Jump to content


Photo

VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen


  • Please log in to reply
77 replies to this topic

Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #21 Fer

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 22 November 2019 - 11:43

Dat werkt idd prima.

 

Maar het probleem is dat tijdens het opnemen, ondanks deze instellingen, de CI module toch nog steeds word aangesproken.

Ik kan dus NIET naar iets anders kijken als ik op opnemen druk.


DISCLAIMER:
All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional.
Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #22 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,011 posts

+639
Excellent

Posted 22 November 2019 - 13:43

Maak jij die opname misschien door eerst op de zender af te stemmen, en op de rode bol (opname knop) te drukken?

Indien dat het geval is, is de CI module reeds aangesproken.  En die wordt niet meer vrijgegeven.

 

Maak eens een opname via een timer (van een andere zender dan die waarop je afgestemd bent).  En probeer dan te zappen wanneer de opname loopt.

Als dat ook niet lukt, dan zit er iets grondig fout met het gebruik van de CI module.


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #23 Fer

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 22 November 2019 - 17:12

Dat is inderdaad wat ik doe.

 

Ik heb nu eens geprobeerd wat jij zegt, een zender opgezet, via EPG een opname gestart op een andere zender (en TP)

En op dat moment gaat het goed, kan ik blijven kijken terwijl hij in de achtergrond de andere zender opneemt.

 

Echter, op het moment dat ik dan zap naar een ander kanaal (niet die van de opname) blijft het beeld zwart.

Als ik de opname stop, krijg ik weer beeld. 

 

Dus dit is wel een stap in de goede richting, maar alsnog met een flinke beperking.. 


DISCLAIMER:
All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional.
Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #24 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,011 posts

+639
Excellent

Posted 23 November 2019 - 15:03

Ik zou zeggen met nog een fatale beperking. Dit is niet de bedoeling.

 

Het enige dat ik je nog kan aanbevelen ( Je hebt een VU+) probeer eens het VTi image.  Dat is speciaal bedoeld voor VU+

Ik weet dat ik nu vloek in de kerk (VTi vernoemen op een Open PLi forum).  Maar wie niet waagt die niet wint.

 

PS: Die gecodeerde opname die je gemaakt hebt hierboven , is die dan uitgesteld af te spelen op OpenPLI?

 

Willy

 

Info: http://www.satelliet...-en-installeren


Edited by doglover, 23 November 2019 - 15:10.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #25 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 23 November 2019 - 15:52

En daarom vertik ik het om mee te doen aan dichtgetimmerde zooi en CI(+). De providers zien niets liever dan ons consumenten terug te trappen naar 1980. Eerst wennen we aan opnemen, nu mag dit plots niet meer. Vroeger lekker roken, nu is het een doodzonde. Het heeft de aanbieder allemaal goed geld opgeleverd, maar het is ze nooit genoeg. Liefst veel herhalingen, nog meer steeds repeterende reclame en liefst dubbel dokken voor wat je toch allang gezien hebt...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #26 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 23 November 2019 - 16:48

En daarom vertik ik het om mee te doen aan dichtgetimmerde zooi en CI(+). De providers zien niets liever dan ons consumenten terug te trappen naar 1980. Eerst wennen we aan opnemen, nu mag dit plots niet meer. Vroeger lekker roken, nu is het een doodzonde. Het heeft de aanbieder allemaal goed geld opgeleverd, maar het is ze nooit genoeg. Liefst veel herhalingen, nog meer steeds repeterende reclame en liefst dubbel dokken voor wat je toch allang gezien hebt...

Ik weet niet hoeveel lineaire TV jij nog kijkt maar daar ben ik allang mee gestopt, buiten de NPO kanalen en buitenlandse FTA zoals BBC en de duitse publieken netten, kijk ik niets wat de kabel biedt.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #27 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,011 posts

+639
Excellent

Posted 24 November 2019 - 07:47

@mimisiku: Ik kan Uw redenering volledig beamen, maar de TS-starter heeft hier niets aan.

 

@Tech: Dat U geen lineaire TV meer kijkt is Uw goed recht, maar ander doen dat wel nog, zodat ook Uw reactie voor de TS-starter niet van grote hulp is.

