Jump to content


Photo

Oscam op 11529 ? Wanneer in openpli7 ?


  • This topic is locked This topic is locked
34 replies to this topic

Re: Oscam op 11529 ? Wanneer in openpli7 ? #21 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 11 July 2019 - 14:04

In plaats van dat continue gezeik, leg nu eens uit wat 11529 beter maakt voor gebruikers dan 11523?

 

Sagitarius zeikt alleen maar om te zeiken, die heeft de code niet eens bekeken, laat staan begrepen, maar van jou verwacht ik wel meer. En ik heb de commit list van de 7.1-release branch nog even doorgenomen, maar alles wat ik daar zie fixed een probleem, dus het is me even onduidelijk waarop je alludeerd.

 

De TS heeft in post #2 al antwoord gehad, het zijn alleen jullie twee die wederom maar door blijven zagen, zonder in te gaan op de gestelde vraag "waarom" die update nu zo nodig moet gebeuren.

 

Voor mij is het simpel: als je lid wordt van het team, en ook vele uren per week aan het werk hier besteed, dan mag je mee praten (sterker nog, dan mag je het werk zelf doen). En anders heb je hier niks te vertellen. Met stuurlui aan de wal, zoals jullie kunnen we niks. Die kosten alleen maar tijd dat beter besteed kan worden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam op 11529 ? Wanneer in openpli7 ? #22 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 11 July 2019 - 14:12

In dit draadje zitter er een paar die mijn zin om ueberhaupt nog wat voor OpenPLi en de gehele community te doen flink te vernaggelen. Als dat is wat men hier wilt bereiken dan ga zo door!

 

En er is nog steeds boven rede 'nummer geil' nog geen enkele concrete verbetering en/of bugfix genoemd die in de 6 versies verdere Oscam zitten, wat een goede rede is om oscam te herpinnen. Als er goede rede is dan wordt dat gewoon zoals in het verleden al regelmatig gebeurt is gewoon simpelweg gedaan.

 

Destijds toen iedereen nog op develop mee deed draaien was het ook niet goed als er eens een dagje een GSOD kwam. Dus op een of andere manier doen wij van OpenPLI in de ogen van die paar het echt nooit goed en wordt echt elk draadje waar op gehapt kan worden ook met open armen gebruikt...

 

Ik denk dat degene eens goed moeten nadenken wat ze hier iemand mee aan doen zodat ze eens eindelijk stoppen met dat irritante gedrag. Wij zijn hier op het OpenPLi forum ook maar 'mensen'...


Edited by littlesat, 11 July 2019 - 14:12.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Oscam op 11529 ? Wanneer in openpli7 ? #23 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 11 July 2019 - 19:31

Hoewel ik af en toe nog op streamboard en openpli forum kijk ben ik inmiddels ook overgestapt op iptv van canaldigitaal.

En daarmee ben ik dan ook geen actieve persoonlijke dvbapi gebruiker van oscam meer.

Ergens wel mooi dat er weer iemand is als Nautilus7 die een actieve bijdrage levert aan oscam en daarmee ook aan de diverse dvb-X gebruikers overal ter wereld.

Alleen proef ik tusen de regeltjes door wel wat onnodige verbale aggressie jegens openpli.

 

Let maar eens even op deze comment van hem in 11529:

 


The CA PMT list management defined values are updated with proper info from the corresponding standard, instead of using OpenPLi's poor explanatory text.

 

Maar voor de goede orde dat is niet alleen naar OpenPli maar feitlijk naar alles en iedereen wat iets doet, post of vraagt wat fout, dom of overbodig is.

Echt een chagarijnige einzelganger :)

 

Maar idd afgezien van wat gerefactor zit er nog geen functioneel boeiende changes in.

Ik vraag me af of dit zijn laatste refactor changesets zijn of dat er nog vele boeiende functionele changesets zullen gaan volgen.

Makkelijk zal dat niet zijn want er zijn immers geen unittests en de code heeft een hoog hobby gehalte.

Uit ervaring kan ik zeggen dat een ogenschijnlijke kleine aanpassing soms een storm aan "klachten" kan opleveren.

