Jump to content


Photo

Ongeldige scanfrequentie


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Vantage1

  • Senior Member
  • 63 posts

+1
Neutral

Posted 12 August 2019 - 09:08

Ik installeerde dit weekend openpli-7.1-release-vuduo2-20190729 op mijn receiver.

Ik krijg nu voor het eerst het probleem dat bij het afspelen van bepaalde video’s op een externe hdd, de melding “ongeldige scanfrequentie” op het tvscherm komt. Andere video’s met dezelfde resolutie (1080p) en dezelfde codec (h264) worden dan wel weer afgespeeld.

Is duidelijk een probleem van de software want 1/ voor de update is dit nooit voorgekomen en 2/ de video’s spelen allen probleemloos op mijn tv af met mijn WD mediaspeler.

Iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?



Re: Ongeldige scanfrequentie #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 12 August 2019 - 09:10

Broadcom heeft vp9 uitgezet... dus met de laatste drivers van vu werken niet meer alle codex

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Ongeldige scanfrequentie #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 12 August 2019 - 09:11

Ik vraag mij af of dit überhaupt wel een melding van de box is of dat dit een door de TV gegenereerde melding is.
Het zal niet de eerste keer zijn dat men meldingen toeschrijft aan de STB terwijl het een melding van de TV betreft.
Mij zegt deze melding sowieso niets.

@Littlesat. Waarop baseer jij dat het hier een Vu+ ontvanger betreft? ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ongeldige scanfrequentie #4 Vantage1

  • Senior Member
  • 63 posts

+1
Neutral

Posted 12 August 2019 - 10:05

Het is een melding van de tv, maar het probleem moet bij de release liggen, want als ik de video's afspeel met mijn WD Life Media player loopt alles perfect. En ook bij de vorige Openpli-soft op dezelfde receiver had ik dat probleem niet, zodus...

@ littlesat: alle video's zijn in resolutie 1080p, codec h.264 en container vlc. Maar bij de ene komt de melding, bij de andere niet, en bij deze laatsten wordt de video dan ook afgespeeld.



Re: Ongeldige scanfrequentie #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 12 August 2019 - 22:15

1080p wat? 1080p25? p30? p50? p60? Want dat is denk ik de oorzaak van de melding? Voorheen de autoresolutie plugin actief en nu niet?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ongeldige scanfrequentie #6 Vantage1

  • Senior Member
  • 63 posts

+1
Neutral

Posted 13 August 2019 - 09:55

Ze zijn zo goed als allen 1080p, 25 frames/s.

 

Is die plugin geïnstalleerd in Openpli? Wat is de precieze naam?



Re: Ongeldige scanfrequentie #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 13 August 2019 - 10:30

Onder Systemplugins -> Autoresolution


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Ongeldige scanfrequentie #8 Vantage1

  • Senior Member
  • 63 posts

+1
Neutral

Posted 14 August 2019 - 22:20

Nee, er is geen verhelpen aan. Ik kan geen video's meer afspelen terwijl alles vroeger (tot een week geleden) goed verliep.

 

Zo'n enigmabox zou ik nooit meer kopen; zit vol met bugs; men slaagt er blijkbaar niet in om een soft te ontwerpen die zonder problemen loopt. Echt triestig voor zoveel geld ...



Re: Ongeldige scanfrequentie #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 14 August 2019 - 22:50

Dan had je misschien eerder iets beter moeten oriënteren voordat jij deze ‘miskoop’ hebt gedaan. Let hierbij wel even op de aanhalingstekens want ik deel jouw mening absoluut niet. Hier werkt alles conform mijn wensen. Ik neem dagelijks veel op om dat vertraagd te gaan kijken op diverse plaatsen, remote kijken op plaatsen zonder coax, kijken op mijn laptop en meer van allerhande praktische mogelijkheden. Kortom, ik ben er absoluut tevreden mee. :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ongeldige scanfrequentie #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 14 August 2019 - 22:56

Denk gewoon dat je tv het niet Aan kan... misschien via de ab Instellingen de resolution lager zetten...???

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Ongeldige scanfrequentie #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 14 August 2019 - 23:16

Kunnen we op een of andere manier zo'n video die het niet doet ergens ophalen zodat we zelf eens kunnen kijken?

 

Want zo komen we niet verder dan gokken en speculeren, aangezien mijn kristallen bol met vakantie is...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ongeldige scanfrequentie #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 16 August 2019 - 09:52

Denk gewoon dat je tv het niet Aan kan... misschien via de ab Instellingen de resolution lager zetten...???

Niet goed gelezen, de TV kan de resolutie prima aan, want gewoon TV kijken werkt prima. Als je niet autoresolution installeert, blijft het signaal tussen ontvanger en TV altijd gelijk, de SoC doet dan de scaling.

 

Dus de enige verklaring kan zijn dat TS autoresolution heeft geinstalleerd en die niet goed geconfigureerd heeft (default?). Snelste oplossing is autoresolution compleet verwijderen. Daarna kijken of de televisie 1080p50 snapt (meestal wel tegenwoordig) en de output van de ontvanger daarop zetten. Dan heb je autoresolution helemaal niet meer nodig, alleen de weergave van 1080p24 (!) media kan wat hakerig zijn, voor de rest maakt het allemaal niks meer uit.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users