Jump to content


Photo

CI+ module Ziggo


  • Please log in to reply
50 replies to this topic

Re: CI+ module Ziggo #21 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 7 August 2019 - 07:54

 

Van Ziggo zelf kun je vergeten. Zelf tot in den treure geprobeerd. FUPC krijgt Nagra, fZiggo krijgt Irdeto. Je zou het kunnen proberen in de familie/kennissen/vriendenkring of via het forum..

 

 

Los dat het niet geheel legaal is heb je een ander issue.

Het probleem is namelijk wel dat als je een kaart via iemand anders krijgt, je die kaart niet zelf kunt beheren wat betreft de pakketten en dergelijke, je bent dus altijd afhankelijk van degene die de kaart uiteindelijk op naam heeft staan.

 

 

Goedemorgen,

 

Helaas geen kennissen of familie in Ziggo gebied wonen.

Uitgaande dat Ziggo dus geen Irdeto kaart gaat leveren blijft er over:

 

Rechtstreeks via de ci+ kaart in de tv of met de Vti gaan kijken.

Ciplushelper is niet geschikt voor de Solo4k met OpenPLi?

 

Mvg


Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: CI+ module Ziggo #22 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 7 August 2019 - 17:00

Nee, helaas....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: CI+ module Ziggo #23 george kildare

  • Senior Member
  • 61 posts

+1
Neutral

Posted 3 January 2020 - 10:45

The situatie is moeilijk voor mij te begrijpen.

 

Ik woon in Leiden en heb een Xtrend ET10000 met een Ziggo kaart gehad voor enkele jaren. Het is verbonden aan een LG TV - ook met een Ziggo kaart. 

 

Mijn Ziggo Kaart werkte prima in een slot van de ET10000 onder Openvix maar onder Openvix veel IPTV zenders veroorzaken een reboot van de ET10000 box.  

 

ik heb de operating systeem tot OpenplI gewijzigd. Onder OpenPLI werkt IPTV prima maar de Ziggo kaart niet. 

 

Zouden jullie mee aanraden of:

 

1. Een softcam plugin b.v Osacam onder OpenPLI te proberen?Ik begrijp dat er geen CI+ plugin is.

 

2. Nog een alternatieve operating systeem uit te proberen (b.v OpenATV)?

 

3. Leren leven met Ziggo op mijn LG TV en IPTV + satelliet + opnemen met OpenPLI op mijn ET10000?

 

Ik vind de vrijheid om Bouquets te "mix en match" en kanalen op te nemen op de Enigma box heel fijn.

 

Bedankt.

 

George

 

 

 

 

 

Moet ik nog een operating systeem uitproberen



Re: CI+ module Ziggo #24 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 3 January 2020 - 11:07

Oscam installeren en op Google zoeken op RSA key en Box key.



Re: CI+ module Ziggo #25 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 3 January 2020 - 11:25

Je kúnt, als je Oscam niet aandurft of aan kunt, ook CCcam plaatsen. Daarmee werkt de Ziggo kaart zonder aanpassingen. Normaliter zou ik CCcam nooit adviseren maar voor iemand met beperkte kennis van zaken is het een mooie oplossing. Althans v.w.b. Ziggo.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: CI+ module Ziggo #26 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 3 January 2020 - 13:22

Gebruik dan niet de laatste versies van CCcam, anders schiet je er nog niets mee op, 2.3.0 of ouder werkt direct 'out of the box'.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CI+ module Ziggo #27 george kildare

  • Senior Member
  • 61 posts

+1
Neutral

Posted 3 January 2020 - 18:52

Bedankt iedereen. Eerste proef met CCcam 2.3.0 is heel traag en bijna niet werkbaar. 

 

Het is ook niet duidelijk voor mij hoe ik deze versie van CCcam kan via Softcam de-installeren en een oudere versie installeren. Ik heb dus Softcam tot rood gezet.

 

Ik heb Oscam ook gedownload, maar weet niet hoe ik de parameters in Oscam kan veranderen.

 

Sorry voor mijn gebrek aan kennis.



Re: CI+ module Ziggo #28 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,577 posts

+1,738
Excellent

Posted 3 January 2020 - 19:09

Softcams verwijderen werkt op dezelfde manier als installeren, alleen dan met de rode knop ipv de groene knop in het plugins scherm.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ module Ziggo #29 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,577 posts

+1,738
Excellent

Posted 3 January 2020 - 19:11

Als de kaart het in OpenVIX doet moet hij het ook in OpenPLi doen, met exact dezelfde softcam. Dat een softcam iets traag zo maken, daar kan ik me niks bij voorstellen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ module Ziggo #30 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 3 January 2020 - 19:12


 

Ik heb Oscam ook gedownload, maar weet niet hoe ik de parameters in Oscam kan veranderen.

 

Sorry voor mijn gebrek aan kennis.

Oscam kan je bereiken via de webinterface van de box, en dan kiezen voor oscam (links) maar je kunt ook direct op de webinterface van oscam komen door het ipadres van de box te gebruiken met :8081 erachter.

http://ipadres-box:8081

waar ipadres-box natuurlijk het ip adres van jouw ontvanger moet zijn.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CI+ module Ziggo #31 easyronny

  • Senior Member
  • 150 posts

+1
Neutral

Posted 4 January 2020 - 01:37

Hierbij even vlug de reader settings voor Ziggo binnen Oscam.

