Jump to content


Photo

Keuze nieuwe ontvanger


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 22 July 2019 - 21:38

Dag allen,

 

ik zoek een vervanger voor mijn Vu+ Duo ontvanger, na 2 keer de bekende condensator en 1 keer de voeding vervangen te hebben, is hij nu echt overleden. 

Ik kom er niet helemaal uit welke ontvanger op dit moment de beste keuze is, ik lees goede verhalen over Mut@nt, Zgemma, Vu+ en GigaBlue (deze was nieuw voor mij). De argumenten zijn in ieder geval: twee sat tuners, uiteraard OpenPLi ondersteuning, 4K mag (geen must), card reader en harde schijf is niet belangrijk (opnames gaan naar NAS).

 

Ik hoop dat jullie me in de goede richting kunnen helpen  :)


Edited by ivos83, 22 July 2019 - 21:39.


Re: Keuze nieuwe ontvanger #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 22 July 2019 - 21:53

Heel simpel. Koop een Vu+ Uno 4Kse. Leuke compacte snelle box.
Kost t.o.v. jouw eerdere Duo ook nog een stuk minder.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Keuze nieuwe ontvanger #3 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 22 July 2019 - 22:09

Heel simpel. Koop een Vu+ Uno 4Kse. Leuke compacte snelle box.
Kost t.o.v. jouw eerdere Duo ook nog een stuk minder.

 

Dat is zeker een interessante box, als ik hem hier vergelijk (wel in het Duits) https://wiki.vuplus-...rgleichstabelle dan heeft hij alles wat ik nodig heb en wat ik zo zie weinig meer ten opzichte van de Vu+ Duo 4K.



Re: Keuze nieuwe ontvanger #4 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 22 July 2019 - 22:14

Probeer maar eens de Dreambox 920 dat is een hele mooie en goede ontvanger, maar wel niet de originele software gebruiken ik gebruik de Openvision 9.1 r11



Re: Keuze nieuwe ontvanger #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,553 posts

+1,737
Excellent

Posted 22 July 2019 - 22:22

Probeer maar eens de Dreambox 920 dat is een hele mooie en goede ontvanger

 

Waar je vervolgens geen OpenPLi op kunt draaien. En ruim 100 euro duurder dan de Uno 4K.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Keuze nieuwe ontvanger #6 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 22 July 2019 - 22:30

Wat is het verschil tussen twin tuner en dual tuner als ik dit vergelijk met de Vu+ Duo (waarmee ik tegelijkertijd op kon nemen en kon kijken)? 



Re: Keuze nieuwe ontvanger #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,553 posts

+1,737
Excellent

Posted 22 July 2019 - 22:36

Marketing. En het wordt nog gekker met een FBC tuner complex, die zeer ten onrechte ook een dual tuner genoemd wordt.

 

In het kort heb je:

  • Een module met een enkele tuner (1 input, single tuner)
  • Een module met twee tuners (2 inputs, dual of twin tuner)
  • Een module met een FBC tuner complex (twee inputs, twee root tuners, plus zes leaf tuners)

 En een leaf tuner is in een Unicable setup een volledige tuner, en in een DiseqC (legacy) setup een doorgeluste tuner (dynamisch op een van de twee root tuners).

 

De Uno 4K heeft dus een FBC module, en GEEN twin- of dual tuner !


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Keuze nieuwe ontvanger #8 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 22 July 2019 - 22:42

Marketing. En het wordt nog gekker met een FBC tuner complex, die zeer ten onrechte ook een dual tuner genoemd wordt.

 

In het kort heb je:

  • Een module met een enkele tuner (1 input, single tuner)
  • Een module met twee tuners (2 inputs, dual of twin tuner)
  • Een module met een FBC tuner complex (twee inputs, twee root tuners, plus zes leaf tuners)

 En een leaf tuner is in een Unicable setup een volledige tuner, en in een DiseqC (legacy) setup een doorgeluste tuner (dynamisch op een van de twee root tuners).

