Jump to content


Photo

na update zender en lijsten door elkaar


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 corneke

  • Senior Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2019 - 14:19

hallo ik draaimmn xtrend et8000 al een tijdje op openpli 7.0 release staat bij de info, maar bij opstarten geeft hij aan 7.1 relaese ??? 

 

Nu doe ik regelmatig een update via het menu == software updaten.  (maak ook weleens een  auto back up ,niet altijd)

 

nu na mijn vakantie weer eens update gedaan. maar nu staan mijn kanalen lijsten door elkaar en heel veel zender ook dubbel.

ook staan de kanalen op alfabetiische volgorde en staat ook 1-2-3 etc niet meer voor de kanalen?

 

voor jullie vast makkelijk maak ik krijg het helaas niet goed.

ben al uur aan proberen maar helaas?

 

iemand een iedee hoe ik kojn normale zendervolgorde weer krijg?

 

mvg

 

corne


Edited by corneke, 16 August 2019 - 14:21.


Re: na update zender en lijsten door elkaar #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 16 August 2019 - 14:56

Soms constateer ik ook dat bouquetten door elkaar gehusseld worden. Ik verwijder meestal de bouquetten uit de standaard map (etc/enigma2) en daarna eventueel een nieuwe te downloaden of te plaatsen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: na update zender en lijsten door elkaar #3 corneke

  • Senior Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2019 - 14:58

probleeem is op gelost...

 

bij aplicaties groene knop ingedrukt,---- settings----- hans cable setttings ---

herstart enigma en toen stonden zenders weer oke ????

 

geluk.. denk ik



Re: na update zender en lijsten door elkaar #4 corneke

  • Senior Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2019 - 16:00

er is nog wel iets vreemds...

 

ik heb nu nog maar 167 zenders, ik heb al een kabel scan (Ziggo) gedan maar hij blijft maar 167 zender vinden (dit waren er veel meer dan 200)

ook mis ik oa:  ned 1,  ned 2 , ned 3



Re: na update zender en lijsten door elkaar #5 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 16 August 2019 - 17:03

Ik denk dat je dat bij de kabels plugjes aop  moet zoeken geen goed signaal namelijk lijkt het op.

 

Wat je evn kunt proberen is de kabel even uit de aop en decoder trekken en weer terug plaatsen wil weleens helpen namelijk.

 

Hier in FUPC gebied kom ik op 350 zenders ongeveer met kabelscan.


Edited by cobus, 16 August 2019 - 17:04.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: na update zender en lijsten door elkaar #6 corneke

  • Senior Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2019 - 17:31

kabels gechecked. nu 250 zenders gevonder .

 

probleem is nu nog dat de zender niet op volgorde staan en geen zendernummers ervoor

 

ben al bezig geweest met lijsten en providers maar zonder succe. voor de update ( die ik vaker doe werkte alles perfect



Re: na update zender en lijsten door elkaar #7 corneke

  • Senior Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2019 - 17:37

probleem is nu nog dat de zender niet op volgorde staan en geen zendernummers ervoor

 

ben al bezig geweest met lijsten en providers maar zonder succe. voor de update ( die ik vaker doe)

 

ook geeft hij soms aan zender niet gevonden (sid niet in PAT)

 

als ik in programma lijst kijk zie ik alles in alfabetische volgorde staan (en info hoe lang programma nog duurt , blauw balkje) maar toch werkt zender dan niet



Re: na update zender en lijsten door elkaar #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 16 August 2019 - 17:46

Dan heb is vermoedelijk geen kabelscan uitgevoerd. Met de juiste provider eigen gegevens moet je alles netjes op de juiste volgorde gescand krijgen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: na update zender en lijsten door elkaar #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 17 August 2019 - 08:28

Heb je de wiki al eens bekeken en met die instellingen de kanalenscan gedaan?

Ik woon zelf ook in voormalig UPC gebied en krijg na een scan ook >350 kanalen binnen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: na update zender en lijsten door elkaar #10 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 17 August 2019 - 11:25

Misschien kan DreamboxEdit hierbij helpen ?


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: na update zender en lijsten door elkaar #11 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 17 August 2019 - 11:29

Meestal als je bij ziggo niet alle kanalen scant dan ligt het aan slechte pluggen en kabels...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: na update zender en lijsten door elkaar #12 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 17 August 2019 - 14:56

Dat schreef ik dus ook al van wat ik vernomen heb heeft zelfs de ziggo monteur gezegd dat er veel signaal bij hem is dus zelf denk ik teveel signaal dat kan net zo erg zijn als te weinig, hoe dat met zijn decoder zit weet ik niet.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: na update zender en lijsten door elkaar #13 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 August 2019 - 21:54

Dat schreef ik dus ook al van wat ik vernomen heb heeft zelfs de ziggo monteur gezegd dat er veel signaal bij hem is dus zelf denk ik teveel signaal dat kan net zo erg zijn als te weinig, hoe dat met zijn decoder zit weet ik niet.

Nou de ET8000 (heb er hier 2 en een ET10 met dezelfde dvb-c tuners) overstuur je echt niet hoor met een Ziggo signaal die is knap groot signaal vast, ik denk eerder ergens een breuk of rotte Gamma plug, gebruik hier alleen maar Hirchsman kabelkeur spullen en 4g proof coax. Wat die zender volgorde betreft dat kun je aangeven in de kabelscan plugin, dan kies je voor ''originele volgorde'' en HD lijst (en dan instellingen opslaan) dan staan ze keurig op de Ziggo volgorde.


Edited by Sagitarius, 17 August 2019 - 21:56.

73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users