Jump to content


Photo

verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1


  • Please log in to reply
76 replies to this topic

Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #21 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 7 September 2019 - 15:46

Het kan inderdaad zo zijn dat een aantal frequenties niet ingescanned worden door oversturing van de tuner, of dat juist het signaal iets aan de lage kant is.
De Humax heeft tuners aan boord die daar minder gevoelig voor zijn dan een enigma2 receiver.

dat is dan toch een beetje jammer als dat echt zo is.....ik had van zo'n geavanceerde ontvanger juist extra mogelijkheden verwacht ipv beperkingen...
 



Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #22 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 24 September 2019 - 18:40

toch vind ik het onbegrijpelijk en onverteerbaar dat ik veel populaire zenders als Qmusic Veronica Radio10 100%NL Radio 538 enz enz niet meer kan ontvangen

 



Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #23 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 24 September 2019 - 18:43

En wat wil je dat wij daar aan doen? 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #24 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 25 September 2019 - 15:13

tsja....de gouden tip geven...?



Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 25 September 2019 - 15:23

Dacht dat dat al gegeven was?

 

De tuners van je nieuwe box zullen iets minder gevoelig zijn, en dus moet je iets aan het signaal toen, hetzij zorgen dat het sterker is, hetzij zorgen dat je geen instraling hebt van bv 4G/5G of DVB-T door betere afscherming.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #26 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 25 September 2019 - 16:45

Of mogelijk zelfs het signaal iets dempen of antwoorden op de vraag of er netjes een antennedoos gebruikt wordt? Zoals eerder opgemerkt had ik eerder buitengewoon vreemde ervaringen bij iemand. Lees de eerdere reactie maar eens na.
BTW. Hoeveel signaal heb jij dan op wél te ontvangen zenders?

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #27 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 25 September 2019 - 19:43

Of mogelijk zelfs het signaal iets dempen of antwoorden op de vraag of er netjes een antennedoos gebruikt wordt? Zoals eerder opgemerkt had ik eerder buitengewoon vreemde ervaringen bij iemand. Lees de eerdere reactie maar eens na.
BTW. Hoeveel signaal heb jij dan op wél te ontvangen zenders?


Ik gebruik een goede afgeschermde antennedoos en kabel , onlangs nog vernieuwd door de kabelmaatschappij Rekam. De meeste zenders geven een signaalsterkte van 87 %. Ook de zenders die niets doen maar wel in de lijst staan, geven een signaalsterkte aan van ongeveer 87 %.

Ik zou niet weten hoe ik het signaal nog kan versterken....kabellengte is 8 meter..."caiway gecertificeerd. .

Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #28 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 25 September 2019 - 19:46

Als die kanalen wél signaal geven dan zijn deze wellicht tóch encrypted en niet vrij te beluisteren.
Als jij op één van die zenders staat die niets doen en waar je wél signaal op hebt, doe dan eens een manual zenderscan? Al is het maar om te constateren wat er nog meer op die specifieke transponder zit.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #29 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 25 September 2019 - 19:54

Worden die zenders nu wél of niet ontvangen? Je zegt namelijk dat jij er wel signaal op hebt.
Als je tweemaal kort achter elkaar op Ok drukt kan je links bovenaan zien of die zender FTA is of tóch gecodeerd. Dan ligt er een letter of lettercombinatie op. Naar verwachting zal dat dan de I zijn. Check dat ook eens?

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #30 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 25 September 2019 - 20:21

Worden die zenders nu wél of niet ontvangen? Je zegt namelijk dat jij er wel signaal op hebt.
Als je tweemaal kort achter elkaar op Ok drukt kan je links bovenaan zien of die zender FTA is of tóch gecodeerd. Dan ligt er een letter of lettercombinatie op. Naar verwachting zal dat dan de I zijn. Check dat ook eens?

worden NIET ontvangen....maar rechts onderin staat wel 87%. Ik neem aan dat dat de signaalsterkte.
Al deze zenders zijn FTA ...staat ook linksbovenin aangegeven.
Met mijn Humax kon ik deze zenders ook allemaal ontvangen zonder smartcard.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #31 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 25 September 2019 - 20:37

Laten we zorgen dat we qua terminology op 1 lijn zitten a.u.b,

 

Als de tuner lockt, en je hebt een dB of % aan signaal, dan heb je ontvangst. De signaal zoeker kan dat ook bevestigen. Onvangst wil nog niet zeggen beeld of geluid. Wat zie je van zo'n zender bij menu - info - service?

 

Neem eens een stukje op en post dat eens?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #32 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 25 September 2019 - 21:03

Laten we zorgen dat we qua terminology op 1 lijn zitten a.u.b,

Als de tuner lockt, en je hebt een dB of % aan signaal, dan heb je ontvangst. De signaal zoeker kan dat ook bevestigen. Onvangst wil nog niet zeggen beeld of geluid. Wat zie je van zo'n zender bij menu - info - service?

Neem eens een stukje op en post dat eens?

bij menu info krijg ik alleen info over de hardware van mijn ontvanger....niet over de zender..

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #33 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 25 September 2019 - 21:09

schermfoto....57f48580c179fcdc2cedae9325021ec6.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #34 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 26 September 2019 - 13:12

bij menu info krijg ik alleen info over de hardware van mijn ontvanger....niet over de zender..

 

In menu - info horen 3 opties te staan. Wellicht staat jou box niet in de juiste menu mode (menu - system - expert settings ).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #35 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 26 September 2019 - 19:29

gevonden...0373e398bcaa8f28e3d9f4154932dfd1.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #36 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 26 September 2019 - 20:39

AC3, hangt er een TV of versterker aan die dat snapt? Zo niet, zet audio downmix eens aan?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #37 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 27 September 2019 - 11:10

AC3, hangt er een TV of versterker aan die dat snapt? Zo niet, zet audio downmix eens aan?

er hangt een Marantz 7.2 versterker aan...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #38 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 27 September 2019 - 11:11

Dan lijkt me het dat ook niet. Heb je al geprobeerd om via de web interface zo'n radio kanaal naar je PC te streamen? Dan weet je gelijk of het ontvangst of verwerkingsgerelateerd is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #39 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 27 September 2019 - 13:09

misschien kan ik maar beter internetradio gaan gebruiken. Is dat makkelijk op deze ontvanger? Zal wel een aparte plugin nodig zijn?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #40 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 27 September 2019 - 14:38

Niet te snel opgeven, de Duo 4K is een prima box (op nog wat driver issues na), en er zijn zat kabel gebruikers in NL. Ik kan me niet voorstellen dat er aan CAIW iets bijzonders is.

 

Ik heb op twee vragen nog geen antwoord gehad:

  • kun je een stukje opnemen en dat hier (de .ts file) plaatsen? 
  • kun je vanuit de web interface het station streamen naar je PC?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users