 

Ik heb het volgende zitten bedenken. Het is een heel gedoe maar is misschien een (slechte en moeilijke) work-around.

 

Als je een opname wil maken, kun je die programeren.  Tevens kijk je eens rond in de EPG wat je tezelfdertijd van de opname zou kunnen naar willen kijken.  En ook voor deze programma's plan je dan opnames in.  De VU+ zou 8 gelijktijdige opnames moeten aankunnen.

 

Wil je nu gaan zappen, dan kijk je via de opnames.  Speel de opname af, zelfs als die nog bezig is met opnemen.  Wil je naar een ander programma zappen. Stop het afspelen en ga naar een andere opname.  En zo verder.  Voordeel hiervan is dat de CI enkel maar aangesproken wordt voor dhet afspelen van 1 opname per keer, en hopelijk niet geblokkeerd wordt.

 

Onnodig te zeggen, dat je heel schijfruimte gaat gebruiken, en dat je een routine zult moeten ontwikkelen om de overbodige opnames te wissen.

 

Hopelijk heb je hier iets aan.  Ik kan het zelf niet uittesten. 

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #28 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 24 November 2019 - 09:52

Mooi bedacht!

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #29 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 November 2019 - 13:02

Mijn hemel... :mellow:


73's

PE1AQZ


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #30 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 24 November 2019 - 14:47

 

 

@Tech: Dat U geen lineaire TV meer kijkt is Uw goed recht, maar ander doen dat wel nog, zodat ook Uw reactie voor de TS-starter niet van grote hulp is.

 

Als je goed leest, kan je zien dat het een reactie op het briecht van @Mimisuki is, dat de TS er niets aan heeft snap ik, ik rep ook met geen letter over zijn probleem.

 

 

Helaas is er nog geen oplossing vanuit JOYNE gekomen...

Zij geven aan dat het aan de fabrikanten is om een geschikte ontvanger te maken....................

 

Joyne verrekt het om een update van die CI te doen, de oplossing om meerdere kanalen gelijktijdig te decoderen (mits dezelfde transponder) is allang aan hun doorgegeven, wel heeeeeeeel erg flauw van Joyne om zich nu ineens achter de hardware en fabrikanten te gaan verschuilen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #31 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 24 November 2019 - 15:26

@Tech: Dat U geen lineaire TV meer kijkt is Uw goed recht, maar ander doen dat wel nog, zodat ook Uw reactie voor de TS-starter niet van grote hulp is.

Als je goed leest, kan je zien dat het een reactie op het briecht van @Mimisuki is, dat de TS er niets aan heeft snap ik, ik rep ook met geen letter over zijn probleem.
 
 

Helaas is er nog geen oplossing vanuit JOYNE gekomen...
Zij geven aan dat het aan de fabrikanten is om een geschikte ontvanger te maken....................

Joyne verrekt het om een update van die CI te doen, de oplossing om meerdere kanalen gelijktijdig te decoderen (mits dezelfde transponder) is allang aan hun doorgegeven, wel heeeeeeeel erg flauw van Joyne om zich nu ineens achter de hardware en fabrikanten te gaan verschuilen.

Die belofte was gewoon een lokkertje. Gewoon marketing om klanten te binden. Éénmaal vast aan Joyne doen ze gewoon wat andere providers ook doen Dichttimmeren en maximaal beperken want dát is de norm. Wil te kijken en opnemen? Neem je lekker een 2de, 3de Joyne CI met bijbehorend abo. Het gaat gewoon om het rinkelen van de kassa. Wat jij als bepalende klant wil zal ze een rotzorg zijn. Er worden alleen maar financiële win/win/win/win constructies bedacht.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #32 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 November 2019 - 16:03

Boeven zijn het net als CDS met hun beperkte rommel apparatuur, ik heb na de zoveelste prijsverhoging per 1 januari 2020 mijn abo opgezegd bij CDS, voor de kerst ben ik er godzijdank vanaf B)

Ze probeerden me nog wel een glasvezel abo aan te smeren bij on-line met wel 100/100 internet, toen ik zei dat ik symmetrisch 1000/1000 internet had voor 39 euro incl. telefoon viel zijn bek open, dat kan niet zei hij. :o  Ik zei zoekt u de site van Jonaz maar eens op, binnen 1 minuut had ik mijn abo opgezegd ;)


73's

PE1AQZ


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #33 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,394 posts

+394
Excellent

Posted 24 November 2019 - 17:08

@Sagitarius.

