Jump to content


Photo

DM800SE - Clean install: alles weg. Hoe doe ik dat?

Flash Backup Factory Reset Clean Install

  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 ZoeperJ

  • Senior Member
  • 65 posts

0
Neutral

Posted 14 August 2019 - 20:14

Hallo!

 

Gisteren nadat ik de stroom van de box gehaald had, op de power knop (10 sec.) gedrukt had met stroom en de laatste stabile versie van de OpenPli site geflasht had, voerde de box weer een of ander script uit, wat met de CCCam en de OSCam conflicteerd.

 

Hoe zorg ik ervoor dat alles weg is, wanneer ik nieuwe software flash?
Geen backup van 'oude' instellingen.

Ik heb ook al een Factory Reset geprobeerd, maar ter vergeefs...

 

Dank!



Re: DM800SE - Clean install: alles weg. Hoe doe ik dat? #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,215 posts

+1,713
Excellent

Posted 14 August 2019 - 20:21

Er zitten geen "een of andere scripts" in de image.

 

Na een flash krijg je de vraag of een backup moet worden terug gezet, en als je daar nee op antwoord, dan start gewoon de setup wizard.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: DM800SE - Clean install: alles weg. Hoe doe ik dat? #3 ZoeperJ

  • Senior Member
  • 65 posts

0
Neutral

Posted 14 August 2019 - 20:45

Ik heb een TV-SH-script uitgevoerd om iets uit te proberen. Streaming lukt op de box niet echt geweldig, en misschien maar beter zo.

 

Ik heb eerst uit het menu "Factory reset" gedaan, en vervolgens een nieuwe image geflasht? Beide de wizard uitgevoerd.

Toch worden Stream bouquets gedownload en weergegeven in de lijst?

 

In ieder geval werken mijn kaarten weer.

Probleem is dat de kaart uit mijn andere box niet werkt.


Edited by ZoeperJ, 14 August 2019 - 20:48.


Re: DM800SE - Clean install: alles weg. Hoe doe ik dat? #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,215 posts

+1,713
Excellent

Posted 14 August 2019 - 22:00

Een factory reset verwijdert alleen de gegevens in "/etc/enigma", zoals bouquet files, automount definities, netwerk browser passwords, etc.

 

Dat doet niets aan zaken die je via package management hebt geinstalleerd, zoals een HansSettings lijst. Die zul je zelf moeten verwijderen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: DM800SE - Clean install: alles weg. Hoe doe ik dat? #5 ZoeperJ

  • Senior Member
  • 65 posts

0
Neutral

Posted 15 August 2019 - 15:37

Wat zou de reden kunnen zijn dat de box mijn andere box niet meer accepteerd?

Ik kan via FTP de box vanaf mijn computer benaderen.
Ik kan vanaf diverse mobiele apparaten de box benaderen.

Re: DM800SE - Clean install: alles weg. Hoe doe ik dat? #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,215 posts

+1,713
Excellent

Posted 15 August 2019 - 15:46

Wat bedoel je met "niet meer accepteerd"? Zitten ze in een relatie crisis? ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: DM800SE - Clean install: alles weg. Hoe doe ik dat? #7 ZoeperJ

  • Senior Member
  • 65 posts

0
Neutral

Posted 15 August 2019 - 17:04

De box (met ORF en Canal Digitaal NL) pakt de kaart uit de andere 800 (Sky DE) niet meer op?
Lijkt een relatie probleem? Alsof hij geen verbinding meer heeft naar buiten nadat ik IP** uitgeprobeerd heb.

Ik snap er niks meer van.

Re: DM800SE - Clean install: alles weg. Hoe doe ik dat? #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,455 posts

+114
Excellent

Posted 15 August 2019 - 17:18

Een SKY DE kaart die nog werkt in een DM800?? Spreken we hier nog over een DVB-C kabel?? Op de Satelliet zijn de V14 en V15 kaarten inmiddels gepaired en voorzien van 64-bit encryptie waardoor ze uitsluitend nog werken in een officiële SKY ontvanger. Ongepairde kaarten V13 en V14 draaien nog wel..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: DM800SE - Clean install: alles weg. Hoe doe ik dat? #9 ZoeperJ

  • Senior Member
  • 65 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2019 - 09:48

Ik zou graag bij het topic willen blijven, hoe kan ik een "full flush" doen?

Wanneer ik een nieuwe image installeer, dan blijven bepaalde instellingen en geinstalleerde plugins actief.

 

Hoe krijg ik de box leeg, zodat het "leeg" is?