 

Probeer dan nog maar eens door te gaan en tegen de stroom in te roeien :) 

 

Des al niettemin wens ik hem uiteraard alle succes toe en laten we hopen dat er nog vele oscam functionele verbeteringen mogen volgen.

Die dan uiteraard wel hun weg weten te vinden in de diverse images die nog worden aangeboden.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam op 11529 ? Wanneer in openpli7 ? #24 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 11 July 2019 - 19:50

Met die opmerking kan ik niet zo zitten, de CA PMT is een antiek beest, en inderdaad niet erg gedocumenteerd. Net als alle andere Enigma code overigens. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam op 11529 ? Wanneer in openpli7 ? #25 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 11 July 2019 - 19:57

In plaats van dat continue gezeik, leg nu eens uit wat 11529 beter maakt voor gebruikers dan 11523?

 

Sagitarius zeikt alleen maar om te zeiken, die heeft de code niet eens bekeken, laat staan begrepen, maar van jou verwacht ik wel meer. En ik heb de commit list van de 7.1-release branch nog even doorgenomen, maar alles wat ik daar zie fixed een probleem, dus het is me even onduidelijk waarop je alludeerd.

 

De TS heeft in post #2 al antwoord gehad, het zijn alleen jullie twee die wederom maar door blijven zagen, zonder in te gaan op de gestelde vraag "waarom" die update nu zo nodig moet gebeuren.

 

Voor mij is het simpel: als je lid wordt van het team, en ook vele uren per week aan het werk hier besteed, dan mag je mee praten (sterker nog, dan mag je het werk zelf doen). En anders heb je hier niks te vertellen. Met stuurlui aan de wal, zoals jullie kunnen we niks. Die kosten alleen maar tijd dat beter besteed kan worden.

Ik zeik niet continue, ik vroeg mij enkel af waarom jullie zo dwarsliggen over een simpele nuttige oscam update (zoals al meerdere keren aangegeven, uitvoerig te lezen op http://www.streamboa...htuser=0&page=1 ) terwijl jullie zelf de OpenPli updates als hoogstaande verbetering kwalificeren.

Kortom, updates die  absoluut niet de kwalificatie verdienen die @Wanwizzard bedoeld en/of definieert, dus "Een release is een stable, daar verandert niks aan tenzij het absoluut noodzakelijk is (omdat het bv een crash fixt"). Of, ik citeer je opnieuw ; "Een stable image is een image waaraan niets veranderd tenzij het absoluut nodig is, zodat de stabiliteit kan worden gegarandeerd"

 

Bekijk zelf nog maar eens jullie Enigma updates van afgelopen maandagmorgen (vergezeld van die zgn " nummer geil" laatste OpenPli upgrade build datum) nogmaals, dus de regels 29 juni - 8 juli, waar zitten dan die belangrijke fixes ?

 

Je beantwoording in post 2 van dit draadje wat geen beantwoording op de vraag zodanig maar een wedervraag ! waarop ik enkel goed bedoeld heb gewezen op de veranderingen binnen Oscam vergezeld van een URL met uitleg !

 

Voor mij is e.e.a. ook simpel, dat als je pretendeert dat jullie een prima OpenPli7.1 Image maakt met een hierbij behorende (prima) discussieboard waarbij je niet telkens overgaat tot schelden, mopperen of deelnemers verwijten maakt dat ze zich irritant gedragen dan zou ik misschien erover denken om het Team te versterken met velerlei inzet. Helaas wil ik absoluut niet samenwerken met teamleden die niet eens normaal en met respect kunnen discussieren en/of reageren, ik heb in het verleden zulke medewerkers gehad en ken de afloop van die heren (developers). 



Re: Oscam op 11529 ? Wanneer in openpli7 ? #26 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 11 July 2019 - 20:04

Met die opmerking kan ik niet zo zitten, de CA PMT is een antiek beest, en inderdaad niet erg gedocumenteerd. Net als alle andere Enigma code overigens. ;)

 

Ach ja... "Working software over comprehensive documentation"


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam op 11529 ? Wanneer in openpli7 ? #27 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 11 July 2019 - 20:06

Zucht, ik ben hier nou zo klaar mee, altijd maar dat gezever dat we dwars liggen.

