Jump to content


Photo

Mounten van exnterne hd.

DM7000

  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Motormuisje

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 10 August 2008 - 22:44

Goede avond.. ik heb een 250 Gb in mijn DB 7000 zitten maar wil een externe erop aansluiten. Dit lukt me tot op heden niet in PLI, wel met Gemini maar ik vind PLI toch wat gebruiksvriendelijker.
Ik heb een NSL2 staan en vul de mount options als volgt in:
Description:
Filesystem Type: 1 (0 = NFS, 1 = CIFS, 2 = SMBFS)
Auto Mount: yes
Client Directory: /media/hdb
Server Directory: DreamBox
Remote Host Name/IP: 172.19.3.5
User Name: dreambox
Password: dreambox
Options: rsize=8192,wsize=8192
nolock: aangevinkt
intr: aangevinkt
soft: aangevinkt
linux ext.: aangevinkt

Iemand een idee wat ik fout doe ? De instelling is gelijk aan gemini maar het wil maar niet lukken :(

Re: Mounten van exnterne hd. #2 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 11 August 2008 - 11:31

Probeer eens Client Directory: /media/server1 (/media/hdd mag ook maar dan zie je je interne harddisk niet meer)

Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Mounten van exnterne hd. #3 Motormuisje

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 11 August 2008 - 12:05

/media/server1 geeft geen oplossing. Het mounten heb ik overigens niet gedaan als /media/hdd maar als /media/hdb.
Iemand nog suggesties ? Moet er minimaal iets aan info op de schijf zelf staan ? Dus bijvoorbeeld een directory /movie !?

Re: Mounten van exnterne hd. #4 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 11 August 2008 - 14:43

/media/hdb zou nooit kunnen werken op een 7000. Daar kun je niet die directory aanmaken (tenzij je multiboot draait). Voor de mount is verder eigenlijk niks nodig.
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Mounten van exnterne hd. #5 Motormuisje

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 11 August 2008 - 21:32

Ok, got it fixed thanks alot for the oplossing :) :) :)

Re: Mounten van exnterne hd. #6 Anton48

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 13 August 2008 - 13:45

Ik ben in het bezit van twee dramboxen 7000s.In een van deze dreamboxen heb ik een hardeschijf zitten.
Nu wil ik graag via de ene box kijken wat er op de andere box is opgenomen.
Ik weet ook dat je dan moet mounten maar alles wat ik probeer het lukt mij niet.
Kan iemand mij daar in helpen hoe de instellingen van beide boxen moet en of ik wat meer aan software erin moet zetten?
Heb ergens gelezen over samba.

Bij voorbaat hartelijke dank.

Anton48

Re: Mounten van exnterne hd. #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,660 posts

+1,739
Excellent

Posted 13 August 2008 - 13:51

Op de wiki pagina E1Mount staat het mounten prima uitgelegd, met een flink aantal schermafdrukken als voorbeeld.

In het geval van een DM7000 moet je eerst nog zorgen dat de box met de harde schijf de samba server actief heeft. Die moet je (dacht ik) eerst downloaden, daarna via de setup, system settings, services to run, activeren.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mounten van exnterne hd. #8 Anton48

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 13 August 2008 - 15:09

Op de wiki pagina E1Mount staat het mounten prima uitgelegd, met een flink aantal schermafdrukken als voorbeeld.

In het geval van een DM7000 moet je eerst nog zorgen dat de box met de harde schijf de samba server actief heeft. Die moet je (dacht ik) eerst downloaden, daarna via de setup, system settings, services to run, activeren.


Ik heb dit alles gedaan maar hij mount niet.
Ik heb nog de volgende vraag.Bij de instellingen kun je onder de blauwe knop nog wat instellingen vinden.
Aangezin die niet vermeld zijn bij Wiki weet ik dus niet of deze juist zijn.
Verder wil ik vragen of er een instelling in mijn router gewijzigd moet worden.
Mijn router is Speedtouch 716.
Bij voorbaat hartelijke dank. Anton48. 1X Dreambox 7000s op rotor 1x Dreambox 800HD op rotor

Re: Mounten van exnterne hd. #9 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 13 August 2008 - 16:54

Kun je hier plaatsen wat je mount-instellingen zijn?
Verder: op de Dreambox waar de harddisk in zit, moet je "Samba server" (staat onder software management, downloads, extra services) installeren. Daarna in 't menu "Services to run" (onder system settings) moet je dan samba aanvinken. Dan ben je klaar voor wat betreft de Dreambox met de harddisk. Op de andere maak je dus een mount aan.
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Mounten van exnterne hd. #10 Anton48

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 14 August 2008 - 19:17

Kun je hier plaatsen wat je mount-instellingen zijn?
Verder: op de Dreambox waar de harddisk in zit, moet je "Samba server" (staat onder software management, downloads, extra services) installeren. Daarna in 't menu "Services to run" (onder system settings) moet je dan samba aanvinken. Dan ben je klaar voor wat betreft de Dreambox met de harddisk. Op de andere maak je dus een mount aan.


De samba server heb ik geplaatst op de dreambox waar de hd in zit.
Heb alleen de server geinstalleerd de client niet.

