Jump to content


Photo

CI+ module Ziggo


  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#1 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 5 August 2019 - 16:54

Zoals de titel al zegt krijg ik een CI+ module met bijbehorende kaart neem ik aan opgestuurd van Ziggo. Dit om in onze gecertificeerde tv te steken om tv te kunnen kijken.
Mijn vraag is.
Is het nu wel of niet mogelijk om die kaart met of zonder module in de vu+ solo4k aan de gang te krijgen?
Via de wiki kom ik er niet uit.

Mvg

Edited by IkkeKappie, 5 August 2019 - 16:57.

Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: CI+ module Ziggo #2 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 5 August 2019 - 16:57

Woon je in oud Ziggo gebied of UPC gebied ? als je oud Ziggo heb heb je kans op een irdeto kaart die kan er wel in maar oud UPC niet dat is Nagra en die kun je alleen met ci gebruiken.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: CI+ module Ziggo #3 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 5 August 2019 - 16:59

Woon je in oud Ziggo gebied of UPC gebied ? als je oud Ziggo heb heb je kans op een irdeto kaart die kan er wel in maar oud UPC niet dat is Nagra en die kun je alleen met ci gebruiken.


We wonen in Apeldoorn.
Volgens mij is dat oud UPC.

Mvg
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: CI+ module Ziggo #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 5 August 2019 - 17:43

Vermits je VTi als firmware installeert op de VU+ Solo 4K kun je de CI+ van Ziggo gebruiken. Zelf woon ik ook in fUPC gebied en heb dus óók de Nagra variant. Deze werkt na installatie prima, maar uiteraard wél met alle beperkingen die het gebruik van een CI+ met zich meebrengt.
Plaatsen in het OpenPli forum is een pietsie nutteloos omdat OpenPli geen CI+ ondersteunt. Zolang OpenPli geen legale methode kan toepassen die het gebruik van CI+ mogelijk maakt zul je in dat geval OpenPli moeten laten varen.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: CI+ module Ziggo #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 5 August 2019 - 17:50

VTI heeft dus blijkbaar illegaal ci+ support...

Edited by littlesat, 5 August 2019 - 17:51.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: CI+ module Ziggo #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 5 August 2019 - 18:02

Ja, maar dat was niet zijn vraag :) Hij vraagt of hij een CI+ van Ziggo in zijn VU+ Solo 4K aan de praat kan krijgen. Daar krijgt hij antwoord op. Niet meer, niet minder..
Er is (nog) CI+ support voor een aantal boxen.... Saillant detail: begin 2018 moesten in Duitsland gehoste sites hun softcam support staken. Enige tijd later ook de CI+ support.. Op Duitse sites dus bijna niet te vinden.. Maar...... bijna alle Duitse providers gebruiken nu CI+ modules... En zie daar. Plots zijn er CI+ compatibele images..
DM525, DM9x0, DM7080
VU+ Duo 2 t/m VU+ Ultimo 4K
Allemaal werkend met:SKY DE, Pyur, FreeNet, UnityMedia CI+ Interfaces
Met één been in het graf..... Helaas

Re: CI+ module Ziggo #7 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 5 August 2019 - 19:24

Ja, maar dat was niet zijn vraag :) Hij vraagt of hij een CI+ van Ziggo in zijn VU+ Solo 4K aan de praat kan krijgen. Daar krijgt hij antwoord op. Niet meer, niet minder..
Er is (nog) CI+ support voor een aantal boxen.... Saillant detail: begin 2018 moesten in Duitsland gehoste sites hun softcam support staken. Enige tijd later ook de CI+ support.. Op Duitse sites dus bijna niet te vinden.. Maar...... bijna alle Duitse providers gebruiken nu CI+ modules... En zie daar. Plots zijn er CI+ compatibele images..
DM525, DM9x0, DM7080
VU+ Duo 2 t/m VU+ Ultimo 4K
Allemaal werkend met:SKY DE, Pyur, FreeNet, UnityMedia CI+ Interfaces


Dank voor de info.
Het word dus of kijken rechtstreeks op de tv of via Vti.
Dan zou ik dus OpenPLi moeten verlaten wat ik niet zo zie zitten.
Als ik wel Vti gebruik moet dat dan met de module in de ontvanger of alleen de kaart?