En, ook TV van hen? Nu kan je voor € 4.95 niet heel veel verwachten.

 

 

Met TV van Jonaz kun je genieten van maar liefst 35+ digitale televisiezenders, 19 HD zenders en 10+ analoge zenders. Hierbij zijn alle essentiële zenders inbegrepen. Klik op de knop hieronder om het zenderoverzicht te raadplegen.

ZENDEROVERZICHT


5 TV’s, zonder extra maandelijkse kosten

Je kunt de smartcard van Jonaz gebruiken met een CI+ module of settopbox die Irdeto-gecertificeerd is. Je betaalt niet extra voor het aansluiten van meerdere TV’s. Wij hanteren alleen een borg van € 15,- voor een extra smartcard. Wanneer je deze weer inlevert krijgt je je geld teruggestort. De eerste smartcard krijg je natuurlijk gratis..

En nu maar weer snel on topic met z’n allen.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #34 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 November 2019 - 17:32

Klopt Jonaz is een top provider en erg betrouwbaar gebleken, ze bieden als een van de weinigen nog analoge tv aan, en Iptv wil ik niet hebben van welke provider ook, ik heb daarnaast Ziggo tv die bied veel meer en in subliem hd (12mbps)kwaliteit daar kan CDS niet aan tippen met zijn krappe 6-7mbps. ;)

Jonaz gebruik niet het signaal van Ziggo ze hebben een eigen aanvoer maar wel de apparatuur van Ziggo en ci modules werken bij Jonaz, ze gebruiken Irdeto, makkelijk voor Oscam dus ;)


Edited by Sagitarius, 24 November 2019 - 17:35.

73's

PE1AQZ


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #35 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 24 November 2019 - 18:08

Alleen jammer dat Jonaz niet in Haarlem opereert. Is puur glasvezel wat hier door de grote jongens wordt getorpedeerd. Inmiddels al 5 keer een pilot gestart, steeds na 1 maand weer afgekapt. De ducts steken uit de straat maar er gebeurt niets mee.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #36 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 November 2019 - 22:37

Jammer voor je mimisiku, maar er komt verandering in Jonaz rolt zijn GB netwerk met rasse schreden uit, het gaat gewoon via het Reggefiber glasvezel netwerk, alleen ze gebruiken een speciale techniek het GPON (Gigabit Passive Optical Network) systeem daar kan KPN en consorten voorlopig van dromen van zulke hoge snelheden die halen odm net 500mbps dan is het op met het huidige systeem. Daarom versnelt KPN de uitrol van zijn glasvezelnetwerk in Nederland en maakt daarbij gebruik van passive optical network (pon)-technologie van Nokia. Deze week tekende KPN en Nokia een contract voor het gebruik van die technologie. Vanaf de tweede helft van 2019 wordt pon gefaseerd ingevoerd in het glasvezelnetwerk van KPN.

Met die nieuwe technologie moeten dit jaar snelheden van 1 Gbps mogelijk worden. In de toekomst moet die snelheid worden opgevoerd tot 10 Gbps. De inzet van pon-technologie sluit aan op eind 2018 aangekondigde plannen om in drie jaar tijd een miljoen huishoudens te voorzien van ftth  (fiber tot he home, glasvezel tot de voordeur).

 

Maar we dwalen nu wel heel erg af van het onderwerp ''achteraf decoderen'', zo gaat dat soms hé ^_^


Edited by Sagitarius, 24 November 2019 - 22:41.

73's

PE1AQZ


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #37 Fer

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 25 November 2019 - 11:18

Maar we dwalen nu wel heel erg af van het onderwerp ''achteraf decoderen'', zo gaat dat soms hé ^_^

 

Laten we back ontopic dan :)

 

 

Ik zou zeggen met nog een fatale beperking. Dit is niet de bedoeling.

 

Het enige dat ik je nog kan aanbevelen ( Je hebt een VU+) probeer eens het VTi image.  Dat is speciaal bedoeld voor VU+

Ik weet dat ik nu vloek in de kerk (VTi vernoemen op een Open PLi forum).  Maar wie niet waagt die niet wint.

