Jump to content


Photo

Vraag nieuwe features

DM7020

  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 mkrve

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 11 August 2008 - 12:41

Hoi...

ik ben nog vrij nieuw in het hele dreambox en images gebeuren...
Ik heb nu wat images geprobeerd, en vind het geweldig wat er allemaal gemaakt wordt.

Soms mis ik alleen nog wat dingetjes, of vind soms dat bepaalde dingetjes beter anders kunnen.
En dan natuurlijk niet om afbraak te doen aan de huidige software, maar puur om het beter te krijgen.

Ik vroeg me af waar ik deze opmerkingen en vragen kwijt kan.
Is dit het juiste forum onderdeel daar voor?

Re: Vraag nieuwe features #2 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,489 posts

+118
Excellent

Posted 11 August 2008 - 13:23

ja hoor, vragen en opmerkingen kan je gewoon in het forum plaatsen van de desbetreffende box

ik neem aan dat je nu een 7020 hebt aangezien je in dit subforum plaatst?

uiteraard kunnen we niet alles honereren, zoveel gebruikers zoveel wensen en ideeen
en dat zijn er meer dan 30.000 op dit moment

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Vraag nieuwe features #3 mkrve

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 26 August 2008 - 19:20

Het heeft even geduurd... maar goed Posted Image

Ik heb thuis ook digitale TV van UPC gehad. En die hadden toch een paar dingetjes die ik super handig vond.
Ik weet niet in hoeverehet sowieso technisch mogelijk is, maar het gaat om het volgende:

Als je op "OK" klikt zie je netjes wat voor programma er nu bezig is, en welke hierna volgt.
Bij UPC kun je dan door, wanneer dit in beeld staat, op de Links/Rechts toetsen te klikken, door de zenders heen zappen wat betreft het OSD. Dus de TV zender op zich blijft op het kanaal waar het op stond, maar je zapt alleen het OSD veranderd. Op die manier kun je snel zien wat er in de omliggende kanalen voor programma's bezig zijn en nahet huidige programma beginnen.

In de Bouquetten kun je wel zien wat er nu bezig is op alle kanalen, maar niet wat er na bezig is.
Ik vond het bij UPC gewoon erg handig en gebruikte het vaak Posted Image

Wat ik ook erg handig vond, en mischien kan dat al met een plugin of ik weet nog niet hoe...
In die OSD die ik hierboven beschrijf, en in de EPG van UPC kun je door naar een bepaald programma te gaan wat nog niet bezig is, en dan op OK te drukken, een timer zetten. Als het desbetreffende programma dan begint, krijg je een melding in beeld. je kunt er dan door OK direct heen zappen, of door back/exit blijven waar je bent.
Op die manier kun je makkelijk herinneringen zetten voor programma's die je niet wilt missen.

Ik hoor wel wat jullie van deze dingen vinden...

Groeten.

Re: Vraag nieuwe features #4 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,489 posts

+118
Excellent

Posted 26 August 2008 - 19:30

Ik heb thuis ook digitale TV van UPC gehad. En die hadden toch een paar dingetjes die ik super handig vond.
Ik weet niet in hoeverehet sowieso technisch mogelijk is, maar het gaat om het volgende:

Als je op "OK" klikt zie je netjes wat voor programma er nu bezig is, en welke hierna volgt.
Bij UPC kun je dan door, wanneer dit in beeld staat, op de Links/Rechts toetsen te klikken, door de zenders heen zappen wat betreft het OSD. Dus de TV zender op zich blijft op het kanaal waar het op stond, maar je zapt alleen het OSD veranderd. Op die manier kun je snel zien wat er in de omliggende kanalen voor programma's bezig zijn en nahet huidige programma beginnen.

In de Bouquetten kun je wel zien wat er nu bezig is op alle kanalen, maar niet wat er na bezig is.
Ik vond het bij UPC gewoon erg handig en gebruikte het vaak Posted Image


dit heb ik laatst zelf ook zo ervaren, en heb dit in de Pi feature request tracker geplaatst


Wat ik ook erg handig vond, en mischien kan dat al met een plugin of ik weet nog niet hoe...
In die OSD die ik hierboven beschrijf, en in de EPG van UPC kun je door naar een bepaald programma te gaan wat nog niet bezig is, en dan op OK te drukken, een timer zetten. Als het desbetreffende programma dan begint, krijg je een melding in beeld. je kunt er dan door OK direct heen zappen, of door back/exit blijven waar je bent.
Op die manier kun je makkelijk herinneringen zetten voor programma's die je niet wilt missen.

