Jump to content


Photo

VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen


  • Please log in to reply
77 replies to this topic

Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #41 Fer

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 26 November 2019 - 12:04

Als je zou willen testen (ik kan geen 9E ontvangen), dit bestand kopieren naar /usr/lib/enigma2/python/Screens, Enigma herstarten, en kijken of de autodetectie nu werkt?

 

Dat werkt idd :)

Top, ik zeg meteen meenemen in de volgende update haha 

 

 

 

Dat tweede is wel lastig, fastscan is iets specifieks van de provider, CD/TVV zendt de fastscan lijst uit, die door hun boxen gebruikt wordt om de zenderlijst te bouwen. Voor zover ik weet heeft Joyne dat niet.  

 

 

Er is wel degelijk een fastscan voor JOYNE beschikbaar, zowel NL als BE versie.

Bv de SAB en Bente ontvangers hebben deze scan.


DISCLAIMER:
All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional.
Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #42 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 26 November 2019 - 12:10

Top, ik zeg meteen meenemen in de volgende update haha 

 

Mooi. En ik was je al voor. ;)

 

Er is wel degelijk een fastscan voor JOYNE beschikbaar, zowel NL als BE versie.

Bv de SAB en Bente ontvangers hebben deze scan.

 

Dan wordt het tijd dat Joyne die aan ons overmaakt, want tot op heden is de boodschap dat die niet bestaat.

 

Volgens mij lezen die gewoon de LCN tabellen uit, de AutoBouquetsMaker heeft daar support voor.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #43 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 26 November 2019 - 14:13

@Fer,

 

Uiteraard zijn wij daarvan op de hoogte dat oa. bepaalde SAB ontvangers en ook Bente dat heeft. SAB bestaat niet meer, althans de satelliet productie. Dat is dus afbouwend. 
Er is meerdere malen contact geweest met Joyne maar blijkens het uitblijven van iedere inhoudelijke respons lijkt de interesse van Joyne helder. En dat betreft geen particulier maar een zakelijk contact. En daarmee houdt dit vooralsnog voor ons ook op.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #44 Fer

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2020 - 14:59

Ondertussen weer een half jaar verder, toch nog eens kijken of we hier niet een oplossing voor kunnen vinden.

Ik heb het idee dat het probleem zit in de manier waarop de CI word aangesproken..

 

Ondertussen de volgende testen en conclusies:

 

1 JOYNE + OpenPli,  in CI menu aangegeven dat CI niet kan multi decoderen en opnames gecodeerd op laten nemen.

- directe opname ok terwijl je er naar kijkt, maar dan veranderen van kanaal onmogelijk.

- een programma kijken en in de achtergrond een andere zender via geplande opname starten (timer) gaat goed.  Maar zappen onmogelijk.

 

2. JOYNE + VTI, zelfde instellingen. 

- directe opname ok terwijl je er naar kijkt, maar dan veranderen van kanaal onmogelijk.

- een programma kijken en in de achtergrond een andere zender via geplande opname gaat het beeld op zwart. zappen ook niet mogelijk.

Oftwel, nog onbruikbaarder... VTI was er dan ook binnen een paar uur weer af... snel terug naar OpenPli

 

3 OpenPli + CanalDigitaal in kaartlezer oscam

- meerdere opnames tegelijk, zappen, etc zonder problemen.

 

4. OpenPli + CanalDigitaal in een module met de instellingen zoals bij punt 1.

- directe opname ok terwijl je er naar kijkt, maar dan veranderen van kanaal onmogelijk.

- een programma kijken en in de achtergrond een andere zender via geplande opname starten (timer) gaat goed.  Maar zappen onmogelijk.

 

Oftewel, het zelfde probleem als met JOYNE.

Het probleem lijkt dus niet in de JOYNE module te liggen, maar in de manier waarom de ontvanger met de module omgaat.... 

Want ondanks het feit dat ik aangeef dat de opname gecodeerd opgenomen moet worden en de module niet kan multi decoderen lijkt de module toch aangesproken te worden... 


Edited by Fer, 10 June 2020 - 15:00.

DISCLAIMER:
All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional.
Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #45 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 10 June 2020 - 16:45

Het is al meerdere malen opgemerkt, als de CI al meerdere kanalen gelijktijdig mocht kunnen decoderen, kan dat alleen met kanalen die zich in dezelfde transportstream (multiplex) bevinden, je kunt er namelijk maar 1 door de CI jassen.

De M7 CI kan wel degelijk meerdere kanalen tegelijk decoderen, alleen is dat natuurlijk afhankelijk van welke je hebt, de laatste CI (met embedded smartcard) kan het, ik heb het hier gewoon met succes getest.

