Jump to content


Photo

Xsarius Galaxy 4K transcoding en meer issues.


  • Please log in to reply
130 replies to this topic

#1 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 7 August 2019 - 12:28

Hallo, ik nog al wat problemen met mijn Xsarius Galaxy 4K. Allereerst de display klok gaat in standby voorlopen. Niet zo erg zou je kunnen zeggen, maar erg hinderlijk. Juist omdat die naast mijn Mut@nt HD 51 4K staat en daar kijk ik dan mee naar iets. Zo ben ik dan te laat voor b.v het journaal of wat dan ook. Op advies van een bekende leverancier waar die vandaan komt heb ik er Open Pli 7.1 opgezet. Maar nu is het alleen maar erger geworden. De klok zelfde liedje, maar veel vervelender de EPG is o.a. bij Ziggo beperkt en op de HD 51 volledig met de zelfde zender ( daar staat Pli 6.2 op ) Verder crasht de box nog al eens. Met buienradar of met afspelen opnames en ook wel eens spontaan. Wie weet hier een oplossing voor.



Re: Xsarius Galaxy 4K transcoding en meer issues. #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,736
Excellent

Posted 7 August 2019 - 13:10

Dat is een hele waslijst. ;)

 

De tijd wordt opgehaald van de transponder, of van een internet tijd source als je dat hebt geactiveerd, en daarna wordt deze bijgehouden door de hardware klok in de box. Als de tijd verloopt zonder dat je de box aan raakt of er een opname loopt, dan kan het alleen maar een hardware probleem zijn.

 

Je kunt dat waarschijnlijk wel binnen de perken houden door de systemtime plugin te installeren, deze op internet tijd in te stellen, en bijvoorbeeld eens per uur te laten syncroniseren.

 

EPG komt binnen druppelen terwijl een box een bepaalde zenders staat. Staat de box te lang uit (of in standby) of staat hij te kort op een zender, dan kun je gaten krijgen. Dat kun je oplossen door de EPG Refresh plugin te installeren, en deze op dagelijkse basis een rondje zenders te laten doen.

 

Crashes betekent een crash log, zonder dat kunnen we vrij weinig. Die van Buienradar zijn bekend, en daar wordt aan gewerkt. Je zou daar met een nieuwe 7.1 beduidend minder last van moeten hebben.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius Galaxy 4K transcoding en meer issues. #3 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 7 August 2019 - 15:54

WanWizard, bedankt ik ga er mee aan de slag binnenkort .Aan jullie heb ik veel meer dan die dozenverkopers.



Re: Xsarius Galaxy 4K transcoding en meer issues. #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 7 August 2019 - 20:15

Die 'dozenschuivers' hou je zelf in stand door bij ze te kopen :)
Vroeger ging je naar de winkel, liet je voorlichten/demonstreren en nam je je besluit. Die mensen moeten ook ergens van leven.
Na lekken Googelen voor de specs, goedkoopste leverancier zoeken en laten leveren...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Xsarius Galaxy 4K transcoding en meer issues. #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 7 August 2019 - 20:23

Die 'dozenschuivers' hou je zelf in stand door bij ze te kopen :)
Vroeger ging je naar de winkel, liet je voorlichten/demonstreren en nam je je besluit..

Ik ben het niet altijd met je eens maar inzake dit punt volledig. :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Xsarius Galaxy 4K transcoding en meer issues. #6 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 9 August 2019 - 09:13

De Xsarius werkt nu naar behoren, is wel een stuk trager dan de Mut@nt. N.b, die hoeft maar kort aan te staan om de epg volledig te zien en dat duurt bij de Xsarius een stuk langer. Maar goed daar kan ik mee leven. Ook de display klok loopt nu op tijd. Met dank aan Wanwizard. Het advies om je in een winkel te laten voorlichten en te kopen gaat in mijn geval niet op. Waar ik woon zijn dergelijke winkels er niet. Ik moet dan met de trein naar bv.. Zwolle of Groningen en daar zit ook een prijskaartje aan en bijna de hele dag kwijt, moet eerst half uurtje fietsen naar het NS station en die trein stopt meestal niet vlak bij waar je moet wezen.Bovendien dan koop je misschien iets wat eigenlijk niet echt je keuze is daar je dit niet voor de lol doet dit dage uit.Dus ben ik overgeleverd aan internet aankoop in dit geval. Alleen had ik beter een andere verkoper kunnen nemen. Maar de Xarius Galaxy is bepaald niet overal in het aanbod wat mogelijk ook wel iets zegt over die box. Maar goed dat was mijn keus.



Re: Xsarius Galaxy 4K transcoding en meer issues. #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,736
Excellent

Posted 9 August 2019 - 10:23

De snelheid van inlezen van de EPG is niet gerelateerd aan de box, die gegevens komen maar met een paar Kbps binnen druppelen, dan kan elke box makkelijk aan.

 

Hoe snel de EPG vol loopt is meer een functie van wanneer je op welke zender staat, en wat via welke zender wordt uitgezonden.

 

Ik zal als ik terug ben van vakantie eens naar de Galaxy kijken, want jou problemen komen mij niet bekend voor.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius Galaxy 4K transcoding en meer issues. #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 9 August 2019 - 11:10

Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat ik problemen met de Galaxy4k heb gehad, nu heb ik die nog niet op de laatste stand gebracht, iets wat ik komend weekend wel even wil gaan testen.

 

Wat betreft de EPG op de kabel, die is een stuk trager dan die via de satelliet maar op zich hoef ik er geen minuten op te wachten.

