’ daf we het image groter moeten maken ivm dat we alle drivers default in het image moeten zetten waarvan 90+% overbodig is en ruimte (flash) staat de stoffen. Je weer nu eenmaal nooit welke stopt dus vandaar dat het eerst bekabeld moet... daar bovenop is her eigenlijk een must om een box te bekabelen, daar eigenlijk (ts) streams en dergelijke niet zo geschikt zijn voor WiFi...

Edited by littlesat, 11 September 2019 - 18:25.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #49 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 11 September 2019 - 21:13

Geachten,
Zeer blij met jullie reacties.
Kijk toch maar eens in eigen boezem, want de meeste van mijn opmerkingen kloppen.
WiFi laten jullie niet configureren bij eerste gebruik, waarschijnlijk te moeilijk of te omslachtig om in te programmeren.
Bij Android en Windows werkt het perfect, alleen bij jullie niet. Hou nu toch eens op om de schuld bij een ander te leggen.

Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #50 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 11 September 2019 - 22:21

Het enige dat wij ondervinden is dat jullie klakkeloos de filosofie van de signaal providers volgen. Wifi-Verbinding uitschakelen, bij installatie niet laten configureren of saboteren. Usb-poorten uitschakelen (onlangs ondervonden bij gratis decoder van M7). Gebruik van CI+ module promoveren.
Dit alles om te proberen om ons zoveel mogelijk geld uit de zakken te kloppen.
Jullie moeten echter goed voor ogen houden dat je op een dergelijke manier de fabrikanten van de hardware benadeeld, hun verkoop gaat dalen omdat de mogelijkheden van hun toestellen worden beknot.
Wees niet heiliger dan de Paus.
WiFi werkt op Android GSM's wel perfect zelfs met zogezegde Windows adapters.


- Bij deze bevestig ik graag dat wij uiteraard de filosofie van de signaal providers volgen.
- Wij zijn er trots op dat wij ieders WIFI verbinding kunnen uitschakelen. Het liefst saboteren wij deze ook volledig.
- USB poorten schakelen wij uiteraard ook op voorhand uit in navolging van M7 waar wij korte banden mee hebben.
- Het gebruik van een CI+ module zien wij liever vandaag dan morgen verplicht worden. Wij promoveren hierop.
- Uiteraard willen wij, puur omdat wij zoveel tijd in onze hobby steken, zoveel mogelijk geld van de gebruikers aftroggelen.
- Het is duidelijk dat wij alle relaties veel schade berokkenen en daarvoor bieden wij hen onze nederige excuses aan.
- Als voormalig misdienaar kan ik niet anders als bevestigen dat ik niet roomser als de Paus ben. Ook nooit geweest.
- Dat WIFI op Android (vaak in de mediaplayer ingebouwd) en Windows goed funtioneert, ook dat betekent nog niet dat iedere stick zomaar in Linux ondersteund wordt. Ook daarvoor mijn nederige excuses.

Zo, bijna genoeg kwats geschreven.
Ik spreek namens diegenen die de moeite genomen hebben om te reageren op jouw laatste buitengewoon vriendelijke kanttekeningen en spreek hiervoor onze dank uit. ;) Wij gaan er zeker iets mee doen. Toch?
Ik denk dat wij jou niet verdienen als technisch hoogbegaafde gebruiker die inmiddels bijna drie maanden bezig is om zijn klaarblijkelijk brak functionerende WIFI verbinding stabiel te krijgen met onze brakke firmware. Hoewel op ons forum, en overigens niet alleen ons forum, geregeld dit soort vragen gesteld worden zal het inmiddels helder zijn dat veel problemen veroorzaakt worden door het ontbreken van de juiste drivers in Linux van Wifisticks van (mogelijk) twijfelachtige komaf.
Amen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #51 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 11 September 2019 - 22:25

Nog even toegevoegd aan bovenstaande cynische reactie. Ik denk niet dat iemand ook maar zit te wachten op jouw respons op mijn satirische opsommingen. Het voegt namelijk in technische zin niets toe.
Bij deze gaat hier dan ook een slotje op. Technisch heeft het hele topic geen enkele waarde.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Uitschakelen van netwerk bij afspelen streams. #52 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 12 September 2019 - 00:09

Kijk toch maar eens in eigen boezem, want de meeste van mijn opmerkingen kloppen.

Geen idee wat de definitie van 'de meeste van mijn opmerkingen kloppen' voor jou inhoudt, in elk geval kan ik je melden dat je inderdaad de hand in eigen boezem moet steken want geen enkele opmerking klopt.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users