Jump to content


Photo

HD60 blindscan


  • Please log in to reply
40 replies to this topic

Re: HD60 blindscan #21 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 18 August 2019 - 00:29

 

Je hoeft helemaal niets te plakken of te multiboten daar hij het gewoon doet... tenminste alhiero

Ja met een gewone sw blindscan, maar een hardware blindscan is vele malen sneller met OpenAtv.

 

 

HD60 heeft geen SW blindscan in Openpli... Dit wordt gedaan door de silabs welk ook wel HW blindscan genoemd wordt. (welk je natuurlijk aanstuurt door de Openpli blindscan plugin https://github.com/O...aster/blindscan )

 

Als je de 4 banden volledig scant in Openpli of Openatv dan zal de scan redelijk hetzelfde zijn. Misschien dat de images iets verschilt in setting van tuner lock.

Trouwens wat vind je langzaam? Het is niet meer zo dat je een half uur moet wachten zoals bij de oudere generatie boxen.


Edited by WTE, 18 August 2019 - 00:31.

Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: HD60 blindscan #22 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 18 August 2019 - 08:25

Bedankt voor de reactie, dan is dit ook weer helder, feit is dus dat de blindscan dus middels de zgn. HW blindscan afgehandeld wordt.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HD60 blindscan #23 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 August 2019 - 08:47

Dan had Tech toch gelijk dat de blindscan van de fabrikant is ;)  dan hoef ik die proef Pli versus ATV ook niet meer te doen, bedankt WTE voor de verduidelijking. :)

Wat die blindscan op de ET10K betreft dat is idd al weer een tijdje terug dat ik dat getest heb. Mijn good old Nokia mediamaster 9500 had dit er toen al inzitten met Dr Overflow sw en die werkte perfect die zocht iedere frequentie af ik dacht in (instelbare) stappen van 1kc, dar duurde wel even maar hij vond wel leuke feeds als ze odm in de lucht waren.


Edited by Sagitarius, 18 August 2019 - 08:48.

73's

PE1AQZ


Re: HD60 blindscan #24 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 18 August 2019 - 09:11

Ach, de mediamaster 9500, dat waren inderdaad nog eens tijden met de software van Uli erin, die heb ik ooit in het echt mogen ontmoeten indertijd met de ontwikkeling van de interface in combinatie met de echostar LT8700, die werd dan als positioner ingezet.

 

Dat ding kon voor de tijd, al enorm veel en had toen nog echt een hobby-gehalte.... feeds hunten ...


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HD60 blindscan #25 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 August 2019 - 09:38

Ach, de mediamaster 9500, dat waren inderdaad nog eens tijden met de software van Uli erin, die heb ik ooit in het echt mogen ontmoeten indertijd met de ontwikkeling van de interface in combinatie met de echostar LT8700, die werd dan als positioner ingezet.

 

Dat ding kon voor de tijd, al enorm veel en had toen nog echt een hobby-gehalte.... feeds hunten ...

Was Uli niet een van de ontwikkelaars voor/van Dreambox, hij was zijn tijd net als de Nokia ver vooruit. B)


73's

PE1AQZ


Re: HD60 blindscan #26 jootje

  • Senior Member
  • 121 posts

0
Neutral

Posted 18 August 2019 - 13:38

Leuke discussie geworden zo.

Neemt niet weg dat de blindscan op mijn tuner niet wil werken, ook niet op Openatv.

De optie is wel te downloaden maar in het menu wordt het programma gewoonweg niet gestart.

 

Of dit nu aan de drivers ligt of de tuner weet ik niet.

Wat ik wel weet is de optie op de Dreamboxen met OE 2.5 wel uitstekend werkt en kenners weten dat de optie op de meeste VU+ modellen ook goed werkt, zeker omdat hiervan de Symbol-rate is in te stellen, wat een must is voor veel Feedhunters.

 

Omdat de Openpli images niet langer voor DM worden ondersteunt dacht ik mijn DM7080 in de kast te liggen en met deze tuner verder te gaan.

Ook omdat ik in de Openpli images gezien had dat zij de Blindscan optie ondersteunden. Helaas.


VU+ Ultimo 4K met Kabel FBC tuner en een twin Satelliet tuner.

Tuner 1, Turnable Triax 110cm met motor draaibaar van 78,5 graden oost tot 67 graden west.

Tuner 2, Multytenne.


Re: HD60 blindscan #27 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 August 2019 - 14:34

Dat had ik op mijn ET10K ook het ding startte soms niet en als hij startte moest je een uur wachten voordat ie alle satellieten gescand had, en daarna nog een tijd wachten voor een satellietscan.

Heb net de blindscan van de HD 60 getest onder pli, en hij vind binnen 10-12 minuten alle aanwezige transponders (je merkt nu de kracht van de snelle processor die erin zit), daarna gaat ie die alle gevonden transponders scannen en vond op de Astra19, 1320 zenders. Zal dit nog eens met OpenAtv testen dan zou er een soortgelijk aantal uit moeten komen.


73's

PE1AQZ


Re: HD60 blindscan #28 jootje

  • Senior Member
  • 121 posts

0
Neutral

Posted 18 August 2019 - 14:39

@Sagitarius,

 

Hebben we het dan over Openatv 6.3 of 6.2?

Hij begint onder pli en atv gewoonweg niet met scannen na het indrukken van de groene knop..

Ondanks dat ik de instellingen aanpas.


VU+ Ultimo 4K met Kabel FBC tuner en een twin Satelliet tuner.

Tuner 1, Turnable Triax 110cm met motor draaibaar van 78,5 graden oost tot 67 graden west.

Tuner 2, Multytenne.


