Jump to content


Photo

Mutant HD51 en nieuwe Smart(sim)-kaart bij de M7-groep.


  • Please log in to reply
44 replies to this topic

Re: Mutant HD51 en nieuwe Smart(sim)-kaart bij de M7-groep. #21 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 25 September 2019 - 18:40

De module bedoel je neem ik aan? Ik heb er geen losse kaart in, maar een ingebouwd/gelijmd chipje...

Dat is de module die in de volksmond als M7 module bekend staat. ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mutant HD51 en nieuwe Smart(sim)-kaart bij de M7-groep. #22 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 25 September 2019 - 19:03

Ja, dat snap ik. Maar Littlesat had het over "de kaart"... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mutant HD51 en nieuwe Smart(sim)-kaart bij de M7-groep. #23 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,258 posts

+691
Excellent

Posted 25 September 2019 - 19:07

Ik zag ff dat hele ding als ‘ci+ kaart’ xqq sorry

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Mutant HD51 en nieuwe Smart(sim)-kaart bij de M7-groep. #24 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 26 September 2019 - 12:45

We hebben alleen de mogelijkheid om een Canaldigitaal module te testen, die reeds een zekere leeftijd heeft, maar weinig werd gebruikt. De nieuwe CI+ Module met ingebouwde virtuele kaart bezitten we (nog) niet.

Re: Mutant HD51 en nieuwe Smart(sim)-kaart bij de M7-groep. #25 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 26 September 2019 - 12:54

Voor het ogenblik gebruiken we de gratis geleverde ontvanger met M7 software en de hierbij geleverde Sim-kaart.
Dit werkt behoorlijk, maar met de gekende restricties.
Voor het ogenblik staat onze HD51 waarschijnlijk klaar voor het schroot.

Re: Mutant HD51 en nieuwe Smart(sim)-kaart bij de M7-groep. #26 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 26 September 2019 - 12:55

De oude module, met een kaart? Die kaart kan toch direct in de reader?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mutant HD51 en nieuwe Smart(sim)-kaart bij de M7-groep. #27 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 26 September 2019 - 18:17

Wanwizard, het oude model van Smartcards wordt niet meer geleverd.
Het nieuwe model lijkt op een Sim-kaart en kan absoluut niet gebruikt worden in de card-reader. We hopen dat het je nu begint te dagen. Ook in de oude Ci-module kan je ze niet gebruiken.

Re: Mutant HD51 en nieuwe Smart(sim)-kaart bij de M7-groep. #28 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 26 September 2019 - 18:20

Ja, dat weet ik. Jij schrijft:

 

We hebben alleen de mogelijkheid om een Canaldigitaal module te testen, die reeds een zekere leeftijd heeft, maar weinig werd gebruikt. De nieuwe CI+ Module met ingebouwde virtuele kaart bezitten we (nog) niet.

 

Ik heb geen idee wat je bedoeld met "sim kaart", ik heb zo'n nieuwe viaccess module, waar de chip vast in zit, daar komt geen kaart meer aan te pas.

 

Dus vraag ik wat je daarmee bedoeld.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mutant HD51 en nieuwe Smart(sim)-kaart bij de M7-groep. #29 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 26 September 2019 - 19:26

Hij heeft vermoedelijk een MZ201 of zoiets. Daar zit geen normale smartcard meer in maar een soort simkaartachtig iets. En daarmee willen zij hun markt beschermen. Simpel.

Als jij toevallig twee of meer ontvangers hebt dan krijg je dus deze situatie.

  1. MZ201 met ingebouwde chip
  2. Een Enigma2 of een M7 ontvanger in je camper.
  3. Een tweede MZ101 op de slaapkamer.

Dan heb je dus een hoofdkaart en twee volgkaarten nodig. Die chip kan je alleen in de MZ serie gebruiken.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Mutant HD51 en nieuwe Smart(sim)-kaart bij de M7-groep. #30 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 26 September 2019 - 20:40

Ok dat snap ik, maar hij scrheef toch echt:
 

We hebben alleen de mogelijkheid om een Canaldigitaal module te testen, die reeds een zekere leeftijd heeft, maar weinig werd gebruikt

 

En daar had ik het over. En niet over simmetjes of CD boxen.

 

Gevalletje langs elkaar lullen vrees ik. Ben ik goed in. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mutant HD51 en nieuwe Smart(sim)-kaart bij de M7-groep. #31 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 27 September 2019 - 09:54

Frenske heeft het goed begrepen.
Mijn vraag is nu, kunnen wij de nieuwe M7-module(CI+ met ingebouwde virtuele Smartcard) aan de praat krijgen in de Mutant HD51, niettegenstaande dat we ondervinden dat een normale oudere Canaldigitaal Ci-module het niet doet.
Hopelijk krijgen we nu een duidelijk en gemotiveerd antwoord op onze hopelijk duidelijke vraag.
Dank bij voorbaat.