Ik hoor wel wat jullie van deze dingen vinden...

Groeten.


in de huidige EPG kun je d.m.v. op GROEN te drukken een timer zetten.

Re: Vraag nieuwe features #5 mkrve

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 26 August 2008 - 20:58

hopen dan maar dat het ooit een funktie wordt in Pli Posted Image

De funktie om herinneringen te zetten heb ik inmiddels gevonden....

Brengt me echter wel tot een nieuwe vraag...

Als ik naar de EPG ga...krijg ik netjes een blokken schema
horizontaal de tijd, verticaal de zenders van het huidige bouquet, en dan mooi alle programma's in blokken.

echter een collega met zelfde ontvanger krijgt als hij de EPG opvraagt (rode knop) alleen de EPG van de huidige zender?
en dus niet zo'n heel blokken schema... hoe kan dit? is dit een instelling?

Re: Vraag nieuwe features #6 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,489 posts

+118
Excellent

Posted 26 August 2008 - 21:01

bij de enigma1 software zoals jij die draait op de 7020
kan je switchen tussen diverse EPG vormen

druk 2x redelijk snel achter elkaar op de rode knop
nu kun je uit 3 opties kiezen

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Vraag nieuwe features #7 mkrve

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 26 August 2008 - 21:26

Posted Image hmm toch maar eens alle documentatie lezen die te vinden is... deze optie kon ik nog niet


Wat ik trouwens ook een mooie feature van UPC vond is de "back" button.
als je dan van bijv. Ned1 zapte naar Film1 dan kon je d.m.v. de back knop snel heen en weer zappen tussen die kanalen.
Met de back knop zap je dus tussen de laatste 2 gekozen kanalen... ook erg handig.

Kan dat ook al op de dreambox?

(laatste vraag voor vandaag) Posted Image

Re: Vraag nieuwe features #8 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 26 August 2008 - 21:31

Wat ik trouwens ook een mooie feature van UPC vond is de "back" button.
als je dan van bijv. Ned1 zapte naar Film1 dan kon je d.m.v. de back knop snel heen en weer zappen tussen die kanalen.
Met de back knop zap je dus tussen de laatste 2 gekozen kanalen... ook erg handig.

Kan dat ook al op de dreambox?

(laatste vraag voor vandaag) Posted Image

Jep, dat kan ook. Gebruik de < en > toetsen die onder de 7 en 9 zitten. Je kunt dan zelfs verder dan 2 gekozen kanalen terug en vooruit.

Re: Vraag nieuwe features #9 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 26 August 2008 - 22:10

Kan dat 'osd-zappen' niet met MV? Daar zitten zoveel verschillende schermpjes in, misschien deze ook wel?

Voor het zetten van een timer kun je groen, geel of blauw gebruiken. Afhankelijk van de kleur kies je opname op hdd, opname via ngrab of herinnering.

Re: Vraag nieuwe features #10 mkrve

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 26 August 2008 - 22:17

Kan dat 'osd-zappen' niet met MV? Daar zitten zoveel verschillende schermpjes in, misschien deze ook wel?

Voor het zetten van een timer kun je groen, geel of blauw gebruiken. Afhankelijk van de kleur kies je opname op hdd, opname via ngrab of herinnering.



ehh... MV? wat is dat? Posted Image

Re: Vraag nieuwe features #11 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 26 August 2008 - 22:27

Een redelijk uitgebreid epg-programma, maar ik hoor er de laatste tijd niet zo veel meer over.
Maar mijn vraag was eigenlijk aan de andere teamleden gericht. /images/smiley/more/064.gif

Re: Vraag nieuwe features #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,970 posts

+1,752
Excellent

Posted 26 August 2008 - 23:08

Ik gebruik daar gewoon de multiEPG voor. 8 kanalen tegelijk in beeld, met nu + 3 uur aan programma info. Dat geeft een prima overzicht van now/next, met de pijltjes er door heen, onderin zie je terwijl je bezig bent de info van het geselecteerde programma, en wil je een zap-timer zetten, dan druk je op blauw.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vraag nieuwe features #13 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 27 August 2008 - 20:54

Gebruik de 0 toets eens.
Die laat je zappen tussen de voorlaatste en huidige zender.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users