 

De Uno 4K heeft dus een FBC module, en GEEN twin- of dual tuner !

 

Om het maar even makkelijk te maken  :P  Kan ik qua tuners met de Vu+ Uno 4Kse hetzelfde als met de Vu+ Duo dan? Deze had ik met de twee tuners op mijn multiswitch aangesloten.



Re: Keuze nieuwe ontvanger #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,553 posts

+1,737
Excellent

Posted 22 July 2019 - 22:47

Je kan meer,

 

Zoals gezegd, een FBC tuner in een DiseqC setup (die je naar ik aanneem nu hebt) levert je 8 tuners: 2 root tuners (gekoppeld aan beide inputs), plus 6 leaf tuners (die je als interne doorgeluste tuners moet zien).

 

Dus waar je op de Duo maximaal zenders van twee transponders kon kijken/opnemen (een per tuner), kun je met een FBC tuner twee kwadranten kijken/opnemen, tot een maximum van 8 transponders.

 

Wat hangt er aan beide kabels? Een DiseqC switch met een of meerdere LNB's? Of een block? Of een enkele Dual LNB?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Keuze nieuwe ontvanger #10 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 22 July 2019 - 22:53

Je kan meer,

 

Zoals gezegd, een FBC tuner in een DiseqC setup (die je naar ik aanneem nu hebt) levert je 8 tuners: 2 root tuners (gekoppeld aan beide inputs), plus 6 leaf tuners (die je als interne doorgeluste tuners moet zien).

 

Dus waar je op de Duo maximaal zenders van twee transponders kon kijken/opnemen (een per tuner), kun je met een FBC tuner twee kwadranten kijken/opnemen, tot een maximum van 8 transponders.

 

Wat hangt er aan beide kabels? Een DiseqC switch met een of meerdere LNB's? Of een block? Of een enkele Dual LNB?

 

Ik heb er deze achter hangen: https://www.satking....h-ms-9/12-piu-5 met 2 x Quattro LNB en Triax FlexiBlock (Astra 1 / Astra 3).


Edited by ivos83, 22 July 2019 - 22:53.


Re: Keuze nieuwe ontvanger #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,553 posts

+1,737
Excellent

Posted 22 July 2019 - 23:11

Prima. Dan is een eventuele switch naar Unicable niet direct aan de orde (tenzij je veel centen hebt ;)).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Keuze nieuwe ontvanger #12 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 22 July 2019 - 23:17

Prima. Dan is een eventuele switch naar Unicable niet direct aan de orde (tenzij je veel centen hebt ;)).

 

Als ik kan opnemen en kijken tegelijkertijd is het mij prima  :)



Re: Keuze nieuwe ontvanger #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,553 posts

+1,737
Excellent

Posted 22 July 2019 - 23:22

Als ik kan opnemen en kijken tegelijkertijd is het mij prima  :)

 

Je kunt meer opnemen dan je nu kunt. Ik heb regelmatig 4 of 5 tuners actief.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Keuze nieuwe ontvanger #14 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 23 July 2019 - 06:40

Wanwizard...

 

HFX, on 22 Jul 2019 - 23:14, said:snapback.png

Probeer maar eens de Dreambox 920 dat is een hele mooie en goede ontvanger

 

Waar je vervolgens geen OpenPLi op kunt draaien. En ruim 100 euro duurder dan de Uno 4K.

 

Wat dacht je van Openvision 9.1 r11 dat draait perfect op de DM920 daar heb je geen Openpli voor nodig (werkt als basis precies het zelfde als Openpli) maar dan nog verbeterd met blindscan

En met gebruik van 2x een triple tuner heb je 2x DVB-SX en DVB-C en DVB-T2

 

Zeker wat duurder maar een super mooie ontvanger met een prachtige afstandsbediening die goed in de hand ligt



Re: Keuze nieuwe ontvanger #15 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 23 July 2019 - 07:36

Wanwizard...