 

Joyne heeft meerdere malen het verzoek gehad iets aan te passen in de manier waarop de CI zich in enigma2 meldt maar heeft tot op heden, het niet de moeite waard gevonden er iets aan te doen. 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #46 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 10 June 2020 - 16:58

Je kunt ook opnemen met de ecm stream erbij en dan kan je gecodeerd opnemen (moet je bij de timer apart instellen) dan kan je via het context menu in de movie player na der hand decoderen...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #47 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 10 June 2020 - 17:55

Ik denk dat het probleem is dat ook al doe je dat, je CI nog steeds gelockt is op de transponder van die opname, en dan kun je nog steeds niet naar iets anders kijken terwijl de opname loopt...

 

Zo lees ik het tenminste.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #48 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 10 June 2020 - 18:34

ff getest, en het is inderdaad zo.

 

Als ik een opname start met de box in standby, dan lockt de CI op die transponder. Ook al neem ik op met ECM's en wil ik dat dus helemaal niet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #49 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,006 posts

+638
Excellent

Posted 11 June 2020 - 07:02

Naar wat ik her en der lees, kun je met een VTI image en een VU+ (althans de 4K modellen) perfect gecodeerd opnemen en tegelijkertijd naar een ander kanaal kijken, zelfs van een andere transponder.

De gecodeerde opnames worden dan 's nachts automatisch gedecodeerd.

 

Kan iemand dit bevestigen?


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #50 Fer

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 11 June 2020 - 09:06

Je kunt ook opnemen met de ecm stream erbij en dan kan je gecodeerd opnemen (moet je bij de timer apart instellen) dan kan je via het context menu in de movie player na der hand decoderen...

 

Zoals ik aangeef in mn post is dat exact wat ik doe. 

Ik geef aan dat ik gecodeerd wil opnemen en de ECM stream wil opslaan. En daarnaast geef ik in het CI menu nog aan dat multidecoderen NIET mogelijk is , dat staat standaard op auto 

 

Ik denk dat het probleem is dat ook al doe je dat, je CI nog steeds gelockt is op de transponder van die opname, en dan kun je nog steeds niet naar iets anders kijken terwijl de opname loopt...

 

Zo lees ik het tenminste.

 

[....]

 

ff getest, en het is inderdaad zo.

Als ik een opname start met de box in standby, dan lockt de CI op die transponder. Ook al neem ik op met ECM's en wil ik dat dus helemaal niet.

 

Dat is inderdaad precies het vermoede wat ik ook heb, de module word gewoon nog steeds gelockt/aangesproken terwijl dat niet zou moeten..

 

 

 

 

Naar wat ik her en der lees, kun je met een VTI image en een VU+ (althans de 4K modellen) perfect gecodeerd opnemen en tegelijkertijd naar een ander kanaal kijken, zelfs van een andere transponder.

De gecodeerde opnames worden dan 's nachts automatisch gedecodeerd.

 

Kan iemand dit bevestigen?

 

Ik heb het geprobeerd met VTI en bij mij ging dat niet.

Zelf nog beperkter dan met OpenPli.

Moet wel zeggen dat ik die alleen de opname met JOYNE heb geprobeerd, niet met CD.

 

 

 

Het is al meerdere malen opgemerkt, als de CI al meerdere kanalen gelijktijdig mocht kunnen decoderen, kan dat alleen met kanalen die zich in dezelfde transportstream (multiplex) bevinden, je kunt er namelijk maar 1 door de CI jassen.

De M7 CI kan wel degelijk meerdere kanalen tegelijk decoderen, alleen is dat natuurlijk afhankelijk van welke je hebt, de laatste CI (met embedded smartcard) kan het, ik heb het hier gewoon met succes getest.

 

Joyne heeft meerdere malen het verzoek gehad iets aan te passen in de manier waarop de CI zich in enigma2 meldt maar heeft tot op heden, het niet de moeite waard gevonden er iets aan te doen. 

 

Ok, ik heb nu enkel met de oudere zwarte CI module getest waar de smartcard ingestoken word.

De zelfde smartcard die WEL meerdere opnames tegelijkertijd aankan als ik hem rechtstreeks in de kaartlezer stop (oscam) 

 

Ik kan het zo nog even proberen met de Witte module en ik zal even kijken of ik hier een active 701 Module heb (die met ingebouwde kaart waar jij het over hebt), dan probeer ik die ook even voor de volledigheid.


DISCLAIMER:
All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional.
Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #51 Fer

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 11 June 2020 - 12:41

Weer paar testjes gedaan met Canal Digitaal smartcard / modules.