Op de andere:
Beschrijving: dreambox
Bestanoptie; cifs. Automount aangevinkt.
Ip adres van deambox waar hd in zit.
mountpunt:/media/hdd
Serverdir:harddisk
Gebruikersnaam: root
Wachtwoord;dreambox.

Bij opties onder de blauwe knop zijn de volgende aangevinkt:

soft , nolock , rw, intr ,

rsize 8192 wsize 8192.

Groetjes Anton48.
Bij voorbaat hartelijke dank. Anton48. 1X Dreambox 7000s op rotor 1x Dreambox 800HD op rotor

Re: Mounten van exnterne hd. #11 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 14 August 2008 - 20:10

Lijkt goed zo. Heb je ook Samba aangevinkt in "services to run" op de Dreambox met harddisk?
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Mounten van exnterne hd. #12 Anton48

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 14 August 2008 - 21:13

Lijkt goed zo. Heb je ook Samba aangevinkt in "services to run" op de Dreambox met harddisk?


Ja ,

Ik heb de volgende vraag nog.

Kan het ook aan het netwerk liggen zoals ip adres mac adres'


????
Bij voorbaat hartelijke dank. Anton48. 1X Dreambox 7000s op rotor 1x Dreambox 800HD op rotor

Re: Mounten van exnterne hd. #13 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 14 August 2008 - 21:22

Als je vanaf de ene box de andere kunt pingen ligt het niet aan de ip-adressen of mac-adressen.

Pingen doe je door met telnet in te loggen en
ping <ip-van-andere-dream>
te doen, waarbij je <ip-van-andere-dream> vervangt door het ip van de andere dreambox.

Re: Mounten van exnterne hd. #14 Anton48

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 19 August 2008 - 13:18

Het mounten wil steeds maar niet lukken.
Nu is mijn vraag kun je dat ook via de webserver?
Bij voorbaat hartelijke dank. Anton48. 1X Dreambox 7000s op rotor 1x Dreambox 800HD op rotor

Re: Mounten van exnterne hd. #15 Anton48

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 19 August 2008 - 13:32

Als je vanaf de ene box de andere kunt pingen ligt het niet aan de ip-adressen of mac-adressen.

Pingen doe je door met telnet in te loggen en
ping <ip-van-andere-dream>
te doen, waarbij je <ip-van-andere-dream> vervangt door het ip van de andere dreambox.


Heb de ping uitgevoerd in het programma DCC en toen naar telnet krijg de volgende medeling:
64 butes from 192.168.1.4 icmp_seq=0 ttl=64 time=0,4 ms
En dat blijft zo doorgaan.

Doe ik via het zelfde programma mounten dan krijg ik het bericht;
zie bijlage

Attached Files


Bij voorbaat hartelijke dank. Anton48. 1X Dreambox 7000s op rotor 1x Dreambox 800HD op rotor

Re: Mounten van exnterne hd. #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,660 posts

+1,739
Excellent

Posted 19 August 2008 - 14:48

Dat commando probeert een lokale disk te mounten. Daar wordt je niet veel wijzer van.

Mijn advies: dat DCC aan de kant smijten. Dat heb ik in al die jaren nog nooit nodig gehad. Veel van dit soort zaken (zeker mounts) zijn gewoon in te voeren via de afstandbediening op de box, of via de web interface (http://ip_van_de_box).

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mounten van exnterne hd. #17 Anton48

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 25 August 2008 - 12:06

Ik krijg de dreambox niet gemount ik draai Pli Jade wat ik ook probeer en hier en daar lees doe het naar mijn weten alles goed maar het werkt niet.
Is hier iemand die mij kan vertellen of hij dit ook een keer heeft meegemaakt.
Ik heb als router een speedtouch 716.
Nu is mijn vraag kan die het probleem zijn?
Kwa instelling.
Bij voorbaat hartelijke dank. Anton48. 1X Dreambox 7000s op rotor 1x Dreambox 800HD op rotor

Re: Mounten van exnterne hd. #18 Anton48

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 30 August 2008 - 13:42

Ik krijg de dreambox niet gemount ik draai Pli Jade wat ik ook probeer en hier en daar lees doe het naar mijn weten alles goed maar het werkt niet.
Is hier iemand die mij kan vertellen of hij dit ook een keer heeft meegemaakt.
Ik heb als router een speedtouch 716.
Nu is mijn vraag kan die het probleem zijn?
Kwa instelling.



Inmiddels via nfs (volgens bijgevoegde beschrijving) werkend gekregen. Hebben nu de volgende instellingen:

type nfs
client directory: /media/hdd (heeft geen interne hd, daarom dit aangehouden)
server directory: /media/hdd
Remote host name/ip: 192.168.1.4

Dit in het verleden met iolite niet werkend gekregen; nu met jade werkt dit wel.
Ook heb ik nu geen problemen meer met de rechten van opgenomen films, zoals in het verleden wel met cifs.

Allemaal bedankt voor de tips om het werkend te krijgen.
Bij voorbaat hartelijke dank. Anton48. 1X Dreambox 7000s op rotor 1x Dreambox 800HD op rotor



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users