Bestand Oscam.server te zien via web interface.

[reader]
label                         = Ziggo-Internal-SCI0-NEW
description                   = Ziggo-Internal-SCI0
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
caid                          = 0604 **
boxkey                        = *****
rsakey                        = *****
detect                        = cd
mhz                           = 450
cardmhz                       = 2700
ident                         = 0604:000000
group                         = 1
emmcache                      = 1,1,3,0
blockemm-unknown              = 1
blockemm-g                    = 1
auprovid                      = 1F1F1F

**Checken
****ff google deze waardes kan ik hier niet delen.

Bij Tuner instellingen op je box (werkt voor regio Den Bosch)
Netwerk ID 05555
Frequentie 474.00
Zoekmethode Frequentie stappen.

Volgens mij kun je met deze instellingen zenders bekijken. Werkt het niet verplaats dan even je smartcard in mijn geval moet ik het bovenste slot gebruiken gezien ik er 2 heb, ziggo logo naar boven.

Sucses
Groet
ERonny

Re: CI+ module Ziggo #32 easyronny

  • Senior Member
  • 150 posts

+1
Neutral

Posted 4 January 2020 - 01:45

Naast oscam heb ik CCCAM 230 en CCCAM 209 draaien.

Ik draai overigens nog wel op openpli 6.2
Mijn config is VU Plus Ultimo (niet 4k) x3.

Re: CI+ module Ziggo #33 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,577 posts

+1,738
Excellent

Posted 4 January 2020 - 01:50

Geinstalleerd of draaien? En indien dat laatste, hoe doe je dat, want OpenPLi ondersteunt dat helemaal niet. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ module Ziggo #34 easyronny

  • Senior Member
  • 150 posts

+1
Neutral

Posted 4 January 2020 - 01:56

Geinstaleerd, ik gebruik enkel oscam, maar ik meen me toch te herineren dat oscam onder water cccam gebruikt?

Of heb ik dat verkeerd begrepen? Ben ook geen expert op dat gebied was ook voor mij een hele zoek tocht om het actief te krijgen. Vandaar nog steeds versie 6.2 :-D

Re: CI+ module Ziggo #35 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 4 January 2020 - 09:19

Geinstaleerd, ik gebruik enkel oscam, maar ik meen me toch te herineren dat oscam onder water cccam gebruikt?

Of heb ik dat verkeerd begrepen? Ben ook geen expert op dat gebied was ook voor mij een hele zoek tocht om het actief te krijgen. Vandaar nog steeds versie 6.2 :-D

Dat heb je geheel verkeerd begrepen, gelukkig kan oscam gewoon zonder CCcam draaien en kan je die andere zooi gewoon de-instaleren, die heb je echt niet nodig.

Verder is er geen enkel obstakel die jou weerhoudt om naar 7.2 te gaan, zeker met een backup (autobackup) ben jij (en alle anderen) binnen een paar minuten weer up and running.

 

Gewoon even uit nieuwsgierigheid, hoe update jij de kaart eigenlijk? Je blocked global emm's ....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CI+ module Ziggo #36 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 4 January 2020 - 10:32

Global EMM's zijn niet belangrijk voor Ziggo Irdeto. Ik heb hier al sinds 2014 Ziggo Irdeto en ook ik heb de globals geblocked.. De shared worden gebruikt voor de updates...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: CI+ module Ziggo #37 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 4 January 2020 - 11:35

Global EMM's zijn niet belangrijk voor Ziggo Irdeto. Ik heb hier al sinds 2014 Ziggo Irdeto en ook ik heb de globals geblocked.. De shared worden gebruikt voor de updates...

Mijn kaart gaat uit als die geen globals binnen krijgt, grappig dat zelfs daar weer verschil zit :)

 

Jammer dat de @george kildare zijn berichten niet leest en verder hier niet reageert, anders was het allang voor hem opgelost.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CI+ module Ziggo #38 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 4 January 2020 - 12:01

Global EMM's zijn niet belangrijk voor Ziggo Irdeto. Ik heb hier al sinds 2014 Ziggo Irdeto en ook ik heb de globals geblocked.. De shared worden gebruikt voor de updates...

Hier hetzelfde voor Ziggo ook de unknown zijn geblokt. Heb i.v.m. beëindigen van mijn CDS abo per 23 december 2019 alles geblokt en heb nog steeds beeld als het goed is tot 15 februari 2020 dan verloopt de datum. :rolleyes:


Edited by Sagitarius, 4 January 2020 - 12:02.

73's

PE1AQZ


Re: CI+ module Ziggo #39 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 4 January 2020 - 13:09

Dat is maar goed ook, kan je optimaal genieten, anders hadden ze de kaart gewoon uitgezet :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CI+ module Ziggo #40 easyronny

  • Senior Member
  • 150 posts

+1
Neutral

Posted 4 January 2020 - 13:23

@Tech

 

Ik heb lang geleden ooit mijn +1 score behaald, deze heb ik behaald met de omzetting van CCCAM naar OSCAM zover ik me kan herineren.

Ik kan alleen deze post niet meer terug vinden in mijn profiel anders had ik nu deze link hier geplaatst.

 

In dit artikel ben ik ook geholpen met deze config, ik weet echter niet meer waarom we toen de Global EMM's hebben geblokt.

Ik zal op een rustig moment een upgraden naar 7.2?

 

Wordt vervolgd...




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users