 

 

1. Losse smartcard in kaartlezer (oscam)  2 opnames, 3e kijken geen enkel probleem.

 

2. Losse smartcard in zwarte module, er kan niks anders gekeken worden terwijl er opgenomen word.   (gecodeerde opname, ecm opgeslagen, CI multidecoderen aan en uit, zelfde resultaat) 

 

3. Losse smartcard in witte module, als ik in het CI menu multidecoden AAN zet, kan ik opnemen en op dezelfde TP iets anders kijken.  Andere TP blijft het beeld zwart.  Als multidecoden UIT staat is het niet mogelijk iets anders te kijken. 

 

4. CAM 701 v2, er kan niks anders gekeken worden terwijl er opgenomen word.   (gecodeerde opname, ecm opgeslagen, CI multidecoderen aan en uit, zelfde resultaat) 


DISCLAIMER:
All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional.
Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #52 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,006 posts

+638
Excellent

Posted 11 June 2020 - 12:52

bv.  Ik lees dit:

 

je kunt op de DUO2 een CI+ met kaart gebruiken en dan gecodeerd opnemen wat je maar wilt

tijdens standby gaat die dan decoderen en dat duurt net zo lang als de opname duurde, dus doe je dat 's nachts

maar dan kun je meerdere opnames met die ene CI+ maken

mits je VTI image gebruikt

 

 

Maar als je nader gaaat informeren, dan komt er niet meer info.  Alleen opmerking, je moet maar de forum zelf lezen om meer informatie te verkrijgen...

Het bovenstaande heb ik meermaals tegen gekomen.  Verdere informatie niet.

 

Wel veel opmerkingen:
 

 

Je begint weer terug te valken in je oude werkwijze... Niets zoeken, niets lezen (want dit is echt breed uitgemeten!). Vragen, vragen, vragen...

Ik zou zeggen: gebruik de zoekfunctie en gewoon lezen..

 

 

Maar ik kan echt niets meer vinden.  Ja het gaat, zonder enig bewijs of voorbeeld hoe het dan wel moet.

 

Willy


Edited by doglover, 11 June 2020 - 12:57.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #53 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 11 June 2020 - 13:04

Volgens mij kan je bij ons ook in de timer aangeven het niet te decoderen.... en van openVti dat .......die delen de sources niet dus daar heb je geen bal aan :(


Edited by Frenske, 11 June 2020 - 13:37.
Iets meer nuance aan het bericht toegevoegd. Of juist eruit gehaald. ;)

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #54 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,006 posts

+638
Excellent

Posted 11 June 2020 - 14:50

Ja je kunt gecodeerd opnemen met OpenPLi.

En decoderen met een losse kaart en Oscam gaat achteraf.  Geen probleem.

 

Maar....  Met een CI(+) module ben je in de aap gelogeerd (meestal) En is het juist hierover dat er veel onduidelijkheid bestaat.

 

PS:  En het is alleen maar mogelijk op hardware die er voor voorzien is.


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #55 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 11 June 2020 - 16:25

Opnames decoderen met ci is op de ontvangers die het ondersteunen gewoon mogelijk.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #56 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,006 posts

+638
Excellent

Posted 11 June 2020 - 19:06

Ook met OpenPLi?
En ook automatisch?

Of alleen als je het manueel start?
En word er dan een gedecodeerde file weggeschreven?

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #57 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 11 June 2020 - 19:16

Het probleem blijft dat het eerste kanaal dat getuned wordt, of dat nu TV, een stream, of een opname is, de CI lockt op die transponder.

 

Er is geen optie om de transponder niet door de CI te routeren indien een stream of opname inclusief ECM gebeurd. Zie mijn test boven.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #58 Fer

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 17 June 2020 - 11:52

Is er te verwachten dat hier iets voor aangepast gaat worden in de software of is hier te weinig animo voor?  


DISCLAIMER:
All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional.
Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #59 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 17 June 2020 - 12:22

CI+ daar hoef je vooralsnog niet op te rekenen gezien het illegale karakter. Hierbij doel ik specifiek op het ontbreken van (betaalde) certificaten. De CI van Joyne of CD werken ‘gewoon’ zonder toevoegingen. Of achteraf decoderen ook werkt heb ik nooit getest. Zodra een CI verplicht wordt gaat alles van die club er sowieso uit.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #60 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 17 June 2020 - 12:22

De vraag is of het uberhaupt mogelijk is. Veel van die "routering" gebeurt in hardware, en daar is weinig controle over.

 

Om dezelfde reden kunnen sommige boxen ook niet achteraf decoderen, omdat het afspelen van een opname niet door de CI te routeren is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users