We liggen totaal niet dwars alleen vinden wij het niet nodig om de zaak opnieuw te pinnen op de laatste stand omdat er, zoals door theparasol bevestigd wordt, geen enorme veranderingen gemaakt zijn.

De gewone gebruiker zit niet op iets nieuws te wachten als er geen verbeteringen in zitten, de hobby-is gaat maar lekker zelf aan de slag en maakt zelf een nieuwe versie.

 

Mogen wij aub ook nog zelf bepalen wat er in OpenPLi gedaan wordt of moeten we het omdopen in openHPPliSagit?

Wij zitten niet op extra werk te wachten, vandaar dat er geen aanpassingen gedaan worden welke niets nieuws brengen.

 

Het is of je nu alvast de winterbanden onder je auto gaat leggen want het gaat over 6 maanden sneeuwen, de auto rijdt er net zo goed om maar het brengt niets nieuws (los van de extra slijtage)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Oscam op 11529 ? Wanneer in openpli7 ? #28 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 11 July 2019 - 20:16

Zucht, ik ben hier nou zo klaar mee, altijd maar dat gezever dat we dwars liggen.

We liggen totaal niet dwars alleen vinden wij het niet nodig om de zaak opnieuw te pinnen op de laatste stand omdat er, zoals door theparasol bevestigd wordt, geen enorme veranderingen gemaakt zijn.

De gewone gebruiker zit niet op iets nieuws te wachten als er geen verbeteringen in zitten, de hobby-is gaat maar lekker zelf aan de slag en maakt zelf een nieuwe versie.

 

Mogen wij aub ook nog zelf bepalen wat er in OpenPLi gedaan wordt of moeten we het omdopen in openHPPliSagit?

Wij zitten niet op extra werk te wachten, vandaar dat er geen aanpassingen gedaan worden welke niets nieuws brengen.

 

Ik zou beginnen om beter te lezen ! Jullie gaan zelf dwarsliggen ! De TS is een gewone gebruiker en was enkel nieuwsgierig en stelde een normale vraag.

 

Overigens voelt theparasol zich een beetje misplaatst omdat anderen verder borduren op zijn prima maar "oude" (lees stilstaande ontwikkeling) dvbapi functioneren binnen oscam. 

 

En jullie hoeven niets om te dopen, ga lekker door met jullie OpenPli ontwikkeling en probeer hierbij vooral te relativeren :D  



Re: Oscam op 11529 ? Wanneer in openpli7 ? #29 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 11 July 2019 - 20:23

Helaas wil ik absoluut niet samenwerken met teamleden die niet eens normaal en met respect kunnen discussieren en/of reageren, ik heb in het verleden zulke medewerkers gehad en ken de afloop van die heren (developers). 

 

Wel eens van de piramide van Lencioni gehoord? Een goed functionerend team heeft gewoon conflicten nodig!

Waarom kijk je voor de verandering niet eens naar je eigen bijdrage/inbreng ipv voortdurend naar anderen te willen (kunnen) wijzen.

Een mooi verhaal hierover vond ik "The Phoenix Project". Het is geen wiskunde B en wie weet haal je er een paar mooie nieuwe inzichten voor jezelf uit. 

 


Overigens voelt theparasol zich een beetje misplaatst omdat anderen verder borduren op zijn prima maar "oude" (lees stilstaande ontwikkeling) dvbapi functioneren binnen oscam. 

 

Mijn rol binnen oscam is uitgespeeld. Ik vind het overigens mooi om te zien dat iemand anders er tijd en energie in wil steken.

Ook ik heb immers verdergeborduurd op werk van voorgangers en medestanders :)


Edited by theparasol, 11 July 2019 - 20:26.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam op 11529 ? Wanneer in openpli7 ? #30 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 11 July 2019 - 21:05

Ik zou beginnen om beter te lezen ! Jullie gaan zelf dwarsliggen ! De TS is een gewone gebruiker en was enkel nieuwsgierig en stelde een normale vraag.

 

Voor de derde keer: daar heeft die gebruiker direct antwoord op gehad, lang voordat dit gezeik weer begon.

 

Jij hebt, als azijnpisser aan de wal, geen reet verstand van het werk dat wij moeten doen om een update uit te rollen, volledig doorgetest. En het getuigd van veel lef (of stupiditeit) om ons dan de les te lezen over hoe wij ons op moeten stellen en ons werk moeten doen. Waarvoor we overigens niet betaald worden, maar wat ons alleen maar kost.

