Jump to content


Photo

VU+ UNO 4K SE, tegelijk opnemen en andere zenders kijken


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 JackG

  • New Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 3 September 2019 - 16:14

Beste forumleden,

Voordat ik deze vraag heb gesteld heb ik flink gezocht op diverse fora, maar dat waren allemaal net andere installaties en dus oplossingen die bij helaas mij niet werken. Na informatie hier en elders gelezen te hebben heb ik een VU+ Uno 4K SE decoder gekocht, met een interne HDD en een CD smartcard in de smartcard slot. Ik heb OpenPli geinstalleerd en via DreamboxEdit een eigen zenderlijst opgemaakt en geinstalleerd. Met alle aanwijzingen en suggesties is het me gelukt om de decoder goed werken te krijjgen, alle kanalen te ontvangen, op te nemen, enz. Als achtergrondinfo heb ik een kopie van de installatie bijgevoegd:

 

Attached File  About OpenPli 30-8.jpg   583.35KB   0 downloads

 

Ter info, ik heb een satelliet met unicable aansluiting, ik woon in Italië en het is vijf jaar geleden geïnstalleerd, dus ik heb helaas niet de exacte unicable types. Van mijn oude decoder weet ik dat de het een unicable 1.0 betreft. Ik heb drie satellieten via unicable aangesloten, namelijk
LNB 1 - 19,2E Astra 1
LNB 2 - 23,5E Astra 2
LNB 3 - 28,2E Hotbird.

Een van de belangrijke redenen om deze decoder te kopen was de mogelijkheid om tegelijk een zender op te nemen en een andere zender te bekijken. Ik probeer dit al een paar weken in te stellen, maar dat lukt niet, ik volg als proef voor de setup steeds hetzelfde patroon, ik pak diverse stations op één satelliet op, nl. 23,5 op Astra 2. Ik neem de History channel op, dan schakel ik naar NPO2 en dan naar NPO1 (of 3 of andere). Tijdens de opnamen kan ik wel kijken naar NPO2 en ook RTL4 (onderin staat tuner A geel en B groen) maar niet naar NPO1 of 3 kijken (onderin staat dan tuner A geel en C geel) en krijg ik de foutmelding ‘tune failed’ (zenders op de andere satellieten zijn dan helemaal niet te zien). Ik kreeg bij de zenderselectie het volgende overzicht (grijs is niet beschikbaar):

 

Attached File  Zenderoverzicht.jpg   776.29KB   0 downloads

 

Nu zijn er honderden instelopties bij tuner configuration, ik heb er vele geprobeerd, maar blijf vastlopen…. Op deze site was al eerder verwezen naar de pagina van wiki.vuplus-support.org over 'Tunerkonfiguration Vu+ Uno 4K mit einem DVB-S2 FBC Dual Tuner'.

Ik volg deze aanwijzingen, maar krijg toch problemen. Bij de tuner configuration kies ik bij tuner A Advanced. Zoals in de Duitse link is aangegeven kies ik bij tuner B ook voor Advanced en koppel ik B aan A. Per tuner stel ik alle drie de satellieten afzonderlijk in. Elke volgende tuner koppel ik op gelijk wijze aan de vorige, dus C aan B, D aan C, enz, via ‘FBC SCR (unicable/Jess)’, zie:

 

Attached File  Tuner H advanced.jpg   212KB   0 downloads

 

Bij de tuner configuration van tuner A krijg ik een aantal opties, w.o. Simple of Advanced. Bij Simple leest ie precies de juiste diseqc instellingen uit. Bij tuner B krijg ik weer andere opties: looped through A, equal to A of Advanced. Ik heb alle drie de opties geprobeerd met hetzelfde resultaat. Zoals in de Duitse link is aangegeven kies ik Advanced en koppel ik B aan A, C aan B enz. en per tuner stel ik alle drie de satellieten afzonderlijk in. Bij Advanced op A en B kan ik voor de tuners C-H alleen kiezen tussen twee opties 'FBC automatic’ of ‘FBC SCR (unicable/Jess).

In alle gevallen (advanced, looped through of equal) herhaalt de geschiedenis van boven zich, wanneer ik niets opneem kan ik alle zenders bekijken, zodra ik History channel opneem NPO2 wel, maar NPO1 en 3 niet (en de andere satellieten helemaal niet).

 

Heeft iemand een suggestie om mij verder op weg te helpen?

Gaat er iets mis met de koppelingen tussen de tuners, ligt het aan de unicable instellingen of allebei…

Bij voorbaat hartstikke bedankt voor jullie hulp!!

 



Re: VU+ UNO 4K SE, tegelijk opnemen en andere zenders kijken #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 3 September 2019 - 16:27

Welkom op het forum, helaas kan ik je er niet mee verder helpen, omdat ik geen Unicable setup heb, maar er zijn hier op dit forum genoeg die een Unicable setup hebben.

 

Wat me opviel is dat je OpenPLi 7 draait en niet 7.1, is daar een reden voor? Ook is het makkelijker als je je OpenPLi instellingen hier wilt posten om een screenshot te maken, scheelt heel wat geloop naar je Vu toe ;) https://wiki.openpli...eaks#Screenshot


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+ UNO 4K SE, tegelijk opnemen en andere zenders kijken #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,513 posts

+1,734
Excellent

Posted 3 September 2019 - 16:27

Simple, Advanced, DiseqC, etc zijn allemaal instellingen voor "legacy" DiseqC setups, en je schrijft dat je een Unicable setup hebt, dus die opties zijn voor jou niet relevant.

 

Wat wel relevant is, is welke setup je dan wel hebt. Een Unicable switch? Unicable LNB's? Welke? Hoe geconfigureerd?

 

Bijvoorbeeld, als je Unicable LNB's hebt waarbij elke LNB een aantal vaste frequentie banden gebruikt (SCR's), dan moet je die op exact dezelfde manier configureren. Heb je een Unicable switch, dan moet de box weten welke.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ UNO 4K SE, tegelijk opnemen en andere zenders kijken #4 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 3 September 2019 - 16:35

Welkom op het forum, helaas kan ik je er niet mee verder helpen, omdat ik geen Unicable setup heb, maar er zijn hier op dit forum genoeg die een Unicable setup hebben.

 

Wat me opviel is dat je OpenPLi 7 draait en niet 7.1, is daar een reden voor? Ook is het makkelijker als je je OpenPLi instellingen hier wilt posten om een screenshot te maken, scheelt heel wat geloop naar je Vu toe ;) https://wiki.openpli...eaks#Screenshot

Zat ik scheef, je zit op 7.1 ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+ UNO 4K SE, tegelijk opnemen en andere zenders kijken #5 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 3 September 2019 - 16:38

Het is cruciaal om te weten hoe de schotel precies werkt: Ik zie dat je Unicable 1 gebruikt (dus geen JESS) en de oude Unicable ondersteunt slechts 2 satellietposities. Je hebt echter 3 satellieten op je schotel, dus daar moet wat op bedacht zijn. Een manier omdat te omzeilen is de satelliet door middel van de gebruikersband te kiezen, maar dan moeten we weten wat in welke gebruikersband zit. Ik zie op je schermfoto dat je gebruikersband 8 gebruikt en satellietposities 2. Is dat zo voor alle 3 de satellieten?


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users