Jump to content


Photo

fallback receiver en iptv


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 15 June 2019 - 18:17

Ik heb een VU+duo2 die aan de schotel is aangesloten. Ik heb een VU+soloSE die via een cross-kabel met de duo2 verbonden is die NIET aan satellietkabel hangt. Dat werkt prima.

Alleen indien ik nu nog TV West per IPTV binnenhaal dan werkt dat prima zolang ik of de ene, of de ander box heb aanstaan. Beide boxen zijn via Wifi met internet verbonden.

 

Vermoedelijk proberen, indien beide boxen aanstan,  dan per wifi de stream te ontvangen en dan gaat het mis. Het beeld op de soloSE vriezt in.

 

Hoe kan ik dat nog oplossen?

 

Tot nu toe gebruik ik Wifi om de boxen bij te werken.

 

Wat is de extensie partnerbox en zal het in mijn geval een oplossing kunnen zijn?

 

 


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: fallback receiver en iptv #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 15 June 2019 - 18:24

Wat is de extensie partnerbox en zal het in mijn geval een oplossing kunnen zijn?

 

Nee.

 

Vermoedelijk proberen, indien beide boxen aanstan,  dan per wifi de stream te ontvangen en dan gaat het mis. Het beeld op de soloSE vriezt in.

 

Je bedoelt dat je op beide boxen de stream hebt lopen? Zou me helemaal niks verbazen als de stream provider maar 1 stream per IP toe staat.

 

En vergeet niet dat streams erg gevoelig zijn voor latency (vertraging) en jitter (variatie in de vertraging), naast bandbreedte. En op alle drie scoort de gemiddelde thuis wifi slecht, tenzij je er naast zit, en geen enkel ander toestel een verbinding heeft. Het is een shared medium, en de radio schakelt terug naar de zwakste deelnemer. Een iphone op een andere verdieping kan zonder problemen de radio terug laten schakelen naar 1Mbps, terwijl je PC naast de router nog steeds vrolijk 300Mbps staat te roepen (maar dat helemaal niet krijgt).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: fallback receiver en iptv #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 15 June 2019 - 18:28

Vergeet niet de vaak brakke firmware van WLAN dongles, waar telkens de firmware crasht en opnieuw opstart (waarna er eerst weer geassocieerd moet worden).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: fallback receiver en iptv #4 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 15 June 2019 - 20:16

Op het moment dat de client TV West wilt zien begint zowel de client TV West van internet te halen alsook de server. Terwijl ik dat op de server op dat moment niet wil zien. Wat nodig zou zijn dat bij streaming niet van de fallback ontvanger wordt gebruik gemaakt, of juist niet van wifi van de client.
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: fallback receiver en iptv #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 15 June 2019 - 20:20

Ik zou niet weten waarom de fallback daarin een rol zou spelen, de fallback opereert op tuner niveau, als er geen beschikbare tuner gevonden kan worden. Dat heeft niks met een stream URL te maken, daar doet de fallback niks mee.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: fallback receiver en iptv #6 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 16 June 2019 - 08:44

Je hebt gelijk. SoloSE alleen kan niet betrouwbaar een IP stream via WiFi ontvangen. Dat kan de Duo2 wel.
Kan ik ergens forceren dat de SoloSE het stream niet zelf via Wifi binnenhaalt, maar via de LAN verbinding met de Duo2?
Duo2 en SoloSE zijn via een cross-kabel verbonden, hebben vaste IP adressen in een ander segment dan wifi.
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: fallback receiver en iptv #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 16 June 2019 - 11:40

Technisch zou dat wel kunnen, maar dat vereist een berg handmatige aanpassingen aan routering, niet alleen in de Duo2, maar ook op je router. Kan je dat bij die laatste, statische routes invoeren?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: fallback receiver en iptv #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 16 June 2019 - 12:51

Dan zal dat nog niet helpen als een andere ontvanger er als ‘repeater’ tussen gaat zitten

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: fallback receiver en iptv #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 16 June 2019 - 12:55

Ja hoor, dat kan prima. Elk linux device met twee interfaces kan router zijn. Ik route op deze manier verkeer naar bepaalde subnetten de VPN op mijn Synology in. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: fallback receiver en iptv #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 16 June 2019 - 16:47

Maar zolang er een WiFi tussen zit die het ‘rechtstreeks’ ook niet haalt????