Mvg
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: CI+ module Ziggo #8 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 5 August 2019 - 19:26

Met CI :(


Edited by cobus, 5 August 2019 - 19:26.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: CI+ module Ziggo #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 5 August 2019 - 19:29

OT
Ik heb OpenPli jaren geleden vaarwel gezegd :)
Geen moment spijt van gehad. Aan een andere GUI wen je ontzettend snel. Functies zijn vrijwel gelijk...
/OT
Met één been in het graf..... Helaas

Re: CI+ module Ziggo #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 5 August 2019 - 19:47

Ik heb gehoord dat als je heel lang googled voor sommige boxen ook CI+ support voor OpenPLi kunt vinden...


Edited by littlesat, 5 August 2019 - 19:48.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: CI+ module Ziggo #11 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 5 August 2019 - 19:51

Dat klopt, dat zijn de ciplushelper bestanden die op sommige machines óók onder OffenesPli werkt.. Geloof alleen nog de Mut@nt HD 2400 en HD51 én de oudere DM7020HD... Voor de rest mij niet bekend...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: CI+ module Ziggo #12 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 5 August 2019 - 21:13

Ik begrijp dus dat het kan mits ik Vti installeer.
Ik heb hier nog een oude VU duo staan daar kan dus Vti op met oscam of cccam.
Daar kan ook module in.
Is het dan ook mogelijk om met de Solo4k met oscam of cccam via de kaart uit de vu duo te kijken?
Dan zou ik gewoon met OpenPLi op de Solo4k kunnen kijken.
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: CI+ module Ziggo #13 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 5 August 2019 - 21:25

Gaat niet werken, kaarten delen is alleen mogelijk met interne kaartlezers. Het enige dat je met CI-modules kunt doen is via streaming kijken.

Re: CI+ module Ziggo #14 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 5 August 2019 - 22:00

Gaat niet werken, kaarten delen is alleen mogelijk met interne kaartlezers. Het enige dat je met CI-modules kunt doen is via streaming kijken.


Ok dat is dan jammer.
Te gemakkelijk gedacht dus van deze kant.
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: CI+ module Ziggo #15 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 6 August 2019 - 04:30

En CI+ is pas mogelijk op de VU+ Duo2 en hoger! Op de oude VU+ Duo en VU+ Ultimo gaat dit nu net NIET..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: CI+ module Ziggo #16 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 6 August 2019 - 07:16

En CI+ is pas mogelijk op de VU+ Duo2 en hoger! Op de oude VU+ Duo en VU+ Ultimo gaat dit nu net NIET..


Duidelijk voor mij.
Zijn dus een paar afwegingen hoe wij willen en kunnen kijken.

Mvg
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: CI+ module Ziggo #17 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 6 August 2019 - 16:31

Ja, probeer een Irdeto kaart te regelen.... Die draaien keurig in je VU+ (ook je VU+ Duo)..,
Met één been in het graf..... Helaas

Re: CI+ module Ziggo #18 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 6 August 2019 - 21:43

Ja, probeer een Irdeto kaart te regelen.... Die draaien keurig in je VU+ (ook je VU+ Duo)..,


Goede tip.
Vraag neergelegd bij Ziggo.
Ben benieuwd naar de reactie hier op.
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: CI+ module Ziggo #19 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 7 August 2019 - 04:32

Van Ziggo zelf kun je vergeten. Zelf tot in den treure geprobeerd. FUPC krijgt Nagra, fZiggo krijgt Irdeto. Je zou het kunnen proberen in de familie/kennissen/vriendenkring of via het forum..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: CI+ module Ziggo #20 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 7 August 2019 - 07:32

Van Ziggo zelf kun je vergeten. Zelf tot in den treure geprobeerd. FUPC krijgt Nagra, fZiggo krijgt Irdeto. Je zou het kunnen proberen in de familie/kennissen/vriendenkring of via het forum..

 

 

Los dat het niet geheel legaal is heb je een ander issue.

Het probleem is namelijk wel dat als je een kaart via iemand anders krijgt, je die kaart niet zelf kunt beheren wat betreft de pakketten en dergelijke, je bent dus altijd afhankelijk van degene die de kaart uiteindelijk op naam heeft staan.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users