Geen geinstalleerde plugins/programma's, ook waarvan ik mogelijk niets weet.



Re: DM800SE - Clean install: alles weg. Hoe doe ik dat? #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 16 August 2019 - 10:51

Als je een flash doet met een USB stick èn je hebt geen auto-backup op die stick staan èn de flash is gelukt (!) dan is alles weg. ALLES.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: DM800SE - Clean install: alles weg. Hoe doe ik dat? #11 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 16 August 2019 - 11:02

Als je een flash doet met een USB stick

Een Dreambox DM800se flashen met een USB stick ? 

sinds wanneer kan dat ?


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: DM800SE - Clean install: alles weg. Hoe doe ik dat? #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 16 August 2019 - 11:12

Geen idee, nooit een dm800se gehad  :D

 

In ieder geval de meest low-level methode dus.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: DM800SE - Clean install: alles weg. Hoe doe ik dat? #13 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,376 posts

+393
Excellent

Posted 16 August 2019 - 11:19

Dan voor de duidelijkheid nog een keer.
Als je eender welke Dreambox flasht dan is de nieuwe image leeg. Tenzij er of op een mogelijk aanwezige harddisk of USB stick een backup aanwezig is die per ongeluk gerestored wordt. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: DM800SE - Clean install: alles weg. Hoe doe ik dat? #14 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,091 posts

+685
Excellent

Posted 16 August 2019 - 12:32

Het is een DMM800SE... dat gaat niet met een USB stick.. Dat zal moeten gebeuren met een apart programmaatje op een PeeCee...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: DM800SE - Clean install: alles weg. Hoe doe ik dat? #15 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,376 posts

+393
Excellent

Posted 16 August 2019 - 15:00

Een apart programma behalve een browser is echt niet nodig. :)
Ok, ik weet dat het al lang geleden is. :)

@Littlesat
En je kunt wél gebruik maken van een backup op een USB stick maar niet om te flashen. Meer bedoelde ik er niet mee.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: DM800SE - Clean install: alles weg. Hoe doe ik dat? #16 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,091 posts

+685
Excellent

Posted 16 August 2019 - 15:56

Als het echt mis is, dan MOET je aan de slag met een programmaatje + nulmodem kabel zover ik me kan herinneren.... Maar het is nu eenmaal bijna 10 jaar geleden dat ik met een DMM800HD gewerkt had.

 

Komt de box wel nog je netwerk op dan kan je inderdaad iets doen met een browser.


Edited by littlesat, 16 August 2019 - 15:57.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: DM800SE - Clean install: alles weg. Hoe doe ik dat? #17 ZoeperJ

  • Senior Member
  • 65 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2019 - 16:09

Ja, dat met een NULLMODEM heb ik weleens met een oude 600pvr geprobeerd. Ik weet niet of ik daar alles nog voor heb; vooral omdat ik destijds met een UTP cabel (X-over? od non X-over?) als NULLMODEM kabel heb gebruikt.

 

Bij mijn weten, en voor zover ik op de box kan zien, staan er geen files in de backup folders.

De box lijkt ook compleet leeg... maar op de een of andere manier?

 

Ik heb het zojuist nog een keer geflasht... ik blijf bezig zo met dat apparaat... tijd voor een VU+ denk ik bijna.



Re: DM800SE - Clean install: alles weg. Hoe doe ik dat? #18 ZoeperJ

  • Senior Member
  • 65 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2019 - 16:53

Hoe kan het, dat wachtwoorden bijvoorbeeld na een flash nog steeds dezelfde zijn en niet de standaard (admin / <<leeg>> of admin / admin of root / root of root / <<empty>>)?

 

Ik heb net NewEnigma2 en DreamElite of zoiets op de box gehad, in de hoop dat alles weg zou zijn... maar de wachtwoorden blijven bestaan?

Natuurlijk nu de OpenPli4 van 31-dec-18.


Edited by ZoeperJ, 16 August 2019 - 16:56.


Re: DM800SE - Clean install: alles weg. Hoe doe ik dat? #19 ZoeperJ

  • Senior Member
  • 65 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2019 - 17:31

Okay, na 3 keer flashen zijn CCCam.cfg nog niet overschreven?



Re: DM800SE - Clean install: alles weg. Hoe doe ik dat? #20 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 16 August 2019 - 19:47

Dat kan niet als je flashed is alles weg ik denk dat je nog een backup ergens heb staan usb stick/hdd of gewoon ingebouwde hdd.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 




Also tagged with one or more of these keywords: Flash, Backup, Factory Reset, Clean Install

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users