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: fallback receiver en iptv #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 16 June 2019 - 17:27

Weet jij hoe lang die back-to-back kabel is? Ik begrijp dat het op de Duo2 wel werkt (via de wifi) en op de Solo niet (via de wifi). Dat kan best dekking gerelateerd zijn.

 

De vraag was of het kan, en daarop is het antwoord ja. Of de TS er wat mee op schiet is vraag twee, daarvoor ken ik de lokale situatie niet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: fallback receiver en iptv #12 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 17 June 2019 - 20:01

Ik heb in de woonkamer de duo2 staan welke met 2 satellietkabels is aangesloten, Door de muur loopt een cross kabel naar de keuken. In de keuken staat de soloSE en heeft geen eigen satellietkabel. In de soloSE steekt een Vu Wifi dongle.

Wifi en cross kabel gebruiken verschillende IP segmenten.

De soloSE gebruikt de Duo2 als fallback ontvanger. Ik kan de soloSE wel over wifi bijwerken, maar voor IPTV streaming deugt de dongle niet betrouwbaar.

Statisch routeren? Geen idee op dat werkt op mijn xperia box 10. Ik vrees van niet.

Het probleem is nu indien ik TV West ga streamen kan ik die alleen in de woonkamer zien maar niet in de keuken door wifi dongle.

Gezien dat de soloSE en de duo2 mijn eigen kanalenlijst gebruiken, dacht ik aan partnerbox. Maar wat doet partnerbox überhaupt?

Is er nog een eenvoudige optie om het streamen van TV West stabiel te krijgen?
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: fallback receiver en iptv #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 17 June 2019 - 20:09

Partnerbox doet hetzelfde als fallback, het enige verschil is dat de fallback het dynamisch doet op basis van een lokale zenderlijst, terwijl partnerbox aparte boeketten genereert met stream links voor de bouquetten in de Duo2.

 

Als je routering niet ziet zitten, dan is de enige andere optie om een beter netwerk bij die Solo te krijgen.

 

Als die Xperia niet te ver weg staat, kun je wellicht doen wat ik bij mijn ouders gedaan heb: een 2 meter USB verlengkabel kopen, zodat je de dongle niet meer achterin de box hoeft te steken, maar je hem (als was het een antenne) optimaler kunt positioneren. En eens even testen met alle mobiele telefoons en tablets met wifi uit, want die zijn vaak de boosdoener in het om zeep helpen van het signaal.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: fallback receiver en iptv #14 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 18 June 2019 - 05:20

Betekent dat dat bij gebruik van de partnerbox TV West ook van de duo2 naar de soloSE gestreamt zal worden?

XperiaBox zit te ver weg. Beter internet kan misschien met powerline adapter.
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: fallback receiver en iptv #15 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 18 June 2019 - 09:09

Waarom zet je geen netwerkswitch bij de Duo2? Dan zitten ze beide bekabeld op hetzelfde netwerk.



Re: fallback receiver en iptv #16 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 18 June 2019 - 09:28

Een wireless bridge, nooit meer driver zaken, goede ontvangst met een 2 tientjes WiFi routertje waarop een open source firmware draait, zoals Gargoyle.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: fallback receiver en iptv #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 18 June 2019 - 14:49

Betekent dat dat bij gebruik van de partnerbox TV West ook van de duo2 naar de soloSE gestreamt zal worden?

 

Ik betwijfel of partnerbox zelfs maar URLs snapt. Maar opknappen zal het er zeker niet van.

 

XperiaBox zit te ver weg. Beter internet kan misschien met powerline adapter.

 

Vandaar dat ik suggereerde om de ontvangst te verbeteren met die verlengkabel. Of een wireless bridge, zoals hierboven voorgesteld. Maar die gaat het ook niet doen als de ontvangst marginaal is.

 

Powerline is zeker een alternatief, ik heb die actief tussen mijn router en mijn kantoor (daar alleen DVB-T coax, dus ik stream de rest), en bij mijn ouders tussen woonkamer en slaapkamer (ook daar geen coax), en dat werkt prima.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users