 

HFX, on 22 Jul 2019 - 23:14, said:snapback.png

Probeer maar eens de Dreambox 920 dat is een hele mooie en goede ontvanger

 

Waar je vervolgens geen OpenPLi op kunt draaien. En ruim 100 euro duurder dan de Uno 4K.

 

Wat dacht je van Openvision 9.1 r11 dat draait perfect op de DM920 daar heb je geen Openpli voor nodig (werkt als basis precies het zelfde als Openpli) maar dan nog verbeterd met blindscan

En met gebruik van 2x een triple tuner heb je 2x DVB-SX en DVB-C en DVB-T2

 

Zeker wat duurder maar een super mooie ontvanger met een prachtige afstandsbediening die goed in de hand ligt

 

Ik ga toch maar voor een OpenPLi geschikte ontvanger, daarnaast maak ik ook gebruik van een Logitech Harmony dus is de AB niet zo belangrijk. Wel bedankt voor het meedenken !



Re: Keuze nieuwe ontvanger #16 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 23 July 2019 - 19:31

Zgemma h7s?
Is een 4k box.

2x dvb_s2 tuner en 1x dvb_c.
Kan ook een 2,5" schijf in en werkt op openpli.

Edited by GvdP, 23 July 2019 - 19:33.


Re: Keuze nieuwe ontvanger #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 23 July 2019 - 22:20

Wanwizard...

 

HFX, on 22 Jul 2019 - 23:14, said:snapback.png

Probeer maar eens de Dreambox 920 dat is een hele mooie en goede ontvanger

 

Waar je vervolgens geen OpenPLi op kunt draaien. En ruim 100 euro duurder dan de Uno 4K.

 

Wat dacht je van Openvision 9.1 r11 dat draait perfect op de DM920 daar heb je geen Openpli voor nodig (werkt als basis precies het zelfde als Openpli) maar dan nog verbeterd met blindscan

En met gebruik van 2x een triple tuner heb je 2x DVB-SX en DVB-C en DVB-T2

 

Zeker wat duurder maar een super mooie ontvanger met een prachtige afstandsbediening die goed in de hand ligt

Ik snap niet dat men voor een te dure chinese bak met een dreambox sticker erop wil gaan welke ook nog eens standaard voorzien is van een closed source os, maar goed, dat moet men zelf weten  maar om nu een advies aan iemand te geven om voor een mindere (dream)box te gaan, gaat wel erg ver. Dream is absoluut niet de dreambox die het vroeger was, het is niet meer dan een chinese bak waarop een dreambox logo is geplakt.

Geef mij maar iets waar alles op draait wat je zelf wilt draaien.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Keuze nieuwe ontvanger #18 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 24 July 2019 - 09:10

Tech...

 

Die closed source is geen probleem meer, De software makers van Openvision hebben er een goede image van gemaakt en jij weet wie het zijn, dat zijn de ex mede image makers zeros en zijn vrienden die jullie hebben verzocht het pli team te verlaten, en om de hardware van Dreambox nu af te kraken omdat jullie niet de drivers krijgen van Dream, kraak je weer voor de zoveelste keer de Dreambox 920 af en dat vind ik een hele slechte zaak.

En die DM920 is echt geen mindere box dat is een perfecte ontvanger !  Ga maar eens naar de site van Openvision dan kun het zelf allemaal lezen.



Re: Keuze nieuwe ontvanger #19 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 24 July 2019 - 09:20

Voor zover ik weet is Enigma2 bij DMM geheel gesloten en kunnen imagebouwers alleen op het gebied van plugins dingen doen en dat is toch een enorme beperking: Je bent altijd afhankelijk van de goedwillendheid van de leverancier om de boel te blijven ontwikkelen en dat is verre van een ideale situatie.



Re: Keuze nieuwe ontvanger #20 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 24 July 2019 - 09:30

Nee hoor, ze kunnen meer doen dan alleen werken met pluggins dat is een oud verhaal, bij Openvision zitten de echte hobbyisten die elke dag daaraan sleutelen en veel testen doen.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users