Re: HD60 blindscan #29 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 18 August 2019 - 14:54

Ik ben nu toch wel wat nieuwsgierig geworden en ga de HD60 ook even naar de laatste stand flashen en kijken wat een blindscan bij mij oplevert.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HD60 blindscan #30 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 August 2019 - 15:08

@Sagitarius,

 

Hebben we het dan over Openatv 6.3 of 6.2?

Hij begint onder pli en atv gewoonweg niet met scannen na het indrukken van de groene knop..

Ondanks dat ik de instellingen aanpas.

Ik kan 4 images laden op mijn HD 60 via multiboot, en ik gebruik dan als 2e image open atv 6.2, ben zelf niet zo gecharmeerd van open atv met al die menu's en plugins die je achteraf moet installeren maar dat is persoonlijk vandaar mijn vraag of open pli het ook heeft, en dat zou volgens WTA het geval zijn. :)


73's

PE1AQZ


Re: HD60 blindscan #31 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 August 2019 - 15:10

Ik ben nu toch wel wat nieuwsgierig geworden en ga de HD60 ook even naar de laatste stand flashen en kijken wat een blindscan bij mij oplevert.

Ben benieuwd, ik heb als proef alleen ff Astra19 geblind scant.


73's

PE1AQZ


Re: HD60 blindscan #32 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 18 August 2019 - 15:14

Ik moet in elk geval niet via JESS/unicable scannen, dat snapt die niet, er wordt wel een (legacy) diseqc verwacht.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HD60 blindscan #33 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 18 August 2019 - 15:26

Ik heb het topic, om het overzicht nog enigszins te bewaren, even gesplit van het originele topic, het had niets meer te maken met de Gigablue.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HD60 blindscan #34 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 18 August 2019 - 15:28

Uiteindelijk heeft de blindscan op de Astra1 1316 kanalen opgeleverd en ging de blindscan best wel vlot, voor mijn gevoel heeft het hele proces (inscannen transponders en kanalen) nog geen 15 minuten geduurd...


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HD60 blindscan #35 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,258 posts

+691
Excellent

Posted 18 August 2019 - 15:33

Gaat scannen met nit dan niet sneller?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: HD60 blindscan #36 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 18 August 2019 - 15:42

Gaat scannen met nit dan niet sneller?

Dat denk ik wel ja maar voor die optie heb ik even niet gekozen :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HD60 blindscan #37 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 August 2019 - 16:22

Uiteindelijk heeft de blindscan op de Astra1 1316 kanalen opgeleverd en ging de blindscan best wel vlot, voor mijn gevoel heeft het hele proces (inscannen transponders en kanalen) nog geen 15 minuten geduurd...

Ik had er 1320 dat komt aardig overeen en gaat redelijk snel als ik dat vergelijk met vroegere ontvangers, nu las ik op het open atv forum dat bij sommige mensen hij alleen maar 8qpsk transponders scant, ik dacht dat dat hier ook zo was, zal het nog eens een keer doen en daar speciaal op letten.


73's

PE1AQZ


Re: HD60 blindscan #38 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 21 August 2019 - 00:03

 

Uiteindelijk heeft de blindscan op de Astra1 1316 kanalen opgeleverd en ging de blindscan best wel vlot, voor mijn gevoel heeft het hele proces (inscannen transponders en kanalen) nog geen 15 minuten geduurd...

Ik had er 1320 dat komt aardig overeen en gaat redelijk snel als ik dat vergelijk met vroegere ontvangers, nu las ik op het open atv forum dat bij sommige mensen hij alleen maar 8qpsk transponders scant, ik dacht dat dat hier ook zo was, zal het nog eens een keer doen en daar speciaal op letten.

 

 

Als dat zo was dan vind je geen 1320 kanalen ;)

Trouwens FEC en PSK worden met silabs automatisch ingesteld en kijkt niet eens naar de waarde welk je opgeeft.


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: HD60 blindscan #39 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 21 August 2019 - 07:59

 

 

Uiteindelijk heeft de blindscan op de Astra1 1316 kanalen opgeleverd en ging de blindscan best wel vlot, voor mijn gevoel heeft het hele proces (inscannen transponders en kanalen) nog geen 15 minuten geduurd...

Ik had er 1320 dat komt aardig overeen en gaat redelijk snel als ik dat vergelijk met vroegere ontvangers, nu las ik op het open atv forum dat bij sommige mensen hij alleen maar 8qpsk transponders scant, ik dacht dat dat hier ook zo was, zal het nog eens een keer doen en daar speciaal op letten.

 

 

Als dat zo was dan vind je geen 1320 kanalen ;)

Trouwens FEC en PSK worden met silabs automatisch ingesteld en kijkt niet eens naar de waarde welk je opgeeft.

 

Nee dat klopt maar zag ze in gauwigheid voorbij komen. FEC ed  kun je ook niet instellen, alleen kiezen voor horizontaal en verticaal en fta meer niet.


73's

PE1AQZ


Re: HD60 blindscan #40 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 21 August 2019 - 09:58

HW Blindscan en SW Blindscan heb je een groot verschil.

 

HW Blindscan moet je per "band" scannen. Dus eigenlijk bij een volledige satelliet scan doe je 4 scans uitvoeren en bij kabel 1 scan.

De symbolerate, FEC en QAM/PSK  zouden ook geen scan invloed hebben in een HW scan.

 

Volgens mij is alleen het bereik dus van invloed voor de scan duur.

 

Welllicht is er nog een optie welk je kan meezenden zodat de FEC en QAM/PSK niet op auto wordt gezet maar omdat de tegenwoordige hardware dit gewoon probleemloos kan lijkt het me dan ook onnodig.


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users