 

Ik zou VTi nog eens een keer kunnen proberen, maar heb al eerder eens wat verschillende images gebruikt, blijf toch op OpenPli terug komen..

Maar wellicht in combinatie met JOYNE module een oplossing, zal dit toch nog eens proberen..

 

Samen met het feit dat ik tot nu toe altijd alleen vanuit CD/TVV uitgegaan ben.

Met JOYNE is de combi OpenPli toch al niet helemaal op elkaar afgestemt..

- softcam in dit geval toch niet nodig.. (was altijd groot nadeel van andere images dat je die zelf ergens vandaan moest gaan halen)

- geen auto herkenning van de 9.0E

- geen fastscan JOYNE

 

Aangezien deze laatste 2 nu met OpenPli ook handmatig moeten gebeuren wellicht toch nog eens kijken naar VTi.. 

 

 

 

 

PS: Die gecodeerde opname die je gemaakt hebt hierboven , is die dan uitgesteld af te spelen op OpenPLI?

 

Ja dat werkt prima.

Dus op zich is die workaround goed, zolang ja maar niet wil zappen haha

 

 

Ik heb het volgende zitten bedenken. Het is een heel gedoe maar is misschien een (slechte en moeilijke) work-around.

 

Als je een opname wil maken, kun je die programeren.  Tevens kijk je eens rond in de EPG wat je tezelfdertijd van de opname zou kunnen naar willen kijken.  En ook voor deze programma's plan je dan opnames in.  De VU+ zou 8 gelijktijdige opnames moeten aankunnen.

 

Wil je nu gaan zappen, dan kijk je via de opnames.  Speel de opname af, zelfs als die nog bezig is met opnemen.  Wil je naar een ander programma zappen. Stop het afspelen en ga naar een andere opname.  En zo verder.  Voordeel hiervan is dat de CI enkel maar aangesproken wordt voor dhet afspelen van 1 opname per keer, en hopelijk niet geblokkeerd wordt.

 

Onnodig te zeggen, dat je heel schijfruimte gaat gebruiken, en dat je een routine zult moeten ontwikkelen om de overbodige opnames te wissen.

 

Hopelijk heb je hier iets aan.  Ik kan het zelf niet uittesten. 

 

Willy

 

 

Haha dat is een goeie! Heel erg bedankt voor het meedenken! 

Maar het probleem is dat ik niet alleen een oplossing zoek voor mezelf maar ook voor klanten en op deze manier kan ik het niet verkopen, niet alleen ik moet er mee om kunnen gaan.

 

Heb al verschillende klanten die dit willen doen en ipv JOYNE dan toch maar voor Canal Digitaal of TVVlaanderen kiezen omdat het opnemen gewoon weg niet gaat. 

 

 

Wellicht iemand met iets anders dan een VU en een JOYNE module die eens kan proberen of andere merken de CI wel met rust laten?

Weet niet of het de VU is die het probleem veroorzaakt of dat het misschien toch een foutje is in de software die de CI aanspreekt terwijl in het menu is aangegeven dit niet te doen?


DISCLAIMER:
All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional.
Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #38 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 25 November 2019 - 12:00

- geen auto herkenning van de 9.0E

- geen fastscan JOYNE

 

Dat eerste moet niet zo moeilijk zijn.

 

Dat tweede is wel lastig, fastscan is iets specifieks van de provider, CD/TVV zendt de fastscan lijst uit, die door hun boxen gebruikt wordt om de zenderlijst te bouwen. Voor zover ik weet heeft Joyne dat niet.  


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #39 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,271 posts

+691
Excellent

Posted 25 November 2019 - 12:18

Je kunt ABM (Auto Bouquets Maker) plugin installeren. In deze plugin zit een scanner voor Joyne.


Edited by littlesat, 25 November 2019 - 12:19.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #40 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 25 November 2019 - 12:29

Als je zou willen testen (ik kan geen 9E ontvangen), dit bestand kopieren naar /usr/lib/enigma2/python/Screens, Enigma herstarten, en kijken of de autodetectie nu werkt?

 

 

Attached Files


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users