 

Misschien een rare vraag maar waarom heb je meerdere receivers naast elkaar onder de TV staan?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Xsarius Galaxy 4K transcoding en meer issues. #9 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 9 August 2019 - 13:01

.Ik heb nog even die EPG bekeken met een tweede scherm er bij, alle twee de boxen van uit standby naar de zelfde zenders en inderdaad  steeds het zelfde. Waarschijnlijk komt het omdat de Xsarius vaak op standby staat en alleen maar aangaat als ik 2 programma's binnen een tijdslot tegelijk wil zien/opnemen. Verder zal ik ook wel bevooroordeeld zijn omdat ik de Mut@nt prettiger vindt, de afstandbediening zeer! ( knoppen zitten bij de Xsarius onlogisch en onhandig ) ook het beeld is iets minder mooi volgens mij.



Re: Xsarius Galaxy 4K transcoding en meer issues. #10 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 18 August 2019 - 14:13

ik heb een vraag kan deze ontvanger transcoding ?

op de doos staat HardwareTranscoder maar ik zie het nergens in het menu ( heb de laatste openpli 7.1 er op staan )


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Xsarius Galaxy 4K transcoding en meer issues. #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,736
Excellent

Posted 18 August 2019 - 14:26

De Galaxy 4K heeft een BCM7252S, dezelfde als in de VU+ Uno 4K, en die kan 1 transcoding stream leveren.

 

De snelste check is via de web interface: voor elke zender staat dan zowel een TV ikoon (streaming) als een Smartphone ikoon (transcoding).

 

Wat had je precies waar in het menu verwacht? 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius Galaxy 4K transcoding en meer issues. #12 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 18 August 2019 - 15:18

https://wiki.openpli.org/Transcoding


Edited by 40H3X, 18 August 2019 - 15:18.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Xsarius Galaxy 4K transcoding en meer issues. #13 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 19 August 2019 - 11:51

De Galaxy 4K heeft een BCM7252S, dezelfde als in de VU+ Uno 4K, en die kan 1 transcoding stream leveren.

 

De snelste check is via de web interface: voor elke zender staat dan zowel een TV ikoon (streaming) als een Smartphone ikoon (transcoding).

 

Wat had je precies waar in het menu verwacht? 

Attached File  Screenshot_2019-08-19 Xsarius Galaxy4K - OpenWebif.jpg   81.67KB   12 downloads


Edited by teo1966, 19 August 2019 - 11:56.

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Xsarius Galaxy 4K transcoding en meer issues. #14 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 19 August 2019 - 12:43

Dat is geen menu maar een webinterface.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Xsarius Galaxy 4K transcoding en meer issues. #15 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 19 August 2019 - 12:50

Dat is geen menu maar een webinterface.

klopt zie alleen geen smartphone icoon bij mijn hd2400 zie ik dat wel en de trancoding instelling zie bijlage

 

icoonAttached File  1_0_1_5225_C99_3_EB0000_0_0_0_19700101010240.jpg   48.79KB   5 downloads


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Xsarius Galaxy 4K transcoding en meer issues. #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 19 August 2019 - 13:19

Ik zal even de galaxy aanslingeren en kijken wat die bij mij doet.

 

[edit]

ik zie inderdaad ook geen transcoding icoon in de webif, iets wat er wel had moeten staan, daar zal even naar gekeken moeten worden waarom die er niet staat.

[/edit]


Edited by Tech, 19 August 2019 - 13:26.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Xsarius Galaxy 4K transcoding en meer issues. #17 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 20 August 2019 - 07:11

Tech, ik heb meer ontvangers onder mijn tv staan omdat ik veel opneem. Van de opnames die ik later bekijk wis ik het meeste. Wat ik wil bewaren zet ik op (tegenwoordig) op Blu-ray.Die kan ik later dan nog eens zien en van in de cloud diensten moet ik niets hebben. Bovendien zijn er nog al eens uitzendingen die elkaar overlappen, dat is als het 1 op kabel en de ander op satelliet geen probleem maar wel als........



Re: Xsarius Galaxy 4K transcoding en meer issues. #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 20 August 2019 - 08:14

Okee, duidelijk :)

 

Ik nam in het verleden ook veel op en heb daar één receiver met daarin (FBC)DVB-C en (FBC)DVB-S voor staan om het overzicht te behouden, ik kan van alles tegelijk opnemen en heb nog nooit problemen gehad met overlappingen....

Bij timers die elkaar opvolgen wordt door de aflopende timer, een utlloop van 5 minuten gebruikt (heb ik zo ingesteld) terwijl de nieuw startende timer op dat moment exact hetzelfde opneemt omdat die 5 minuten voor aanvang ook al begint met opnemen, dat mag geen enkel probleem opleveren.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Xsarius Galaxy 4K transcoding en meer issues. #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,736
Excellent

Posted 20 August 2019 - 12:42

ik zie inderdaad ook geen transcoding icoon in de webif, iets wat er wel had moeten staan, daar zal even naar gekeken moeten worden waarom die er niet staat.

 

Dan zal de webif aangepast moeten worden. Dat moet dan ook voor de Lunix3-4K gebeuren denk ik, en wellicht ook voor de Lunix 4K (geen idee welke SoC daar in zit).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius Galaxy 4K transcoding en meer issues. #20 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 20 August 2019 - 16:09

Ik denk dat er ook iets in enigma gedaan moet worden want ik mis ook de menu-entry om die transcoding in te stellen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users