 

De laatste keer vergeten zeker, toen jullie ook zo aan het zeiken waren, wij onder die druk een Oscam update uitbrachten, en vervolgens wij veel gebruikers over ons heen kregen dat er in die nieuwere versie dingen niet meer werken?

 

Als het je hier niet bevalt, dan stel ik voor dat je ophoepelt. Velen zullen je daarvoor dankbaar zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam op 11529 ? Wanneer in openpli7 ? #31 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 11 July 2019 - 21:40

Amen de Ayatolla Pli heeft gesproken.....dit soort dooddoeners hadden ze op sat4all ook altijd. Begrijpen jullie nu niet eens dat wij (ik) als gebruikers niet zo technisch onderlegt zijn in deze materie als jullie? En als wij dan een vraag stellen die je niet wel gevallig is dan noemen jullie het zeiken. Als je vind dat wij zeiken dan geeft dat je onvermogen toe om je te verplaatsen in een ander, maar dat is een echte autistische trek zullen we dan maar zeggen. :wacko: En dat geleuter over tijd dat kennen we nu wel, stop er dan mee, om met je eigen woorden te spreken ''Velen zullen je daarvoor dankbaar zijn''.


73's

PE1AQZ


Re: Oscam op 11529 ? Wanneer in openpli7 ? #32 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 11 July 2019 - 21:48

Uit ervaring kan ik zeggen dat een ogenschijnlijke kleine aanpassing soms een storm aan "klachten" kan opleveren.

en precies dit verklaart waarom wij in een stable release niet zomaar alles pushen zodat de stable ook zoveel mogelijk stable blijft! Nadeel van stable is dat niet alles op het hoogste nummertje draait... jammer dan voor de cijfer geilen.
Sommigen hier mogen eens beginnen wat fatsoen te tonen. Nogmaals een paar in dit draadje zijn zeer demotiverend bezig. Ik adviseer denk eens na wat je doet en hoe je over komt op ons als vrijwilligers alhiero! stop ermee want echt leuk zijn jullie echt niet bezig! Ik heb gesproken! Nu nog respect please!!!

Trouwens in die ca pmt patch zijn alleen wat variabelen en labels en zo van naam veranderd. Functioneel doet het 100% hetzelfde. Dit was zuiver cosmetisch.

Edited by littlesat, 11 July 2019 - 21:57.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Oscam op 11529 ? Wanneer in openpli7 ? #33 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 11 July 2019 - 22:00

 

Uit ervaring kan ik zeggen dat een ogenschijnlijke kleine aanpassing soms een storm aan "klachten" kan opleveren.

en precies dit verklaart waarom wij in een stable release niet zomaar alles pushen zodat de stable ook zoveel mogelijk stable blijft! Nadeel van stable is dat niet alles op het hoogste nummertje draait... jammer dan voor de cijfer geilen.
Sommigen hier mogen eens beginnen wat fatsoen te tonen. Nogmaals een paar in dit draadje zijn zeer demotiverend bezig. Ik adviseer denk eens na wat je doet en hoe je over komt op ons als vrijwilligers alhiero! stop ermee want echt leuk zijn jullie echt niet bezig! Ik heb gesproken! Nu nog respect please!!!

 

Dat laatste roepen onze noord Afrikaanse vrienden ook altijd, en zelf houden ze zich nergens aan, wie de schoen passe trekt hem aan.


73's

PE1AQZ


Re: Oscam op 11529 ? Wanneer in openpli7 ? #34 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 11 July 2019 - 22:03

Jij hebt het dus totaal niet begrepen... ga maar eens heel goed nadenken en reageer morgenochtend of zo.

Edited by littlesat, 11 July 2019 - 22:08.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Oscam op 11529 ? Wanneer in openpli7 ? #35 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 11 July 2019 - 22:14

En ik heb besloten om aan dit herhaalde geleuter af te kappen. Het blijft aan twee kanten ageren en voegt geen zak toe aan eender welke technische waarheid. Dit topic gaat bij deze dicht. Over en sluiten.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users