Re: Mutant HD51 en nieuwe Smart(sim)-kaart bij de M7-groep. #32 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 27 September 2019 - 10:12

Frenske, inderdaad van Télésat kregen wij gratis een MZ-101 die hopelijk slechts tijdelijk onze Mutant HD-51 moet vervangen.
De geconstateerde restricties zijn erg. De Usb-poorten uitgeschakeld, hierdoor is configuratie van WiFi onmogelijk evenals het gebruik van een uitwendige harde schijf.
Nogmaals we raden Openpli sterk aan om WiFi deftig te integreren, het is de toekomst (worden we nu gelocked?).
En kom nu niet af dat dit teveel ruimte inneemt (jullie grotendeels nutteloze multiboot neemt veel meer ruimte in).

Re: Mutant HD51 en nieuwe Smart(sim)-kaart bij de M7-groep. #33 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 27 September 2019 - 10:15

Opmerking: bij de MZ-serie is de chip niet vast ingebouwd maar kan langs de zijkant uitgenomen worden.

Re: Mutant HD51 en nieuwe Smart(sim)-kaart bij de M7-groep. #34 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 27 September 2019 - 10:19

Ik denk dat de reden dat je topics worden gelocked, niet zozeer aan je vragen ligt, maar meer aan je attitude.



Re: Mutant HD51 en nieuwe Smart(sim)-kaart bij de M7-groep. #35 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 27 September 2019 - 10:25

@Ocram

 

Je haalt me de woorden uit de mond



Re: Mutant HD51 en nieuwe Smart(sim)-kaart bij de M7-groep. #36 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,258 posts

+691
Excellent

Posted 27 September 2019 - 10:33


Nogmaals we raden Openpli sterk aan om WiFi deftig te integreren, het is de toekomst (worden we nu gelocked?).

 

De huidige WiFi's hebben zeker nog een lange weg te gaan om betrouwbaar HD en zeker UHD te 'streamen'... vandaar dat een kabeltje eigenlijk een mist is en ook PLi's advies.

Maar dat houd niet in dat WiFi beter zou moeten kunnen werken per default... Alleen alle mogelijke drivers allemaal in het image te zetten gaat 'iets' te ver. 


Edited by littlesat, 27 September 2019 - 10:37.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Mutant HD51 en nieuwe Smart(sim)-kaart bij de M7-groep. #37 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 28 September 2019 - 09:02

Mijn vraag is nu, kunnen wij de nieuwe M7-module(CI+ met ingebouwde virtuele Smartcard) aan de praat krijgen in de Mutant HD51,

Lezen is schijnbaar moeilijk, er is intussen meerdere malen aangegeven dat deze module gewoon werkt in diverse ontvangers met dien verstande dat de VuDuo4k wat problemen met de CI heeft maar uiteindelijk wel, wat soms wat hickups, werkt.

 

Wat betreft wifi, wifi is helemaal niet de toekomst, het kan in sommige gevallen zo brak zijn dat je snel een kabeltje wilt gaan leggen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mutant HD51 en nieuwe Smart(sim)-kaart bij de M7-groep. #38 cromo1102

  • Senior Member
  • 47 posts

0
Neutral

Posted 29 September 2019 - 06:08

Wat betreft Wifi, deze is hier alleen brak op onze Mutant HD51 met Openpli firmware.(constatatie)
Wat betreft onze attitude, deze kan nogal kritisch zijn, de bedoeling hierachter is om een opbouwend resultaat te bekomen (als je daarvoor reeds moet locken).
Blijkbaar kunnen jullie niet vatten dat bij ons een oudere Ci-module niet te benaderen valt, waarschijnlijk de spiksplinternieuwe CI+Module van M7 nog minder. In de toekomst zullen we ons deze module nog aanschaffen, wanneer deze niet werkt in de Mutant HD51 kunnen we ze nog altijd rechtstreeks in de TV gebruiken (we zitten dan wel vast aan de absoluut niet handige firmware van de TV).

Re: Mutant HD51 en nieuwe Smart(sim)-kaart bij de M7-groep. #39 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 29 September 2019 - 13:17

Blijkbaar kunnen jullie niet vatten dat bij ons een oudere Ci-module niet te benaderen valt, waarschijnlijk de spiksplinternieuwe CI+Module van M7 nog minder. In de toekomst zullen we ons deze module nog aanschaffen, wanneer deze niet werkt in de Mutant HD51 kunnen we ze nog altijd rechtstreeks in de TV gebruiken (we zitten dan wel vast aan de absoluut niet handige firmware van de TV).

 

Blijkbaar kun jij niet vatten dat wij dit prima vatten, en wij zeggen "wij kunnen dat niet bevestigen nog reproduceren".

 

Kortom, het feit dat jij gelijk hebt wil niet per definitie zeggen dat wij ongelijk hebben, en andersom. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mutant HD51 en nieuwe Smart(sim)-kaart bij de M7-groep. #40 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 29 September 2019 - 23:16

Voor het ogenblik gebruiken we de gratis geleverde ontvanger met M7 software en de hierbij geleverde Sim-kaart.
Dit werkt behoorlijk, maar met de gekende restricties.
Voor het ogenblik staat onze HD51 waarschijnlijk klaar voor het schroot.

 

Uh ik geef jou mijn adres dan mag je hem opsturen hoor geen probleem !


Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users